Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peaky Blinders

Vierailija
22.07.2022 |

Onko kukaan muu katsonut sarjaa Ylen Areenasta? Mitä piditte?

Kommentit (178)

Vierailija
121/178 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on näitä kun oikea rooli löytää oikean näyttelijän. Esim. Dexter Michael C. Hall, Mad Men Jon Hamm, House Hugh Laurie,Tony Sopranos James Gandolfini. Heillä kävi tuuri.

👍

Vierailija
122/178 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin katsoa tätä sarjaa nyt, 2 jaksoa katsottu. Näyttää todella hyvältä :) Hienoja taiteellisesti kuvattuja kohtauksia tässä, kuten siinä heti alussa kun Thomas ratsastaa kiinalaiskaupunginosaan, ja sitten nainen puhaltaa jotain punaista "onnea tuovaa" pölyä hevosen sieraimiin. Tai kun hiutaleita leijailee rauhallisesti Birminghamin maisemissa hämärissä kulkevan hahmon ympärillä. Yleensä noin huolella harkittuja visuaalisia näkymiä näkee lähinnä elokuvissa, ei TV-sarjoissa. Ei yllätä että näyttääkin olevan BBC Original. 

Näyttelijät vaikuttaa myös hyviltä. Mulle se Thomas (ilmeisesti tämä Cillian) on uusi tuttavuus, mutta vaikuttaa todella karismaattiselta rooliinsa. Kivikasvo, mutta samalla jotenkin "sielukas". Pollyn näyttelijä on myös upea, häntä olen nähnyt jossain aiemminkin, taisi olla jossain Harry Potter elokuvassakin. Saa nähdä jatkuuko taso yhtä hyvänä kun kaudet vaihtuu, tätähän oli tehty aika monta kautta ja usein jossain vaiheessa ideat loppuu.

Mieheni kanssa ollaan sitä mieltä että 5 kautta tehty tosi hyvin (eli taso säilyy kausien läpi eikä katsomista malta keskeyttää), mutta hän koki viimeisen kauden tylsänä. Oma mielipide että ei huono, mutta kyllä siinä tunnelmaa muutetaan vähän "surullisemmaksi", uhoa ja viskinjuontia vähemmän. Koin kuitenkin ettei tuolla elämäntyylillä voi jatkaa loputtomiinkaan, eli ihan realistinen ja luonnollinen tuo tyylinmuutos sarjan lopetuksena :D en malta odottaa elokuvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/178 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin katsoa tätä sarjaa nyt, 2 jaksoa katsottu. Näyttää todella hyvältä :) Hienoja taiteellisesti kuvattuja kohtauksia tässä, kuten siinä heti alussa kun Thomas ratsastaa kiinalaiskaupunginosaan, ja sitten nainen puhaltaa jotain punaista "onnea tuovaa" pölyä hevosen sieraimiin. Tai kun hiutaleita leijailee rauhallisesti Birminghamin maisemissa hämärissä kulkevan hahmon ympärillä. Yleensä noin huolella harkittuja visuaalisia näkymiä näkee lähinnä elokuvissa, ei TV-sarjoissa. Ei yllätä että näyttääkin olevan BBC Original. 

Näyttelijät vaikuttaa myös hyviltä. Mulle se Thomas (ilmeisesti tämä Cillian) on uusi tuttavuus, mutta vaikuttaa todella karismaattiselta rooliinsa. Kivikasvo, mutta samalla jotenkin "sielukas". Pollyn näyttelijä on myös upea, häntä olen nähnyt jossain aiemminkin, taisi olla jossain Harry Potter elokuvassakin. Saa nähdä jatkuuko taso yhtä hyvänä kun kaudet vaihtuu, tätähän oli tehty aika monta kautta ja usein jossain vaiheessa ideat loppuu.

Mieheni kanssa ollaan sitä mieltä että 5 kautta tehty tosi hyvin (eli taso säilyy kausien läpi eikä katsomista malta keskeyttää), mutta hän koki viimeisen kauden tylsänä. Oma mielipide että ei huono, mutta kyllä siinä tunnelmaa muutetaan vähän "surullisemmaksi", uhoa ja viskinjuontia vähemmän. Koin kuitenkin ettei tuolla elämäntyylillä voi jatkaa loputtomiinkaan, eli ihan realistinen ja luonnollinen tuo tyylinmuutos sarjan lopetuksena :D en malta odottaa elokuvaa.

Kiva kuulla ettei totaalista lässähdystä ole odotettavissa :) Ainahan noissa gangsterijutuissa taitaa lopulta tulla vastaan se elämäntyylin "hinta" tavalla tai toisella, eli ei yllätä jos menee lopulta synkemmäksi. Nyt alussa jo menee paitsi viskiä myös kokaiinia ja oopiumia piipusta, ja vihollisia keräävät myös taatusti kivasti.

Vierailija
124/178 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kuulla ettei totaalista lässähdystä ole odotettavissa :) Ainahan noissa gangsterijutuissa taitaa lopulta tulla vastaan se elämäntyylin "hinta" tavalla tai toisella, eli ei yllätä jos menee lopulta synkemmäksi. Nyt alussa jo menee paitsi viskiä myös kokaiinia ja oopiumia piipusta, ja vihollisia keräävät myös taatusti kivasti.

Tämä sarja jos mikä todellakin lässähtää viimeisillä kausillaan. Mutta nauti niistä muutamasta ensimmäisestä jos et ole niitä vielä nähnyt.

Vierailija
125/178 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko areenassa muita katsottavan arvoisia sarjoja/elokuvia?

Uusi Sherlock oli hyvä myös. Tai muutama ekakausi oli ainekin.

Vierailija
126/178 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polly on suosikkini. Nainen, josta tulee vahva tunnustamalla oman heikkoutensa. Salaa hyvin motiivinsa.

Järkytyin äsken kun googlasin että se näyttelijä on kuollut:(

Todella koukuttava sarja, harmi kun Areenassa ei ole kun neljä kautta.

Joo, Helen McCrory valitettavasti kuoli syöpään viime vuonna :( 

Hän on varmasti ollut juuri niin rento ja ihana ihminen mikä hänestä haastattelujen perusteella välittyy. Dailymailissä oli filmiä hänen muistotilaisuudesta jossa Matthew Rhys, Eddie Redmayne, Ralph Fiennes ja Benedict Cumberbatch seisovat porukassa ja jokaisen alahuuli meinaa väpättää. Näki että oltiin jättämässä jäähyväisiä ystävälle eikä pelkälle työkaverille.

Kuka se vanhempi nainen on joka meinaa koiransa kanssa jäädä paparazzien jalkoihin ja Cumberbatch ja Fiennes raivostuvat kuvaajille täysin? Onko Helenin äiti?

Ihan vaan joku ohikulkija.

Vierailija
127/178 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atlantic Crossing. Vielä parempi kuin Peaky Blinders. Kannattaa katsoa!

Vierailija
128/178 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä sarja jos mikä todellakin lässähtää viimeisillä kausillaan. Mutta nauti niistä muutamasta ensimmäisestä jos et ole niitä vielä nähnyt.

Toinen sarja mikä lässähti yhtä pahasti on Uusi Sherlock. Pari ekaa kautta oli viihdyttäviä ja niissä oli huumoriakin. Sitten meno muuttuu yhtäkkiä ihan joksu huumehommiksi ja synkistelyksi. Vaihtukohan kirjottajat tai jotain mutta ihan kuin eri sarja kun alussa.

Vierailija
129/178 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin nyt tämän loppuun ja olen täysin eri mieltä. Minä tykkäsin eniten 5. ja 6. kaudesta, 5. ehkä eniten. Ne on toki ihan eri tyyliä kuin ekat, ei ole enää niin paljon gangsteri-actionia kun Tommystä tulee kansanedustaja, ovat myös laillisia teollisuusyritysten omistajia jne. Ei tällainen tyyppi tai tämän lähisukulaiset voi enää toimia kuten ennen. Ongelmat on erilaiset. Koska niitä sotatrauma- yms. ongelmia ei ole käsitelty, ja huumeiden ja viinan käyttö on jatkunut rikkauksista ja vallasta huolimatta, 5. ja 6. kauden teemaksi tulee miten vauraus ei tuo automaattisesti onnea ja miten käsittelemättömät ongelmat tulee ja puree perseeseen lopulta. 

Niinpä kausista tulee paljolti politiikkaa ja ajankuvaa, ja siinä rinnalla erityisesti Tommyn ja Arthurin "rappiota". Artur on 6. kaudella jo myös ulkoisesti rappiolla ja sammuilee oopiumiluoliin, Tommy on välttänyt sen lopettamalla päihteidenkäytön mutta on edelleen henkisesti ihan rikki ja PTSD iskee entistä pahemmin. Karmakin iskee takaisin, vanhat viholliset aktivoituu, epäonnea epäonnen perään. Tästä seuraa että toimintasarjan mukaan kausi 6 on enemmän draamaa. Ymmärrän että monelle tämä kehitys ei ole mieluisa, nähdä ihmisiä suremassa lapsen tai äidin tms. kuolemaa, ahdistuneita ihmisiä jne kun odotti jännittävää toimintaa ja käänteitä. Mutta itse kyllä tykkäsin. Ja Cillian Murphyn näyttelijäntaidot tulee kaudella 6 ehkä esille paremmin kuin koskaan. Ja Adan näyttelijän myös. 

Luulen että ihmiset olisi valittanut myös, jos 5. ja 6. kausi olisi ollut vanhaa, eli joku uusi päävihollinen joka kauden aikana kaadetaan ja vähän huumekauppaa ja jengisotia. Eli oli pakko joko lopettaa tai mennä eri suuntaan. 

Vierailija
130/178 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon aika lailla sen Tommy Shelbyn näköinen. Kirkkaan siniset silmät ja samanlainen naama. Olen myös vain 180-senttiä pitkä. Tuo näyttelijä taitaa olla vielä lyhyempi. Mulla ei ole niin mitään saumaa markkinoilla, eipä sillä mitään väliä ole, mut hassua vaan, kuinka nää sarjat luo näitä mielikuvia. Oikeesti tollanen peaky blinderi on ihan tavallinen tavis kadulla Suomessa.

Cillian Murphy on myös älyttömän karismaattinen ja väittäisin, että tämä on se, mikä hänestä oikeasti tekee niin viehättävän naisten silmissä, ei pelkästään ulkonäkö, joka nyt ei niin älyttömän erikoinen olekaan.

Cillian, tämä mies koostuu älystä, ulkonäöstä ja karismasta.

Kukapa Irlantilainen mies näyttelijä ei. Ne on vaan miesten parhaimmistoa<3

Liam Neeson myös. Ralph Fiennes on vissiin englantilainen vaikka hänen nimensä lausutaan irkku tyyliin Reif? Siinä oli nuorena mies kuin unelma ja ihana on vieläkin vaikka onkin vanhettunut. Huhhuh..

Toi Fiennes on silti ihan irlantilaisen näköinen. Itse tunnen yhden irlantilaismiehen, joka on ilmiselvästi samasta geenipuulista kuin Ralph Fiennes. Ei silti ole oikein minkään näköinen, koska ihan naftisti perunampi naaman muoto ja lyhyt.

Makuja todella on monia jos Fiennes ei ole silmääsi minkään näköinen. Omaan silmään ihan ykkönen.

Mä olen pitänyt häntä ihan jonain b-luokan pilipali romanttisten komedioiden näyttelijänä. Eilen katselin tän Schindlerin Listan ja hänhän osaa oikeasti näytellä. Varasti jokaisen kohtauksen missä oli. Miten hänen uransa ei ottanut tuulta alleen noin hienon roolisuorituksen jälkeen?

Ralp Fiennesin ura ei ottanut tuulta alleen?:D Minusta taas tuntuu että aina kun olen laittanut telkkarin päälle tänä kesänä niin hänen pärstänsä on siellä. Punainen lohikäärme, Bondit, Potterit, Kukkoilijat, Schindlerin lista. En ole kyllä ketään muuta hollywood tähteä nähnyt noin tiuhaan telkkarissa eri elokuvissa. Tosi hyvä näyttelijä draamoissa mutta komediaa ei ole vissiin ikinä edes yrittänyt? Ehkä parempi niin, vaikuttaa todella huumorintajuttomalta.

The Grand Budapest Hotell, aivan loistava myös komediassa! Siis todella! Yksi lempi elokuvistani.

Myös haastatteluissa vaikuttaa tosi hauskalta ja nokkelalta silloin kun sille päälle sattuu. Aika tumma ja tuhma huumorintaju tosin ettei ehkä kaikkiin uppoa. Hän ei vaan selvästi nauti julkisuudesta ja saattaa siksi vaikuttaa välillä vähän jurolta.

Vierailija
131/178 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon aika lailla sen Tommy Shelbyn näköinen. Kirkkaan siniset silmät ja samanlainen naama. Olen myös vain 180-senttiä pitkä. Tuo näyttelijä taitaa olla vielä lyhyempi. Mulla ei ole niin mitään saumaa markkinoilla, eipä sillä mitään väliä ole, mut hassua vaan, kuinka nää sarjat luo näitä mielikuvia. Oikeesti tollanen peaky blinderi on ihan tavallinen tavis kadulla Suomessa.

Nyt on kyllä vaikea uskoa että kukaan sen näköinen olisi tavis missään, tai ei olisi saumaa markkinoilla. Pituudesta viis. Tyyppihän on siis kerrassaan järjettömän kaunis eikä pelkästään komea. Twitterissäkin monet julkkikset ja mallit yms. on lähettäneet siitä kuolaavia kommentteja, ja fanit menee sekaisin jos näkee sitä livenä jossain Lontoossa tms. Kuulemma vielä kuumempi livenä kuin sarjassa ja nuoremman näköinen (siinä vika sarjassa tukka värjätty harmaaksi yms).

Minä olen alkuperäisen kanssa samaa mieltä, että ei ole minkään näköinen tuo näyttelijä, mutta osaahan se näytellä, mikä lienee ykkösasia. Pieni ja hentoinen mies, ja naama jotenkin lytyssä. Toinen sarjan lyhyistä miehistä on Tom Hardy, joka on kuitenkin paljon pelottavamman oloinen, kun se puheesta ei saa mitään selvää, pelkkää muminaa ja karjuntaa.

Aivan UPEA roolisuoritus Tom Hardyltä!!

Vierailija
132/178 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Atlantic Crossing. Vielä parempi kuin Peaky Blinders. Kannattaa katsoa!

Oli kiva nähdä Kyle Maclaclhan pitkästä aikaa arvoisessaan roolissa kaiken maailman Sinkkuelämien ja Täydellisten naisten jälkeen.

Vierailija
133/178 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen sarja mikä lässähti yhtä pahasti on Uusi Sherlock. Pari ekaa kautta oli viihdyttäviä ja niissä oli huumoriakin. Sitten meno muuttuu yhtäkkiä ihan joksu huumehommiksi ja synkistelyksi. Vaihtukohan kirjottajat tai jotain mutta ihan kuin eri sarja kun alussa.

Se meni kieltämättä ihan reisille loppua kohden. Peaky Blindersistä tykkäsin loppuun asti.

Vierailija
134/178 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä vaikea uskoa että kukaan sen näköinen olisi tavis missään, tai ei olisi saumaa markkinoilla. Pituudesta viis. Tyyppihän on siis kerrassaan järjettömän kaunis eikä pelkästään komea. Twitterissäkin monet julkkikset ja mallit yms. on lähettäneet siitä kuolaavia kommentteja, ja fanit menee sekaisin jos näkee sitä livenä jossain Lontoossa tms. Kuulemma vielä kuumempi livenä kuin sarjassa ja nuoremman näköinen (siinä vika sarjassa tukka värjätty harmaaksi yms).

Minä olen alkuperäisen kanssa samaa mieltä, että ei ole minkään näköinen tuo näyttelijä, mutta osaahan se näytellä, mikä lienee ykkösasia. Pieni ja hentoinen mies, ja naama jotenkin lytyssä. Toinen sarjan lyhyistä miehistä on Tom Hardy, joka on kuitenkin paljon pelottavamman oloinen, kun se puheesta ei saa mitään selvää, pelkkää muminaa ja karjuntaa.

Aivan UPEA roolisuoritus Tom Hardyltä!!

Itse en tykännyt siitä tässä sarjassa vaikka yleensä tykkään. Tai varmaan enemmän käsikirjoittajan kuin Hardyn vika. Mutta se koko Alfie Solomons -hahmo on kuin huonosta komediasta tai sketsi-showsta jaaritteluineen. Ei sovi ollenkaan sarjan muuhun luonteesseen.

Vierailija
135/178 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni tuo tyyppi ärsyttää ihan kaikissa rooleissa. Ei ole vielä tullut vastaan yhtäkään, josta olisin ajatellut, että vau, tuota ei kukaan olisi tehnyt paremmin. Ehkä se on se venyttävä puhetyyli.

Venyttävä puhetyyli? Eri rooleissa ihan erilainen puhetyyli ja aksenttikin minusta. Itselleni tuo Tommy Shelbyn rooli on jotain mistä ajattelen ettei kukaan olisi tehnyt paremmin. Roolista hänen kanssa kilpaili Jason Statham. Sellainen tyyppi olisi varmaan ollut ilmeisin valinta mutta itse olen tosi tyytyväinen etteivät menneet sille gangsteripomon pitää olla karski häijynnäköinen lihaskimppu -linjalle vaan ottivat Cillianin jolla on vähän hienovaraisempi lähestymistapa siihen miten olla uhkaava.

Sehän ei ole yhtään uhkaava. Aika epäuskottava pahiksena muutenkin. Väkivaltaiset ja älykkäät yksilöt ovat harvassa, mutta heillä se väkivalta on usein kuitenkin helposti näkyvissä pinnan alta, kuten vaikka Tom Hardy tekee väkivaltaiset roolit. Ei väkivalta ikinä niissä tule yllätyksenä, mutta Cillian Murphy on tyypiltään älykäs ja herkkä, jolloin väkivalta on aina out of place hänen kohdallaan, oikea psykopaattinen kovuus puuttuu.

Jason Statham olisi muuten saattanut olla parempi valinta, mutta hänen aksenttinsa ovat aika epäjohdonmukaisia, Lontoo kuuluu aina.

Vierailija
136/178 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cillian Murphy on myös älyttömän karismaattinen ja väittäisin, että tämä on se, mikä hänestä oikeasti tekee niin viehättävän naisten silmissä, ei pelkästään ulkonäkö, joka nyt ei niin älyttömän erikoinen olekaan.

Liam Neeson myös. Ralph Fiennes on vissiin englantilainen vaikka hänen nimensä lausutaan irkku tyyliin Reif? Siinä oli nuorena mies kuin unelma ja ihana on vieläkin vaikka onkin vanhettunut. Huhhuh..

Toi Fiennes on silti ihan irlantilaisen näköinen. Itse tunnen yhden irlantilaismiehen, joka on ilmiselvästi samasta geenipuulista kuin Ralph Fiennes. Ei silti ole oikein minkään näköinen, koska ihan naftisti perunampi naaman muoto ja lyhyt.

Makuja todella on monia jos Fiennes ei ole silmääsi minkään näköinen. Omaan silmään ihan ykkönen.

Mä olen pitänyt häntä ihan jonain b-luokan pilipali romanttisten komedioiden näyttelijänä. Eilen katselin tän Schindlerin Listan ja hänhän osaa oikeasti näytellä. Varasti jokaisen kohtauksen missä oli. Miten hänen uransa ei ottanut tuulta alleen noin hienon roolisuorituksen jälkeen?

Ohis mutta siis kenen ura ei ottanut tuulta alleen? Fiennesin? Miten hänellä voisi olla yhtään menestyneempi ura?

Vierailija
137/178 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ihan älyttömän vanha sarja.

Joo vuodesta 2022 onkin jo niin älyttömän kauan?

Julkaistu 2013. Viimeinen jakso 2022. Mitä ihmettä selität 2022? 

No jos sarjasta on eitetty uusia jaksoja vielä tänä vuonna niin millä järjellä se on älyttömän vanha? Ja oikeastikkin vanhempia sarjoja tulee katsottua jos ne on laadukkaita. Esim. Sopranoksen katson aina muutaman vuoden välein.

Ehkä tuo aiempi Vierailija ihmetteli ap:n innostusta, kun ap löytänyt vanhan sarjan. Monihan on sarjaa katsonut jo vuosia. Toki ap ei missään kohtaa kerro olevansa uusi katsoja, mutta sai nyt kipinän jostain avata sarjalle ketjun.

Vierailija
138/178 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ihan älyttömän vanha sarja.

Joo vuodesta 2022 onkin jo niin älyttömän kauan?

Julkaistu 2013. Viimeinen jakso 2022. Mitä ihmettä selität 2022? 

No jos sarjasta on eitetty uusia jaksoja vielä tänä vuonna niin millä järjellä se on älyttömän vanha? Ja oikeastikkin vanhempia sarjoja tulee katsottua jos ne on laadukkaita. Esim. Sopranoksen katson aina muutaman vuoden välein.

Ehkä tuo aiempi Vierailija ihmetteli ap:n innostusta, kun ap löytänyt vanhan sarjan. Monihan on sarjaa katsonut jo vuosia. Toki ap ei missään kohtaa kerro olevansa uusi katsoja, mutta sai nyt kipinän jostain avata sarjalle ketjun.

Elämä on ihmeellistä se hämmästyttää ja kummastuttaa pientä kulkijaa. Kyllä täällä on ollut keskusteluja jopa Tyttö kullista niin miksei tästäkin sarjasta.

Vierailija
139/178 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni tuo tyyppi ärsyttää ihan kaikissa rooleissa. Ei ole vielä tullut vastaan yhtäkään, josta olisin ajatellut, että vau, tuota ei kukaan olisi tehnyt paremmin. Ehkä se on se venyttävä puhetyyli.

Venyttävä puhetyyli? Eri rooleissa ihan erilainen puhetyyli ja aksenttikin minusta. Itselleni tuo Tommy Shelbyn rooli on jotain mistä ajattelen ettei kukaan olisi tehnyt paremmin. Roolista hänen kanssa kilpaili Jason Statham. Sellainen tyyppi olisi varmaan ollut ilmeisin valinta mutta itse olen tosi tyytyväinen etteivät menneet sille gangsteripomon pitää olla karski häijynnäköinen lihaskimppu -linjalle vaan ottivat Cillianin jolla on vähän hienovaraisempi lähestymistapa siihen miten olla uhkaava.

Sehän ei ole yhtään uhkaava. Aika epäuskottava pahiksena muutenkin. Väkivaltaiset ja älykkäät yksilöt ovat harvassa, mutta heillä se väkivalta on usein kuitenkin helposti näkyvissä pinnan alta, kuten vaikka Tom Hardy tekee väkivaltaiset roolit. Ei väkivalta ikinä niissä tule yllätyksenä, mutta Cillian Murphy on tyypiltään älykäs ja herkkä, jolloin väkivalta on aina out of place hänen kohdallaan, oikea psykopaattinen kovuus puuttuu.

Jason Statham olisi muuten saattanut olla parempi valinta, mutta hänen aksenttinsa ovat aika epäjohdonmukaisia, Lontoo kuuluu aina.

Cillian Murphyä yleisesti pidetään nimenomaan psykopaatti / älykköpahis -roolien mestarina. Ja minusta hän on täydellinen niissä. Ei aina tarvitse olla kova, voi myös olla herkkä ja hyvin kieroutunut ja julma vaikka. Niin kuin esim. Batmanin Dr. Crane / Scarecrow jota Murphy esitti loistavasti. Samoin Red Eyessä toimiii hyvin se, miten roolihahmo on pinnallisesti hyvin hurmaava niin että kun näin sen enkä tiennyt millainen elokuva on kyseessä, luulin että se on romanttinen elokuva. Rachel McAdams ja Cillian Murphy söpösti kuhertelemassa, varmaan kivaa kevyttä katseltavaa! Paitsi että Murphyn hahmo olikin palkkamurhaaja ja kiristäjä, joka psykopaattisen taitavasti käytti viatonta ulkomuotoaan ja moitteettoman kohteliasta käytöstä peittämään tekojaan niin ettei ihmiset epäillyt mitään.

Vierailija
140/178 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ralp Fiennesin ura ei ottanut tuulta alleen?:D Minusta taas tuntuu että aina kun olen laittanut telkkarin päälle tänä kesänä niin hänen pärstänsä on siellä. Punainen lohikäärme, Bondit, Potterit, Kukkoilijat, Schindlerin lista. En ole kyllä ketään muuta hollywood tähteä nähnyt noin tiuhaan telkkarissa eri elokuvissa. Tosi hyvä näyttelijä draamoissa mutta komediaa ei ole vissiin ikinä edes yrittänyt? Ehkä parempi niin, vaikuttaa todella huumorintajuttomalta.

The Grand Budapest Hotell, aivan loistava myös komediassa! Siis todella! Yksi lempi elokuvistani.

Myös haastatteluissa vaikuttaa tosi hauskalta ja nokkelalta silloin kun sille päälle sattuu. Aika tumma ja tuhma huumorintaju tosin ettei ehkä kaikkiin uppoa. Hän ei vaan selvästi nauti julkisuudesta ja saattaa siksi vaikuttaa välillä vähän jurolta.

Siinä elokuvassa on jotain maagista ihan kuin Twin Peaksin ensimmäisessä kaudessa. Ihan oma maailmansa. Ralph on mainio, mutta enpä kyllä ole häneltä nähnyt huonoa roolisuorituska missään muussakaan.

Peaky blinders ehdottomasti katsomisen arvoinen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme