Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies muuttui ilkeäksi vauvan syntymän jälkeen

Toivoton?
22.07.2022 |

Heippa
Mulle ja miehelle syntyi vauva n. 2kk sitten ja tämän jälkeen mies on minua kohtaan ilkeä ja vähättelevä. Olen siis jäänyt kokonaan kotiin enkä ole hetkeen menossa takaisin työelämään, joten olen hoitanut kotia oman jaksamiseni mukaan, mielestäni kokoajan enemmän ja enemmän kun jaksaminen paranee tässä uudessa elämäntilanteessa.
Itse asiaan, mies valittaa ihan kaikesta mitä teen tai mitä en tee. Kotona olen hoitanut ruuan, pyykit, siivouksen ja vauvan, ja tämä ei vaikuta olevan riittävästi. Mies hoitaa kotitöistä roskien viennin ja viikolla isommassa ruokakaupassa käynnin. Minä hoidan kaiken vauvaan liittyvän eli vaippojen vaihdon ja yöheräämiset. Mies vaihtaa hyvällä tuurilla 1 vaipan viikossa eikä halua herätä öisin vauvan kanssa, tai toisinsanoen esittää nukkuvaa joka kerta kun vauva herää. Ei siinä, ei mies voisikaan auttaa syöttämisessä tässä vaiheessa, kun vauvalle ei kelpaa tuttipullo, joten ei se itseäni haittaa.
Joka päivä saan kuulla, miten en tee mitään ja naureskelua päälle. Itsellä alkaa olla tosi paha olla, kun yritän tehdä kotona mahdollisimman paljon mutta se ei ole riittävästi. Mies puhuu siitä, kuinka minulla ei ole kotona mitään muuta kuin aikaa ja kuinka vähän teen päivittäin. Jos en joku päivä jaksa lähteä vaunulenkille, saan kuulla miten laiska olen ja että jääneet raskauskilot eivät lähde pois jos en tee mitään.
Onko mitään neuvoja mitä tehdä? Suutun miehelle jatkuvasti, kun hän valittaa siitä etten tee mitään vaikka itsestä tuntuu, että tämä kotiäitinä olo on paljon raskaampaa työtä kun ennen, kun olin palkkatyössä!

Kommentit (422)

Vierailija
201/422 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Olemme miehen kanssa olleet yhdessä 9 vuotta, ja ennen lastamme mies oli juuri sellainen, kenen kanssa haluaa asettua aloilleen ja perustaa perheen. Nyt kuitenkin mies on kuin eri ihminen.

Mies halusi lapsen enemmän kuin minä, itse mietin pitkään, että olisiko abortti kuitenkin oikea vaihoehto. Nyt vaan mies ei osallistukkaan, paitsi jos lykkää vauvan hänelle syliin niin silloin pitää sylissä, mutta jos tuleekin likainen vaippa, niin silloin mies antaa lapsen takaisin minulle ja sanoo että vaippa pitäisi vaihtaa.

En itse oleta että mies vaihtaisi vaippoja viikolla, kun on töissä. Vapaapäivinä voisi kuitenkin osallistua lapsen hoitoon, ja tämän hän tietääkin, mutta ainakaan vielä ei ole tehnyt muutosta. Tilanteessa harmittaa eniten pienen lapsemme puolesta, kun mies ei oma aloitteisesti tee mitään hänen vuokseen. Toivottavasti tilanne muuttuisi kun pieni kasvaa.

Joku kysyi rahatilanteesta, niin tällä hetkellä laitamme menot puoliksi (vuokra, ruoka, vauvan tarpeet, vesi ja sähkö). Itselläni on varaa maksaa elämisestämme vielä, kun Kelalta saan äitiyspäivärahaa, joten tilanne ei ole se, että mies elättäisi meidät.

Pariterapia voisi olla vaihtoehto, onkohan se maksullista ja jos on, niin minkäköhän hintaista? Hirveästi rahaa ei ole ylimääräiseen tällä hetkellä laittaa. Mieheltä kysyttäessä hän ei näe ongelmaa omassa käytöksessään, eikä vaikuta tajuavan sitä, että hänen käytöksensä tuo minulle pahan olon.

Tarinassa on kaksi eri puolta, ja tämä on minun puoleni ja minun mielipiteeni meidän tämänhetkisestä parisuhteesta. Joku laittoikin, että puran oloni tänne keskustelupalstalle, ja se on totta. Tuntuu, että en pysty miehen kanssa asiaa käymään läpi, kun hän ei huomaa satuttavansa minua. Erota en kuitenkaan halua, haluan vain mieheni takaisin.

Sitten vaan suu auki. Joka kerta kun mies tölväisee jotakin, kysyt että onko pakko kettuilla/olla ilkeä/nälviä. Jos ei itse tajua, alkaa tajuamaan kun siihen puuttuu. Joka ikinen kerta. Niin mä teen, jos mies on kärttyisä ja sen takia sitten ilkeilee jotain. Onneksi meillä harvoin, mutta viimeksi eilen, kun oli yön valvonut vatsakipuisena ja vessassa juosten. Sanoi jotain ikävää, johon vastasin, että ei ole pakko olla noin alentuva. Korjasi sitten asennettaan ja loppupäivä meni mukavammin.

Tuntuu että moni mies ei yhtään ole ymmärtänyt kuinka asiat muuttuvat kun lapsi tulee. Että enää ei olekaan vain minä ja se toinen, vaan on kolmas, jonka tarpeet menevät vanhempien tarpeiden edelle.

Vierailija
202/422 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika järkyttävää jos miehet on noin arpoja ettei tiedä mitä saa ennen kun vauva on syntynyt!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/422 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suutu sille ukollesi. Huuda niin, että tosissaan säikähtää. Anna tulla oikein kunnolla, että mikä vttu se kuvittelee olevansa ja millä luvalla arvostelevansa.

Joskus se on oikein terveellistä suuttua ja tehdä rajat selväksi.

Ota oma tilasi ja puolusta itseäsi. Ole aikuinen ihminen ja äiti, joka varmasti tekee sen minkä tarpeelliseksi näkee.

Tämä juuri. Mutta ei nämä hissukat tee muuta kuin itke ja alistu ja surkuttele surkeaa kohtaloaan. Ei tietenkään tilanteen pitäisi edes koskaan päätyä tällaiseen pisteeseen, mutta jos jostain kumman syystä tällainen käytös puskee läpi vasta lapsen syntymän jälkeen, niin todellakin kuuluu pitää puolensa ja tehdä selväksi jo ensimmäisestä pään aukomisesta. Tällaista se on, kun jo lähtökohtaisesti tilanne on se, että mies on se voimakkaampi persoona.

Vierailija
204/422 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika järkyttävää jos miehet on noin arpoja ettei tiedä mitä saa ennen kun vauva on syntynyt!

Niinpä. Näin se ikävä kyllä on. Onneksi suurin osa osoittautuu kuitenkin hyviksi arvoiksi.

Vierailija
205/422 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika nopeasti ihmiset näyttävät eroavan, jos 2kk omituisen käytöksen jälkeen laitetaan paperit vireille.

Meille on esikoinen tulossa kuukauden sisällä. Jos mieheni alkaisi yhtäkkiä käyttäytymään noin, istuttaisin hänet alas ja vaatisin saada tietää mistä on kysymys. Sanoisin että tämä on yhteinen vauva ja siitä huolehditaan yhdessä, joten nyt hänen täytyy ottaa oma roolinsa ja alkaa isäksi. Ollaan oltu 11 vuotta yhdessä ja en pysty mitenkään kuvittelemaan, että hänestä tulisi tuollainen. Kauanko te olitte yhdessä ennen vauvaa?

Oliko oma miehesi innoissaan vauvasta? Hommasitteko yhdessä tavaroita ja muutenkin valmistauduitte yhdessä? Vai onko tämä taas joku tarina ettei mies alunperin isäksi halunnutkaan?

Mitä hyötyä on sotkea oma mies ja perhe ihan erilaiseen tilanteeseen. Sun miehellä on sentään järki ja tunteet.

Vierailija
206/422 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on näitä naisia, jotka ovat liian kilttejä ja pehmeitä ja heitä miellyttää kova ja voimakastahtoinen mies. Ennen lapsia ei tällaisia asioita ehkä sinänsä huomaa, kun on totuttu siihen, että kuljetaan sen miehen perässä kuin koiranpentu ja eletään jossain vanhanaikaisessa mies on perheen pää -mallissa jopa niin, ettei edes tiedosta asiaa. Monesti nämä naiset ovat vähän läheisriippuvaisia ja tykkäävät laittaa kotia ja miestä ei nämä asiat kovin kiinnosta. Sitten kun se lapsi syntyy alkaa ongelmat ja epäreiluus vasta näkyä! Miehestä tulee ilkeä tyranni, joka nauttii siitä vallantunteesta, että nainen on siellä kotona lapsen kanssa ja hän saa kunniatehtävän käydä tienaamassa rahaa. Ehkäpä hän on tottunut siihen jo omassa lapsuudessa, kun äiti hoiti tällaiset lapsi- ja kotiasiat ja se isä ei osallistunut näihin ollenkaan.

Kiva myös veetuilla ja aukoa päätä kotona makaamisesta ja laiskottelusta, koska tyranni vaan voi sanoa niin ja tuo ylikiltti pehmeän herkkä nainen vaan itkee turhautumistaan eikä koskaan pistä kova kovaa vastaan.

Sitä voi lapsen saatuaan muuttua ihan eri ihmiseksi. Äidin hormonit tekee jo sen että on herkempi vauvan tarpeille ja on ylipäätään pehmeämpi. Kun mies taas näkee tämän pehmentymisen aika ikkunana murtaa puolisonsa ja alistaa tämän psyykkisesti. Yllättäen muuttunut puoliso saattaa järkyttää niin että ei shokin takia pysty eikä hormonien takia edes kykene pitämään puoliaan. Lisäksi pitää aina suojella vauvaa mahdolliselta uhalta mikä miehestä nyt on tullut.

Vierailija
207/422 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on näitä naisia, jotka ovat liian kilttejä ja pehmeitä ja heitä miellyttää kova ja voimakastahtoinen mies. Ennen lapsia ei tällaisia asioita ehkä sinänsä huomaa, kun on totuttu siihen, että kuljetaan sen miehen perässä kuin koiranpentu ja eletään jossain vanhanaikaisessa mies on perheen pää -mallissa jopa niin, ettei edes tiedosta asiaa. Monesti nämä naiset ovat vähän läheisriippuvaisia ja tykkäävät laittaa kotia ja miestä ei nämä asiat kovin kiinnosta. Sitten kun se lapsi syntyy alkaa ongelmat ja epäreiluus vasta näkyä! Miehestä tulee ilkeä tyranni, joka nauttii siitä vallantunteesta, että nainen on siellä kotona lapsen kanssa ja hän saa kunniatehtävän käydä tienaamassa rahaa. Ehkäpä hän on tottunut siihen jo omassa lapsuudessa, kun äiti hoiti tällaiset lapsi- ja kotiasiat ja se isä ei osallistunut näihin ollenkaan.

Kiva myös veetuilla ja aukoa päätä kotona makaamisesta ja laiskottelusta, koska tyranni vaan voi sanoa niin ja tuo ylikiltti pehmeän herkkä nainen vaan itkee turhautumistaan eikä koskaan pistä kova kovaa vastaan.

Sitä voi lapsen saatuaan muuttua ihan eri ihmiseksi. Äidin hormonit tekee jo sen että on herkempi vauvan tarpeille ja on ylipäätään pehmeämpi. Kun mies taas näkee tämän pehmentymisen aika ikkunana murtaa puolisonsa ja alistaa tämän psyykkisesti. Yllättäen muuttunut puoliso saattaa järkyttää niin että ei shokin takia pysty eikä hormonien takia edes kykene pitämään puoliaan. Lisäksi pitää aina suojella vauvaa mahdolliselta uhalta mikä miehestä nyt on tullut.

Jos mies rähisee ja kiukkuilee aina, kun hänet jättää edes hetkeksi kotiin yksin hoitamaan lasta, lopulta lasta ei vaan halua jättää yksin miehen kanssa. Suojeluvaisto ajaa oman edun ajamisen yli.

Vierailija
208/422 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuin jätät miehen, lähde pois pariksi päiväksi ja anna miehen hoitaa koti ja vauva.

Nimenomaan näin.

Ei todellakaan jätetä. Vauva voi kuivua jo vuorokaudessa nesteen puutteeseen. Ihme oletus että lastaan vihaava mies alkaa hoivata jotain mitä on jätetty riesaksi. Luultavammin lähtee baariin ja jättää vauvan kotiin huutamaan itsensä hengiltä.

Vierailija
209/422 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itselläni vähän särähtää tuo "Olen siis jäänyt kokonaan kotiin enkä ole hetkeen menossa takaisin työelämään, joten olen hoitanut kotia oman jaksamiseni mukaan, mielestäni kokoajan enemmän ja enemmän kun jaksaminen paranee tässä uudessa elämäntilanteessa". Miksi ihmeessä? Siis tarkoitus on jäädä joksikin kotiäidiksi ja mies maksaa kaiken ja näin ollen miehellä on se valta myös taloudellisesti? En koskaan naisena alistuisi tuollaiseen kuvioon.

Vierailija
210/422 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä ihmetellään miksi perhe-elämä ei houkuttele ihmisiä enää nykyisin.

Vierailija
211/422 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itselläni vähän särähtää tuo "Olen siis jäänyt kokonaan kotiin enkä ole hetkeen menossa takaisin työelämään, joten olen hoitanut kotia oman jaksamiseni mukaan, mielestäni kokoajan enemmän ja enemmän kun jaksaminen paranee tässä uudessa elämäntilanteessa". Miksi ihmeessä? Siis tarkoitus on jäädä joksikin kotiäidiksi ja mies maksaa kaiken ja näin ollen miehellä on se valta myös taloudellisesti? En koskaan naisena alistuisi tuollaiseen kuvioon.

Vauva on vasta pari kuukautta. Eiköhän hyvin moni ole kotona vauva-aikana? Ei ole sanottu vaikka aloittaja menisikin työhön aikaisemmin kuin on ajatellut.

Äitiysliomat ovat kuitenkin aika pitkät nykyään.

Ja oli asia kuinka tahansa. Asiatonta ja ilkeää käytöstä EI tarvitse sietää. Ja asiaton ja ilkeä käytös on väärin miehen taholta. Lapsi on kuitenkin yhteinen päätös.

Ilkeys ja toisen vähättely ei ole missään normaaleissa olosuhteissa hyväksyttävää.

Enkä oikein keksi missä epänormaaleissakaan, mutta voi niitäkin silti olla.

212/422 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan jätetä. Vauva voi kuivua jo vuorokaudessa nesteen puutteeseen. Ihme oletus että lastaan vihaava mies alkaa hoivata jotain mitä on jätetty riesaksi. Luultavammin lähtee baariin ja jättää vauvan kotiin huutamaan itsensä hengiltä.

Se on heitteillejättö eli rikos jättää vauva yksin kotiin tai nälkiinnyttää vauva.

Vierailija
213/422 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen naisena miettinyt olisiko parempi vaan suosiolla valita itsellinen äitiys. Tämäkin palsta täynnä tarinoita näistä mieskakaroista ja mahtuu näitä omaan tuttavapiiriinkin useampia. Tuntuu aivan käsittämättömältä. Voimia kaikille näissä tilanteissa eläville, toivon todella että kunnioitatte itseänne riittävästi ja lähdette jos toisen käytös ei muutu. Vaatikaa arvostusta ja kunnioitusta jotka ansaitsette!

Vierailija
214/422 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas MIES on ihan kamala. 

Moneskohan kerta?

Onko tuollainen MIES sitten ihana?

Vierailija
215/422 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet jatkaa yleensä elämäänsä vain itseään varten sittenkin kun lapsi on syntynyt. Siitä ei pääse mihinkään. Mutta tuo halveksunta on tosi törkeää. Pistä pihalle ainakin vähänki aikaa.

Yleensä? No ei todellakaan. Kyllä meillä mietittiin molempien menot hyvin tarkkaan vauva-aikoina. Sairaalan perhehuoneesta jo lähtivät hyötyä rutiinit kehittymään.

Vierailija
216/422 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet jatkaa yleensä elämäänsä vain itseään varten sittenkin kun lapsi on syntynyt. Siitä ei pääse mihinkään. Mutta tuo halveksunta on tosi törkeää. Pistä pihalle ainakin vähänki aikaa.

Yleensä? No ei todellakaan. Kyllä meillä mietittiin molempien menot hyvin tarkkaan vauva-aikoina. Sairaalan perhehuoneesta jo lähtivät hyötyä rutiinit kehittymään.

Siis hyvät rutiinit. Tekstin automaattikorjaus...

Vierailija
217/422 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Minulla ei ole yhtään pahaa sanottavaa aviomiehestäni isänä. KOSKAAN ei ole haukkunut minua, AINA on hoitanut kodin ja lapset kunnialla ja on ollut myös lasten kanssa kotona, kun minä palasin takaisin työelämään.

Vierailija
218/422 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin puuttumista mies ei aina ymmärrä.

Kirjallisuuden apu?

Vierailija
219/422 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu aika  luonnolliselta koska tyypilliset miehethän halunnevat levittää geenejään niin laajalle kuin mahdollista ja jotkut ehkä pyrkivät oikeuttamaan tuon sillä että juuri syntyneen geenienlevityspakkauksen pullauttaja ei enää pidäkään heistä ?  :O

Vierailija
220/422 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtakaa osia. Mies jää kotiin vauvan kanssa ja sinä menet töihin.

Eihän se käy easymodeämmille. Kotona makaaminen on niin helppoa

Olet varmaan niitä harvinaisuuksia, joka petaa itse, laittaa perheen ruuat, pyykkää ja siivoaa, ulkoiluttaa lapset kesät ja talvet. Siinä makaamisen ohessa (vauvat ruokitaan myös öisin - samalla kun nukutaan).

Eiku tää on selvästi joku naisille katkera incel

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme