Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekis mieli itkeä: Hki ei maksanut palkkoja, kesäloma meni perheellä pilalle ja nyt selvisi toi Deloitte-juttu

Vierailija
22.07.2022 |

Deloittelle maksettu jo yht. 3 000 000 euroa palkkasotkujen korjaamisesta!!!! En minä, enkä usko, että moni muukaan on saanut palkkaa vieläkään. Olen yksinhuoltaja, lapseni isä on kuollut ja meidän kaikki lomajutut peruuntui. Sit pitää lukea tollaista.

Kokoomuslainen Helsinki!! 3 000 000 euroa Deloittelle. Korruptio lemuaa ja toivon, että Sarastia-diili tongitaan niin perinpohjin kuin vain on mahdollista.

Kommentit (371)

Vierailija
41/371 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi palkanlaskijoiden työtä ei arvosteta, mutta hoitajien pitäisi saada vaikka mitä korotuksia, vaikka niiden työ ainoa tärkeä?

Joo, joka paikassa ammattitaitoiset palkanlaskijat on heivattu pihalle jo aikoja sitten, koska joku konsultti on keksinyt, että palkanlaskenta on yhtä helppoa kuin mutterin siirtäminen laatikosta toiseen. 

Eihän se helpolla tessillä juuri muute kyllä vaadi. Itse aloin hoitaa töissä ihan ilman mitään koulutusta itse pomona palkat, kun sihteerillä oli jatkuvasti ongelmia niissä. Sen jälkeen ei ongelmia ole ollut.

Helsinki keississä ongelmat johtuvat ohjelmasta ja avuttomista ihmisistä; jos rehtori ei ymmärrä palkanlaskusta mitään, niin aika pihalla saa muutenkin olla. Toki eri asia kuinka järkevä on laittaa hoitamaan noita asioita toki.

Vierailija
42/371 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä Deloitte?

Iso konsultti/ laki/ talousfirma. Samantyyppinen kuin vaikka PWC.

Mikä PWC?

PriceWaterhouseCoopers

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/371 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin katastrofi olisi ollut huomattavasti pienempi, jos palkanlaskijoita ei olisi alettu karsimaan muutama vuosi sitten ihan järjestelmällisesti. Liikaa hommaa jo ennen Sarastiaa, huono perehdytys Sarastian käyttöön, väärin siirtyneet palkkatiedot ja ylipäätänsä huono riskienhallinta ja ennakointi. Olen niin pahoillani tästä kaikesta.

Rehellisesti, kuinka monta palkanlaskijaa Helsinki tarvitsee? 

Vierailija
44/371 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työvelvoite päättyy kun palkka maksamatta!

Kyllä löytyy tiliä, kun jäätte kotiin.

Ikävä kyllä työvelvoite EI pääty, vaikka palkka olisi maksamatta.

Työsuhteen saa purkaa painavasta syystä muulloinkin kuin koeajalla. Palkan saamatta jääminen on sellainen syy työntekijälle.

Vierailija
45/371 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä digitalisaatiot epäonnistuu aina AINA! Kaikki tietojärjestelmäviritykset on Suomessa järjestään epäonnistuneet. Ei minkäänlaista backupia kun huomataan, että taas meni päin persettä!

Vierailija
46/371 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ulise palkanmaksusta, mutta ulisen verotuksesta. Onko mitenkään päin kohtuullista, että jos tavallinen  koodari, jolla ei ole edes alaisia, saa vähän bonuksia ja sitten palkasta menee veroihin 27900€? Verottaja voittaa aina :-(

Vierailija
47/371 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla jäis palkka saamatta niin menisin ja vääntäisin nenästä esimiestäni! Miksei ihmiset jää kotiin jos ei kerta palkkaa makseta!

Vierailija
48/371 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin katastrofi olisi ollut huomattavasti pienempi, jos palkanlaskijoita ei olisi alettu karsimaan muutama vuosi sitten ihan järjestelmällisesti. Liikaa hommaa jo ennen Sarastiaa, huono perehdytys Sarastian käyttöön, väärin siirtyneet palkkatiedot ja ylipäätänsä huono riskienhallinta ja ennakointi. Olen niin pahoillani tästä kaikesta.

Katso joskus niitä IT-puolen työpaikkailmoituksia Helsingin kaupungilla niin ymmärrät, miksei sinne ole saatu osaamista. Kovat on vaatimukset niissä ilmoituksissa, mutta palkkaa maksetaan sen verran kuin mitä yksityisellä puolella voi saada jo ennen kuin on ehtinyt kandiksi asti opiskella.

Vierailija
49/371 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos palkkani olisi jätetty maksamatta en menisi enää töihin.

Ihan oikein. Työnantajan ehdoton velvollisuus on maksaa sovittu palkka ja ajallaan. Minä en ymmärrä, kuinka on mahdollista, että asiaan ei puututa. Kaupunki rikkoo nyt lakia viimeisen päälle. Mulle itselle kävi kerran, että palkka ei ollut tullut. Kysyin asiaa, ja ymmärsin, että se oli jätetty maksamatta jonkun toisen maksun takia. Ilmoitin, että poistun nyt työpaikalta ja tulen, kun palkka on tilillä. Parin tunnin päästä tuli soitto, että hoidettu on, menin töihin takaisin.

Näin pitää toimia 👍 Kyllä tulee vauhtia hommaan jos työntekijät jää kotiin koska palkka ei tullut tilille!

Vierailija
50/371 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän maan asiat ovat aivan retuperällä, oligarkit varastavat mitä haluavat ja jättävät asiat hoitamatta. Nämä riskisijoitukset mitä Fortumin ja esim Postin rahoilla ulkomaille on tehty ovat maanpetoksellista toimintaa.

Vierailija
51/371 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin palkanmaksu on enemmän kuin sekaisin.

Jäin asianmukaisesti keväällä vanhuuseläkkeelle, mutta kaupunki maksaa sitkeästi edelleen minulle palkkaa. Heinäkuussa tulivat lomarahatkin tililleni.

Kolme yhteydenottoa olen tehnyt jo Talpaan, lisäksi Kevaan ja verottajalle, koska sielläkin on mitä ilmeisimmin väärät tiedot osaltani. Kyllä kannattaisi nyt hankkia useampikin konsulttiyhtiö kertomaan, miten näistä sotkuista selvitään.

Vierailija
52/371 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia tilillä pitää olla puskuria. Kai sä nyt otat oppia tästä? No et tietenkään. Jos on lapsia, niin asiat pitää hoitaa niin ettei heti tule itku jos palkka on viikon myöhässä.

Munkin työpaikalla oli sama homma. Palkka ei tullut perjantaina. Nyt osa on ihan paniikissa kun tilillä ei ole kuin muutama sentti. Tähänkö ollaan tultu? Maailman paras koulutus muka Suomessa. No lol.

Vierailija
53/371 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 000 lukematonta viestiä odottaa yhä käsittelyä Helsingin palkanmaksussa jos luottotiedot menevät virheiden vuoksi, vastuu on palkansaajalla

Helsingin kaupungilla on tuhansia palkanmaksuongelmiin liittyviä viestejä edelleen lukematta. Oikeusprofessorin mukaan yksityishenkilö on itse vastuussa maksukyvystään, vaikka ongelma johtuisi työnantajasta.

https://yle.fi/uutiset/3-12503602?utm_source=social-media-share&utm_med…

Vierailija
54/371 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on kylläkin vihreä. Vihreä siirtymä maksaa, tällä kertaa maksajina työntekijät. Vihreys on valinta....Nauttikaa siitä vihreyden agendasta. Fillaroimaan vaan ja maailmaa pelastamaan.

Vierailija
55/371 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7 000 lukematonta viestiä odottaa yhä käsittelyä Helsingin palkanmaksussa jos luottotiedot menevät virheiden vuoksi, vastuu on palkansaajalla

Helsingin kaupungilla on tuhansia palkanmaksuongelmiin liittyviä viestejä edelleen lukematta. Oikeusprofessorin mukaan yksityishenkilö on itse vastuussa maksukyvystään, vaikka ongelma johtuisi työnantajasta.

https://yle.fi/uutiset/3-12503602?utm_source=social-media-share&utm_med…

" Lain mukaan ei ole suoranainen rikos, vaikka palkkaa ei tulisi puoleen vuoteen, Norros sanoo."

Huh huh!

Vierailija
56/371 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PALKKATURVAAN menoksi heti, itselleni ravintola jätti palkan maksamatta ja sieltä sain rahat muistaakseni viidessä päivässä.

Vierailija
57/371 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa rahaa säästötililtä, älkääkä vinkuko. Kyllä rahanne tulevat mutta viiveellä.

Vierailija
58/371 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa törinää. Sitä riittää. Kaikki oikaistaan aikanaan. Lainarahaa saa 10 minuutissa tilille , koska raha on tulossa.

Vierailija
59/371 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi palkanlaskijoiden työtä ei arvosteta, mutta hoitajien pitäisi saada vaikka mitä korotuksia, vaikka niiden työ ainoa tärkeä?

Kysymys on ennen muuta siitä, kumpia on vaikeampi rekrytoida. Koetetaan siis rahalla houkutella hoitajia takaisin töihin. Erilaisiin toimistotehtäviin koulutettuja sen sijaan on työttömänäkin.

Toisekseen palkanlaskijalta jos jää homma tekemättä, se voi aiheuttaa itkua ja hammasten kiristystä, kuten aloittajan tapauksissa. Jos hoitajalta jää, siinä voi kohta olla nirri pois. Eli vaikka pidemmän päälle kumpaakin toki tarvitaan, hoitajapula kostautuu olennaisesti nopeammin.

Ja ei, en ole hoitaja, enkä ikinä siihen työhön rupea.

Vierailija
60/371 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia tilillä pitää olla puskuria. Kai sä nyt otat oppia tästä? No et tietenkään. Jos on lapsia, niin asiat pitää hoitaa niin ettei heti tule itku jos palkka on viikon myöhässä.

Munkin työpaikalla oli sama homma. Palkka ei tullut perjantaina. Nyt osa on ihan paniikissa kun tilillä ei ole kuin muutama sentti. Tähänkö ollaan tultu? Maailman paras koulutus muka Suomessa. No lol.

Viikon? Ongelmat alkoi keväällä.

Saatko hyvää oloa itsellesi, kun pidät itseäsi muita parempana.. saat vissiin.