Peaky Blinders
Onko kukaan muu katsonut sarjaa Ylen Areenasta? Mitä piditte?
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Onko areenassa muita katsottavan arvoisia sarjoja/elokuvia?
Ideal home on katsomisen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polly on suosikkini. Nainen, josta tulee vahva tunnustamalla oman heikkoutensa. Salaa hyvin motiivinsa.
Järkytyin äsken kun googlasin että se näyttelijä on kuollut:(
Todella koukuttava sarja, harmi kun Areenassa ei ole kun neljä kautta.
Joo, Helen McCrory valitettavasti kuoli syöpään viime vuonna :(
Hän on varmasti ollut juuri niin rento ja ihana ihminen mikä hänestä haastattelujen perusteella välittyy. Dailymailissä oli filmiä hänen muistotilaisuudesta jossa Matthew Rhys, Eddie Redmayne, Ralph Fiennes ja Benedict Cumberbatch seisovat porukassa ja jokaisen alahuuli meinaa väpättää. Näki että oltiin jättämässä jäähyväisiä ystävälle eikä pelkälle työkaverille.
52-vuotias on kuitenkin tosi nuori kuolemaan:( Sairastiko kauankin? Jäikö hänelle perhettä?
Muistaakseni hänelle jäi pari teiniä ja aviomies. Miehellä nykyään jo tietysti uusi nainen kainalossa.
Mies oli näyttelijä Damian Lewis, yksi omista suosikeista. Huikea esim. Billionsissa, ja viimeisimmässä kaudessa kun ei ollut enää mukana, itsellä jäi sarjan katsominen kesken. Itse asiassa Helen oli vitsaillut juuri ennen kuolemaa että toivoo hänelle uusia naisia ja paljon.
Peaky Blinders kestää uudelleen katselua. Ja Polly oli iso osa ohjelmaa, tuli tippa linssiin kuudennen kauden alussa. Pakko myöntää, että vähän sarjana on sellainen, että sen kanssa itsellä tekee mieli tehdä (ja usein teenkin) drinkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polly on suosikkini. Nainen, josta tulee vahva tunnustamalla oman heikkoutensa. Salaa hyvin motiivinsa.
Hän on varmasti ollut juuri niin rento ja ihana ihminen mikä hänestä haastattelujen perusteella välittyy. Dailymailissä oli filmiä hänen muistotilaisuudesta jossa Matthew Rhys, Eddie Redmayne, Ralph Fiennes ja Benedict Cumberbatch seisovat porukassa ja jokaisen alahuuli meinaa väpättää. Näki että oltiin jättämässä jäähyväisiä ystävälle eikä pelkälle työkaverille.
Kuka se vanhempi nainen on joka meinaa koiransa kanssa jäädä paparazzien jalkoihin ja Cumberbatch ja Fiennes raivostuvat kuvaajille täysin? Onko Helenin äiti?
Yllätyin että Fiennes ja Benedict näyttävät olevan saman mittaisia miehiä. Olen aina luullut että Cumberbatch on hirveän pitkä.
Googlen mukaan ois 3cm pituuseroa, mutta pitkiä ovat hollywood miesnäyttelijöiksi molemmat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
52-vuotias on kuitenkin tosi nuori kuolemaan:( Sairastiko kauankin? Jäikö hänelle perhettä?
Muistaakseni hänelle jäi pari teiniä ja aviomies. Miehellä nykyään jo tietysti uusi nainen kainalossa.
Mies oli näyttelijä Damian Lewis, yksi omista suosikeista. Huikea esim. Billionsissa, ja viimeisimmässä kaudessa kun ei ollut enää mukana, itsellä jäi sarjan katsominen kesken. Itse asiassa Helen oli vitsaillut juuri ennen kuolemaa että toivoo hänelle uusia naisia ja paljon.
Peaky Blinders kestää uudelleen katselua. Ja Polly oli iso osa ohjelmaa, tuli tippa linssiin kuudennen kauden alussa. Pakko myöntää, että vähän sarjana on sellainen, että sen kanssa itsellä tekee mieli tehdä (ja usein teenkin) drinkki.
Joo, harva sarja aiheuttaa samanalaisia tunnereaktioita kun se sarja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä mitä te näette Cillian Murphyssä, mun mielestä se ei ole yhtään hyvännäköinen. Karismaattinen kyllä, mutta ei komea.
Minun silmään hän on klassisen kaunis. Vähän kuin Michelangelon renesanssipatsaiden jumal- ja sankarihahmot, veistoksellinen. Ja se on juuri se tyyppi josta itse tykkään eniten. Kun hän oli ihan nuori, tykkäsin vain naamasta mutta pidin liian nörttimäisen ruipelona kropaltaan, mutta sittemmin hän on selvästi alkanut treenaamaan ja kroppakin on nykyään hyvän näköinen.
Myös jossain Peakyn red carpet tilaisuudessa edesmennyt Pollyn näyttelijä sanoi kun kysyttiin Cillianista, että hän on luultavasti yksi maailman kauneimmista ihmisistä, tyrmäävä sekä filmillä että luonnossa, eikä hänellä itsellään ole hajuakaan siitä vaan hän on vaatimaton ja ujo. Hänen piirteet on myös monet sellaisia mitä jotkut plastiikkakirurgiasta innostuneet kovasti tavoittelee: korkeat poskipäät, siro nenä, selvästi näkyvät silmän liikkuvat luomet, kulmikas vahva leukalinja. Mutta ei varmasti kaikkien makuun kuten ei kukaan muukaan ja se on ihan ok, ei kukaan muukaan ole.
Työni puolesta olen tavannut pari kertaa eikä todellakaan ole mikään ujo tai hänestä nyt ruvettais mitään patsaita veistelemään. Käytös oli kuitenkin todella kohtelias mutta ei missään nimessä "vaatimaton" tai "ujo".
Onneksi rupeaa olemaan häviävä ihanne jo Suomessakin että on jotenkin tavoiteltavaa olla vaatimaton ja ujo. Ton tason tv-sarjojen päärooleja. Katsele Cillianin haastatteluja tai käytöstä punaisella matolla. Vaikuttaako hän kovin ujolta tai vaatimattomalta mieleesi?! Ei minustakaan.
Olen fanittanut (ja kuolannut) tyyppia 28 Days Later elokuvasta alkaen 20 vuotta sitten ja katsonut noita tosi paljon, ja sanoisin ettei hän ole ujo, vain introvertti, mikä on vaan viihdemaailmassa epätavallisempaa ja varsinkin amerikkalaiset tulkitsee sen helposti ujoudeksi. Ihan kuin introvertti ihminen jotenkin pelkäisi puhua, vaikka hän on vaan sitä mieltä ettei ole tässä tilanteessa tarpeen hölöttää suuna päänä.
Onhan niitä paljon haastatteluja missä Cillian lähinnä kuuntelee ja välillä vastaa kun toinen turbohöpöttää vieressä, mutta ei kyllä mitenkään tule kuvaa että kyse olisi siitä että hän ei ujouttaan saa sanaa suustaan vaikka mieli tekisi. Luulen että se vaatii jopa hyvin paljon itsevarmuutta, että uskaltaa olla vaan oma itsensä, jättää mielestään tyhmät kysymykset huomiotta, yrittää olla koko ajan myymättä itseään yleisölle vaan jos kyllästyttää joku haastattelu, olla sitten vaan avoimesti kyllästynyt. Vähän sukua Kimi Räikkösen tyylille, tosin Cillian on kyllä kohteliaampi, en voisi kuvitella että hän toteaisi että taidanpa nyt mennä paskalle tai jotain :D Hän vaan katselisi kattoon pitkästyneen näköisenä. https://www.youtube.com/watch?v=LwJgyQnK2Sc
Minä aloin katsoa Peakyä jo silloin joskus 2013 kun se tuli ja koukutuin. Siitähän on vielä elokuva tulossa. Olen myös katsonut Cillian Murphyn suurimman osan elokuvista sen jälkeen ja hänestä on tullut yksi suosikkinäyttelijöistäni. Enpä olisi odotttanut että "Tommy Shelby" on niin monipuolinen, että esittää mm. transnaista, fyysikkoa parikin kertaa, batman pahista jne. Hän on myös pääroolissa Christopher Nolanin pian tulevassa elokuvassa Oppenheimer., kiva nähdä ettei juuttunut tv-sarjoihin loppuiäkseen vaikka jossain haastattelussa sanoikin että tykkää siitä, koska tv-sarjan teko on näyttelijälle lähinnä normaalia säännöllistä palkkatyötä, ei tarvitse jättää perhettä puoleksi vuodeksi kun menee maailman toiselle puolelle kuvaamaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä mitä te näette Cillian Murphyssä, mun mielestä se ei ole yhtään hyvännäköinen. Karismaattinen kyllä, mutta ei komea.
The edge of love leffassa oli kyllä oikeasti hyvännäköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun silmään hän on klassisen kaunis. Vähän kuin Michelangelon renesanssipatsaiden jumal- ja sankarihahmot, veistoksellinen. Ja se on juuri se tyyppi josta itse tykkään eniten. Kun hän oli ihan nuori, tykkäsin vain naamasta mutta pidin liian nörttimäisen ruipelona kropaltaan, mutta sittemmin hän on selvästi alkanut treenaamaan ja kroppakin on nykyään hyvän näköinen.
Myös jossain Peakyn red carpet tilaisuudessa edesmennyt Pollyn näyttelijä sanoi kun kysyttiin Cillianista, että hän on luultavasti yksi maailman kauneimmista ihmisistä, tyrmäävä sekä filmillä että luonnossa, eikä hänellä itsellään ole hajuakaan siitä vaan hän on vaatimaton ja ujo. Hänen piirteet on myös monet sellaisia mitä jotkut plastiikkakirurgiasta innostuneet kovasti tavoittelee: korkeat poskipäät, siro nenä, selvästi näkyvät silmän liikkuvat luomet, kulmikas vahva leukalinja. Mutta ei varmasti kaikkien makuun kuten ei kukaan muukaan ja se on ihan ok, ei kukaan muukaan ole.
Työni puolesta olen tavannut pari kertaa eikä todellakaan ole mikään ujo tai hänestä nyt ruvettais mitään patsaita veistelemään. Käytös oli kuitenkin todella kohtelias mutta ei missään nimessä "vaatimaton" tai "ujo".
Onneksi rupeaa olemaan häviävä ihanne jo Suomessakin että on jotenkin tavoiteltavaa olla vaatimaton ja ujo. Ton tason tv-sarjojen päärooleja. Katsele Cillianin haastatteluja tai käytöstä punaisella matolla. Vaikuttaako hän kovin ujolta tai vaatimattomalta mieleesi?! Ei minustakaan.
Olen fanittanut (ja kuolannut) tyyppia 28 Days Later elokuvasta alkaen 20 vuotta sitten ja katsonut noita tosi paljon, ja sanoisin ettei hän ole ujo, vain introvertti, mikä on vaan viihdemaailmassa epätavallisempaa ja varsinkin amerikkalaiset tulkitsee sen helposti ujoudeksi. Ihan kuin introvertti ihminen jotenkin pelkäisi puhua, vaikka hän on vaan sitä mieltä ettei ole tässä tilanteessa tarpeen hölöttää suuna päänä.
Onhan niitä paljon haastatteluja missä Cillian lähinnä kuuntelee ja välillä vastaa kun toinen turbohöpöttää vieressä, mutta ei kyllä mitenkään tule kuvaa että kyse olisi siitä että hän ei ujouttaan saa sanaa suustaan vaikka mieli tekisi. Luulen että se vaatii jopa hyvin paljon itsevarmuutta, että uskaltaa olla vaan oma itsensä, jättää mielestään tyhmät kysymykset huomiotta, yrittää olla koko ajan myymättä itseään yleisölle vaan jos kyllästyttää joku haastattelu, olla sitten vaan avoimesti kyllästynyt. Vähän sukua Kimi Räikkösen tyylille, tosin Cillian on kyllä kohteliaampi, en voisi kuvitella että hän toteaisi että taidanpa nyt mennä paskalle tai jotain :D Hän vaan katselisi kattoon pitkästyneen näköisenä. https://www.youtube.com/watch?v=LwJgyQnK2Sc
Hän ei ole ujo eikä hän ole mikään introvertti. Ihan puhelias sosiaalinen kaveri on siviilissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Sunshinessä, Annassa, The Wind That Shakes The Barley, Anthropoid, Red Eye, Batman trilogia (Scarecrow, mun ensi ihastus kun olin ehkä 12 :D )
Sitten on rooleja joissa ei ole tarkoituskaan olla hyvän näköinen toki. 28 Days Later puoli päätä ajeltu kaljuksi, risuparta, siellä harhailee pitkin tyhjän Lontoon katuja juuri koomasta heränneenä. A Quiet Place 2, apokalypsistä selvinnyt harmaapartainen vanha ukkeli. Peacock, hermoheikko nörtin näköinen pankkiiri. Tron, ohjelmoijanörtti ja todella nörtin näköinen :D Oppenheimer päätynee tähän kategoriaan, koska se oikea Oppenheimerhän ei ollut yhtään komea, sellainen kuiva äijänkäkkärä lähinnä.
Itseäni tuo tyyppi ärsyttää ihan kaikissa rooleissa. Ei ole vielä tullut vastaan yhtäkään, josta olisin ajatellut, että vau, tuota ei kukaan olisi tehnyt paremmin. Ehkä se on se venyttävä puhetyyli.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni tuo tyyppi ärsyttää ihan kaikissa rooleissa. Ei ole vielä tullut vastaan yhtäkään, josta olisin ajatellut, että vau, tuota ei kukaan olisi tehnyt paremmin. Ehkä se on se venyttävä puhetyyli.
Venyttävä puhetyyli? Eri rooleissa ihan erilainen puhetyyli ja aksenttikin minusta. Itselleni tuo Tommy Shelbyn rooli on jotain mistä ajattelen ettei kukaan olisi tehnyt paremmin. Roolista hänen kanssa kilpaili Jason Statham. Sellainen tyyppi olisi varmaan ollut ilmeisin valinta mutta itse olen tosi tyytyväinen etteivät menneet sille gangsteripomon pitää olla karski häijynnäköinen lihaskimppu -linjalle vaan ottivat Cillianin jolla on vähän hienovaraisempi lähestymistapa siihen miten olla uhkaava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Inception Robert Fischer Mä en ollut nähnyt häntä missään ennen ja ajattelin että Di Caprio on siinä elokuvassa se kuuma mies. Sitten Cillianin Fischer tuli kuvioon ja mä olin ihan että mitä, aivan käsittämättömän kaunis mies. (Itse rooli oli kyllä vähän tylsä, hän oli avuton rikas poikarukka jota muut pompotteli)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Inception Robert Fischer Mä en ollut nähnyt häntä missään ennen ja ajattelin että Di Caprio on siinä elokuvassa se kuuma mies. Sitten Cillianin Fischer tuli kuvioon ja mä olin ihan että mitä, aivan käsittämättömän kaunis mies. (Itse rooli oli kyllä vähän tylsä, hän oli avuton rikas poikarukka jota muut pompotteli)
Kumpikaan ei ole lemppari näyttelijöitäni mutta et sä nyt voi tosissas puhua DiCapriosta ja Cillianista samanana päivänäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikaan ei ole lemppari näyttelijöitäni mutta et sä nyt voi tosissas puhua DiCapriosta ja Cillianista samanana päivänäkään.
Miksi en?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun silmään DiCaprio oli nuorena hyvän näköinen ja tykkään näyttelijänä. Vanhemmiten ei ollut enää niin hyvän näköinen mutta silti pidin vielä ok:na. Yllätyin kun minun silmään täysin mulle tuntematon tyyppi oli niin paljon paremman näköinen että DiCaprio alkoi näyttää pöhöttyneeltä ja tavanomaiselta hänen rinnallaan. Mutta makuasioitahan nämä aina on, ja onneksi niin on ettei kaikilla ole vain yksi sama mies- tai naismaku, olisi ankeaa niille jotka ei edusta sitä yhtä oikeaa tyyppiä.
Vierailija kirjoitti:
Oon aika lailla sen Tommy Shelbyn näköinen. Kirkkaan siniset silmät ja samanlainen naama. Olen myös vain 180-senttiä pitkä. Tuo näyttelijä taitaa olla vielä lyhyempi. Mulla ei ole niin mitään saumaa markkinoilla, eipä sillä mitään väliä ole, mut hassua vaan, kuinka nää sarjat luo näitä mielikuvia. Oikeesti tollanen peaky blinderi on ihan tavallinen tavis kadulla Suomessa.
🙈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun silmään DiCaprio oli nuorena hyvän näköinen ja tykkään näyttelijänä. Vanhemmiten ei ollut enää niin hyvän näköinen mutta silti pidin vielä ok:na. Yllätyin kun minun silmään täysin mulle tuntematon tyyppi oli niin paljon paremman näköinen että DiCaprio alkoi näyttää pöhöttyneeltä ja tavanomaiselta hänen rinnallaan. Mutta makuasioitahan nämä aina on, ja onneksi niin on ettei kaikilla ole vain yksi sama mies- tai naismaku, olisi ankeaa niille jotka ei edusta sitä yhtä oikeaa tyyppiä.
Omaan silmään Cillian on ehdottomasti komeampi kun DiCaprio. Kumpikaan ei kyllä ole makuuni. Silti jos näistä kahdesta pitäisi valita niin Leo varastaisi shown pelkällä silmäniskulla. Pelkkä ulkonäkö ei aina ole kaikki kaikessa.
Aloin katsoa tätä sarjaa nyt, 2 jaksoa katsottu. Näyttää todella hyvältä :) Hienoja taiteellisesti kuvattuja kohtauksia tässä, kuten siinä heti alussa kun Thomas ratsastaa kiinalaiskaupunginosaan, ja sitten nainen puhaltaa jotain punaista "onnea tuovaa" pölyä hevosen sieraimiin. Tai kun hiutaleita leijailee rauhallisesti Birminghamin maisemissa hämärissä kulkevan hahmon ympärillä. Yleensä noin huolella harkittuja visuaalisia näkymiä näkee lähinnä elokuvissa, ei TV-sarjoissa. Ei yllätä että näyttääkin olevan BBC Original.
Näyttelijät vaikuttaa myös hyviltä. Mulle se Thomas (ilmeisesti tämä Cillian) on uusi tuttavuus, mutta vaikuttaa todella karismaattiselta rooliinsa. Kivikasvo, mutta samalla jotenkin "sielukas". Pollyn näyttelijä on myös upea, häntä olen nähnyt jossain aiemminkin, taisi olla jossain Harry Potter elokuvassakin. Saa nähdä jatkuuko taso yhtä hyvänä kun kaudet vaihtuu, tätähän oli tehty aika monta kautta ja usein jossain vaiheessa ideat loppuu.
Nämä on näitä kun oikea rooli löytää oikean näyttelijän. Esim. Dexter Michael C. Hall, Mad Men Jon Hamm, House Hugh Laurie,Tony Sopranos James Gandolfini. Heillä kävi tuuri.
Onko areenassa muita katsottavan arvoisia sarjoja/elokuvia?