Kertokaa, onko teille koskaan tapahtunut mitään yliluonnollista, joka on täysin selittämätöntä ihmismielelle?
Monille ihmisille on tapahtunut yliluonnollisia asioita, mutta minulle ei koskaan. Kertokaa, onko teille koskaan tapahtunut mitään yliluonnollista, joka on täysin selittämätöntä ihmismielelle?
Kommentit (288)
Miehelle on 2 eri ihmistä ennustanut, että hänellä keski-iässä kauheasti rahaa, mutta sitten Tuonen viikate tulee ja niittää.
Minulle taas on sanottu, että koen jonkun suuren menetyksen kuten eron tms.
Mies on kyllä hengissä, muttei voi hyvin. Ero on tapahtunut. Se johtui suureksi osaksi miehen rahaan liittyneestä työstä, jossa hän paloi herkkyytensä takia loppuun.
Vierailija kirjoitti:
No on sitä ollut yliluonnollisia asioita, mutta jos sitä elää jonkinlaisessa yhteydessä henkimaailmaan, niin ei ne varsinaisesti ihmismielelle selittämättömiä ole. Yliluonnollisuus on luonnollista niille, jotka eivät ole lukkiutuneet ns. tiedeuskovaisuuteen.
Samaa mieltä. Olen tiedeuskovainen ja täysi realisti, mutta silti minulle on tapahtunut selittämättömiä asioita, ns. Henkimaailman hommia. Tapahtuessaan ne kyllä osaavat hämmästyttää ja mietityttää, mutta toisaalta ovat ihan luonnollisia juttuja. Esim. Enneunet, ennaltatietäminen (asioiden kuuleminen ja näyt), henkien kanssa kommunikointi sekä henkiparannus. Asiaa kai selittää se, että suvussa on taannehtivassa polvessa näitä tietäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Näin joskus ennenunen avioerostamme takavuosina ja uni sisälsi mielenkiintoisia yksityiskohtia, kuten sen, että unessa minua puukotettiin selkään ja tietty määrä henkilöitä vaikutti unessa ja exäni oli myös unessa mukana toimien näiden henkilöiden vaikutuksen alla. Kun avioero toteutui käytännössä erinäisine tapahtumineen tajusin tapahtumien jälkeen, että olin kokenut nämä jo ennenkin. Sitten muistin tilanteessa noin kuukausi takaperin näkemäni ikävän unen. Kun kävin unen yksityskohdat uudestaan läpi hämmästyin, miten juuri tapahtuneet asiat olivat toteutuneet kuten unessa näytettiin.
Minä näin lapsena unen, että toinen vanhemmistani tappoi käärmeen. Seuraavana päivänä mökin pihassa oli kyy jonka isäpuoleni tappoi. Enneunet ovat ainoita asioita joita en pysty järjellä selittämään, melkein kaiken muun oudon pystyy..
Metsä puhuu minulle. Puillakin on omat henkensä.
Ja olen terve eikä minulla ole mitään diagnooseja :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin joskus ennenunen avioerostamme takavuosina ja uni sisälsi mielenkiintoisia yksityiskohtia, kuten sen, että unessa minua puukotettiin selkään ja tietty määrä henkilöitä vaikutti unessa ja exäni oli myös unessa mukana toimien näiden henkilöiden vaikutuksen alla. Kun avioero toteutui käytännössä erinäisine tapahtumineen tajusin tapahtumien jälkeen, että olin kokenut nämä jo ennenkin. Sitten muistin tilanteessa noin kuukausi takaperin näkemäni ikävän unen. Kun kävin unen yksityskohdat uudestaan läpi hämmästyin, miten juuri tapahtuneet asiat olivat toteutuneet kuten unessa näytettiin.
Minä näin lapsena unen, että toinen vanhemmistani tappoi käärmeen. Seuraavana päivänä mökin pihassa oli kyy jonka isäpuoleni tappoi. Enneunet ovat ainoita asioita joita en pysty järjellä selittämään, melkein kaiken muun oudon pystyy..
Minulle edesmennyt sukulainen tuli unessa kertomaan, että tulee hakemaan mukaansa erään läheiseni. Heräsin ja tuo uni oli jotenkin niin selkeä ja tarkka, kerroin miehellenikin, kun se vaivasi minua.
Meni kuukausi ja sain ikävän puhelun: sukulainen oli kuollut äkillisesti. Olin tavallaan jo pystynyt tuon unen takia ennalta asennoitumaan asiaan, joten menetyksen suru ei ollut niin hirveä.
Paljonkin ja useastikin. Niitä on turha selitellä sellaisille, jotka eivät niihin usko tai niitä havaitse. Tietäisittepä vaan no, olkoon!
Aika paljon ja asiat mitä sanon/ennustan yleensä tapahtuvat. Profeetta Nostradamus vai omassa maailmassa uneksija? Tuleva vaimokin tiedossa jos merkit pitävät paikkansa. Joskus sen vaan tietää kun muutut yhden ihmisen takia terävä kielisestä rääväsuusta jolla oli paljon vahvoja mielipiteitä tyyneksi henkiseksi mieheksi jolle on väliä että asiat hoidetaan oikealla tavalla :D
Joskus yöllä heräsin, ja oli todella vahva tunne, että pienessä asunnossa on joku. Olin täysin valveilla ja varma. Sytytin valot, tutkin kaikki ja tarkistin. Ei ketään missään.
Asunnossa oli asunut vanha mummo joka oli kai kuollut luonnollisesti vanhuuteen. Kun "käynti" toistui, juttelin vaan rauhallisesti, ettei tässä mitään.
Omassa elämässä joutunut rankan kontrollin ja henkisen väkivallan kohteeksi, mutta "taas tuo kyttää" on eri tunne. Siitä on vaikea päästä vaikka sikamiehet on menneisyyttä.
Ei ole mitään pahempaa pelättävää kuin mitä jotkut ihmiset voi tehdä toisille.
Ei. Sikäli kuin tiedän, "käsittämättömiä ja yliluonnollisia" tapahtuu yksinkertaisille.
Vierailija kirjoitti:
Miehelle on 2 eri ihmistä ennustanut, että hänellä keski-iässä kauheasti rahaa, mutta sitten Tuonen viikate tulee ja niittää.
Minulle taas on sanottu, että koen jonkun suuren menetyksen kuten eron tms.
Mies on kyllä hengissä, muttei voi hyvin. Ero on tapahtunut. Se johtui suureksi osaksi miehen rahaan liittyneestä työstä, jossa hän paloi herkkyytensä takia loppuun.
Kunnon tietäjä ei kohteelleen kerro tuollaisia ikävyyksiä, vaikka ne näkisikin. Joku vastuu ja roti on näkijälläkin. Tuollaisen tietäminen aiheuttaa ahdistusta ja pilaa elämänhalun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodissani on vuosia tapahtunut yliluonnollisia asiota. Todistajia on jo monta.
Harkitsen juuri parhaillani lopullista muuttoa jonnekin muualle. Nyt saa riittää.
Suonessa on yhdistys joka auttaa ilmaiseksi tällaisessa tilanteessa, jos on rauhaton vainaja, sen saa poistettua sieltä tietyllä keinolla. Googlaa luonnonvoimat yhdistys.
Ei tarvita yhdistyksiä eikä pappeja, vaan ihan reilusti sano sille kolistelijalle, että täällä asun nyt minä, älä häiritse. Saat asua, kunhan et minua häiritse. Ja jos homma jatkuu, niin käske häntä lähtemään valoa kohti. Tuo henki on kiintynyt paikkaan eikä tajua, että on jo edesmennyt. Ei hän pahalla siellä touhuile, mutta ehkä hakee jotakin huomiota toiminnallaan, semmoisia ihmiset ovat. Saattaa hän olla myös joku lähisukulaisesikin, joka tykkää vahtia ja suojella teitä.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus Kristus on ainoa ratkaisu kun pimeyden voimat käy päälle.
Nämä kaikki ovat Jumalasta. Jumala on luonut kaiken.
Vierailija kirjoitti:
No on sitä ollut yliluonnollisia asioita, mutta jos sitä elää jonkinlaisessa yhteydessä henkimaailmaan, niin ei ne varsinaisesti ihmismielelle selittämättömiä ole. Yliluonnollisuus on luonnollista niille, jotka eivät ole lukkiutuneet ns. tiedeuskovaisuuteen.
Itseäni huvittaa tämä "tiedeuskovaisuudesta" puhuminen, etenkin kontekstissa, jossa sitä rinnastetaan uskonnollisuuteen. Tutkittu, empiirinen, vertaisarvioitu tieto painii ihan omassa sarjassaan verrattuna tuhansia vuosia vanhoihin paimentolaistaruihin, jotka pohjasivat täysin erilaiseen maailmankuvaan.
En näe silti tarvetta tyrmätä tai kiistää kenenkään yliluonnollisia kokemuksia - varmasti isossa osassa tapauksista henkilö on todella uskonut näihin ja ollut varma niiden tapahtumisesta. Mutta kun mietitään, että yhä edelleenkään edes yksikään miljardeista "heti valmiista" älypuhelinten kameroista ei ole kyennyt taltioimaan todistetta yliluonnollisesta tapahtumasta, puhumattakaan että ilmiöitä pystyttäisiin tutkimusoloissa jotenkin todentamaan tai toistamaan, en näe tarvetta uskoa niihin.
Satunnaiset selittämättömät näyt, äänet tai tuntemukset menevät aistiharhojen tai kaoottisessa todellisuudessa tapahtuvien sattumien piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Psykoositilassa tunnetusti tapahtuu paljon yliluonnollisia tapahtumia.
Tiesitkö, ettei kaikissa kulttuureissa tunneta psykoosin tai esimerkiksi skitsofrenian käsitettä? Psykoosi on länsimainen tapa selittää asioita silloinkin, kun taustalla on jotain muuta kuin psykoosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus Kristus on ainoa ratkaisu kun pimeyden voimat käy päälle.
Nämä kaikki ovat Jumalasta. Jumala on luonut kaiken.
Kyllä, myös paholaisen.
1990-luvun alussa lähdin aamulla omasta kotoa pois ja sammutin tietokoneen, ja olin lähdössä kotoa. Huomasin että olin kotona . Iltapäivällä olin kotona. Päivällä kun tulin kotiin, niin tulinkin kotiin. Tietokone oli kotona, mutta televisio oli jääkaapissa. Ihmetyttää, sillä en ollut kotona, vaikka olin kotona. Missä minä siis olin, kun en ollut ja olin kotona. Tietääkseni luonani ei olisi voinut käydä kuin minä, mutta miksi minä olisin käynyt itseni luona. Minä avasin tietokoneen, kuka oli avannut tietokoneeni? Kuka minä olen?
Missä minä olen kotona?
Minulle ei ole ikinä käynyt, mutta eräälle tuntemalleni ihmiselle on monta kertaa: on nähnyt kummituksia ja "kuoleman" (siis ihan sellaisen klassisen viikatemiehen), nähnyt asioita ennalta jne. Näin hän siis väittää. En oikein tiedä kuinka tähän pitäisi suhtautua, hänen taustansa on helluntalaisuudessa ja ilmeisesti niissä piireissä aika tavallisia tuollaiset puheet.
Tämä on sekopäinen juttu. Näen välillä niitä sellaisia "halvaantumisunia" että on silmät auki ja näkee jonkun esim. huoneessa eikä pysty liikkumaan eikä huutamaan tms. Yleensä joku hahmo tulee ja yritän väistää sitä, päästä pakoon. Ei onnistu. Kerran tämmöisen yön jälkeen huomasin että kädessäni oli suonen kohdalla verinen minireikä. Siis siinä kohtaa mistä verikokeita otetaan. Aivan samanlainen jälki kun olisi kokeita otettu. Myös lakanassa oli pieniä veritahroja. Otin kuvan kädestä kun en voi uskoa ja tajuta tätä juttua! Kait mä ite unissani pistelen neuloja suoneen?!
Vierailija kirjoitti:
Kulta pieni, mitään henkimaailmaa ei ole olemassa.
Ja tieteestä on uskovaisuus hyvin kaukana.
Asuin ulkomailla ja minulla oli kaksi kissaa (äitikissa 18v, tytärkissa 14v)
Olin lomalla Suomessa ja kissojen luona kävi hoitaja aamuin illoin, soitin päivittäin kissojen kuulumisia, voivat hyvin.
Yksi ilta, olin sängyssä mutta en vielä nukkunut, kuulin yläkerrasta kissan juoksua.
Aamulla kerroin äidilleni, hän vastasi että yläkerran asunto on tyhjä ja naapureilla ei ole lemmikkejä, sanoi myös että ei kissan juoksu kuitenkaan kuuluisi kun on paksut lattiat.
Palasin sitten kotiin muutaman päivän kuluttua, kissat voivat hyvin.
Seuraavana päivänä äitikissa sairastui, munuaiset eivät toimineet ja kuoli.
Surun keskellä ajattelin että kissa halusi minut nopeasti kotiin kun tiesi kuolevansa.