Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anteeksi "tyhmä" kysymykseni, mutta miksi ihmiset julkaisevat facessa ja instassa...

Vierailija
23.07.2022 |

...kuvia siitä kun ovat olleet jossain ravintolassa syömässä tai konditoriassa kahvilla (siis niistä annoksista) tai ovat kotona kokkailleet? Itse käyn hyvin harvoin kodin ulkopuolella syömässä ja tykkään kovasti ruoanlaitosta ja erityisesti leipomisesta ja teen sitä joka päivä. Onko niin, että ihmiset laittavat niin hirveän harvoin kotona ruokaa, että siitä halutaan sitten ikuistaa kuva muidenkin nähtäväksi?

Tämä oli vaan kysymys?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuvat olivat paperikuvina kukaan ei jaksanut/halunnut/viitsinyt katsella edes kaverin lomakuvia. Nyt kaikki tuijottaa haltioituneena ihmisten kuvia ja hokee hemmetin teennäisesti, että ihana sinä tai jotain muuta yhtä typerää. Jos joku olisi paperikuvista alkanut höliseen, että ihana sinä jne. ihmiset olisivat pitäneet höpöttäjiä umpihulluja.

Vierailija
42/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten mistä tahansa arjen jutusta. Yksi mun facekaveri laittaa usein tällaisia, että "huh,huh,tulipas siivottua koko talo", "töitä on puskettu koko viikko armottomasti,nyt voi nautiskella"....

Ja noihin face-kaverit laittacat tykkäyksiä ja kirjoittavat "oletpa sinä esimerkillisen ahkera" tmv.'

Ja ne iänikuiset selfiet! Niihin on kai pakko reagoida kirjoittamalla "ootpa kaunis" tai jos on +50-ihminen niin "sinä et ikinä vanhene"

Niin, some on sosiaalinen media missä ihmiseläimet jakavat elämästään kuvia muille ihmiseläimille (joskus mukana on myös kissa- ja koiraeläimiä ym). Sitten tykätään, kommentoidaan ja seurataan, ollaan sosiaalisia.

Sinulla on hyvin käyttäytyviä ja kohteliaita tuttavia! En minä ainakaan haluaisi saada kommentteja "no oletpa vanhentunut" tai "sun pullat on rumia". Pieni kohteliaisuus ja niiden jakaminen ei ole teennäisyyttä, se on normaalia käyttäytymistä, öljyä ihmissuhteiden rattaisiin. Niistä tulee kiva olo kaikille ja toivoisin, että niitä viljeltäisiin ihan tosielämässäkin enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusallista on se, että kun olen ystäväni kanssa ulkona syömässä tai kahvilla,hän haluaa miltei joka kerta kuvata annoksemme. Minä taas en halua, että ruokaani kuvataan ja haluan useimmiten heti alkaa syömään, kun ruoka tms. on pöydässä. Kaverini suututtaa, kun olen tökännyt haarukan leivoksen ja se on pilalla kuvattavaksi ja minua suututtaa, kun en saa alkaa nauttia herkustani, vaan sitä pitää asetella parempaan asentoon ja kuvaus kulmaan pöydällä. Ketä oikeasti kiinnostaa, mitä minä syön? Minua ei ainakaan kenenkään toisen syömiset kiinnosta.

Vierailija
44/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten mistä tahansa arjen jutusta. Yksi mun facekaveri laittaa usein tällaisia, että "huh,huh,tulipas siivottua koko talo", "töitä on puskettu koko viikko armottomasti,nyt voi nautiskella"....

Ja noihin face-kaverit laittacat tykkäyksiä ja kirjoittavat "oletpa sinä esimerkillisen ahkera" tmv.'

Ja ne iänikuiset selfiet! Niihin on kai pakko reagoida kirjoittamalla "ootpa kaunis" tai jos on +50-ihminen niin "sinä et ikinä vanhene"

Niin, some on sosiaalinen media missä ihmiseläimet jakavat elämästään kuvia muille ihmiseläimille (joskus mukana on myös kissa- ja koiraeläimiä ym). Sitten tykätään, kommentoidaan ja seurataan, ollaan sosiaalisia.

Sinulla on hyvin käyttäytyviä ja kohteliaita tuttavia! En minä ainakaan haluaisi saada kommentteja "no oletpa vanhentunut" tai "sun pullat on rumia". Pieni kohteliaisuus ja niiden jakaminen ei ole teennäisyyttä, se on normaalia käyttäytymistä, öljyä ihmissuhteiden rattaisiin. Niistä tulee kiva olo kaikille ja toivoisin, että niitä viljeltäisiin ihan tosielämässäkin enemmän.

On se näinkin! Totta!

terv. tuon ekan tekstin kirjoittaja

Vierailija
45/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saatan laittaa kuvia joskus. Ruokaa tulee laitettua lähes joka päivä, mutta en tietenkään kaikkia julkaise.

Ehkä voisi tietysti jokaisen makkarasopan postata.

Vierailija
46/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noin. Laitan joskus huvin vuoksi kuvan ruoasta tai juomasta. Mulla on aika tylsä elämä. Ei ole ystävää ja en matkusta mihinkään. En käy tapahtumissa jne.

Vierailija
47/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse keski-ikäinen ja ymmärrän paremmin nämä kuvat ruoka-annoksista kuin omasta naamasta. Miksi ihmeessä haluaisin nähdä, miltä joku kaveri milläkin hetkellä sattuu näyttämään? Tai jos ollaan jossain lomamatkalla, niin miksi haluaisin nähdä kuvan siitä kaverin naamasta? Mieluummin katselisin niitä maisemia ihan ilman naamoja.

Parempia maisemakuvia löytää googlaamalla.

Vierailija
48/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kaikilla on mitään kateusajatusta tms taustalla. Jotkut vaan haluaa jakaa elämäänsä enemmän kuin toiset. Minulla on yksi ystävä joka postaa usein kuvia ihan tavallisesta kahvimukista. Tyyliin "aamukahvit mökillä" tai "ihanaa nauttia vapaa-aamusta kun lapset vielä nukkuu". Ja kuvassa siis joku ikean muki missä tavallista mustaa kahvia.

Itse tykkään ottaa kuvia ruuasta, leipomuksista, kattauksesta ja ravintolan annoksista mutta harvoin jaan niitä mihinkään.

Vierailija
49/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia kuvia/asioita mielestäsi someen saa jakaa?

Vierailija
50/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia kuvia/asioita mielestäsi someen saa jakaa?

Eiks toi ole jokaisen omassa harkinnassa. Lataa mitä itse tykkäät. Ei tarvi kysellä muilta.

Vierailija
51/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse keski-ikäinen ja ymmärrän paremmin nämä kuvat ruoka-annoksista kuin omasta naamasta. Miksi ihmeessä haluaisin nähdä, miltä joku kaveri milläkin hetkellä sattuu näyttämään? Tai jos ollaan jossain lomamatkalla, niin miksi haluaisin nähdä kuvan siitä kaverin naamasta? Mieluummin katselisin niitä maisemia ihan ilman naamoja.

Tämäkin on totta ja olen lomamatkoilla vähentänyt omaa kuvailuani reippaasti, kun olen huomannut etteivät ne kauniit näyt kuitenkaan kännykällä ikuistu ja kuvaaminen häiritsee elämyksestä nauttimista.

Mutta ainakin omissa FB-kavereissa on pari todella taitavaa kuvaajaa, joille valokuvaus on ihan harrastus, jossa he kehittävät taitojaan aktiivisesti. Näiden ihmisten luontokuvia on ilo katsella. Myös koirakuvat on tällaisen kuvaajan ottamina ihan eri tasoa kuin muilla, jonkinlaista muotokuvaustahan se on, vaikka välillä kohde kuvataan tarkoituksella kovassa vauhdissa. 

Vierailija
52/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni viitsisi lähteä ulkomaille lomailemaan jos ei olisi somea jossa voisi hehkuttaa asiasta.

Vierailija
53/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vähän sama että kerran kuussa käydään lenkillä ja sitten laitetaan jotain askelmittareiden kuvia.

Noita laittaa myös ne himoliikkujat vaikka ne ei siltikään kiinnosta ketään.

Vierailija
54/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen ihmine haluaa olla näkyvä.

Vierailija
55/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni viitsisi lähteä ulkomaille lomailemaan jos ei olisi somea jossa voisi hehkuttaa asiasta.

Ai meinaat että ennen somea porukka ei käynyt ulkomailla? Nyt on kyllä vähän ontuvaa pohdintaa.

Vierailija
56/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä koko somen ideaa. Kuvataan ja kerrotaan arkipäiväisiä juttuja seuraajalaumalle. Jotain narsistien ajanvietettähän noi somet on. Mulle riittää tää Vauva-palsta ihan hyvin.

Vierailija
57/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kiinnosta, älä seuraa. Helppoa.

Kirjoitinko jossakin, että ei kiinmosta? Ei ollut siitä kysymys vaan itselleni arkisten tilanteiden kuvaamisesta ja lataamisesta nettiin. Ihmettelin vaan.

ap.

Nimenomaan sehän se somen idea on. Arjen jakamisesta muille, siksi arjesta otetaan kuvia ja laitetaan ne someen. Itse jaan säännöllisesti arkeani instastoryissa, minulla on tuhansia seuraajia ja he tietävät pääosin aina mitä teen, missä menen, ja niin edelleen. Tietysti niiltä osin kun haluan kertoa. Tuntuu kiinnostavan seuraajia ihan ne arkiset asiat.

Vierailija
58/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempia kuvia ihan mistä tahansa aiheesta löytää googlaamalla.

Vierailija
59/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vähän sama että kerran kuussa käydään lenkillä ja sitten laitetaan jotain askelmittareiden kuvia.

Noita laittaa myös ne himoliikkujat vaikka ne ei siltikään kiinnosta ketään.

Niin laittavatkin. Ja samaiset himoliikkujat olettavat, että ne jotka eivät laita niitä kuvia, eivät itse liiku ollenkaan. Mulla on sellainen kaveri, joka lataa faceen kuvan joka toinen päivä noin kello kuusi aamulla ja tekstinä saattaa olla, että "liikkeellä kun muut vielä nukkuvat". Mistäs hän tietää ovatko ihmiset nukkumassa vai jo työn touhussa?

Vierailija
60/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kuvat olivat paperikuvina kukaan ei jaksanut/halunnut/viitsinyt katsella edes kaverin lomakuvia. Nyt kaikki tuijottaa haltioituneena ihmisten kuvia ja hokee hemmetin teennäisesti, että ihana sinä tai jotain muuta yhtä typerää. Jos joku olisi paperikuvista alkanut höliseen, että ihana sinä jne. ihmiset olisivat pitäneet höpöttäjiä umpihulluja.

Valokuvissa on se ero, että niitä ei voinut katsoa omaan tahtiin silloin kun itse halusi, vaan ne tosiaan tyrkättiin syliin ja väkipakolla piti katsoa läpi. Somessa harvoin kukaan jakaa fimirullallisten edestä kuvia, vaan ainoastaan ne parhaimmat, ja nekin voi katsoa silloin kun itselle parhaiten sopii. Helppoa on sekin, että voi vain tykätä, ei tarvitse erikseen kommentoida joka kuvaa, jos ei tahdo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän