Kertokaa, onko teille koskaan tapahtunut mitään yliluonnollista, joka on täysin selittämätöntä ihmismielelle?
Monille ihmisille on tapahtunut yliluonnollisia asioita, mutta minulle ei koskaan. Kertokaa, onko teille koskaan tapahtunut mitään yliluonnollista, joka on täysin selittämätöntä ihmismielelle?
Kommentit (288)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sekopäinen juttu. Näen välillä niitä sellaisia "halvaantumisunia" että on silmät auki ja näkee jonkun esim. huoneessa eikä pysty liikkumaan eikä huutamaan tms. Yleensä joku hahmo tulee ja yritän väistää sitä, päästä pakoon. Ei onnistu. Kerran tämmöisen yön jälkeen huomasin että kädessäni oli suonen kohdalla verinen minireikä. Siis siinä kohtaa mistä verikokeita otetaan. Aivan samanlainen jälki kun olisi kokeita otettu. Myös lakanassa oli pieniä veritahroja. Otin kuvan kädestä kun en voi uskoa ja tajuta tätä juttua! Kait mä ite unissani pistelen neuloja suoneen?!
Piti sanoa että itikka se ei ollut kun oli talvi. Ja jäljessä oli alkava mustelmakin niin kuin verikokeen jälkeen tulee.
Enneunen tapaisia olen huomannut joskus. Tai sitten vaan tunnen kanssaeläjieni tempaukset.
Odotin kuopustani ja mieleeni tuli selkeästi päivämäärä ja kellonaika. Tunne oli todella voimakas ja minun oli pakko kirjoittaa ne ylös. Lapsi syntyi ja palattuani kotiin löysin sen lapun, johon päivämäärä ja kellonaika oli kirjoitettu. Olin todella ihmeissäni, kun tajusin että siinä oli lapseni syntymäaika minuutilleen ja olin nähnyt ne mielessäni ennalta.
Vierailija kirjoitti:
Odotin kuopustani ja mieleeni tuli selkeästi päivämäärä ja kellonaika. Tunne oli todella voimakas ja minun oli pakko kirjoittaa ne ylös. Lapsi syntyi ja palattuani kotiin löysin sen lapun, johon päivämäärä ja kellonaika oli kirjoitettu. Olin todella ihmeissäni, kun tajusin että siinä oli lapseni syntymäaika minuutilleen ja olin nähnyt ne mielessäni ennalta.
Kas kummaa: koko maailmahistoriassa mistään tällaisesta kun ei vaan ole niin ensimmäistäkään todistetta... :)
Minulle tuli näky keskellä kirkasta kesäiltaa eteeni. Katselin sitä minuutin verran, kunnes se häipyi väreillen aaltoina pois. Olin ihan terve ja täysin selvä, eikä mitään mielenterveyshäiriöitä ole minulle diagnosoitu koskaan, enkä kärsi mistään harhoista. Tuo tapahtui minulle 30 vuotta sitten, enkä sen jälkeen ole nähnyt mitään vastaavaa.
N52
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli näky keskellä kirkasta kesäiltaa eteeni. Katselin sitä minuutin verran, kunnes se häipyi väreillen aaltoina pois. Olin ihan terve ja täysin selvä, eikä mitään mielenterveyshäiriöitä ole minulle diagnosoitu koskaan, enkä kärsi mistään harhoista. Tuo tapahtui minulle 30 vuotta sitten, enkä sen jälkeen ole nähnyt mitään vastaavaa.
N52
Mikä se näky oli?
Tämä voi olla hyvin epätodennäköinen sattumakin.
Tapailin nuorena säännöllisen epäsäännöllisesti erästä ihmistä, jonka kanssa olk ihan selittämätön yhteys ja kemia.
Yhtenä iltana noin keskiyöllä hän lähetti viestin puolen vuoden hiljaisuuden jälkeen (kaukaa toisesta kaupungista) , että " Hei, mitä Helsinkiin kuuluu?"
