Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peaky Blinders

Vierailija
22.07.2022 |

Onko kukaan muu katsonut sarjaa Ylen Areenasta? Mitä piditte?

Kommentit (178)

Vierailija
141/178 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon aika lailla sen Tommy Shelbyn näköinen. Kirkkaan siniset silmät ja samanlainen naama. Olen myös vain 180-senttiä pitkä. Tuo näyttelijä taitaa olla vielä lyhyempi. Mulla ei ole niin mitään saumaa markkinoilla, eipä sillä mitään väliä ole, mut hassua vaan, kuinka nää sarjat luo näitä mielikuvia. Oikeesti tollanen peaky blinderi on ihan tavallinen tavis kadulla Suomessa.

Nyt on kyllä vaikea uskoa että kukaan sen näköinen olisi tavis missään, tai ei olisi saumaa markkinoilla. Pituudesta viis. Tyyppihän on siis kerrassaan järjettömän kaunis eikä pelkästään komea. Twitterissäkin monet julkkikset ja mallit yms. on lähettäneet siitä kuolaavia kommentteja, ja fanit menee sekaisin jos näkee sitä livenä jossain Lontoossa tms. Kuulemma vielä kuumempi livenä kuin sarjassa ja nuoremman näköinen (siinä vika sarjassa tukka värjätty harmaaksi yms).

Ei tosiaan uskoisi että on yli 40v ja vanhempi kuin Arthurin näyttelijä!

Vierailija
142/178 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon aika lailla sen Tommy Shelbyn näköinen. Kirkkaan siniset silmät ja samanlainen naama. Olen myös vain 180-senttiä pitkä. Tuo näyttelijä taitaa olla vielä lyhyempi. Mulla ei ole niin mitään saumaa markkinoilla, eipä sillä mitään väliä ole, mut hassua vaan, kuinka nää sarjat luo näitä mielikuvia. Oikeesti tollanen peaky blinderi on ihan tavallinen tavis kadulla Suomessa.

Nyt on kyllä vaikea uskoa että kukaan sen näköinen olisi tavis missään, tai ei olisi saumaa markkinoilla. Pituudesta viis. Tyyppihän on siis kerrassaan järjettömän kaunis eikä pelkästään komea. Twitterissäkin monet julkkikset ja mallit yms. on lähettäneet siitä kuolaavia kommentteja, ja fanit menee sekaisin jos näkee sitä livenä jossain Lontoossa tms. Kuulemma vielä kuumempi livenä kuin sarjassa ja nuoremman näköinen (siinä vika sarjassa tukka värjätty harmaaksi yms).

Kyllä hän mun mielestä näyttää ihan ikäiseltään. Hollywood mittakaavassa ei mikään järisyttävän komea mutta hauskannäköinen silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/178 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni tuo tyyppi ärsyttää ihan kaikissa rooleissa. Ei ole vielä tullut vastaan yhtäkään, josta olisin ajatellut, että vau, tuota ei kukaan olisi tehnyt paremmin. Ehkä se on se venyttävä puhetyyli.

Venyttävä puhetyyli? Eri rooleissa ihan erilainen puhetyyli ja aksenttikin minusta. Itselleni tuo Tommy Shelbyn rooli on jotain mistä ajattelen ettei kukaan olisi tehnyt paremmin. Roolista hänen kanssa kilpaili Jason Statham. Sellainen tyyppi olisi varmaan ollut ilmeisin valinta mutta itse olen tosi tyytyväinen etteivät menneet sille gangsteripomon pitää olla karski häijynnäköinen lihaskimppu -linjalle vaan ottivat Cillianin jolla on vähän hienovaraisempi lähestymistapa siihen miten olla uhkaava.

Makuasioita, minusta Cillian Murphy on ihmeen aneeminen näyttelijä, joka ei pääosassa toimi ikinä. Kaikki eleet ja ilmeet yliharkittuja ja teennäisenoloisia. Mutta kiva jos joku tykkää.

Vierailija
144/178 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, Peakyssä viimeisellä kaudella molemmat oli tosin maskeerauksella ja harmailla hiuksilla vanhennutettu vanhemman näköiseksi kuin näyttävät muuten, Arthur vielä rajummin. Jossain uudessa Youtube-haastattelussa Tommyn hahmon luonnista Cillian oli todella paljon nuoremman näköinen. Minusta Murphy on sellainen vähän iättömän näköinen, josta saa helposti tosi nuoren ja tosi vanhan näköisen. Hänhän on nuoresta asti ollut sellainen "louttuposki" ja silmät syvällä päässä, mitkä on asioita jotka monelle tulee ikääntymisen myötä. Toisaalta on sileä iho, selkeä leukalinja yms jotka taas on nuorekkaita piirteitä. Tulevassa Oppenheimer leffassa josta näin trailerin viime viikolla Cillian näyttelee Oppenheimeriä ikävälillä noin 30 - kuolemaan asti, ollen itse 46. Toivon kovin että elokuva on hyvä ja menestyy, Cillian on kauan ollut todella hyvä näyttelijä mutta ei ole yhtään niin tunnettu kuin voisi niillä taidoilla olla. 

