Mistä summasta suostuisit tulemaan raskaaksi?
Tämä siis ei ole minkäänlainen provo, vaan haluan aidosti tietää missä summissa liikutaan korkean elintason Suomessa.
Yksinkertaisesti: Mistä summasta voisit tulla raskaaksi vieraalle miehelle? Kyseessä siis ei ole kohdunvuokra sen perinteisessä merkityksessä.
Ja tarkennuksena: mies on nelikymppinen, savuton, raitis, ei perinnöllisiä sairauksia, hoikka. Lapsi perii kiinteistöjä ja nykyrahassa yli miljoonan euron osakesalkun. Elatusmaksuja maksetaan 18v asti.
Ja kysymyksen toinen osa, sen summan lisäksi. Minkä kouluarvosanan antaisit itsellesi potentiaalisena synnyttäjänä omasta mielestäsi? Tähän vaikuttaa siis ikä, elämäntavat, persoonallisuus, kyvyt äitinä ja geenit(älykkyys,ulkonäkö, perinnölliset sairaudet/vaivat).
Eli summa+oma kouluarvosana, älä anna muiden vastausten vaikuttaa omaasi. Toisella hinta voi olla ääretön, toisella se voi olla 1 euro, jos on kerran muutenkin pyrkimässä raskaaksi.
Kommentit (56)
en mistään. en halua lasta pilaamaan elämääni, tai että itse pilaisin lapsen elämän.
iästä ja älykkyydestä voisin antaa jonkin verran pisteitä itselleni, mutta geenit on muuten aika huonot ja en voi sietää lapsia, joten annan itselleni numeroksi 4+
Nopealla googlella kaiketi kyllä se olisi kumppanuusvanhemmuus, mutta olen ihan hetero mies.
Eli siis haet summaa, jolla nainen suostuisi sekö tulemaan raskaaksi, että alkamaan äidiksi?
Sellaista summaa ei minun kohdallani ole olemassakaan, en tekisi sitä mistään hinnasta.
Jos mies haluaisi minun vain hedelmöittyvän hänelle, synnyttävän lapsen, jonka hän ottaisi itse huoltaakseen (tai järjestäisi lapselle muun huoltajan), ja oma osuuteni päättyisi synnytykseen, voisin tehdä sen kymmenestä miljoonasta eurosta.
Kait tiedät, että nainen voi tehdä yksinkin lapsen julkisella puolella.
Että mistä sinä aiot nyt maksaa oikein?
En mistään summasta. Kouluarvosana 4, en ole koskaan erityisemmin välittänyt lapsista, ei kiinnosta yhtään.
t. steriloitu vela, ei enää hedelmällisessä iässäkään
Aiemmin minä olisin voinut synnyttää enkä olisi itselleni tarvinnut rahaa, mutta lapsen synnyttyä hänelle elatustuen kyllä.
Ja siis siihen en olisi suostunut ikimaailmassa mistään hinnasta, että mies olisi vienyt lapsen mennessään, vaan itse olisin etenkin pikkulapsiajan hoitanut ja lapsen psyykkisten valmiuksien kehittyessä, enemmän jaetusti.
Harkitsin jopa tällaisen miehen etsimistä joitain verkostoja pitkin koska se tuntui reilummalta lasta kohtaan kuin itsellinen vanhemmuus.
Mutta sitten löysin oman mieheni ja odotan parhaillaan toista lastamme.
Älä siis ap luovu toivosta. Minä olin elänyt koko aikuiselämäni yksin, olen nätti (ja se on tuonut paljon tyhjäpäisiä vonkaajia perääni ja vain rikkonut minua), akateemisesti koulutettu ja sosiaalisesti kyvykäs nainen. Oli todella surullista ja turhauttavaa todeta, että yksin pitäisi perhekin perustaa jos sellaisen haluaisi. Olin jo 35v kun lopultakin tapasin mieheni ja silti ehdimme vielä aivan ihanan lapsen tehdä ja toivottavasti vielä tämän toisenkin pienokaisen.
Olen naimisissa joten ei onnistuisi käytännössä kovin helposti. Kaksi lastakin on jo. Mutta hmm., mistä summasta. Ainakin vuoden palkka pitäisi saada, sisältyykö myös vauvan hoito diiliin? Jonkinlainen kumppanuusvanhemmuus? Olen 32v ja terve, hoikka ja korkeasti koulutettu, kaksi tervettä lasta synnyttänyt eikä suvussa ole merkittäviä perinnöllisiä sairauksia, joten kohtuu hyvän arvosanan antaisin itselleni kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Kait tiedät, että nainen voi tehdä yksinkin lapsen julkisella puolella.
Että mistä sinä aiot nyt maksaa oikein?
Meinaatko että kysyjä laittaa naisten peruukin päähän, huulipunaa naamaan ja painelee korkokengillä lonksutellen julkiselle klinikalle ilmoittamaan halusta saada lapsen?
Miljoonasta voisin lapsen synnyttää, mutta äidiksi en alkaisi. Kouluarvosana 5-.
Ei mikään summa. Maailma on niin paha, etten halua tänne yhtään lisää lapsia kärsimään. Ympäristön tila on surkea ja ihmisten henkinen tila vielä surkeampi. Lisäksi vanhemmat "elävät" lapsissaan edelleen (geenit), enkä halua jatkaa elämää lapsissani.
Toisaalta jos alettaisiin puhua maailman rikkaimpien omaisuuksista, jolloin voisin vaikuttaa ympäristön tilaan ja taistella pahuutta vastaan järjestöin ja organisaatioin, niin voisin harkita uhrautumista. Harkita, en vielä suostunut.
Maailmasta ei niin suurta määrää rahaa löydykään.
En tärväisi jo raskauksien tuhoista korjattua kroppaani mistään hinnasta. En myöskään pilaisi elämääni joka on ainoa mikä minulla on, vielä 20 vuodeksi.
En mistään hinnasta vieraalle miehelle. Omalle voisin vielä kerran tulla ihan ilmaiseksi.
t. neljän lapsen äiti
Kolme lasta olen synnyttänyt ja kasvattanut upeiksi ja fiksuiksi nuoriksi aikuisiksi. Olen onnellisesti naimisissa lasteni isän kanssa ja enempää lapsia ei tule, sillä sterilointi on ollut voimassa jo lähes kymmenen vuotta. Jos olisin vaikka 15 vuotta nuorempi, niin arvosanani olisi ollut korkea kaikin puolin ja monella mittapuulla. Ihanat lapseni ovat hyvä mainos.
Hyvässä parisuhteessa olevana en kuitenkaan olisi tietenkään lähtenyt tekemään vieraan kanssa mitään lapsia ja rahasta meillä ei ole ollut pulaa koskaan. Jos olisin eronnut, niin sittenkin miehen pitäisi olla kaikin puolin ihan täydellinen luoneeltaan. Mieheni on nostanut sen riman todella korkealle, sillä hän on ehdottomasti fiksuin mies mitä olen ikinä tuntenut. Raha, ulkonäkö tai muut seikat olisivat olleet siis ihan se ja sama, en olisi ollut kiinnostunut ellei mies olisi luonteeltaan minulle sopiva. En myöskään riskeeraisi lapseni elämää huonolla isällä.
Ihan omasta ilosta voisin tehdä ilmaiseksi jos geenit riittävän hyvät. Elatusmaksuja saisi maksaa mutta muuten ei olisi sananvaltaa kasvatusasioissa. Arvosana 9. Iän takia 1 pois kympistä.
Lennät aasiaan. Otan hyvännäköisen koulutetun naisen.
Rahaa en kaipaa, mutta jos saisin joka viikonlopun lapsivapaaksi ja kuukauden kesäloman kersasta.
T: Nastolan läskinaama
Laske itse:
Asunto, johon lapsi mahtuu, häät, yksityislääkäri, ravitsemusvalmentaja, kokki, siivooja, lapsenvahti, keisarileikkaus, silikonirinnat, rasvaimu, lapsen elatus, korvaus saamatta jääneestä palkasta ja uralla ylenemisen heikentymisestä.
Paljonko se tekisi yhteensä?
Miljoona olisi ihan passeli summa. Sinähän luonnollisesti sitten olisit lapsen yksinhuoltaja heti syntymästä lähtien. Minä en osallistuisi mitenkään edes taloudellisesti. Sinä kun maksat vain raskaudesta, et lapsen kasvattamisesta ja hoitamisesta. Arvosana minulle synnyttäjänä on 9 1/2. Puolikas pois siksi, että täydellisen varma ei kukaan voi olla itsestään.
N25
Tarkoitatko kumppanuusvanhemmuutta?