Millä peset iltaisin meikit pois?
Itse olen jo vuosia pyyhkinyt koko kasvot silmämeikipoistoaineella. Sellaisella öljyisellä. Jää yöksi vähän öljyiseksi.
Mietin vain että vaikuttakoha tuo ihon rasvaisuuteen... on melko rasvainen ja finnejäkin tulee välillä.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vettä ja saippuaa.
Ja vaikka tämä tapa herättää vastustusta puhdistusainetehtailijoissa, ryppyjä ei ole vaikka ikää on.Ihon kunto ratkeaa sillä mitä syö, eikä sillä millä sen puhdistaa.
En ymmärrä mikä järki on ihan tahallaan järkyttää ihon happitasapainoa emäksisellä saippualla. Saako siitä jonkun vaatimattomuuspalkinnon vai mitä?
Minkäs törsäyspalkinnon saa siitä, jos käyttää vuodessa satasia puhdistusaineisiin, vaikka saippua riittäisi?
Mainosten orjat ry voisi joskus testata mitä vesi ja saippua tekee. Ehkä se ei sovi kaikille, mutta osalle käy, enkä tajua miksi se herättää moista katkeruutta.Meikki ei kylläkään lähde saippualla mihinkään.
Minun meikkini kyllä lähtee. Ihan perusmeikki, ei mitään vahvoja tököttejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vettä ja saippuaa.
Ja vaikka tämä tapa herättää vastustusta puhdistusainetehtailijoissa, ryppyjä ei ole vaikka ikää on.Ihon kunto ratkeaa sillä mitä syö, eikä sillä millä sen puhdistaa.
En ymmärrä mikä järki on ihan tahallaan järkyttää ihon happitasapainoa emäksisellä saippualla. Saako siitä jonkun vaatimattomuuspalkinnon vai mitä?
Minkäs törsäyspalkinnon saa siitä, jos käyttää vuodessa satasia puhdistusaineisiin, vaikka saippua riittäisi?
Mainosten orjat ry voisi joskus testata mitä vesi ja saippua tekee. Ehkä se ei sovi kaikille, mutta osalle käy, enkä tajua miksi se herättää moista katkeruutta.Meikki ei kylläkään lähde saippualla mihinkään.
Vedenkestävät meikit eivät lähde.
Perusmeikit kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä meikinpoistoaine jättää naaman likaisen tuntuiseksi, joten pesen naaman vielä puhdistusvaahdolla tai geelillä, kumpaa haluankaan käyttää. Sitten kasvovesi vanulapulla taputellen. Lopuksi luonnollisesti kasvovoide tai kasvoöljy. (Riippuen vuodenajoistakin, talvella enemmän kasvoöljy iltaisin käytössä.)
Miksi vanulapulla eikä suoraan kasvoille? Eikö siihen hukkaannu kasvovettä ihan turhaan?
Että mitä, ruiskitko sinä sitten pullosta suoraan naamaan vai miten? Siinähän sitä vasta tuhlaantuu, jos ilman vanua lotraa.
Kaadan pienen lorauksen kämmenelle ja taputtelen käsin kasvoveden naamaan, talviaikaan laitan useamman kerran. Vanulla kun laittaa, niin suurin osa imeytyy siihen vanuun.
Ok minulla taas loiskuisi tuolla metodilla kasvovesi hukkaan. Vanun käyttö on taitolaji. Kannattaa käyttää valmiita, ohuita vanulappuja eikä irtopumpulia. Siitä on vaikea ottaa tarpeeksi pieni määrä, ja sekin pitää taitella ja puristella ns. kompressiksi. Yhtään isompi tuppo imee tosiaan vain nesteen itseensä.
Perusvoide tai puhdistusmaito meikeille/aurinkosuojalle, sit pesu miedolla geelillä. On puhdasta eikä kuivata liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä meikinpoistoaine jättää naaman likaisen tuntuiseksi, joten pesen naaman vielä puhdistusvaahdolla tai geelillä, kumpaa haluankaan käyttää. Sitten kasvovesi vanulapulla taputellen. Lopuksi luonnollisesti kasvovoide tai kasvoöljy. (Riippuen vuodenajoistakin, talvella enemmän kasvoöljy iltaisin käytössä.)
Miksi vanulapulla eikä suoraan kasvoille? Eikö siihen hukkaannu kasvovettä ihan turhaan?
Että mitä, ruiskitko sinä sitten pullosta suoraan naamaan vai miten? Siinähän sitä vasta tuhlaantuu, jos ilman vanua lotraa.
Kaadan pienen lorauksen kämmenelle ja taputtelen käsin kasvoveden naamaan, talviaikaan laitan useamman kerran. Vanulla kun laittaa, niin suurin osa imeytyy siihen vanuun.
Ok minulla taas loiskuisi tuolla metodilla kasvovesi hukkaan. Vanun käyttö on taitolaji. Kannattaa käyttää valmiita, ohuita vanulappuja eikä irtopumpulia. Siitä on vaikea ottaa tarpeeksi pieni määrä, ja sekin pitää taitella ja puristella ns. kompressiksi. Yhtään isompi tuppo imee tosiaan vain nesteen itseensä.
Taitolaji sekin. Pumpuli on kasvoveden, pumpulin, luonnonvarojen ja rahan haaskausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vettä ja saippuaa.
Tekisin muuten samoin, mutta saippua kuivattaa ihoni hilseileväksi.
Riippuu saippuasta, kaikki ei kuivata
Mulla oli paljon ongelmia ihoni kanssa, kokeilin vaikka mitä voiteita mutta en tajunnut että se olikin puhdistus mitä kannatti muuttaa. Käytin misellivettä koska olin laiska ja mainokset lupasivat helppoa puhdistusta. Tämä oli kuitenkin ihotyypilleni ihan väärä tuote ja iho jäi oikeasti likaiseksi.
Vaihdoin kaksoispuhdistukseen eli ensin öljyinen jolla irtoaa myös SPF-rasvat ja vedenkestävä meikki, ja sen jälkeen vaahtoava geelimäinen joka viimeistelee puhdistuksen. Sen jälkeen korealaisen sarjan toner, essence (kuten seerumi) ja yövoide. Ihoni kunto parani jo kahdessa kuukaudessa! Vääränlainen puhdistus jätti ihoni likaiseksi mikä varmasti osaltaan tukki huokosia sekä vähensi ihonhoitotuotteiden tehoa.
Puhdistustekniikalla on siis väliä, jos nykyinen metodi ei toimi, suosittelen kokeilemaan muuta tapaa.
Mä en pese ollenkaan kasvoja iltaisin ellen siis ole käynyt erikseen urheilun jälkeen suihkussa tai oon meikannut erityisen paljon johonkin juhliin.
Aamuisin käyn sit suihkussa tai vähintään pesen kasvot. Mut ihan vaan vedellä aina, en käytä mitään puhdistusvoiteita.
Pesun jälkeen käytän peruskasvorasvaa.
Iho tosi hyvässä kunnossa ja olen ikäisekseni tosi rypytönkin. Olen tullut tulokseen, että iho voi parhaiten kun sen jättää rauhaan eikä ole koko ajan puunaamassa tai pesemässä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en pese ollenkaan kasvoja iltaisin ellen siis ole käynyt erikseen urheilun jälkeen suihkussa tai oon meikannut erityisen paljon johonkin juhliin.
Aamuisin käyn sit suihkussa tai vähintään pesen kasvot. Mut ihan vaan vedellä aina, en käytä mitään puhdistusvoiteita.
Pesun jälkeen käytän peruskasvorasvaa.
Iho tosi hyvässä kunnossa ja olen ikäisekseni tosi rypytönkin. Olen tullut tulokseen, että iho voi parhaiten kun sen jättää rauhaan eikä ole koko ajan puunaamassa tai pesemässä.
Niin, omalla kohdallasi. Itselläni tulisi välitön akneräjähdys jos jättäisin kasvot pesemättä iltaisin.
Öljypesuaine ja sitten tavallinen perään. Iho rasvoittuu hormonaalisista syistä.
Itse käytän vedenkestävää ripsaria, niin ei oikein saippualla saa pois, jos käyttää vedenkestämättömiä niin lähtee varmaan ihan hyvin.