Vastasin, että "Jos Helsinki on hetkisen kaunis, se unta on vaan, turhaa unelmaa".. (Leevi and the Leavings)
Sitten aukaisin television. Siellä luki vain, että ohjelmisto päättynyt. Taustakuvana joku kukkanen ja mietelause. Musiikkina soi juuri tuo sama kappale "Jos Helsinki on hetkisen kaunis" juuri täsmälleen samasta kertosäkeen kohdasta!!
Kyseessä ei siis ole koskaan ollut mikään radiohitti.
Yhdestä edellä kerrotusta jutusta muistui mieleen oman perheen kissajuttu.
Olin muuttanut pieneen yksiöön ja vanhempani olivat eronneet. Kissa oli erossa jäänyt äidilleni, mutta se mielestäni selvästi kärsi vanhempieni erosta, koska isän käydessä äidin luona se kiehnäsi isää vasten ja kehräsi ja näytti pettyneeltä, kun isä lähti omaan kotiinsa.
Kerran kun äiti lähti matkalle, päätimme, että hän tuo kissan luokseni hoitoon pikku asuntooni. Sinne tuotiin kaikki asianmukaiset tarvikkeet, ruoat yms. Kissa oli kuitenkin siellä onneton ja levoton, kulki ympäri ja naukui.
Isälle ei oltu kerrottu tuosta järjestelystä mitään, mutta jossain vaiheessa, kun kissa vielä oli luonani, isä soitti minulle ja kertoi nähneensä pahaa unta, jossa äidin kissa oli joutunut vangiksi pieneen häkkiin eikä päässyt ulos.
Tietysti sitten kerroin, että tavallaan jollain tasolla se oli totta, koska asuntoni oli pienempi kuin mihin se oli tottunut. Kissa oli luonani kuitenkin vain vähän aikaa.
Onko jotain rekisteriä tms jossa olis tieto jos mun kotiini joskus joku kuollut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on sitä ollut yliluonnollisia asioita, mutta jos sitä elää jonkinlaisessa yhteydessä henkimaailmaan, niin ei ne varsinaisesti ihmismielelle selittämättömiä ole. Yliluonnollisuus on luonnollista niille, jotka eivät ole lukkiutuneet ns. tiedeuskovaisuuteen.
Kulta pieni, mitään henkimaailmaa ei ole olemassa.
Ja tieteestä on uskovaisuus hyvin kaukana.
Oletko ikinä ottanut huomioon, että sinullakin on maailmankuva, joka on lopulta pelkkä uskomusjärjestelmä, vaikka tekisit mitä tahansa?
Ovet avautuvat itsekseen,kun olen menossa ovesta sisään.Tätä olen miettinyt ja ei ole ilmanvirtausta,koska ei ikkunoita jotka olisivat auki tai sitten tilassa ei ole ikkunoita.
Puolisoni asui tässä talossa ja hän on ollut kuolleena vuosia.Tätä ei siis tapahtunut hänen eläessä.
Ihmisellä voi olla korkea henkinen älykkyys tai maallinen älykkyys. Harvoin molemmilla samanaikaisesti. Vaikka sellaistakin on olemassa.
Hereillä ollessani ei ainakaan ole tapahtunut mitään yliluonnollista, eikä myöskään nukkuessani tai taivaallisessa kännissä ollessani. Epäilenkin vahvasti, että olen ainakin toistaiseksi tervepäinen.
Olen kokenut paljonkin ns. yliluonnollisia asioita elämäni aikana. Merkittävin ja mieleen jäänein on 12-vuotiaana ollut kehostapoistumiskokemus sekä myöhemmin koettu enneuni.
Kehostapoistumiskokemus tapahtui, kun olin sairastunut ensimmäistä kertaa masennukseen. Olin nukkumassa ja näin unta, jossa oli todella kirkas valo. Näin hahmon kävelevän valoa kohti ja jotenkin tiesin, että se olen minä. Seurasin hahmoa valoon ja seuraavaksi olin huoneessani, leijuen katossa ja nähden nukkuvan kehoni sängyssä. Olin siinä hetken aikaa kunnes heräsin säpsähtäen. Käperryin kerälle ja tuntui, kuin käteni ja jalkani olisivat olleet tulessa. Tästä jäi todella omituinen olo pitkäksi aikaa.
Enneuni tapahtui viime syksynä. Näin unta, jossa kuulin isäni makaavan kuolleena naapurin kodissa. Sinne taloon ei kuitenkaan voinut mennä, mutta tiesin että isä on kuollut sinne. Heräsin keskellä yötä ihan äärettömän raskaaseen tunteeseen, voin todella pahoin, sillä se unessa koettu ahdistus ja raskas suru jatkui vielä herättyäkin. Tälläistä minulla ei normaalisti ole. Kuitenkin ajattelin, että isäni tuskin oikeasti kuolee, mutta jotain häneen liittyvää pahaa tapahtuu pian.
Näin tuon unen perjantaina, ja sunnuntaina isäni työkaveri kuoli sairauteen. Maanantaina hänen toinen työkaveri kuoli äkillisesti onnettomuudessa. Sattumaa tai ei, mutta koen itse unen olleen selkeä varoitus isäni pian kohtaamasta surusta.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt uhvon.
Mistä se on lyhenne? Unidentified H... V... Object.
Mummon kuoleman hetkellä noin 4 aikaan aamuyöllä näin unen, jossa mummolla oli kaunis lierihattu, kukkamekko ja hän hymyili minulle, nousi hevoskärryjen kyytiin. Kuskia en nähnyt kuin selästäpäin, mutta hänessä oli jotain valtavan tuttua. Ukki oli kuollut 17 vuotta aiemmin... Heräsin siihen uneen ja osasin odottaa puhelua. Äiti soitti 8 aikoihin ja kertoi.
Nuorena juuri kortin saaneena hämmästyin kerran, kun risteyksessä auto ohjautui viereiselle linja-autopysäkille ja moottori sammui. Samalla hetkellä ohi ajoi vasemmalta rekka. Olisin ilman tätä "sattumaa" ollut sen rekan alla.
Olen ihan tavallinen yliopistokoulutuksen (luonnontieteitä) saanut nainen. Ja kyllä, maailmassa on paljon selittämätöntä. Eikä tieteellinen ajattelu sulje pois muuta.
Vierailija kirjoitti:
Näin joskus ennenunen avioerostamme takavuosina ja uni sisälsi mielenkiintoisia yksityiskohtia, kuten sen, että unessa minua puukotettiin selkään ja tietty määrä henkilöitä vaikutti unessa ja exäni oli myös unessa mukana toimien näiden henkilöiden vaikutuksen alla. Kun avioero toteutui käytännössä erinäisine tapahtumineen tajusin tapahtumien jälkeen, että olin kokenut nämä jo ennenkin. Sitten muistin tilanteessa noin kuukausi takaperin näkemäni ikävän unen. Kun kävin unen yksityskohdat uudestaan läpi hämmästyin, miten juuri tapahtuneet asiat olivat toteutuneet kuten unessa näytettiin.
Tai siis kuvittelit ainakin noin tapahtuneen.
Vierailija kirjoitti:
Pilttipurkit levisivät keittiön lattialle. Pussillinen tyhjiä oli nurkkakaapissa. Sellainen kahdet saranat ovi jos tiedätte? Menin katsomaan mikä siellä kolisee niin purkit pyörii pitkin lattiaa. Kokeilin sitä kaapin ovea niin tyhjien purkkien paino ei riitä aukaisemaan. Lisäksi ne oli kaupan muovipussissa.
Selkeästi riitti aukaisemaan. Mitäs lottoat, kumpi on todennäköisempää:
1) ovi ei ollut kunnolla kiinni
2) näkymätön mörkö päätti manifestoitua juuri teidän kotiin vain heittääkseen muutaman pilttipurkin lattialle
???
Satuolento ei ole luonut yhtikäs mitään, ihmisen keksimä asia kun on....