Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet 50+ ikäiset tuijottaa täysin häpeilemättä julkisella paikalla?

Vierailija
23.07.2022 |

Pärstässäni ei ole mitään järin kummallista, mutta mm. salilla huomaa, että eläkeikää lähestyvät tai sen ylittäneet tollottaa usein todella häiritsevästi, ihan sukupuoleen katsomatta. Mikä juttu tää on? Unohtaako ihminen jossain vaiheessa, että tuijottaminen on epäkohteliasta, vai ajatteleeko ne, että käytöstavat ei päde, jos tuijotettava on nuorempi (ei siis välttämättä edes teini, itsekin olen kolmekymppinen). Muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (195)

Vierailija
41/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomattava osa näkyy nyt olevan sitä mieltä, että kyse on siitä, että allekirjoittanut on joku sirkusfriikki. Ihan tuikitavallisen näköinen olen kaikilta osin. Raivoisa puolustusreaktio vähän huvittaa, kun itse olen ihmetellyt tätä ilmiötä nyt vähän aikaa. -ap

Missäs sitä raivoisaa puolustautumista on, vai onko tästä poistettu vastauksia?

Vierailija
42/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aina menen jyrkissä liukuportaissa nuorten naisten taakse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Only in Finland. Muualla maailmassa on ihan normaali ja hyväksytty ajankäyttötapa, että mennään vaikkapa kahvilaan ja katsellaan muita ihmisiä. Ei siinä sen kummempaa. Mutta suomalainenpa ahdistuu. Voi kun nuo tuijottavat minua, pitää päästä piiloon omaan luolaani.

Tää ei pidä paikkaansa. On ihan kansainvälistä tutkimusnäyttöä, että suora katse nostaa katsottavan sykettä ym.

Vierailija
44/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo huomannut saman. Varsinkin vanhukset, tuijottavat naama peruslukemalla ja kaantyvat viela katsomaan ohi mentyaankin. Monta kertaa olen vaan told toljottanut takaisin kun se on niin naurettavaa :D olin 10v ulkomailla ja tallasta ei todellakaan ole muaalla maailmassa. Suomi on aivan omaa luokkaansa!

Vierailija
45/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan tässä olla kyse omista tulkinnoista? Jos kokee nämäkin vastaukset "raivokkaiksi", niin voisiko olla että kokee myös normaalin katseen "tuijottamisena" tai muutenkin ottaa asiat liian henkilökohtaisesti? Tätä mahdollisuutta kannattaa ainakin miettiä. Tuntuu nimittäin aika oudolta, jos jatkuvasti joutuu tuijotuksen kohteeksi. Itse en muista että minua olisi koskaan tuijotettu sen kummemmin vanhempien tai nuorempien ihmisten taholta. Miehet ovat joskus tuijottaneet, mutta sitä tässä ilmeisesti ei haettu vaan jotain muuta, mihin on todella vaikea samastua.

Vierailija
46/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä kiinnitä edes huomiota siihen katsotaanko mua. Ajattelen niin paljon ja keskityn omiin juttuihin. Miehenkin kanssa meillä on aina joku kiinnostava keskustelu käynnissä eikä edes varmaan huomata jos meitä kuunnellaan tai katsotaan. :D Yhden kerran kahvilassa huomasin, kun joku mies oikein kääntyi katsomaan ja silloin katsoin viereiset pöydät ja huomasin, että ilmeisesti meidän jutut kiinnostaa useampiakin. Puhuttiin etiikasta ja moraalista. 😬

Vierailija
47/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen (teininä ja nuorena aikuisena) erittäin ujo. Silloin kuvittelin, että KAIKKI tuijottavat minua, puhuvat minusta ja aina jos joku nauroi, ajattelin, et minulle nauretaan.

Jossain vaiheessa tajusin, että ketään ei kiinnosta. Ihmiset ajattelevat 90% itseään ja mitä heistä ajatellaan. Tämä oli hyvin vapauttava tunne eikä kukaan uskoisi, että minä olen joskus ollut ujo ja arka. Suosittelen!

Vierailija
48/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on omiaan osoittamaan, miten huomattava osa palstailijoista on boomereita. "Salettiin en ketään tuijota paitsi joo kyllä tuijotan jos on joku sellainen lävistetty deviantti tai erityissukupuolinen, ja mitä te nuorisolaiset pukeudutte niihin rivoihin lekkinkseihin, kai sitä nyt tuijottaa, niih!" :D

Vierailija
49/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijotatko itse häiritsevästi 50+ naisia? Vai miten huomaat heidän kaikkien tuijottavan sinua? Joku äitiongelma? Terapia?

Vierailija
50/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsegeneroitu ongelma. Kun pelkäsin olevani raskaana tai toisaalta myöhemmin toivoin olevani raskaana, tuntui äitejä olevan liikkeellä vauvojen kanssa ihan häiritseväksi ruuhkaksi asti. 😌

Vierailija
51/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua keski-ikäistä tuijottavat nuoret, alle parikymppiset. Osa vielä naureskelee porukalla, mikä on käsittämätöntä. Eikö enää ole tapakasvatusta?

Vierailija
52/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne haluaisi toteuttaa vielä sen yhden kimppakivafantasiansa. Rohkeus ei ole riittänyt sen toteuttamiseen, eikä rohkeus riitä ottamaan sinuunkaan kontaktia muuten kuin tuijottamalla, jolla pyrkivät signaloimaan kiinnostustaan. Kokeilepa viekoittelevaa hymyä ja silmäniskua, kohta ovat iholla auttamassa painojen vaihdossa ja valvomassa käsi ristiselällä liikeratojesi oikeellisuutta.

Vierailija
53/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannut.Itse olen nelikymppinen ja todellakin huomannut että hieman vielä iäkkäämmät toljottaa.Siis ei katso vain oikein kyylää pitkään.Ihmetellyt pitkään jo mikä juttu.No olen alkanut toljottamaan takaisin...

Vierailija
54/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppinen on jo lähemmäs keski-ikää että voivoi kun se toisen keski-ikäisen katsominen niin harmittaa. Toisekseen 50v ei pääse suomessa eläkkeelle ikävä kyllä, eläkeikä on jossain 60-70v tienoilla suomessa kiitos vanhasen.

Vierailija
55/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi näitä, Ja ne jotka ei katso on tietysti täysin outoja.

Vierailija
56/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on omiaan osoittamaan, miten huomattava osa palstailijoista on boomereita. "Salettiin en ketään tuijota paitsi joo kyllä tuijotan jos on joku sellainen lävistetty deviantti tai erityissukupuolinen, ja mitä te nuorisolaiset pukeudutte niihin rivoihin lekkinkseihin, kai sitä nyt tuijottaa, niih!" :D

Vain idiootti, olkoon nyt sitten vaikka deviantti, pitää isoja koruja salilla. Valitettavan usein niitä näkee. Turhan usein yhdistettynä "heimullaonkoronojakaadoinkokopullonhajustettapäällenikunenhaistamitään"-lemuun.

Vierailija
57/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mulla jää aivot vaan joskus narikkaan ja siitä pitkä tuijotus, oikeastaan tuijotan tyhjyyteen

Vierailija
58/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan. Olen se tuijottava 60 v. Tiedän pahan tapani, mutta liellänn arvostelevani ketään.

Ihmiset vaan on niin mielenkiintoisia, seurata heidän liikkeitään, käyttätymistään jne.

Joku sanoi shdistavaksi, kun kahvilassa keskenään puhumattoman pariskunnan nainen seurasi hänen tekemisiään. Mistä hän huomasi puhumattomuuden tai naisen katselevan, ellei itse seurannut heidän toimintaansa....

Vierailija
59/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö sinä edes, mikä boomeri on? Ja jos sinua häiritsee, että palstalla on vanhempiesi ikäisiä ihmisiä, niin ainahan voit palata jonnelaudalle.

Vierailija
60/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tylsää, joskus sitä katse vaan jumittuu johonkin.