Lapsi leikkii itsekseen jotain mielikuvitusleikkiä. Minulla on tylsää. Mitä tekisin?
Kommentit (14)
Mene töihin niinkuin aikuisen ihmisen kuuluu.
Naisten kertomissa saduissa arjen pyörittäminen on jatkuvaa ja raskasta työtä. Todellisuudessa se on tylsistymisen välttelemistä.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. Entä lapsi? Ap
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN
MIIIINNE ?
Lähtekää ulkoilemaan, vaikka kirjastoreissulle?
Lasten kanssa tuntuu ihmisillä olevan jatkuvasti tylsää! Ja kun minä tykkäisin lapsen kanssa puuhata ja olla äitinä, niin minä en sitten sitä lasta saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. Entä lapsi? Ap
Et ole lastenhoidosta kuullut?
Kirja, video, minikävely pihassa, kauppatilaus, piirtäminen, kirjoita kirjaa, minisiivous, suihku, valokuvaus, minijumppa-venyttely, meditaatiomusiikki ja kirjoita paperille mitä haluat todella. Soitto tutulle tai äidille, jos on. Katso taivaalle tai ikkunasta. Onko lintuja tai eläimiä, ihmisiä, taivas. Mieti mitä kivaa voisit tehdä kun lämpenee toukokuussa. Kehitä projekti tai miniyritys. Tee ajatuspilvikartta paperille. Piirrä minitalojen pohjapiirroksia, mikä on paras. Tutki ulkomaita, karttoja ja kieliä, englantia vaikkapa tai jokin ihan muu. Rytmitaputa tai hanki vaikka pieni soitin, kannel tai kuminauhat. Tastaa tasapainoa paikassa jossa on tilaa siihen, eikä ole mitään kaappeja vieressä kaatumassa. Lausu Kalevalaa ja tutki shamaaneja.
Lue kirja, kirjoita kirje, siivoa kaapit, lähtekää kävelylle ulos, leivo lapsen kanssa vaikka sämpylöitä, menkää uimahalliin, käykää moikkaamassa mummoa, pelatkaa lautapeliä, laittakaa musat soimaan ja tanssikaa, lähtekää kirppikselle, kirjastoon, leffaan, metsään
Lataa puhelimeesi Duolingo ja ala opiskella uutta kieltä! Suosittelen lämpimästi!
On se elämä vaikeeta kun lapsi viihdyttää itse itseään! Toivottavasti saat vertaistukea
Jos kuvittelisi olevansa eläin ja tekee sen eläimen tapaan liikkeitä (jumppa), se voi olla lapsesta hauskaa tai sitten se pelästyttää lapsiparan.
Ala säkin leikkimään mielikuvitusleikkiä.