Peaky Blinders
Onko kukaan muu katsonut sarjaa Ylen Areenasta? Mitä piditte?
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä mitä te näette Cillian Murphyssä, mun mielestä se ei ole yhtään hyvännäköinen. Karismaattinen kyllä, mutta ei komea.
Minun silmään hän on klassisen kaunis. Vähän kuin Michelangelon renesanssipatsaiden jumal- ja sankarihahmot, veistoksellinen. Ja se on juuri se tyyppi josta itse tykkään eniten. Kun hän oli ihan nuori, tykkäsin vain naamasta mutta pidin liian nörttimäisen ruipelona kropaltaan, mutta sittemmin hän on selvästi alkanut treenaamaan ja kroppakin on nykyään hyvän näköinen.
Myös jossain Peakyn red carpet tilaisuudessa edesmennyt Pollyn näyttelijä sanoi kun kysyttiin Cillianista, että hän on luultavasti yksi maailman kauneimmista ihmisistä, tyrmäävä sekä filmillä että luonnossa, eikä hänellä itsellään ole hajuakaan siitä vaan hän on vaatimaton ja ujo. Hänen piirteet on myös monet sellaisia mitä jotkut plastiikkakirurgiasta innostuneet kovasti tavoittelee: korkeat poskipäät, siro nenä, selvästi näkyvät silmän liikkuvat luomet, kulmikas vahva leukalinja. Mutta ei varmasti kaikkien makuun kuten ei kukaan muukaan ja se on ihan ok, ei kukaan muukaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tommy Shelbyllä on kauniit silmät mutta oletteko muut pistäneet merkille kuinka yli maskeerattu hän on jossain kohtauksissa. Niissä on jotenkin mennyt maskeeraus tai valaistus ihan pieleen kun näkee selvästi mustat kajaalit ja ripsivärit. Huulissa on matta vaaleanpunainen huulipuna ja poskipunana aurinkopuuteri. Itseäni huvitti noi kohtaukset kun mietin Tommyn aamulla peilin eteen meikkaamaan ennenkuin lähtee hoitelemaan bisneksiään:D Ei oikein sovi hänen tyyliin.
Koulutukseltani meikkaaja/maskeeraajana pakko kommentoida tätä... Kyllä TV-sarjoissa ja elokuvissa ihan kaikki on aina maskeerattuja, myös miehet. Valaistus on usein sellainen, että esim. ilman varjostuksia kenen tahansa naama näyttää pelkältä yksiväriseltä läntiltä, vaikka luonnollisemmassa valossa syntyisi varjoja eri paikkoihin luonnostaan. Minusta maskeeraus tuossa sarjassa oli varsin ok lukuun ottamatta jostain syystä viimeistä kautta. Tommy Shelbyn näyttelijällä vaan on luonnostaan hyvin pitkät silmäripset ja lähinnä näyttää että on kajalia sen takia (itsekin katsoin tarkkaan onko vai ei koska miesnäyttelijöille ei tuon tyyppisissä draamoissa yleensä käytetä kajalia vaikka ripsiväriä voidaankin käyttää, ja minusta ei ollut).
Viimeisellä kaudella en tiedä vaihtuiko meikkitiimi vai mitä, mutta jälki oli kauhean epätasaista. Esim. välillä henkilöillä (esim. Arthur, Michael) oli naama pari astetta tummempi ja kellertävämpi kuin korvat ja kaula, amatöörimäinen virhe ettei näitäkin meikata. Ja vanhennusmeikki jota oli ainakin Arthurilla ja Tommylla tuolla kaudella vaihteli jopa peräkkäisten kohtausten välillä - niitä ei varmaan ollut kuvattu kronologisesti peräkkäin, mutta oli todella hassun näköistä että yhdellä hetkellä vaikka Tommylla on harmaat hiukset, pitkät rypyt silmäkulmissa jne ja hetken päästä hiukset on tummat ja rypyt lähteneet pois .Arthur myös oli välillä maskeerattu todella vanhan näköiseksi, välillä taas paljon vähemmän. Outo epäkonsistenssi myös sen Hardyn esittämän juutalaisen maskeerauksen suhteen: hänellähän oli aiemmilla kausilla parantumaton syöpä ja hänet oli maskeerattu hyvin karun näköiseksi, mutta kaudella 6 hän näytti taas Alfielta ennen syöpää ja nuorempana.
Kai nyt jokainen hyvänen aika ymmärtää että myös miehet maskeerataan kameran eteen:D Kyse oli siitä ettei sen pitäisi näyttää siltä että joku mies on meikattu naiseksi. Meikin pitäisi olla huomaamaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä mitä te näette Cillian Murphyssä, mun mielestä se ei ole yhtään hyvännäköinen. Karismaattinen kyllä, mutta ei komea.
Minun silmään hän on klassisen kaunis. Vähän kuin Michelangelon renesanssipatsaiden jumal- ja sankarihahmot, veistoksellinen. Ja se on juuri se tyyppi josta itse tykkään eniten. Kun hän oli ihan nuori, tykkäsin vain naamasta mutta pidin liian nörttimäisen ruipelona kropaltaan, mutta sittemmin hän on selvästi alkanut treenaamaan ja kroppakin on nykyään hyvän näköinen.
Myös jossain Peakyn red carpet tilaisuudessa edesmennyt Pollyn näyttelijä sanoi kun kysyttiin Cillianista, että hän on luultavasti yksi maailman kauneimmista ihmisistä, tyrmäävä sekä filmillä että luonnossa, eikä hänellä itsellään ole hajuakaan siitä vaan hän on vaatimaton ja ujo. Hänen piirteet on myös monet sellaisia mitä jotkut plastiikkakirurgiasta innostuneet kovasti tavoittelee: korkeat poskipäät, siro nenä, selvästi näkyvät silmän liikkuvat luomet, kulmikas vahva leukalinja. Mutta ei varmasti kaikkien makuun kuten ei kukaan muukaan ja se on ihan ok, ei kukaan muukaan ole.
Jokaisella on makunsa. Teillä on Pollyn näyttelijän kanssa sama miesmaku. Hän on teille yksi maailman kauneimmista ihmisistä mutta ei kaikille. Ihan komea tossa roolissa mutta itse keksin tuhat komeampaa ja miljoonaa rumempaa. Makuasioita on turha kiistellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon aika lailla sen Tommy Shelbyn näköinen. Kirkkaan siniset silmät ja samanlainen naama. Olen myös vain 180-senttiä pitkä. Tuo näyttelijä taitaa olla vielä lyhyempi. Mulla ei ole niin mitään saumaa markkinoilla, eipä sillä mitään väliä ole, mut hassua vaan, kuinka nää sarjat luo näitä mielikuvia. Oikeesti tollanen peaky blinderi on ihan tavallinen tavis kadulla Suomessa.
Cillian Murphy on myös älyttömän karismaattinen ja väittäisin, että tämä on se, mikä hänestä oikeasti tekee niin viehättävän naisten silmissä, ei pelkästään ulkonäkö, joka nyt ei niin älyttömän erikoinen olekaan.
Cillian, tämä mies koostuu älystä, ulkonäöstä ja karismasta.
Kukapa Irlantilainen mies näyttelijä ei. Ne on vaan miesten parhaimmistoa<3
Liam Neeson myös. Ralph Fiennes on vissiin englantilainen vaikka hänen nimensä lausutaan irkku tyyliin Reif? Siinä oli nuorena mies kuin unelma ja ihana on vieläkin vaikka onkin vanhettunut. Huhhuh..
Toi Fiennes on silti ihan irlantilaisen näköinen. Itse tunnen yhden irlantilaismiehen, joka on ilmiselvästi samasta geenipuulista kuin Ralph Fiennes. Ei silti ole oikein minkään näköinen, koska ihan naftisti perunampi naaman muoto ja lyhyt.
Makuja todella on monia jos Fiennes ei ole silmääsi minkään näköinen. Omaan silmään ihan ykkönen.
Mä olen pitänyt häntä ihan jonain b-luokan pilipali romanttisten komedioiden näyttelijänä. Eilen katselin tän Schindlerin Listan ja hänhän osaa oikeasti näytellä. Varasti jokaisen kohtauksen missä oli. Miten hänen uransa ei ottanut tuulta alleen noin hienon roolisuorituksen jälkeen?
No eikö hän ole yksi Hollywoodin käytetyimmistä näyttelijöistä? Aika harvan portfolioon kuuluu sekä Bondit että Harry Potterit, muista leffoistaan puhumattakkaan. Ihan komea ura hänellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työni puolesta olen tavannut pari kertaa eikä todellakaan ole mikään ujo tai hänestä nyt ruvettais mitään patsaita veistelemään. Käytös oli kuitenkin todella kohtelias mutta ei missään nimessä "vaatimaton" tai "ujo".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon aika lailla sen Tommy Shelbyn näköinen. Kirkkaan siniset silmät ja samanlainen naama. Olen myös vain 180-senttiä pitkä. Tuo näyttelijä taitaa olla vielä lyhyempi. Mulla ei ole niin mitään saumaa markkinoilla, eipä sillä mitään väliä ole, mut hassua vaan, kuinka nää sarjat luo näitä mielikuvia. Oikeesti tollanen peaky blinderi on ihan tavallinen tavis kadulla Suomessa.
Nyt on kyllä vaikea uskoa että kukaan sen näköinen olisi tavis missään, tai ei olisi saumaa markkinoilla. Pituudesta viis. Tyyppihän on siis kerrassaan järjettömän kaunis eikä pelkästään komea. Twitterissäkin monet julkkikset ja mallit yms. on lähettäneet siitä kuolaavia kommentteja, ja fanit menee sekaisin jos näkee sitä livenä jossain Lontoossa tms. Kuulemma vielä kuumempi livenä kuin sarjassa ja nuoremman näköinen (siinä vika sarjassa tukka värjätty harmaaksi yms).
Minä olen alkuperäisen kanssa samaa mieltä, että ei ole minkään näköinen tuo näyttelijä, mutta osaahan se näytellä, mikä lienee ykkösasia. Pieni ja hentoinen mies, ja naama jotenkin lytyssä. Toinen sarjan lyhyistä miehistä on Tom Hardy, joka on kuitenkin paljon pelottavamman oloinen, kun se puheesta ei saa mitään selvää, pelkkää muminaa ja karjuntaa.
Eihän sitä ihminen pituudelleen mitään voi. Hentoja eivät ole kumpikaan. Pitkätkö vain saisi loistaa tässä maailmassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työni puolesta olen tavannut pari kertaa eikä todellakaan ole mikään ujo tai hänestä nyt ruvettais mitään patsaita veistelemään. Käytös oli kuitenkin todella kohtelias mutta ei missään nimessä "vaatimaton" tai "ujo".
Onneksi rupeaa olemaan häviävä ihanne jo Suomessakin että on jotenkin tavoiteltavaa olla vaatimaton ja ujo. Ton tason tv-sarjojen päärooleja. Katsele Cillianin haastatteluja tai käytöstä punaisella matolla. Vaikuttaako hän kovin ujolta tai vaatimattomalta mieleesi?! Ei minustakaan.
Vierailija kirjoitti:
Todella koukuttava sarja, josta tykkäsin valtavasti, vaikka alussa epäilin kovasti, juurikin väkivaltaisuuden takia. Pitää katsoa se dokumenttijuttukin ihan mielenkiinnosta joku päivä... Ainoa, mitä toivon, että toi hiusmuoti ei suosion myötä yleisty irl, koska siitä en tosiaankaan pidä.
Eiköhän se olisi yleistynyt silloin kun tätä sarjaa vielä tehtiin jos olisi yleistyäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on ihan älyttömän vanha sarja.
Kuudes kausi tuli aika hiljattain, joten ei jotain uuttakin.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin näkee yhtä kaunista naista kun se Grace.
On tosi kaunis. Vähän kun kauniimpi ja luonnollisempi versio Ivanka Trumpista.
Ihan hyvä sarja, Boardwalk Empire on kyllä silti laadukkaampi tuotanto mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi rupeaa olemaan häviävä ihanne jo Suomessakin että on jotenkin tavoiteltavaa olla vaatimaton ja ujo. Ton tason tv-sarjojen päärooleja. Katsele Cillianin haastatteluja tai käytöstä punaisella matolla. Vaikuttaako hän kovin ujolta tai vaatimattomalta mieleesi?! Ei minustakaan.
Tarkotin sanoa että ton tason tv-sarjojen päärooleja eivät näyttelle ujot ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
5 ja 6 kautta ei vissiin näe mistään? En nyt viitsis Netflixiä ottaa ihan pelkästään niiden takia. Onko yle esittänyt jo ne vai miksi eivät ole areenassa?
Veikkaan etteivät vielä myy niitä muille. Ei olisi hyvää businesta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä sarja, Boardwalk Empire on kyllä silti laadukkaampi tuotanto mielestäni.
Se oli kyllä vielä parempi. Jäi multa jostain syystä aikanaan kesken. Pitäiskin katsoa uudestaan alusta asti. Steve Buscemi on kyllä lahjakas, osaa näytellä yhtä hyvin niin draamaa kun komediaa. 30 Rockissa ja Stalinin kuolemassa oli hulvaton:D Alkujaanhan hän on palomies ja palasi hommiin wtc-iskujen jälkeen kunnioituksesta entisiä kollegoitaan kohtaan. Respect!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cillian Murphy on myös älyttömän karismaattinen ja väittäisin, että tämä on se, mikä hänestä oikeasti tekee niin viehättävän naisten silmissä, ei pelkästään ulkonäkö, joka nyt ei niin älyttömän erikoinen olekaan.
Cillian, tämä mies koostuu älystä, ulkonäöstä ja karismasta.
Kukapa Irlantilainen mies näyttelijä ei. Ne on vaan miesten parhaimmistoa<3
Liam Neeson myös. Ralph Fiennes on vissiin englantilainen vaikka hänen nimensä lausutaan irkku tyyliin Reif? Siinä oli nuorena mies kuin unelma ja ihana on vieläkin vaikka onkin vanhettunut. Huhhuh..
Toi Fiennes on silti ihan irlantilaisen näköinen. Itse tunnen yhden irlantilaismiehen, joka on ilmiselvästi samasta geenipuulista kuin Ralph Fiennes. Ei silti ole oikein minkään näköinen, koska ihan naftisti perunampi naaman muoto ja lyhyt.
Makuja todella on monia jos Fiennes ei ole silmääsi minkään näköinen. Omaan silmään ihan ykkönen.
Mä olen pitänyt häntä ihan jonain b-luokan pilipali romanttisten komedioiden näyttelijänä. Eilen katselin tän Schindlerin Listan ja hänhän osaa oikeasti näytellä. Varasti jokaisen kohtauksen missä oli. Miten hänen uransa ei ottanut tuulta alleen noin hienon roolisuorituksen jälkeen?
Ralp Fiennesin ura ei ottanut tuulta alleen?:D Minusta taas tuntuu että aina kun olen laittanut telkkarin päälle tänä kesänä niin hänen pärstänsä on siellä. Punainen lohikäärme, Bondit, Potterit, Kukkoilijat, Schindlerin lista. En ole kyllä ketään muuta hollywood tähteä nähnyt noin tiuhaan telkkarissa eri elokuvissa. Tosi hyvä näyttelijä draamoissa mutta komediaa ei ole vissiin ikinä edes yrittänyt? Ehkä parempi niin, vaikuttaa todella huumorintajuttomalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on ihan älyttömän vanha sarja.
Kuudes kausi tuli aika hiljattain, joten ei jotain uuttakin.
Eikö se ole kuvattu vuosia sitten mutta korona siirsi sen julkaisun vasta tähän vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Todella koukuttava sarja, josta tykkäsin valtavasti, vaikka alussa epäilin kovasti, juurikin väkivaltaisuuden takia. Pitää katsoa se dokumenttijuttukin ihan mielenkiinnosta joku päivä... Ainoa, mitä toivon, että toi hiusmuoti ei suosion myötä yleisty irl, koska siitä en tosiaankaan pidä.
