Tekis mieli itkeä: Hki ei maksanut palkkoja, kesäloma meni perheellä pilalle ja nyt selvisi toi Deloitte-juttu
Deloittelle maksettu jo yht. 3 000 000 euroa palkkasotkujen korjaamisesta!!!! En minä, enkä usko, että moni muukaan on saanut palkkaa vieläkään. Olen yksinhuoltaja, lapseni isä on kuollut ja meidän kaikki lomajutut peruuntui. Sit pitää lukea tollaista.
Kokoomuslainen Helsinki!! 3 000 000 euroa Deloittelle. Korruptio lemuaa ja toivon, että Sarastia-diili tongitaan niin perinpohjin kuin vain on mahdollista.
Kommentit (371)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös rahaa saa nopeammin, kun vaihtaa työnantajaa?
Tällä menolla ei mitään tulossa pitkään aikaan, vaihtamalla työpaikkaa esim. muutamassa viikossa, riippuen, mihin palkkapäivä osuu.Ei se ole aina niin helppoa. Ensin pitää tietysti löytää uusi työpaikka vähintään samalla palkalla. Ja monelle nykyinen työ voi olla mieleinen eri syistä. Esimerkiksi vaikkapa koska työmatka on vain pari korttelinväliä, tai työ muuten mielenkiintoista. Lähde siitä sitten työpaikkaan joka on jossain bussireittien takana Espoon takamailla eikä lasten vienti päivähoitoon, tms onnistu mitenkään.
Minusta vaikeinta on, jos ei saa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä Deloitte?
Iso konsultti/ laki/ talousfirma. Samantyyppinen kuin vaikka PWC.
Pazcal WC?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös rahaa saa nopeammin, kun vaihtaa työnantajaa?
Tällä menolla ei mitään tulossa pitkään aikaan, vaihtamalla työpaikkaa esim. muutamassa viikossa, riippuen, mihin palkkapäivä osuu.Ei se ole aina niin helppoa. Ensin pitää tietysti löytää uusi työpaikka vähintään samalla palkalla. Ja monelle nykyinen työ voi olla mieleinen eri syistä. Esimerkiksi vaikkapa koska työmatka on vain pari korttelinväliä, tai työ muuten mielenkiintoista. Lähde siitä sitten työpaikkaan joka on jossain bussireittien takana Espoon takamailla eikä lasten vienti päivähoitoon, tms onnistu mitenkään.
Eikö mielenkiintoista työtä ilman palkkaa kutsuta vapaaehtoistyöksi?
Minä haluan tietää, mitä Deloitte on tehnyt yli kahdella miljoonalla eurolla. Jos se olisikin pois Vartiaisen, Sarvilinnan ym taskurahoista niin ok. Mutta se on pois meidän kaupunkilaisten rahoista ja ennen kaikkea, mitä on saatu korjattua, miksi hommat on menneet huonompaan suuntaan, miksi virheet on vaan lisääntyneet. Nyt ei voi vedota liikesalaisuuteen, kyseessä näyttää olevan vuoden vedätys. Jos ei ole, niin faktat julkisiksi.
Onko ne nyt viime vuosina muuttuneet hankalaksi, kun puolusteluissa puhutaan paljon että kun on paljon määräaikaisia ja lisiä ja ties mitä mikä on normaalia palkanmaksua hankalampaa, niin onko nämä tulleet siihen vasta nyt? Vai onko näitä palkkasotkuja ollut ennenkin? Jos ennen on osattu laskea lisät ja määräaikaisten palkat yms ja nyt ei, niin haluaisin tarkemman vastauksen siihen, miksi se nyt sitten on niin hankalaa? En ole asianomainen, utelias vain. Itse purkaisin työsopimukseni aika nopeasti, jos olisin hoitoalalla ja palkkaa ei tulisi, koska se on laillinen purkuperuste. Eiköhän hoitoalalla jotain muuta löytyisi jostain.
Kun meillä ulkoistettiin palkanlaskenta muutama vuosi sitten, meni noin 9 kuukautta, ennen kuin ihmiset alkoi saamaan palkkansa oikein. Meillä paljon vuorotyöntekijöitä, joten lisien kanssakin uusi palkanlaskenta oli lirissä. Ja alihankkijoiden laskut meni pitkään myöhässä, kun uusi toimija ei suoriutunut hommassa.
Tämä taitaa olla yleistä. Myyjä lupaa ummet ja lammet euron kuvat silmissään, vaikka heillä ei ole käsitystä sitten sen suorittavan portaan resursseista.
Kyllä ärsyttää, että syyttömät työntekijät joutuu tässä kärsimään. Nythän kärsiviä osapuolia on niin paljon, että tästä saisi helposti joukkokanteen aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ärsyttää, että syyttömät työntekijät joutuu tässä kärsimään. Nythän kärsiviä osapuolia on niin paljon, että tästä saisi helposti joukkokanteen aikaan.
Jos tota ei tapahdu suht. pian, liitot on aika munattomia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä trollin aloitus tämäkin on? Rahaa saa vaikka käteisenä kun laittaa meiliä. Joka kuukausi olen joutunut laittamaan meilin että rahaa puuttuu ja joka kerta on tullut se summa jonka olen pyytänyt.
Älä valehtele. Tuhansia lukemattomia sähköposteja eikä soittamalla pääse edes läpi ilman tuntikausien jonotusta!
Ehkä se johtuu siitä että en lähetä monta sähköpostia samasta virheestä. Sen lisäski mukana on palkkakuitti ennen järjestelmän vaihtoa sekä olen itse laskenut puuttuvat ikälisät ja muut korvaukset viestissä.
Vierailija kirjoitti:
Onko ne nyt viime vuosina muuttuneet hankalaksi, kun puolusteluissa puhutaan paljon että kun on paljon määräaikaisia ja lisiä ja ties mitä mikä on normaalia palkanmaksua hankalampaa, niin onko nämä tulleet siihen vasta nyt? Vai onko näitä palkkasotkuja ollut ennenkin? Jos ennen on osattu laskea lisät ja määräaikaisten palkat yms ja nyt ei, niin haluaisin tarkemman vastauksen siihen, miksi se nyt sitten on niin hankalaa? En ole asianomainen, utelias vain. Itse purkaisin työsopimukseni aika nopeasti, jos olisin hoitoalalla ja palkkaa ei tulisi, koska se on laillinen purkuperuste. Eiköhän hoitoalalla jotain muuta löytyisi jostain.
Helsingissä on käytössä useampi eri palkanlaskentamalli. Esim.opettajilla on ihan eri kuin sairaanhoitajilla. Lisäksi ikälisät, ylityöt ja muut korvaukset kuten lomarahat pitää laskea erikseen.
Onhan tämä uskomatonta ja millä nämä ihmiset elävät ja maksavat perheensä kulut, paitsi tuo yksi palkansaaja, jonka tilille tupsahti 370.000 euroa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/26f889ff-0814-4f88-9347-99be466ba9d6
Itse olen tullut kokemuksesta siihen tulokseen ettei sosiaalietuuksiin voi koskaan luottaa, eikä mitään laskea niiden varaan, tulevat jos ovat tullakseen. Tämän episodin jälkeen lisään listalle myös julkisella sektorilla työskentelyn.
Ei tässä kokoomuksesta pelkästään ole kyse vaan julkisen sektorin rakenteellisista ongelmista. Esim sarastialla on paljon omistajia kuka oikeasti valvoo? Julkisuuslaki ei koske kuntien yhtiöitä. Kuten eräs kuntien yhtiön tj totesi että yhtiöllä on huonot omistajat jos se koheltaa rahan käytössä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis
Mitä sunnpalkasta muka puuttui? Joku lisä ja sitten muka ei pääse kesälomalle. Lomarahat on tulleet kuitenkin
Oletko tosissasi?? Mä sain 142 euroa. 142!! Pelkkä vuokra 860e. Ei tullut koko palkka saati mitään muuta. Mene muualle aukomaan päätäsi, ole hyvä.
Kantsii hei laittaa rahaa jemmatilille.
Loikkaa saman tien Vantaalle tai Espooseen töihin. Ja haastat entisen työnantajan oikeuteen palkoista ja viivästyskoroista. Jos pokkaa riittää, niin hae Helsingin kaupunki protestilistalle.
Sonja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis
Mitä sunnpalkasta muka puuttui? Joku lisä ja sitten muka ei pääse kesälomalle. Lomarahat on tulleet kuitenkin
Oletko tosissasi?? Mä sain 142 euroa. 142!! Pelkkä vuokra 860e. Ei tullut koko palkka saati mitään muuta. Mene muualle aukomaan päätäsi, ole hyvä.
Huono provo. Kantsii hei myydä sun koko omaisuus ja muuttaa metsään asumaan. Ei mene rahaa vuokraan tai sähköön tmv.
Vierailija kirjoitti:
Loikkaa saman tien Vantaalle tai Espooseen töihin. Ja haastat entisen työnantajan oikeuteen palkoista ja viivästyskoroista. Jos pokkaa riittää, niin hae Helsingin kaupunki protestilistalle.
Espoossa ollut samanlaisia ongelmia jo pitkään sarastian takia. Espoo on ottanut Sarastian jo aiemmin käyttöön ja on siitä lähtien ollut ongelmia eikä niitä ole saatu korjattu. Luulisi, että vaikkapa koko viime vuosi olisi ollut aikaa parannella järjestelmää ennen kuin Helsinki ottaa sen käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Sonja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis
Huono provo. Kantsii hei myydä sun koko omaisuus ja muuttaa metsään asumaan. Ei mene rahaa vuokraan tai sähköön tmv.
Jos tämä on provo, niin saaka tuo yksi palkansaaja pitää rahat itsellään, kun kuukauden palkka oli yli 370.000euroa?
Ei välttämättä kestä pitkään. Iso työryhmä. Ko. ohjelma esitti viime talvena jutun Jyväskylän kaupungin sotkuja vammaispalveluista. Heti ohjelman jälkeen (samalla viikolla) kaupunki muutti palveluita paremmaksi. Ohjelmalla oli iso vaikutus.