Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet, millaisen seksuaalisen häirinnän, ahdistelun tai väkivallan kohteeksi olet joutunut?

Vierailija
21.07.2022 |

Viime päivinä on puhuttu paljon naisiin kohdistuvasta katuhäirinnästä. Olisi hyvä kuulla myös miesten kokemuksia. Millaista teihin kohdistuva ahdistelu ja häirintä on ollut?

Kommentit (1359)

Vierailija
1041/1359 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellako joukossamme vaeltaa miehiä, jotka kokevat kättelyn ahdisteluksi ja seksuaaliseksi häirinnäksi? Olin ajatellut, että joissakin kohdissa joidenkin naisten käsitys häirinnästä on joskus ollut aika kummallinen, mutta kyllä tämä nyt voittaa outoudessaan kaikki aiemmat ylilyönnit.

Yhdenkään miehen ei tarvitse sietää toisen miehen tai naisen ei-toivottua kosketusta.

Sä et päätä toivotaanko sitä tai ei, tai millä tasolla sitä toivotaan.

Kaapu ja huntu ja voit päättää itse.

Voi olla vaikka paidatta mikroshortseissa tai puku päällä, mutta yhdenkään miehen ei tarvitse sietää toisen miehen tai naisen ei-toivottua kosketusta.

Sinä teet toiveesi tiettäviksi muille, jos et kestä normaalia kättelyä.

Sinä hankit suostumuksen etkä koskettele ilman sitä.

Saanko kysyä, kuinka selviät esimerkiksi työhaastatteluista, pankkineuvotteluista, kaupantekotilaisuuksista, sukujuhlista yms? Lievimmillään vaikutat vain käytöstavattomalta juntilta, mutta pahimmillaan saatat jäädä paitsi haluamaasi työpaikkaa, ellet kykene kättelemään.

Ja jatkovastaus:

kuinka selviät seksistä kumppanin kanssa vai annatko kaikkien halukkaiden nussia sinua? Liittyykö suostumus asiaan mitenkään?

Kukkuu? Pimpelipom? 🤪🤡

eli annat

Vierailija
1042/1359 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baarissa on puristeltu persettä ja kerran jopa väkisin yritetty suudella.

Miehenä en kuitenkaan pidä näitä mitenkään vakavina, lähinnä huvittaa nuo tapahtumat.

En ymmärrä miksi naisten pitää uhriutua tuollaisista, onko taka-ajatuksena vaan uhriutumalla kerjätä etuoikeuksia ilman vevollisuuksia?

Etkö oikeasti ymmärrä? Olisko fyysisillä eroilla mitään tekemistä asian kanssa? Miehet ovat usein isompia ja samankokoisetkin miehet fyysisesti vahvempia kuin naiset. Naisten on vaikeampi taistella vastaan. Se pelottaa ja ahdistaa kun sinua vahvempi rikkoo rajoja ja sinusta tuntuu, ettet voi sille mitään jos hän vain jatkaa sitä.

En ole sama mutta tuo fyysinen vahvuus taistella vastaan ei oikein auta kun tekijänä on nainen, normaalilla miehellä on aivan helvetinmoinen kynnys edes puolustaa itseään jotenkin fyysisesti naista kohtaan, yhteiskunnan paine ja yleinen moraalikäsitys on jo nuoresta asti se että naista ei pahalla kosketa vaikka mikä olisi.

Kyllähän se miesten yleinen moraali on just sitä että fyysisesti heikompaa naista ahdistellaan ja kohdellaan niin sanallisesti kuin fyysisesri mahdollisimman kovasti ja karkeasti.

Kävisitkö sä itse sitten vahvemman tai isomman kimppuun häh?

Yllättävän moni nainen käy. Ne ajattelee ettei mies puolustaudu koska "naista ei saa lyödä"

Oikeassahan ne yleensä ovatkin, mikä todistaa ettei naisilla ole perusteita pelätä kaikkia vastaantulijoita, kun kerran kännissäkin huudellaan ja käydään fyysiseksi ihan ilman estoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/1359 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä edes aloittaisi... noh ammattini puolesta minua seksualisoidaan ihan jatkuvasti (palomies). En voinut nuorena edes kertoa ammattiani baarissa naisille kun sen jälkeen kävivät päälle melko aggressiivisesti. Olin sitten aina putkimies.

Kadulla on tuijotettua ja tultu jopa iskemään keskellä päivää. Enkä edes ole mikään erityisen komea.

Baarissa on puristeltu pyllystä, munasta, rintalihaksista ja vaikka ja mitä. On ehdotettu suoraan ja epäsuoraan seksiä eikä "ei" ole useinkaan kelvannut vastaukseksi.

On työnnetty käsi housuihin, on otetu kädestä kiinni ja laitettu se naisen rinnoille ym.

Parisuhteessa se, että en ole joku ilta jaksanut on otettu vastaan henkisellä pahoinpitelyllä. Olen kokenut parisuhteessa paljon muutakin väkivaltaa kuten tavaroiden päälleni heittämistä, huutamista ja riehumista.

Byhyy. Onpa palomiehellä ongelmat, naisia joka sormelle ja kehtaa kitistä. Mä tekisin mitä vaan että joku tulisi pokaamaan.

Mitä vain? No ala palomieheksi!

Ei tarvi alkaa, sanoo vaan olevansa palomies niin se riittää..ylsi kaverini käytti sitä baarissa iskiessään naisia. Toimi kuulemma joka kerta.

Masa 162cm / 132kg ei mene palomiehestä

Vierailija
1044/1359 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä edes aloittaisi... noh ammattini puolesta minua seksualisoidaan ihan jatkuvasti (palomies). En voinut nuorena edes kertoa ammattiani baarissa naisille kun sen jälkeen kävivät päälle melko aggressiivisesti. Olin sitten aina putkimies.

Kadulla on tuijotettua ja tultu jopa iskemään keskellä päivää. Enkä edes ole mikään erityisen komea.

Baarissa on puristeltu pyllystä, munasta, rintalihaksista ja vaikka ja mitä. On ehdotettu suoraan ja epäsuoraan seksiä eikä "ei" ole useinkaan kelvannut vastaukseksi.

On työnnetty käsi housuihin, on otetu kädestä kiinni ja laitettu se naisen rinnoille ym.

Parisuhteessa se, että en ole joku ilta jaksanut on otettu vastaan henkisellä pahoinpitelyllä. Olen kokenut parisuhteessa paljon muutakin väkivaltaa kuten tavaroiden päälleni heittämistä, huutamista ja riehumista.

Byhyy. Onpa palomiehellä ongelmat, naisia joka sormelle ja kehtaa kitistä. Mä tekisin mitä vaan että joku tulisi pokaamaan.

Mitä vain? No ala palomieheksi!

Ei tarvi alkaa, sanoo vaan olevansa palomies niin se riittää..ylsi kaverini käytti sitä baarissa iskiessään naisia. Toimi kuulemma joka kerta.

Masa 162cm / 132kg ei mene palomiehestä

No voi ei. Ilmankos sitä kenkuttaa. Mutta ei toi ole muitten miesten vika.

Vierailija
1045/1359 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellako joukossamme vaeltaa miehiä, jotka kokevat kättelyn ahdisteluksi ja seksuaaliseksi häirinnäksi? Olin ajatellut, että joissakin kohdissa joidenkin naisten käsitys häirinnästä on joskus ollut aika kummallinen, mutta kyllä tämä nyt voittaa outoudessaan kaikki aiemmat ylilyönnit.

Yhdenkään miehen ei tarvitse sietää toisen miehen tai naisen ei-toivottua kosketusta.

Voi olla vaikka paidatta mikroshortseissa tai puku päällä, mutta yhdenkään miehen ei tarvitse sietää toisen miehen tai naisen ei-toivottua kosketusta.

Saanko kysyä, kuinka selviät esimerkiksi työhaastatteluista, pankkineuvotteluista, kaupantekotilaisuuksista, sukujuhlista yms? Lievimmillään vaikutat vain käytöstavattomalta juntilta, mutta pahimmillaan saatat jäädä paitsi haluamaasi työpaikkaa, ellet kykene kättelemään.

Ja jatkovastaus:

kuinka selviät seksistä kumppanin kanssa vai annatko kaikkien halukkaiden nussia sinua? Liittyykö suostumus asiaan mitenkään?

Jaaa. Kättely = seksi? Onko sulla jokin käsifetissi vai miten tuommoinen tuli mieleen?

Vierailija
1046/1359 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jatkovastaus:

Jaaa. Kättely = seksi? Onko sulla jokin käsifetissi vai miten tuommoinen tuli mieleen?

Suostumus ja oikeus fyysiseen koskemattomuuteen.

Vierailija
1047/1359 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseestä puristelua, suoria suutelu yrityksiä, kerran tuotiin pikkuhousut baarissa käteen, seksistisiä viestejä.

Vierailija
1048/1359 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä kaverini täti tuli kännissä lääppimään meitä kun oltiin kaverilla yötä. Oli tehnyt tätä kuulemma usein kaverilleni aikaisemminkin. Ajoimme tämän pois.

Myöskin teininä, setäni miesystävä tarjoutui näyttämään munaansa koska nuorena siitä olivat tytötkin kuulemma tykänneet. Kieltäydyin ja menin nukkumaan.

Nuo kaksi tapausta ovat ainoita ahdisteluun verrattavia omakohtaisia tapauksia jotka hämmensivät silloin hetken, mutta eivät jättäneet sen suurempia traumoja, sillä minua ei pakotettu mihinkään sekä mahdollinen häpeäjän rooli on näissäkin vain ja ainoastaan tekijässä.

Nuorempana tuli pyörittyä baareissa ja ylipäätään ympäriinsä enemmänkin mutta ei minua ole rouvat saati herrat koskaan puristelleet eikä ehdotelleet mitään julkisilla paikoilla.

Ei ahdisteluksi verrattavaa, mutta muutama vuosi sitten eräältä toimistolta hakiessani papereitani piti todistaa henkilöllisyys ja toimistotyöntekijä katsoessani ajokorttiani kommentoi tämä yhtäkkiä, "kiva kuva" parikymmentä vuotta vanhaa ajokorttikuvaani. Jollain lailla ennemminkin vaivauduin kuin koin tulleeni ahdistelluksi. Olin hakemassa papereitani, en kuulemassa kommentteja ulkonäöstäni. Minua on lapsesta asti kiusattu rumuudestani josta traumatisoituneena saatoin kokea täysin tuntemattoman virkailijan kommentin hetkellisesti pilkkana jota se ei varmastikaan ollut, ehkäpä vain väärässä paikassa väärään aikaan lausuttu kohteliaisuus?

Vierailija
1049/1359 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosaaren uimahallissa sellaisessa lämpö/spa altaassa nuoret naisenalut sukelteli ja "vahingossa" ottivat vieraita poikia perseestä ja haarovälistä kiinni. Piti käydä ilmoittamassa vakseille asiasta jotka meinasivat häätää syyttömät pojat paikalta.

Vierailija
1050/1359 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla häirintää, joka meni aina kehon nuolentaan asti ja seksin ehdotteluun.  Irtisanouduin.

Baarissa tietty nämä perinteiset perseen  ja etupään koskettelut ja sixpackin koskettelut festareilla - olin ilman paitaa.

Humalassa käytännössä katsoen seksuaalinen hyväksikäyttö.  Kuulostaako oudolta? Lukekaa Märta Tikkasen: Miestä ei voi raiskata. Naiset tajuaa erektion logiikasta yhtä paljon, kuin miehet Pms -oireista.

Minut ainakin on 05 aamulla 3 promillen humalassa väkisinmaattu. Sanoin monta kertaa eieieiei. Ei nyt. En halua.  Lähes tuntematon nainen - emme olleet aeimmin harrastaneet seksiä.

Vierailija
1051/1359 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalla häirintää, joka meni aina kehon nuolentaan asti ja seksin ehdotteluun.  Irtisanouduin.

Baarissa tietty nämä perinteiset perseen  ja etupään koskettelut ja sixpackin koskettelut festareilla - olin ilman paitaa.

Humalassa käytännössä katsoen seksuaalinen hyväksikäyttö.  Kuulostaako oudolta? Lukekaa Märta Tikkasen: Miestä ei voi raiskata. Naiset tajuaa erektion logiikasta yhtä paljon, kuin miehet Pms -oireista.

Minut ainakin on 05 aamulla 3 promillen humalassa väkisinmaattu. Sanoin monta kertaa eieieiei. Ei nyt. En halua.  Lähes tuntematon nainen - emme olleet aeimmin harrastaneet seksiä.

annoit ymmärtää muttet ymmärtänyt antaa :D

Vierailija
1052/1359 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jatkovastaus:

Kättely vaatii onnistuakseen sen, että sinäkin ojennat kätesi. Muussa tapauksessa toinen vain haroo tyhjää. Jos ojennat kätesi, olet antanut suostumuksesi.

Vierailija
1053/1359 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baarissa on puristeltu persettä ja kerran jopa väkisin yritetty suudella.

Miehenä en kuitenkaan pidä näitä mitenkään vakavina, lähinnä huvittaa nuo tapahtumat.

En ymmärrä miksi naisten pitää uhriutua tuollaisista, onko taka-ajatuksena vaan uhriutumalla kerjätä etuoikeuksia ilman vevollisuuksia?

Etkö oikeasti ymmärrä? Olisko fyysisillä eroilla mitään tekemistä asian kanssa? Miehet ovat usein isompia ja samankokoisetkin miehet fyysisesti vahvempia kuin naiset. Naisten on vaikeampi taistella vastaan. Se pelottaa ja ahdistaa kun sinua vahvempi rikkoo rajoja ja sinusta tuntuu, ettet voi sille mitään jos hän vain jatkaa sitä.

En ole sama mutta tuo fyysinen vahvuus taistella vastaan ei oikein auta kun tekijänä on nainen, normaalilla miehellä on aivan helvetinmoinen kynnys edes puolustaa itseään jotenkin fyysisesti naista kohtaan, yhteiskunnan paine ja yleinen moraalikäsitys on jo nuoresta asti se että naista ei pahalla kosketa vaikka mikä olisi.

Kyllähän se miesten yleinen moraali on just sitä että fyysisesti heikompaa naista ahdistellaan ja kohdellaan niin sanallisesti kuin fyysisesri mahdollisimman kovasti ja karkeasti.

Jos törmäät vain tuollaisiin miehiin, voit ruveta miettimään siihen selitystä.

Vierailija
1054/1359 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitettavasti ole joutunut minkäänlaisen seksuaalisen häirinnän kohteeksi. Haluaisin kyllä joutua mutta vain naisten tekemänä. M52

Vierailija
1055/1359 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksikuskina toimiessa känniset naiset vaativat saada maksaa nahkavisalla. Joku voisi pitää tätä ahdisteluna koska voivat olla hyvinkin päällekäyviä mutta itse olen tyytyväinen tilanteeseen koska muuten ei flaksi käy.

Vierailija
1056/1359 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi monet miehet luulevat, että ahdistelu on jotain, mitä toivoo ja mistä nauttii? Tässäkin ketjussa useita sellaisia viestejä. Eivät ole kokeneet oikeaa ahdistelua nuo tyypit, ja viesteineen vievät pohjaa siltä, että mies voisi kokea ahdistelua ja häirintää.

Vierailija
1057/1359 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jatkovastaus:

Kättely vaatii onnistuakseen sen, että sinäkin ojennat kätesi. Muussa tapauksessa toinen vain haroo tyhjää. Jos ojennat kätesi, olet antanut suostumuksesi.

Järjellinen ja selvä vastaus. Kiitos.

M42

Vierailija
1058/1359 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jatkovastaus:

Järjellinen ja selvä vastaus. Kiitos.

M42

Minua jäi kiinnostamaan, millainen se tilanne on ollut kun tuota miestä on kätelty väkisin. 🤔

Vierailija
1059/1359 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa en, hävetti enkä halunnu kuunnella mitään avautumisia keltään. Kavereille kerroin ja ne nauro, että neitikö olet jos et seksiä kestä. Ihmettelivät miks suutuin naiselle ja työnsin sen hel..ttiin päältäni. Sen jälkeen en puhunut ku vasta uudelle naisystävälle. Nyt siitä on jo kauan. Sen kaveriporukankin muuten jätin, olis pitänyt tajuta millaisia ovat; varattuja ja kaikki käyneet liiton aikana maksullisissa.

Kamala kokemus, olen todella pahoillani puolestasi. Ilmeisesti unessa/sammuneena alkanut raiskaus on vaikea tajuta raiskaukseksi heti, tilanne lienee niin yllättävä ja absurdi. Ystäväni heräsi unesta puolitutun raiskaukseen, ja hänelläkin kesti vuosia tajuta, että kyseessä oli raiskaus, tässä tapauksessa kyse naisesta, mutta tapahtumahan on sama. Onneksi lainsäädäntö on muuttunut ja nykyään on lehdissä juttuja sammuneen/nukkuvan raiskauksesta, niin että ihmiset tajuavat paremmin, mistä kyse.

Ikävä lukea näitä miesten kokemia ahdisteluja. Tuntuu niin vieraalta maailmalta koska naisena sitä ei koskaan kohtaa, enkä voi tajuta kuka tuollaisia tekee - aivan kuten varmasti monesta miehestä tuntuu yhtä uskomattomalta, että jotkut miehet harjoittavat seksuaalisesta väkivaltaa.

Vierailija
1060/1359 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baaripuristelut ja klähmimiset on oma (pitkähkö) lukunsa, mutta paremmin mieleen on jäänyt muualla tapahtuneet keissit.

Nuorena kloppina olin harjoittelijana naisvaltaisessa toimistossa ja siellä sattui kaikenlaista. Keski-ikäisellä esinaisella oli aina pari paidan nappia auki tai jotain alahyllyllä hukassa kun hänen toimistollaan kävi. Ja kerran pikkuhousut hameen alta hukassa kun piti "ATK-ongelman" takia hänen pöytänsä alla johtoja selvittää. Kerran oli myös pöydälleni tuota välipalaa, pari kiiviä ja banaani sekä toisella kertaa huulipunapusulla allekirjoitettu lappunen missä oli pelkkä puhelinnumero. Pikkujoulukinkereiden ohjelmaa suunnitellessa esitettiin puolivakavissaan että minähän voisin jonkun strippausnumeron esittää.

Sitten oli samoihin aikoihin yksi naapuri joka oli säännöllisesti muutaman viinilasillisen jälkeen milloin minkäkin tekosyyn varjolla puoliavonaisessa kylpytakissa ovella. Kerran piti huoltomies soittaa avaamaan hänelle ovea ja kun hain puhelimen toisesta huoneesta niin nainen oli asettunut sohvalle kyljelleen niin että kylpytakki ei enää peittänyt juuri muuta kuin olkapäät ja käsivarret. Jälkikäteen kuulin huoltomieheltä että ovenavausmaksun maksutavasta oli myös ollut vähän vääntöä, mutta lasku lähti kuitenkin. 

Myös yksi krooninen saunavuoronsa ylittäjä on osunut kohdalle. Säännöllisesti löytyi vähissä pukeissa tai ilman rihman kiertämää pukuhuoneesta, hupsis vaan. Kova kikattelemaan ja keikistelemään, ei häpeillyt yhtään eikä välillä meinannut lähteä kulumallakaan.

Ahdistavin kokemus oli kun yläasteikäisenä tuli känninen perhetuttu saunaan kun olin kaverini kanssa siellä, pisti pystyyn melkoisen shown siinä peseytyessään, kyseli että eihän hänellä vielä pahasti tissit roiku ja ilmeisen ilahtuneena aiheuttamastaan reaktiosta kehui että pojathan alkaa olla ihan miehen mitoissa. Karattiin kaksi pikkupoikaa sitten uimaan siitä.