Ovatko vaatekoot muuttuneet?
Nykyään L-koon vaatteet tuntuvat valuvan päältä. Kaula-aukot ovat jättimäiset. Kaupassa pitää ottaa L, M ja S mukaan sovituskoppiin. Vanhat L-koon vaatteet kuitenkin istuvat nätisti ja sopivat ulkona liikkumiseen.
Onko kukaan muu huomannut samanlaista ilmiötä vai kuvittelenko vaan? Vai eivätkö koot ole muuttuneet, mutta vaatteet muotoillaan oudommin? Ainahan tätä on ollut eri merkkisten vaatteiden kanssa, mutta tuntuu tapahtuvan paljon useammin nykyisin.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Nyt on väljemmät vaatteet muotia. Kokolappuun ei ole voinut luottaa enää aikoihin. Sama koko voi olla säkki tai makkarankuori.
En ole ollenkaan seurannut muodin tai trendien kehitystä niin olen ollut aivan pihalla! Hyvä kun tulit sanomaan.
Ainakin vaateiden muoto on muuttunut ja paljon. Paljon säkkiä ja löysää. Ehkä perustopin voi löytää puuvillatrikoota, muut muovikuituja jotka ei edes veny.
Kirjaimellisesti naisille myydään jätesäkkejä vaatekaupoissa, ne vaan on eri värisiä.
voi luoja, että nykyihminen on tyhmä!
Kyllä, ovat isontuneet. Teininä olin laiha ja käytin S-kokoa. Sain katsoa todella tarkkaan mitä söin, etten vaan lihonut. No nyt keski-ikäisenä ei kiinnosta laihuus, en ole dieetillä, olen lihonut ainakin 10 kiloa, mahaa on, kuppikoko kasvanut kahdella. Ja kas, se S-koko mahtuu oikein hyvin edelleen.
Olisin varmaan 90-luvun kokoluokituksessa M tai L.
Joo ovat. Mahdun edelleen S-kokoon, vaikka olen lihonut 12 kiloa viimeisen 20 vuoden aikana.
Nyt on väljemmät vaatteet muotia. Kokolappuun ei ole voinut luottaa enää aikoihin. Sama koko voi olla säkki tai makkarankuori.