Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin monet 50+ ikäiset tuijottaa täysin häpeilemättä julkisella paikalla?

Vierailija
23.07.2022 |

Pärstässäni ei ole mitään järin kummallista, mutta mm. salilla huomaa, että eläkeikää lähestyvät tai sen ylittäneet tollottaa usein todella häiritsevästi, ihan sukupuoleen katsomatta. Mikä juttu tää on? Unohtaako ihminen jossain vaiheessa, että tuijottaminen on epäkohteliasta, vai ajatteleeko ne, että käytöstavat ei päde, jos tuijotettava on nuorempi (ei siis välttämättä edes teini, itsekin olen kolmekymppinen). Muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (195)

Vierailija
161/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuijottaminen on moukkamaista oli ikä mikä tahansa. Vilkaista kyllä voi.

Eli katsominen on kielletty? Minusta keski-ikäisestä vilkuilu on taas jokseenkin epämiellyttävää ja tätä harrastavat nimenomaan nuoret. Eivät ehkä kolmikymppiset, mutta teinit.

Tästä tullaan taas siihen, mikä on katsomisen ja vilkaisemisen raja. Minulla on ihan tuoreet silmälasit, mutta moniteholaseilla katseen kohdistaminen uuteen paikkaan voi kestää kauemmin kuin sekunnin. Muutenkin nuorilla on aina ollut kiireisempi elämisen tahti, ilmeisesti se koskee myös katsomista.

En muuten ole käynyt kuntosalilla kouluun jälkeen, joten varmasti katsoisin muilta mallia liikkeiden oikeaan tekemiseen.

Vierailija
162/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä vanhukset puolustelee toljotustaan :D sori vaan mutta se on epäkohteliasta kaikkialla. Suomessa ennen vanhaan tuijotettiin muita mutta nykyään tapa on onneksi väistymässä. Vilkaisuhan on eri juttu, se on ihan ok. Mutta tujotus ei ole ok.

Kyllä se säädyttömästi pukeutuminen on epäkohteliasta ja jokainen p*llutrikoisiin pukeutuva kerjää tuijotuksia ehdoin tahdoin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että välillä jotkut 50+ naiset tuijottavat kylpylän/uimahallin pukuhuoneissa kun riisuuun tai pukeudun (itse nuori ja hoikka). Tiedä sitten ovatko vaan ajatuksissaan vai tahallaan epäkohteliaita.

Toive ajattelua. Minäkin luulin nuorena, että olisin sina nuori, ja että muut naiset kadehtii. Nyt vanhana tajuan, että ei ne kadehdi, vaan nuori on liian täynnä itseään ja vartaloaan, ja luulee olevansa kaiken keskipiste. Sinullekin tämä valaistuminen tulee vielä :)

No jaa, olen itse vasta 30v ja kyllä vaan tulee katsottua nuoria naisia uimahallissa. Jokin epämääräinen kateuden tunne, kun on itse jo vähän lössähtänyt ja olen hiljaittain tajunnut menettäneeni sen nuoruuden hehkun. Sitä ei enää takaisin saa.

Tuon on kirjoittanut mies, ja pinnallinen sellainen.

Vierailija
164/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole selvä jokaiselle täysjärkiselle, että julkisilla paikoilla saa katsella vapaasti mitä näkyy. Jos joku on erimieltä, niin olisi hauska olla todistamassa sitä hetkeä kun nämä muuttavat mielensä tässä(kin) asiassa. Jonkunlainen lapsus se taitaa olla jos muuta mieltä on.

Vierailija
165/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, ei voisi vähempää kiinnostaa. Mitä jos hymyilisit iloisesti tuijottajalle? Ja hän hymyilisi takaisin, etkä olisikaan niin jumalattoman itsetietoinen.

Jos joku tuijottaa muo, oletan että hän miettii omiaan ja olen vaan sattunut siihen näkökenttään. En ole niin kiinnostava, etkä ap ole sinäkään.

Vierailija
166/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee pois maalta. Kaupungissa ketään ei kiinnosta.

Oulussa (kaupunki, perustettu vuonna 1605) tämä on kyllä todella yleistä. Tulee ihan vaivaantunut olo, kun mollottavat siellä kuin lehmä uutta veräjää.

Vierailija
167/195 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap katosi jonnekin, varmaan salille.

Vierailija
168/195 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ainakin niitä tuijotan jotka sitä selvästi haluaa: ihmiset, joilla on uudet vaatteet, jotka on revitty, päällä, jätkiä joilla on niin lyhyet sortsit, että kassit melkein näkyy, naiset jotka neppailee eteenpäin kamelinvarvas hirtettynä pohjaan asti kiinni, kaikenlaiset takkupilvet hiukset ja kummalliset laahustajat, jotkut jotka roikuttaa vaatteita vain puolittain päällään... kyllä näitä riittää. Katsomistahan tällaiset kummallliset tyypit tavoittelee, joten heille sen suon.

Vierailija
169/195 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ainakin niitä tuijotan jotka sitä selvästi haluaa: ihmiset, joilla on uudet vaatteet, jotka on revitty, päällä, jätkiä joilla on niin lyhyet sortsit, että kassit melkein näkyy, naiset jotka neppailee eteenpäin kamelinvarvas hirtettynä pohjaan asti kiinni, kaikenlaiset takkupilvet hiukset ja kummalliset laahustajat, jotkut jotka roikuttaa vaatteita vain puolittain päällään... kyllä näitä riittää. Katsomistahan tällaiset kummallliset tyypit tavoittelee, joten heille sen suon.

Vierailija
170/195 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko nähny ylipainoisilla naisilla niitä persesortseja jotka paljastaa puolet pakarasta. Oli niin härskit että kyllä tuijotin. Olisivat olleet normaalipainoisellakin mutta nyt hyllyi ja hyllyi..

Vierailija
171/195 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vasta olin syömässä ravintolassa ja vieressä harmikseni istui tämä klassinen n. 60 v. pariskunta, joka ei puhunut keskenään sanaakaan koko sinä aikana ja rouva oli sen sijaan todella kiinnostunut kaikesta, mitä minä tein omassa pöydässäni (ehkä tylsyyttään). Todella ahdistavaa. Tuntuu, että onko jokin aivojen osa kytketty pois päältä näiltä vanhemmilta ihmisiltä, kun vaikuttavat jotenkin niin tyhmiltä ja yksinkertaisilta. Tuo puhumattomuuskin oman kumppanin kanssa ravintolassa. Huokaus.

Tota tekee nuoretkin.

Vierailija
172/195 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi. Tai siis itse en ole vielä 50, mutta olen viimeisen vuoden aikana huomannut jääväni katselemaan kauniita, nuoria ihmisiä. Oma hehkeys on iän ja sairastelun myötä menokelkassa, niin saatan pysähtyä katsomaan, jos on joku oikein kaunis ja elämäniloisen näköinen nuori nainen. Tulen siitä hyvälle tuulelle, mutta ymmärrän, että katseen kohde välttämättä ei. Yritän kyllä välttää sitä, että katse olisi tuijotusmainen tai ahdistava tai että katsottu edes huomaisi. T. Ihan hetero nainen

Vierailija
173/195 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen ihmettelin, kun jalkakäytävällä kulkevat eläkeläiset tuijottivat autoamme ja meitä siellä sisällä. Olemme ihan tavallisen näköisiä ja samanlaisia autojakin on pilvin pimein liikkeellä. Täytyy olla joku tylsistyminen taustalla..

Vierailija
174/195 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ympärillä olevia saa katsoa, miksei? Maahanko pitää tuijottaa?

Vierailija
175/195 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laitta aurinkolasit koska niiden takaa ei voi huomata tuijottamista. Mutta toisaalta jos pukeutuu seksikkäästi niin valitettavasti ihmisluonto on selllainen että on pakko katsoa vaikka ei edes haluaisi. Naiset tietävät sen ja tekevät tahallaan kiusaa miehille. Jos haluaa välttyä tuijotuksilta niin ei muuta kuin kaapu tai burkha päälle niin ei ole ongelmia.

Vierailija
176/195 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ympärillä olevia saa katsoa, miksei? Maahanko pitää tuijottaa?

Suomi on vapaa maa ja katson ketä haluan. Jos se jotakuta häiritsee niin en voi sille mitään. Minua on turha tulla syyttämään mistään kun on miehilläkin oikeuksia tässä maassa. Umpimieliset naiset voisivat painua vaikka Iraniin opettelemaan säädyllistä pukeutumista.

Vierailija
177/195 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulujen on vielä lähes 25 päivää.

Ja ainakin 3 vkoa. Mikä kiire niillä koulukampeilla vielä on?

Eikä ne missään tapauksessa alennusmyynnissä ole, kun paras myyntiaika edessä.

Vierailija
178/195 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko nähny ylipainoisilla naisilla niitä persesortseja jotka paljastaa puolet pakarasta. Oli niin härskit että kyllä tuijotin. Olisivat olleet normaalipainoisellakin mutta nyt hyllyi ja hyllyi..

Eikö norsuja voisi kieltää liikkumasta julkisissa paikoissa koska se tekee oikein pahaa katsella. Asiasta on puhuttu vuosia mutta ylipainoiset eivät ota mitenkään onkeensa tätä asiaa.

Vierailija
179/195 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa mitä ongelmia taas heti aamusta.

Mä en usko, että yhtään kukaan tuijottaa ketään. Toiveajattelua tuommoinen. Ette te niin kiinnostavia ole.

Vierailija
180/195 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväkroppaista naista on kiva tujoittaa. Sitä voi sitten miettiä kun tumputtaa.