Vierailija
145/178 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sarja oli minusta todella hyvä, hienot lavastukset ja miljööt, hyvät näyttelijät kaikissa keskeisissä rooleissa (erityisesti Tommy ja Polly Shelbyn roolit), musiikki antoi rock-henkistä tunnelmaa ja jotenkin tosi hieno kontrasti se 1920-luku vs. nykymusiikki. 

Viimeinen kausi ehkä oli vähän liikaa sitä "kärsimyksen pitkitystä". Ok, asiat oli menneet huonosti jo kaudella 5, Tommy opiumpäissään kuuli ja näki harhoja, Arthur oli sekaisin ja näytti vanhalta puliukolta, Johnny oli kuollut jne. Gangsterielämä oli selvästi tullut rumaan lopputulokseensa ja lopussa Tommy yritti lopettaa elämänsä. Mutta sitten tulikin uusi kausi, ja mitä tapahtuu? Lisää sitä samaa masennuksessa, surussa, päihteissä yms kierimistä. Voihan se olla realistista että näin käy että on vaikka loppuelämän siinä suossa, mutta en ole varma onko se useampaa kautta hyvää viihdettä. Kun edes mitkään pääjuonet ei ratkenneet, esim. Mosley ja fasismi porskutti edelleen, samoin amerikan Jack, Pollyn murhaajia ei kostettu. 

Vierailija
146/178 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni tuo tyyppi ärsyttää ihan kaikissa rooleissa. Ei ole vielä tullut vastaan yhtäkään, josta olisin ajatellut, että vau, tuota ei kukaan olisi tehnyt paremmin. Ehkä se on se venyttävä puhetyyli.

Venyttävä puhetyyli? Eri rooleissa ihan erilainen puhetyyli ja aksenttikin minusta. Itselleni tuo Tommy Shelbyn rooli on jotain mistä ajattelen ettei kukaan olisi tehnyt paremmin. Roolista hänen kanssa kilpaili Jason Statham. Sellainen tyyppi olisi varmaan ollut ilmeisin valinta mutta itse olen tosi tyytyväinen etteivät menneet sille gangsteripomon pitää olla karski häijynnäköinen lihaskimppu -linjalle vaan ottivat Cillianin jolla on vähän hienovaraisempi lähestymistapa siihen miten olla uhkaava.

Makuasioita, minusta Cillian Murphy on ihmeen aneeminen näyttelijä, joka ei pääosassa toimi ikinä. Kaikki eleet ja ilmeet yliharkittuja ja teennäisenoloisia. Mutta kiva jos joku tykkää.

Itse en kanssa välitä hänestä muuten näyttelijänä mutta Tommyn rooliin oli kuin tehty! Ehkä juuri sen takia kaikki muut hänen roolinsa tuntuu niin laimeilta koska oli niin loistava Peaky Blindersissa.

Vierailija
147/178 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 ja 6 kautta ei nyt sitteen vissiin nää mistään muualta kuin netfixistä?

Vierailija
148/178 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sarja oli minusta todella hyvä, hienot lavastukset ja miljööt, hyvät näyttelijät kaikissa keskeisissä rooleissa (erityisesti Tommy ja Polly Shelbyn roolit), musiikki antoi rock-henkistä tunnelmaa ja jotenkin tosi hieno kontrasti se 1920-luku vs. nykymusiikki. 

Viimeinen kausi ehkä oli vähän liikaa sitä "kärsimyksen pitkitystä". Ok, asiat oli menneet huonosti jo kaudella 5, Tommy opiumpäissään kuuli ja näki harhoja, Arthur oli sekaisin ja näytti vanhalta puliukolta, Johnny oli kuollut jne. Gangsterielämä oli selvästi tullut rumaan lopputulokseensa ja lopussa Tommy yritti lopettaa elämänsä. Mutta sitten tulikin uusi kausi, ja mitä tapahtuu? Lisää sitä samaa masennuksessa, surussa, päihteissä yms kierimistä. Voihan se olla realistista että näin käy että on vaikka loppuelämän siinä suossa, mutta en ole varma onko se useampaa kautta hyvää viihdettä. Kun edes mitkään pääjuonet ei ratkenneet, esim. Mosley ja fasismi porskutti edelleen, samoin amerikan Jack, Pollyn murhaajia ei kostettu. 

Miten nää brittisarjat aina lopuksi lopahtaa siihen että viimiset kaudet on jotain outoa hallusinaatiota huumeissa. Kannattaisi mielummin lopettaa upea sarja silloin kun ideat loppuu kuin pilata sen mainetta. Ei voi kun ihmetellä miksi edes tehtiin paria viimeistä kautta Uutta Sherlockia tai Peaky Blindersiä. Alkukaudet oli molemmissa kyllä huippuja, ne kannattaa katsoa!

Vierailija
149/178 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polly on suosikkini. Nainen, josta tulee vahva tunnustamalla oman heikkoutensa. Salaa hyvin motiivinsa.

Järkytyin äsken kun googlasin että se näyttelijä on kuollut:(

Todella koukuttava sarja, harmi kun Areenassa ei ole kun neljä kautta.

Joo, Helen McCrory valitettavasti kuoli syöpään viime vuonna :( 

Hän on varmasti ollut juuri niin rento ja ihana ihminen mikä hänestä haastattelujen perusteella välittyy. Dailymailissä oli filmiä hänen muistotilaisuudesta jossa Matthew Rhys, Eddie Redmayne, Ralph Fiennes ja Benedict Cumberbatch seisovat porukassa ja jokaisen alahuuli meinaa väpättää. Näki että oltiin jättämässä jäähyväisiä ystävälle eikä pelkälle työkaverille.

52-vuotias on kuitenkin tosi nuori kuolemaan:( Sairastiko kauankin? Jäikö hänelle perhettä?

Muistaakseni hänelle jäi pari teiniä ja aviomies. Miehellä nykyään jo tietysti uusi nainen kainalossa.

Mies oli näyttelijä Damian Lewis, yksi omista suosikeista. Huikea esim. Billionsissa, ja viimeisimmässä kaudessa kun ei ollut enää mukana, itsellä jäi sarjan katsominen kesken. Itse asiassa Helen oli vitsaillut juuri ennen kuolemaa että toivoo hänelle uusia naisia ja paljon.

Peaky Blinders kestää uudelleen katselua. Ja Polly oli iso osa ohjelmaa, tuli tippa linssiin kuudennen kauden alussa. Pakko myöntää, että vähän sarjana on sellainen, että sen kanssa itsellä tekee mieli tehdä (ja usein teenkin) drinkki.

Jos itse vetelisin viimisiäni niin en kyllä toivoisi miehelleni paljon naisia vaan toivoisin että löytäisi sen yhden ja ainoan kenen kanssa jatkaa elämäänsä.

Vierailija
150/178 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 ja 6 kautta ei nyt sitteen vissiin nää mistään muualta kuin netfixistä?

BBC iPlayeriltä näkee ilmaiseksi, mutta vaatii VPN:n ja sieltä valita brittiläinen serveri koska näkyy vain briteistä. Itse käytän NordVPN:ää.

Vierailija
151/178 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin vuoteen eka kausi sijoittuu?

Vierailija
152/178 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peaky on kyllä huippusarja. Vähän se vei nautintoa että Birmingham tuohon aikaan nuhjuinen, likainen jne mutta kuvaus saa sen vaikuttamaan siistiltä. Autenttisuus häviää kun kuvaus ja kulissit on liian "hienoa".

Vierailija
153/178 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä alkoi (uudelleenko, koska monet tuntuu nähneen jo ennen) perjantaina jaksosta 1 ykkösellä ja aloin katsoa. Olen ihan myyty jo ekasta jaksosta. Harvoin näkee noin kaunista, elokuvatasoista visuaalista ilmettä tv-sarjoissa. BBC on taas tehnyt laatua kuten se usein tekee. Tykkään myös brittiläisen rauhallisesta ja hillitystä tunnelmasta. Vaikka kysessä on gansgesteriklaani, ei ainakaan ekassa jaksossa ollut mitään jatkuvaa toimintakohellusta joka käy äkkiä tylsäksi, vaan rauhallisia, seesteisiä kohtauksia jotka rakentelivat tulevaa. Ja tuossa on Helen McCrory ja Cillian Murphy, omia suosikkinäyttelijöitäni molemmat - ihme, kun en ole ennen tullut tällaista sarjaa huomanneeksi ja katsoneeksi.

Vierailija
154/178 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pollyn murhaajia ei kostettu. 

Kostettiinhan. 

Vierailija
155/178 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tehty ja päänäyttelijä on hyvä näyttelijä. Jotenkin ei vaan itselleni nyt kolahtanut tämä sarja.

Joe Cole loistaa myöhemmin esim. Gangs of London sarjassa johon sopi erittäin hyvin roiston rooliin silmineen. 

Tämä Peaky Blindersin Cillian Murphy on ollut myös jollain listoilla ehdokkaaksi uudeksi James Bondiksi.

Vierailija
156/178 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin tehty ja päänäyttelijä on hyvä näyttelijä. Jotenkin ei vaan itselleni nyt kolahtanut tämä sarja.

Joe Cole loistaa myöhemmin esim. Gangs of London sarjassa johon sopi erittäin hyvin roiston rooliin silmineen. 

Tämä Peaky Blindersin Cillian Murphy on ollut myös jollain listoilla ehdokkaaksi uudeksi James Bondiksi.

Joo itse on tosin sanonut ettei olisi kiinnostunut, koska siinä joutuu sitoutumaan samaan melko yksiulotteiseen rooliin noin 10 vuodeksi, lisäksi menettää täysin yksityiselämänsä. Samasta syystä ei halua esim. Marvel rooleihin joita on ilmeisesti useamman kerran tarjottu. Tosin onhan se pääroolissa tulevassa Christopher Nolanin Oppenheimerissä, siitä luulisi tulevan julkisuutta sen verran ettei sen jälkeen enää väliä vaikka menisi enemmän populaarikulttuurin/kaupallisempiinkin elokuviin. Voi olla tosin että meni tuohon vain Nolanin takia, koska arvostaa tätä ohjaajana. Enimmäkseen tähän asti Murphy on ollut päärooleissa Indie-elokuvissa (joista jotkut kuten Breakfast on Pluto, 28 Days Later ja The Party on aivan loistavia) ja vain sivurooleissa Hollywood-tuotoksissa.

Vierailija
157/178 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cillian Murphy ei ollu uskottava 20-luvun englannin gangsteri. Kiiltokuvapojan naama ilman yhtään arpea tai esim.murrettua vinoa nokkaa, eikä puhu työväenluokan slangilla/Birminghamin aksentilla ees S1E1.

Paul Anderson oli puhetyyliä ja ulkonäköä myöten uskottava.  

Vierailija
158/178 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Juu vasta lähipäivinä Bondin tekijät korosti että uusi näyttelijä joutuu sitoutumaan Bondiksi 10-12 vuodeksi. Se voi kyllä karsia halukkaita tuohon rooliin. Toisaalta voihan se olla jollekin unelmien täyttymys. Ehkei Cillian Murphy ole niin dynaaminen kuin Bondin rooli vaatii. 

Vierailija
159/178 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cillian Murphy ei ollu uskottava 20-luvun englannin gangsteri. Kiiltokuvapojan naama ilman yhtään arpea tai esim.murrettua vinoa nokkaa, eikä puhu työväenluokan slangilla/Birminghamin aksentilla ees S1E1.

Paul Anderson oli puhetyyliä ja ulkonäköä myöten uskottava.  

Mä ajattelin alkuun näin myös, että miten ne on tuollaisen nättipojan rooliin ottaneet. Luulin myös Arthuria alkuun Tommyn isäksi ja kuvittelin että poika siinä yrittää juonitella isäänsä eläköitymään. 

Mutta sarjan edistyessä näkemys kyllä muuttui ja minusta yksi sarjan vahvuus on juuri se, että Tommy ei ole sellainen perinteinen gansteri vaan kunnianhimoinen ja älykäs, ja kylmä ja julma hillitymmällä tavalla. Jos ne Arthurin tapaiset olisi johtaneet jengiä, olisivat luultavasti pysyneet pikkurikollisuudessa ja sarja olisi ollut tylsä aika äkkiä. Mutta Tommyllä on suuremmat kunnianhimot alusta asti ja itse ainakin käsitin että se hienostuneempi puhetyylikin on osa sitä, että Tommy haluaa ylemmäs yhteiskuntaluokissa ja siksi pukeutuu ja puhuu tavoitteensa mukaan. Yleensäkin minusta Murphy on roolissaan hyvin kiehtova ja moniulotteinen, hillityllä tavalla. Nykyään olen sitä mieltä että oli täydellinen valinta rooliin, huolimatta ihan ekojen jaksojen epäilyksestä kun ajattelin että on otettu vaan silmäkarkiksi siihen.

Vierailija
160/178 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Löysin" tämän sarjan vasta noin viikko sitten, kun TV:stä tuli ensimmäinen osa. Nyt olenkin katsonut Areenasta lähes kaikki osat jo (4 viimeistä osaa 4:nnestä kaudesta katsomatta). Adrian Brody on hyytävä italiaano, joka tuli Amerikasta kostamaan isänsä murhan koko Shelbyjen perheelle.

Tommyn näyttelijä Cillian Murphy on aivan mahtava! Samoin Arthurin näyttelijä, Polly-tädistä puhumattakaan. Sarjaa voi verrata Sopranos-saagaan, josta myös kovasti pidän. Tämä sarja on jopa Sopranosia raaempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän