Anteeksi "tyhmä" kysymykseni, mutta miksi ihmiset julkaisevat facessa ja instassa...
...kuvia siitä kun ovat olleet jossain ravintolassa syömässä tai konditoriassa kahvilla (siis niistä annoksista) tai ovat kotona kokkailleet? Itse käyn hyvin harvoin kodin ulkopuolella syömässä ja tykkään kovasti ruoanlaitosta ja erityisesti leipomisesta ja teen sitä joka päivä. Onko niin, että ihmiset laittavat niin hirveän harvoin kotona ruokaa, että siitä halutaan sitten ikuistaa kuva muidenkin nähtäväksi?
Tämä oli vaan kysymys?
Kommentit (65)
Joskus myötähäpeää, mitä ihmiset suostuvat tunkemaan suuhunsa. Olipa kuinka hienoja annoksia, niin minä katson heti mitä hyötyä siitä ruuasta on sen ihmisen elimistölle.
Tervetuloa vuoteen 2022. Kato kun kaikki kiinnpostaa, mitä sä syöt
OlliPolli kirjoitti:
Kai se on joku "katsokaa nyt kaikki minua kun olen ollut ravintolassa syömässä" juttu. En minäkään ymmärrä. Syön usein ulkona sekä kokkaan kotona myös usein ruokaa. Ei ole kertaakaan tullut edes mieleen että ylpeilisin jollakin näinkin arkisella asialla somessa. Annetaan toki kaikkien kukkien kukkia, mutta hassulta toi tuntuu näin ulkopuoliselle.
Ylpeilisit? Luuletko, että kaikki kuvat ylpeilevät jollakin?
Minusta on kiva tietää kavereiden kokemukset ravintoloiden ruoasta ja esillepanosta. Ravintolaruoka on nykyään niin kallista, että en halua eksyä johonkin rupupaikkaan, jossa tarjolla vain wieninleike tai lehtipihvi.
Kuvat kertovat kuvaajan arvomaailmasta, kauneuskäsityksistä ja millaisessa maailmassa hän elää. Annoskuvien ja leivosten kuvaaminen on ehkä sellaista arjen kauneuden arvomista, mutta jos sitä samaa toistaa yhä uudelleen olisi kiva jos kuvissa olisi jo ymmärrettävämpää selitystä miksi niitä samoja kuvia haluaa jakaa kuukausista, jopa vuosista toiseen. Onko kyse tärkeästä keräilystä ja haluaa arkistoonsa kuvia kaikesta, mitä syö, vai onko kyse vain siitä, ettei näe mitään muuta kaunista elämässään?
Mietin väkisinkin huomasikohan kuvaaja sen päivän aikana mitään muuta kaunista kuin keskihintaisen keskitasoisen ketjuravintolan annoksen ja jollaisia on 13 tusinassa? Ne peukutukset tai sydämet ovat enemmänkin sosiaalista vehtaamista kuin sitä aidosti ajattelisi, että wau, onpa mielettömän tyylikkäästi ja herkullisesti aseteltu lohkikset ja paistettu kirjolohipala.