Miksi naiset sanovat näyttävänsä nuoremmalta kuin ovat?
Yhtään tälläistä en tunne, en ole itsekkään.
Mikä ylpeydenaihe se tuntuu olevan?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein jokainen tuntemani yli 50-vuotia mies on omasta mielestään nuorekas. Vaikka olisi se kuuluisa tynnyrivatsa ja paennut hiusraja.
No niin, eiköhän nyt nähdä sitten viimein yläpeukkua sille, että naiset vaativat täydellistä hiusrajaa ikätasosta riippumatta ja on tärkein miehen komeuden määrittäjä. Eikö vain? Muuten on vanha korppu.
No mitä hemmettiä? Mun mies on minua 13 vuotta vanhempi. Kaljuuntuu ja on tullut vatsaa, mutta ei ne minua haittaa. Pääasia ettei hän kuvittele olevansa nuorekas. Siitähän tässä ketjussa on kyse.
Jos hänellä olisi täydellinen hiusraja ja sixpack 8-12 prosentin rasvoilla, niin olisiko silloin niin haitallista sanoa olevansa nuorekas?
Olisi.
Yksinkertaista; vain nuorella ja kauniilla naisella on arvoa. Näkyy hän se tällä palstallakin. Itse toki taistelen vastaan. Olen vanha, lihava ja ruma, mutta silti nautin elämästäni vaikka ilmeisesti minun ei pitäisi koska en ole miesten ihailun kohteena.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta näyttääkö A. Koivunen aikuiselta mieheltä?
Näyttää.
https://images.cdn.yle.fi/image/upload/f_auto,fl_progressive/q_auto/w_3…
Vierailija kirjoitti:
Olen 43v. ja minulta kysytään lähes aina Alkossa papereita. Usein meitä luullaan 18v. tyttäreni kanssa sisaruksiksi. Omasta mielestäni näytän kyllä ihan 43-vuotiaalta ja tyttäreni 18-vuotiaalta, mutta vaikeahan se on itse sanoa mitään. En meikkaa juurikaan enkä pukeudu teinityyliin, mutta jostain syystä olen saanut sellaiset geenit, ettei vanheneminen näy niin nopeasti.
Käytiin viime viikolla äitini 72v. kanssa pojan rippileirillä vierailulla ja äitiäni luultiin minun poikani äidiksi ja minua siskoksi.
En tiedä sitten, onko tämänkään pidemmän päälle hyvä juttu.
Olen saman ikäinen ja tajuan, mistä puhut, vaikka tämä nyt varmaan palstailijoita suututtaakin. Minua on luultu teinipoikani tyttöystäväksi ja siskoksi. Myös äitini oli tällainen, jolle sattui hassuja tilanteita esim. synnytyslaitoksella ja työelämässä. Olemme lyhyitä ja pienenpuoleisia. Iän arvioiminenkin on hankittu taito, eikä se ihan kaikilta suju, siitähän se kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 46 ja monet sanovat että näytän selvästi nuoremmalta. Mä olen kuitenkin realisti ja kun katson itseäni pelistä niin kyllä kasvoissa ryppyjä ja juonteita on. Ehkä tuo nuorempana pitäminen ei johdu kasvoista vaan yleisolemuksestani. Olen hoikka ja urheilullinen. Elintavat ovat säännölliset. En pukeudu tätimäisesti ( joo, en myöskään napapaidoissa kulje) mulla on balettitausta joten liikun ehkä aika sulavasti ja ryhti on hyvä. Mallintöitä tein nuorempana.
Totuus on kuitenkin se, että nautin suunnattomasti saamasti positiivisesta huomiosta koskien ulkonäköä. Miehiltä saa töissä paljon helpommin apua kuin esim. ylipainoiset naiskollegat. Mä myös hymyilen usein ja olen positiivisen oloinen.
No ennen kuin alapeukutus alkaa niin kerrottakoon että kärsin anoreksiatyyppisestä suömishäiriöstä, mulla on vaikeita ahdistuskohtauksia mutta kulissit pidän pystyssä.
Balettitausta aivan varmasti vaikuttaa. Omalla kaverilla myös, ja hän on tosi nuoren oloinen fyysisesti. Liikkuu ja pitää itseään kauniisti.
Ei minua kyllä esim. yhtään naurattanut, kun bussissa seitsenkymppinen mies alkoi syyttelemään minua bussissa vastuuttomaksi teiniäidiksi ja hankkimaan koulutuksen, kun akateemisen tutkinnon omaavana virkamiehenä toista lasta 36-vuoden ikäisenä odottaessani matkustin esikoisen kanssa bussilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen 49v ja noin kolme kuukautta sitten kysyttiin paperit kun ostin tupakkaa!! Mutta oli maski naamalla. Jonka takana ei pokka meinannut millään pysyä :D
Miksi toi huvitti sua? Voin kuvitella, että asiakaspalvelijoilla on muutenkin vaikea arvioida ikiä, saati sitten jos puolet kasvoista on peitetty. Minusta ei yhtään omituista, että on kysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaista; vain nuorella ja kauniilla naisella on arvoa. Näkyy hän se tällä palstallakin. Itse toki taistelen vastaan. Olen vanha, lihava ja ruma, mutta silti nautin elämästäni vaikka ilmeisesti minun ei pitäisi koska en ole miesten ihailun kohteena.
Sehän on ihan hyvin sitten, jos nuorella naisella on arvoa. Tällä palstalla ei ole arvoa nuorella, eikä varsinkaan vanhalla miehellä.
Keskustelupalstalla olen sanonut siitä. Kaikki on luullut mua nuoremmaksi. Nuorena ärsytti se kun luultiin nuoremmaksi. Papereita kysyttiin viimeksi 42v.
Vierailija kirjoitti:
Ei se miesten ihailu arvoa määritä. Naisten pitäisi opetella tulemaan keskenään toimeen ja nauttimaan toistensa seurasta, silloin saisi muunkinlainen naiseus kukoistaa kuin ulkonäkökeskeinen nuoruus. Miesten ihailua tarvii vain lisääntymisikäiset naiset ja silloinkin vain yhdeltä mieheltä.
En ymmärrä, miksi tämä asia aina vain hiertää toisia. Itse olin aikanaan ruokakaupan kassajonossa kaksi lasta tuplavaunuissa, kun edellä oleva rouva kääntyi mesoamaan minulle, että miksi lapset tekee lapsia. Olin 35-vuotias.
Nykyään kohdellaan jo aikuisena, mutta oma esiteini sanoi juuri yksi päivä, että vaikka olen vanhempi kuin kaverien äidit, niin näytän nuoremmalta. Kuulemma tarkkaan ottaen 29-vuotiaalta. Ja sanottakoon, että omasta mielestäni näytän täysin ikäiseltäni.
Ja btw, balettitausta itselläkin.
N46
Tämä keskusteluketju osoittaa, että naiset todella luulevat ja sanovat näyttävänsä nuorelta. Ja se perustetaan siihen, että he ovat joutuneet näyttämään papereita kaupassa, eli toive on toteutunut ja sitten voi sanoa itseään nuorekkaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskusteluketju osoittaa, että naiset todella luulevat ja sanovat näyttävänsä nuorelta. Ja se perustetaan siihen, että he ovat joutuneet näyttämään papereita kaupassa, eli toive on toteutunut ja sitten voi sanoa itseään nuorekkaaksi.
Minua ihmetyttää, että mikä sinun tavoite tässä on. Se on muuten melko noloa, että yli 40-kymppiseltä kysytään papereita, itse aloin jopa vähän kammoamaan noita tilanteita. Onneksi ongelma on poistunut, ikä sai minut kiinni.
Mulla lukee omakannassa : ikäistään nuoremman näköinen.
En minä sano itsestäni, muut sanovat. Lääkärikin luuli 10 vuotta nuoremmaksi, vähäpukeisena vielä. Niiden luulisi osaavan arvioida.
Mä olin 14-v ylpeä, kun luultiin täysi-ikäiseksi. Halusin olla aikuismainen ja pukeuduin myös ihan erilailla kuin ikätoverit, klassinen tyyli jne. Ei mua edelleenkään kiinnosta muunlainen tyyli, mutta nyt sitten ärsyttää, kun jotkut ovat ihmetelleet, että täytän 40 tänä vuonna. Luulen, että se johtuu pyöreydestäni, ei ole kulmikkuutta kasvoissa tai käsissä. Ei synny ryppyjä. Ärsytys johtuu siitä, että mietin, kuinka lapsellisen vaikutelman oikein annan.
Mainos- tai elokuva-ala ei ole vuosikymmeniin arvostanut vanhempia naisia, joten nuoresta ulkonäöstä on tullut pakkomielle monelle sukupolvelle. Itsensä hyväksyminen on kauneinta ulkonäössä kaiken ikäisillä.
Vierailija kirjoitti:
On luultu niin monta kertaa ja todella erilaisissa tilanteissa 15 vuotta nuoremmaksi, että ei voi olla mitään omaa kuvitelmaa. Myös sellaisissa tilanteissa, jossa ei ole ollut tarvetta millekään imartelulle ja hyvin monen eri ikäisen taholta. Näytän huomattavasti ikääni nuoremmalta ja niin näyttää moni muukin, et vaan tiedä jokaisen vastaantulijan ikää.
N41
Sinä kesänä, kun olin 27, tapahtui kolme kertaa, että joku luuli minua noin 10 vuotta nuoremmaksi. Pääsin erääseen paikkaan alle 18-vuotiaiden lipulla. Kerran joku mies sanoi, että luuli minua 17-vuotiaaksi. Sehän saattoi olla vain kohteliaisuus ja alkoholilla oli todennäköisesti osuutta asiaan. Kolmannella kerralla meille tuli lapsuudenkotiini vieraita, ja äitini käski minun käydä autolla jossakin. Vieraiden pikkutyttö ihmetteli, että eihän se voi, kun ei se ole vielä edes aikuinen. En tiedä tuliko hänellä siitä väärinkäsitys, että olisin vielä lapsi, kun minut esiteltiin hänelle, että tämä on "Maijan ja Matin" lapsi.
Tämä alkoi kuitenkin jonkin verran häiritä, kun yritin hakea töitä, asiantuntijatehtäviä, niin tuntui, että minua ei oteta vakavasti, jos näytän liian nuorelta.
Olin nelikymppinen, kun olin eräässä harrastusryhmässä, jossa suurin osa oli eläkeläisiä. Eräs nainen sanoi luulleensa, että olen edellisen kevään ylioppilas. Voihan se olla, että reilusti vanhemman ihmisen silmissä nelikymppiset näyttää paljon nuoremmilta.
Minulle nuorelta näyttäminen on ollut lähinnä ahdistava kokemus. Alle 25-vuotiaana luultiin 12-vuotiaaksi (aika sairasta?) Viimeisen kerran kuljin julkisissa lasten lipulla 36-vuotiaana.
Nuoren näköiselle puhutaan helposti alentuvaan sävyyn. Ollaan joka käänteessä neuvomassa ja sitten ihmetellään "Ai kun sä osasitkin tän jo ihan itse!". Etenkin työelämässä kunnioituksen puute voi muodostua ongelmaksi. Deittimarkkinoilla vetää helposti puoleensa outoja tyyppejä ja vanhoja äijiä, joilla ikäkriisi päällä.
Tänä vuonna kävin plastiikkakirurgilla, koska halusin näyttää aikuiselta. Multa poistettiin poskien alueelta rasvaa ja leukaa muotoiltiin hieman, mikä toi selkeyttä ja terävyyttä pyöreisiin kasvoihin. Olen vartalotyypiltäni pieni ja siro, pituutta vaivaiset 156cm. Hyvä ryhti ja kapea vyötärö. Kuntosaliharjoittelullla olen saanut ns. "aikuisen naisen" muotoja kroppaan.
Täytän pian 40v. ja itsetuntoni on nyt parempi kuin koskaan. Ikääntyminen tuntuu vapauttavalta. Nuoruuteni ei ollut kovin mukavaa aikaa enkä kaipaa sitä takaisin - edes ulkonäön tasolla.
Aasialaistaustainen nainen jos sanoo niin uskoisin näkemättä.
Muussa tapauksessa...joopa joo, cool story bro tai jotain laihduta, fatso, get surgery tai whatever!