Katsoin sen dokumentin ja oikeasti niillä ei ole mitään muuta yhteistä tämän sarjan kanssa kuin nimi. Peaky blinders oli yleinen nimitys ton ajan katujengeistä ei mikään veljesporukka. Kannattaa kyllä katsoa, ihan mielenkiintoinen, mutta tätä tv-sarjaa on turha mainostaa "toteen perustuvana".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vähän ujo siinä mielessä, että ei ole kovin sanavalmis. Katsoin joskus hänen yhteishaastattelun Jamie Dornanin kanssa, joka taas on sanavalmis ja aika tyypillisen irkun oloinen huumorintajultaan. Herjasi ja heitti läppää ihan koko ajan, mutta Cillian ei lähtenyt mukaan, tai ehtinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polly on suosikkini. Nainen, josta tulee vahva tunnustamalla oman heikkoutensa. Salaa hyvin motiivinsa.
Järkytyin äsken kun googlasin että se näyttelijä on kuollut:(
Todella koukuttava sarja, harmi kun Areenassa ei ole kun neljä kautta.
Joo, Helen McCrory valitettavasti kuoli syöpään viime vuonna :(
Hän on varmasti ollut juuri niin rento ja ihana ihminen mikä hänestä haastattelujen perusteella välittyy. Dailymailissä oli filmiä hänen muistotilaisuudesta jossa Matthew Rhys, Eddie Redmayne, Ralph Fiennes ja Benedict Cumberbatch seisovat porukassa ja jokaisen alahuuli meinaa väpättää. Näki että oltiin jättämässä jäähyväisiä ystävälle eikä pelkälle työkaverille.
Koulutukseltani meikkaaja/maskeeraajana pakko kommentoida tätä... Kyllä TV-sarjoissa ja elokuvissa ihan kaikki on aina maskeerattuja, myös miehet. Valaistus on usein sellainen, että esim. ilman varjostuksia kenen tahansa naama näyttää pelkältä yksiväriseltä läntiltä, vaikka luonnollisemmassa valossa syntyisi varjoja eri paikkoihin luonnostaan. Minusta maskeeraus tuossa sarjassa oli varsin ok lukuun ottamatta jostain syystä viimeistä kautta. Tommy Shelbyn näyttelijällä vaan on luonnostaan hyvin pitkät silmäripset ja lähinnä näyttää että on kajalia sen takia (itsekin katsoin tarkkaan onko vai ei koska miesnäyttelijöille ei tuon tyyppisissä draamoissa yleensä käytetä kajalia vaikka ripsiväriä voidaankin käyttää, ja minusta ei ollut).
Viimeisellä kaudella en tiedä vaihtuiko meikkitiimi vai mitä, mutta jälki oli kauhean epätasaista. Esim. välillä henkilöillä (esim. Arthur, Michael) oli naama pari astetta tummempi ja kellertävämpi kuin korvat ja kaula, amatöörimäinen virhe ettei näitäkin meikata. Ja vanhennusmeikki jota oli ainakin Arthurilla ja Tommylla tuolla kaudella vaihteli jopa peräkkäisten kohtausten välillä - niitä ei varmaan ollut kuvattu kronologisesti peräkkäin, mutta oli todella hassun näköistä että yhdellä hetkellä vaikka Tommylla on harmaat hiukset, pitkät rypyt silmäkulmissa jne ja hetken päästä hiukset on tummat ja rypyt lähteneet pois .Arthur myös oli välillä maskeerattu todella vanhan näköiseksi, välillä taas paljon vähemmän. Outo epäkonsistenssi myös sen Hardyn esittämän juutalaisen maskeerauksen suhteen: hänellähän oli aiemmilla kausilla parantumaton syöpä ja hänet oli maskeerattu hyvin karun näköiseksi, mutta kaudella 6 hän näytti taas Alfielta ennen syöpää ja nuorempana.