Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis voitteko kuvitella, käytiin yökylässä yhdessä perheessä ja ei edes ruokaa tarjottu koko aikana!

Vierailija
21.10.2006 |

Kyllä otti pattiin kun piti lähteä ravintolaan syömään ja isäntäväki tietty itse söi laittamaansa ruokaa. Kyllä oli törkeyden huippu.

Ja kyllä, minä kysyin että eikö meitä kutsuta syömään, niin vastaus oli että voi että kun tätä ruokaa ei ole kyllä liikaa.

En todellakaan käsitä. Ja kerroin kyllä isäntäväelle että tapana on tarjota vieraillekin ruokaa varsinkin lapsille ja jos ollaan oikein muualta tultu.

Ei oikein tullut kummempaa kommenttia, jotain mutinaa et me luultiin että te olette jo syöneet. Joo-o, aamupala ja lounas mutta kasvavat lapset tarvitsee ruokaa.

Mua otti niin hermoon että mentiin hotelliin sit yöksi. Enää ei tämän kyläpaikan kutsuihin vastata.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi sitten jos lähtevät jo aamusta.. Ja ellei tehdä ruokaa niin viedään sit omakin perhe ulos tai tilataan pizzaa tms..

Vierailija
2/32 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin juuri tutulla kylässä käymässä eikä edes kahvia laittanut. Minusta se on tosi outoa. Jos meille tulee ihan vain joku kaveri käväisemään, kysyn ottaako kahvia tai saatan jopa kattaa pöydän valmiiksi.

Jos yökylään mennään, niin luulisi isäntäperheen nyt tarjoavan iltapalan, aamupalan ja lounaan, riippuen siitä koska vieraat lähtevät pois.

Tosi outoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini luona on useinkin ollut tuollaista. Me ollaan monesti lapsuudessani lähdetty illalla ajamaan vielä kotiin juhlien jälkeen, vaikka tarkoitus on ollut jäädä yökylään, kun ei ole ollut mitään syömistä tarjolla. Nälkäisinä ajettu suoraan syömään :)

Kylässä taas tätini miehineen syö syömästä päästyään, mättää oikeasti KAIKKI mitä tarjolla on. Toki saakin syödä, sen takiahan ne pöytään on laitettu, mutta se kiilto silmissä on jotain uskomatonta :P Paras oli eräs kerta, kun oltiin juuri noustu notkuvasta aamupalapöydästä (äidilläni on tapana laittaa aina sen seitsemän sorttia) ja tätini soittaa tuttavilleen, joille ovat menossa meiltä... " me syödään täällä ruoka ja tullaan sitten..." Ja eikun kanat uuniin :P

Vierailija
4/32 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

he änkeävät meille useasti sunnuntaisin. Heillä on 3 lasta.

Lapset marisevat ruoasta ja vanhemmat vetää mahottomat määrät.

En minä ole tehnyt ruokaa kuin meidän 3 hengen perheelle. Me itse saamme sitten syödä leipää ja maitoa kun tämä perhe vetää kaikki sapuskat.

Samoin kun ollaan kahvilla. Lapset haalii kaikki keksit ja pullat eteensä ja me muut saamme juoda pelkät kahvit. Sitten murustellaan ja rävitään niiden keksien kanssa ja lopulta ne jää syömättä.

Ehkä isäntäperheellä oli tosiaan syy, miksi ei tarjonnut teille ruokaa. Ymmärrän heitä varsin hyvin.

Vierailija
5/32 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapana änkeytyä muille syömään. Meillä on kotona ruokaa ja pullaa ihan riittämiin. Lapseni eivät ota mitään pöydästä ilman lupaa vieraisilla. ap.

Vierailija
6/32 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään. Olisitte halunneet ilmaisen yöpaikan ja sapuskat kun oli juhliin meno seuraavana päivänä.

Törkeää hyväksikäyttöä.

Ehkä he halusivat käytöksellään vihjaista etteivät olisi halunneet teitä yökylään.

Vierailija
7/32 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole tullut mitään epäselviä tilanteita.

Vierailija
8/32 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sa.

Taidat itse kuuluua samaan sarjaan tuttaviemme kanssa. Vai vielä törkeää hyväksikäyttöä. Anna mun kaikki kestää.

Ja itse ehdottivat heille tuloa kun kuulivat että olemme kaupunkiin tulossa.

Kerroin että olemme juhliin tulossa ja olemme varanneet hotellihuoneen. ap.

Vierailija:

No ei tietenkään. Olisitte halunneet ilmaisen yöpaikan ja sapuskat kun oli juhliin meno seuraavana päivänä.

Törkeää hyväksikäyttöä.

Ehkä he halusivat käytöksellään vihjaista etteivät olisi halunneet teitä yökylään.

Vierailija
9/32 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ollut sellaisia vieraita yötä, joita en olisi todellakaan meille halunnut, ja jotka ovat itse itsensä kutsuneet, eikä olisi silloinkaan tullut mieleenkään olla laittamatta ruokaa. Jos kysessä on ystävät, jotka itse vielä kutsuisin, laittaisin takuulla pöydät koreaksi.

Vierailija
10/32 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevat meille koko perheen voimin syömään kun ovat ensin itse itsensä kutsuneet ja kun sitten mennään vastavierailulle useiden kutsujen jälkeen, niin omat ruuat on kyllä pakko pakata matkaan. Muuten tulee pitkä päivä ja hirmunen nälkä ruokaa odotellessa.

Itselleen kokkaavat kyllä.

Vierailija
11/32 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tultiimpa kutsuttuna tai kutsumattomana, kun syömme, syö kaikki ketkä talossa on. ei se ruoka NIIN kallista ole kuitenkaan.

Vierailija
12/32 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse omaa ruokakassia mukana raahata. Tietysti tarjoan kaikki iahn samat ruuat mitä itsekin syömme ja kenties parempaakin. Jos päivällä tulee edempää vieraita sovimme jo kutsuessamme että laitanko päiväruuan ja mitä ruokaa laitan.

Vierailija
13/32 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen yhteen parisänkyyn. Ja sitä ei tajua kun heillä on kaapit täynnä lakanoita niin meidän olis vielä kaikkien juhlatamineiden lisäksi tarvinnu raahata lakanakitkin mukaan.

Musta kun vieraita tulee niin pitäis kyllä kunnioittaa. ap

Vierailija
14/32 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät halunneet viedä meitä autolla. piti ajaa sinne juhlapaikalle itse. Ihan tyhmää kun oltais voitu miehen kanssa ottaa pari kaljaa sitä ennen.

Muuteski olisi ollu kiva päästä vähä juhlatunnelmaan..

ap

Vierailija
15/32 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä ihmiset halusivat näyttää teille, että ette ole tervetulleita:( Typerää käytöstä, no, tiedättepä olla menemättä sinne enää.

Vierailija
16/32 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo tai oletko vieläkin kännissä

Vierailija
17/32 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Oltiin yökylässä - mentiin hotelliin" ...

Vierailija
18/32 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Piti ajaa sinne juhlapaikkale itse." No kuka sitten???? Hotellin työntekijä vai ???????

Vierailija
19/32 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän sukulaisilla oli tapana laittaa tuliaisiksi tuodut ruoat talteen kaappeihin ja pakastimeen, ja tarjota jotain kasvissosekeittoa, kun vierailla oli ollut mielessä grillipihvit ja viinit.

Kerran kyläilin kaverini kanssa hänen koiransa kasvattajan luona, haimme siis pennun. Matkaa oli n. 4h suuntaansa. Saimme 2 mariekeksiä per nuppi ja mustaa kahvia usean tunnin vierailun aikana. Paluumatkalla piti etsiä eka huoltoasema, miltä sai jotain ruokaa, että jaksaa ajaa. Itse olen aina omille pennunostajille tarjonnut vähintään leipää, ja pitkämatkalaisille ruokaakin, joten minusta tuo oli epäkohteliasta.

Vierailija
20/32 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onneksi on myös meitä vieraanvaraisia ja anteliaita emäntiä. Pitkämatkalaisille ja kutsutuille ruoka valmiiksi ja poikkeville kahvit tarjoiluineen!

Moukkia riittää.. Mitä ap ne totesivat kun menittekin hotelliin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan