Virkatodistuksista tietäviä?
Jos vainajan lapsi ei kuulu kirkkoon, näkyykö hän kuitenkin vainajan virkatodistuksessa, kun todistus tilattu kirkon keskusrekisterin kautta (vainaja kuului kirkkoon)?
Olen sukulaisen apuna selvittelemässä yhtä pesää, jossa vainaja ei ole ollut lastensa kanssa tekemisissä vuosikymmeniin. Tiedossa on, että hänellä on kaksi lasta, joilla molemmilla sama äiti ja lapset syntyivät avioliiton aikana. Nyt vain toinen lapsista näkyy virkatodistuksessa. Ja sekin on tiedossa, että molemmat lapset on kastettu kirkkoon kuuluviksi aikoinaan.
Mietitään, että onko tiedoissa virhe vai voiko johtua siitä että ko. lapsi ei ole enää kirkon jäsen.
Kommentit (8)
No, mutta kai siinä sukuselvityksessä näkyy lapset, olivat nämä lapset sitten riittävän vanhoina itse tehneet päätöksen kuuluako seurakuntaan vai mennäkö siviilirekisteriin.
Entäs päin vastoin, jos ei vainaja ole kuulunut kirkkoon, niin mites, näkyykö hänen kirkkoon kuuluvat lapsensa siinä todistuksessa....
No, meillä taisi olla niin, että myös ne sisaruksista jotka olivat eronneet seurakunnasta, näkyivät vanhemmat sukuselvityksessä joka on siis se virkatodistus ja vanhempi itse kuului seurakuntaan.
Kysy sieltä seurakunnasta!
Vierailija kirjoitti:
No, mutta kai siinä sukuselvityksessä näkyy lapset, olivat nämä lapset sitten riittävän vanhoina itse tehneet päätöksen kuuluako seurakuntaan vai mennäkö siviilirekisteriin.
Entäs päin vastoin, jos ei vainaja ole kuulunut kirkkoon, niin mites, näkyykö hänen kirkkoon kuuluvat lapsensa siinä todistuksessa....
No, meillä taisi olla niin, että myös ne sisaruksista jotka olivat eronneet seurakunnasta, näkyivät vanhemmat sukuselvityksessä joka on siis se virkatodistus ja vanhempi itse kuului seurakuntaan.
Kysy sieltä seurakunnasta!
täältäkin voi katsella menettelyohjeita:
Pyytäkää se sukuselvitys-asiakirja myös digivirastosta...
Elossaolotodistus pitäs olla siinä sukuselvityksessä myös mukana.
Vierailija kirjoitti:
Niin pitää, mikäon kyllä kummallista. Eikö verottaja muutenkin tiedä elävät ja kuolleet.
Virkatodistuksessa näkyy lapset. Jos ei näy on jokin virhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin pitää, mikäon kyllä kummallista. Eikö verottaja muutenkin tiedä elävät ja kuolleet.
No, mut siis se, että jos on kuollut perillinen, niin se perillisen asema kai siitä sitten etenee hänen lapsiinsa... Vai?
Minä en tiedä näistä asiakirjoista niin tarkkaan, mun vanhempien kuolemiin liittyvät asiat hoiti joku muu kuin minä.
Mutta viranomaisten velvollisuuksiin kuuluu myös neuvonta... eli digivirastoon ja seurakuntaan voi olla hyvin yhteydessä jos jokin asia mietityttää..
Taisi tulla maistraatista jos en väärin muista.