Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoimmat tietämäsi ihmisten periaatteet/päähänpinttymät?

Vierailija
21.07.2022 |

Tuli vain mieleen tuosta kun taas väännettiin miehen kanssa loma-asioista. Hän voi tuosta vain käyttää isoja summia rahaa heräteostoksiin ja sensellaiseen, ei ole turhan tarkka. Mutta sitten lomalla pitää varata halvimmat yöpymispaikat hankalimman mahdollisen matkan takaa, ja sinne pitää mennä vaikka jalan monta kilometriä koska autoa ei voi vuokrata, eikä takseihin nyt ainakaan laiteta pennosia.

Viimeksi oltiin Roomassa niin syrjäisessä hotellinraiskassa että sinne meni viimeinen bussi hieman ennen puoltayötä. Kerran jäätiin bussista ja mies olisi halunnut kävellä (!) pimeässä, reunuksettomilla teillä joilla paikalliset ajaa kuin pähkähullut. Toinen vaihtoehto oli nukkua kadulla, mikä oli hänelle ihan fine (!?). Minulla oli väärien taksifirmojen numerot joista kukaan ei vastannut, joten aloin etsiä typötyhjiltä syrjäkaupungin kaduilta edes yhtä paikkaa joka olisi auki. Juoksin viimetingassa jo sulkemassa olevan pizzerian ovelle ja pyysin saada taksin numeron. Ystävällinen kokki soitti itse taksin meille, joka saapui minuuteissa.
Mies istui happamana ja hiljaa kyydissä, jonka minä muuten itse maksoin.
Hotellissa avasi murjotuksen syytä: hänellä on periaate ettei pyydä muilta apua matkoilla.

Huomautin että en pakottanut tulemaan taksin kyytiin, olisi voinut ihan vapaasti nukkua kadulla.

Muuten ihan fiksu ihminen, mutta nämä periaatteet saa joskus raastamaan hiuksia päästä. Nytkin olisi varaamassa jotain lähes retkipatikkamajaa, vaikka tilaisuus johon olemme osallistumassa on aivan suurkaupungin keskustassa. Eikä auta puheet, koska se on halvin mahdollinen. Teltassakin voidaan kuulemma nukkua. Alkoi tästä ajatuksesta innostuneena kysellä paikallisilta tutuilta josko jonkun takapihalle saa teltan laittaa pystyyn visiitin ajaksi.
Olen ilmoittanut että ainoalla fakin lomallani minä vaadin vähintään oman vessan ja suihkun.

Onko muilla periaatteen ihmisiä lähipiirissä?

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isovanhempieni saunapäivät.

Keskiviikko ja lauantai on saunapäivä, ja VAIN SILLOIN peseydytään. Muulloin ei peseydytä, vaikka kuinka pahalle haisisi.

Seurustelin ihan fiksun aikuisen miehen kanssa, jolla saunapäivä oli aina lauantai. Kävi toki suihkussa muulloinkin, mutta saunaan ei voinut mennä kuin lauantaina, ja sinne myös mentiin, kaikki muu ohjelma suunniteltiin aina sen ympärille että varmasti saunaan kerkeää ajallaan. Asui myös omakotitalossa, eli ei ollut mitään taloyhtiön saunavuorojuttuja kyseessä. Veikkaisin että kotoa opittu tapa jota ei ollut koskaan kyseenalaistanut.

Siis oikeasti?!

Vierailija
82/85 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajainhuoneessa yksi vanhempi opettaja kertoi, että lämmittävät saunan keskiviikkoisin ja lauantaisin. Asuvat ok-talossa haja-asutusalueella, järven rannalla. Ihme homma tuo viikonpäiviin sidottu saunominen, kuten tässä ketjussa tullut esiin.

Luulisi että olis kivaa järven rannalla saunoa useammin. Miten tylsää elämän täytyy ollakaan, kun ennen eläkeikää on noin kaavoihin kangistunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pm. haukkujat.

Vierailija
84/85 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse häntä koskaan ehtinyt tavata, mutta isoisäni isällä oli tapana koputtaa talonsa välioveen ennen astumista ulkoeteisestä itse taloon. Hän kunnioitti näin talossa aiemmin asuneita ja sen rakentaneita suvun edesmenneitä edustajia jotka isoisän isän mukaan edelleen olivat läsnä tilan pihapiirissä ja talossa. Isääni ja hänen sisaruksiaan tällainen tarinointi pelotti ja myöhemmin kuulemma huvitti mutta talossa kuulemma tapahtui huhupuheiden mukaan välillä kummia jos sitä "rituaalia" ei tehty😅

Vierailija
85/85 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se olisi helpointa, että telttailija ja patikoija kävisi lomallaan telttailemassa ja patikoimassa, ja hotelleissa viihtyvä kävisi niissä hotelleissa? Miksi pitää kaikki tehdä vaikeimman kautta niin, että kenelläkään ei varmasti ole kivaa?

Pidän itsekin telttailusta ja patikoinnista, mutta nyt olisi kyseessä parin päivän kaupunkimatka, jonka aikana osallistutaan entisen työnantajan eläkkeellejäämisjuhliin ja sitten käytetään loppuaika kauniin vanhan kaupungin tutkimiseen, silleen rennosti. Mutta tähän pitää yhdistää telttailu ihan vain kustannussyistä. Menen kohta katon läpi...

AP

Varaa haluamasi hotelli ja sano miehelle, että saa tulla mukaan tai nukkua siellä teltassaan...

Jos sen teltan pystyttäisi hotellihuoneeseen? Kaikki saisivat mitä haluavat ja oltaisiin yhdessä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän