Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi urheilijat puetaan niin niukasti?

Vierailija
22.07.2022 |

Eivätkö ihan tavalliset urheiluvaatteet olisi mukavammat?

Kommentit (144)

141/144 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex kilpailija:

Haluan vaatteilta mukavuutta ja keveyttä.

Ettei tule kuuma helposti. Lihakset pitävät lämpimänä helpommin ja pitkähihaiset asut vaan saa helposti tukalan olon.

Niukka asustus ja venyvät materiaalit maksimoivat liikeradat (eivät estä tai tuo lisävastusta)

Tuulen vastuksen minimointi.

Näytän komealta, kun lihakset näkyvät ja olen timmissä kunnossa. Tämä on myös psykologinen viesti muille kilpailijoille, jotka kuitenkin puntaroivat kisapaikalla mahdollisuuksia minua vastaan.

Markkina-arvo

Vierailija
142/144 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1970 - 80-luvun satiinisen kiiltävät Adidas tms. shortsit on parhaat mahdolliset urheilushortsit ;)

https://i.pinimg.com/originals/c7/28/57/c72857f32acbd0c58f305a4d1476576…

Katselin jotain uusia muotikuvia, ja kääk! tuollaiset on tulossa uudelleen muotiin!

No, miesten shortsit onkin viime aikoina alkaneet muistuttaa polvihousuja, joten ehkä on aikakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/144 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En harrasta kaikkia lajeja, mutta esimerkiksi pyöräilyä tai juoksua ei tulisi mieleenkään harrastaa verkkareissa. Käytän pyöräilyshortseja tai treenileggingsejä. Pidempää matkaa juostessa jopa t-paita tekee mieli joskus riipiä päältä, kun on kuuma, mutta en kehtaa pelkässä alustopissa juosta. Ohut urheilutoppi on viileämpi, mutta käytän t-paitoja kesäisin, etten pala.

Ja siis siksi, että monet housut valuvat alas juostessa ja pyöräillessä saumat hankaa herkästi, jos on yhtään paksumpaa matskua.

Eikös uimapuvun mallinen juoksuasu olisi ratkaisu tuohon ongelmaan?

Tuolla on MM-kisoissa joillakin pikajuoksijoilla sellaista näkynytkin. Pikamatkoilla siis. Pitkät matkat juostaan näköjään edelleen kaksiosaisessa asussa mieluummin, ja vähän väljemmässä sellaisessa. (Toisaalta pitkänmatkanjuoksijat ovatkin kuivia kuikeloita, joilla tuskin on mitään mediaseksikästä vilautettavaa.)

Vierailija
144/144 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylellähän kysyttiin tuota Suomen urheilujoilta. Siis kysymys oli "miksi urheillaan pikkuhousuissa"?

Miehet vastasivat tyyliin: en tiedä

Naisurheilijat: mukavammat päällä

Miehillä silti pidemmät housut..

Itse olen aina luullut,että joku "käskee" urheilla paljastavasti (niinkuin rantapallossa) mutta ilmeisesti ei.

Rantakäsipallossa naisille on määrätty pienemmät asut kuin miehille.

Rantalentopallossa pukeutumissääntö on "pelaajalle" sukupuolta erottelematta. Silti käytännössä naiset pelaavat pikkubikineissä, vaikka voisivat sääntöjen mukaan käyttää samanlaista asua kuin miehet. Miksi eivät käytä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä