Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoimmat tietämäsi ihmisten periaatteet/päähänpinttymät?

Vierailija
21.07.2022 |

Tuli vain mieleen tuosta kun taas väännettiin miehen kanssa loma-asioista. Hän voi tuosta vain käyttää isoja summia rahaa heräteostoksiin ja sensellaiseen, ei ole turhan tarkka. Mutta sitten lomalla pitää varata halvimmat yöpymispaikat hankalimman mahdollisen matkan takaa, ja sinne pitää mennä vaikka jalan monta kilometriä koska autoa ei voi vuokrata, eikä takseihin nyt ainakaan laiteta pennosia.

Viimeksi oltiin Roomassa niin syrjäisessä hotellinraiskassa että sinne meni viimeinen bussi hieman ennen puoltayötä. Kerran jäätiin bussista ja mies olisi halunnut kävellä (!) pimeässä, reunuksettomilla teillä joilla paikalliset ajaa kuin pähkähullut. Toinen vaihtoehto oli nukkua kadulla, mikä oli hänelle ihan fine (!?). Minulla oli väärien taksifirmojen numerot joista kukaan ei vastannut, joten aloin etsiä typötyhjiltä syrjäkaupungin kaduilta edes yhtä paikkaa joka olisi auki. Juoksin viimetingassa jo sulkemassa olevan pizzerian ovelle ja pyysin saada taksin numeron. Ystävällinen kokki soitti itse taksin meille, joka saapui minuuteissa.
Mies istui happamana ja hiljaa kyydissä, jonka minä muuten itse maksoin.
Hotellissa avasi murjotuksen syytä: hänellä on periaate ettei pyydä muilta apua matkoilla.

Huomautin että en pakottanut tulemaan taksin kyytiin, olisi voinut ihan vapaasti nukkua kadulla.

Muuten ihan fiksu ihminen, mutta nämä periaatteet saa joskus raastamaan hiuksia päästä. Nytkin olisi varaamassa jotain lähes retkipatikkamajaa, vaikka tilaisuus johon olemme osallistumassa on aivan suurkaupungin keskustassa. Eikä auta puheet, koska se on halvin mahdollinen. Teltassakin voidaan kuulemma nukkua. Alkoi tästä ajatuksesta innostuneena kysellä paikallisilta tutuilta josko jonkun takapihalle saa teltan laittaa pystyyn visiitin ajaksi.
Olen ilmoittanut että ainoalla fakin lomallani minä vaadin vähintään oman vessan ja suihkun.

Onko muilla periaatteen ihmisiä lähipiirissä?

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gorbatsovilla oli päähänpinttymä.

Vierailija
22/85 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se olisi helpointa, että telttailija ja patikoija kävisi lomallaan telttailemassa ja patikoimassa, ja hotelleissa viihtyvä kävisi niissä hotelleissa? Miksi pitää kaikki tehdä vaikeimman kautta niin, että kenelläkään ei varmasti ole kivaa?

Pidän itsekin telttailusta ja patikoinnista, mutta nyt olisi kyseessä parin päivän kaupunkimatka, jonka aikana osallistutaan entisen työnantajan eläkkeellejäämisjuhliin ja sitten käytetään loppuaika kauniin vanhan kaupungin tutkimiseen, silleen rennosti. Mutta tähän pitää yhdistää telttailu ihan vain kustannussyistä. Menen kohta katon läpi...

AP

Varaa haluamasi hotelli ja sano miehelle, että saa tulla mukaan tai nukkua siellä teltassaan...

No näinhän normaalit ihmiset tekisivät, mutta eihän se yksinkertaisin ja järkevin ratkaisu koskaan ole mahdollinen av-palstalaisten parisuhteissa. Kaikesta on saatava joku valtataistelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maton hapsut on aina suoristettava, mattojen on oltava suorassa.

Vierailija
24/85 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua raivostuttaa vieläkin kun muistelen 70-luvun avomieheni pihiyttä: asumisestakin piti tinkiä. Ihan hyvin olisi ollut rahaa vaikka yksiöön, mutta ei, alivuokralaishuoneissa yms asuttiin. Kerran hän olisi muuttanut lahon,  purkutuomion saaneen mökin yläkertaan, alakerrassa rakennustyömiehiä tilapäismajoituksessa. Yläkerran lattian laudoitukset oli paikoin kokonaan lahonneet pois ja koko lattia ihan vino,niin kuin olisi ollut Linnanmäen Vekkulassa. Ei vesijohtoja eikä sähköjä. Tämä ihan oikeasti olisi hänen mielestään ollut meille ihan hyvä asunto. Kunnon asuntoon ei ikinä muutettu. Minä kyllä muutin, ilman häntä

Vierailija
25/85 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
26/85 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset vihaavat ahdistelua. MUTTA naiset vihaavat myös MGTOWia joka levitessään mahdollistaisi ahdistelun loppumisen.

Logiikka kuin suoraan Vallilan tapauksesta: kuulutaan ryhmittymään, joka aikoo katupartiona "suojella naisia" hyökkäyksiltä ja ahdistelulta, mutta päädytäänkin itse ahdistelemaan, seuraamaan ja jakelemaan tappouhkauksia.

Vierailija
27/85 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pitää tehdä itse, esim. kodin remontit (ne mitkä saa). No, se kyllä näkyy.

Vierailija
28/85 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mutta luulen että hän on tietämättään neuroepätyypillinen. Yritin seurustella hänen kanssaan mutta se oli mahdotonta. Väitti esimerkiksi että yritin suurinpiirtein tappaa hänen (muualla asuvan) aikuisen poikansa kun kävin välillä toimistolla korona-aikaan.

Sama meillä, yksi syy pitkän liiton kaatumiseen. Stressi ja kertyneet negaatiot tekevät miehestä täysin eri ihmisen.

Jotkut vanhat rajaseudun geenit heräävät samalla.

Suvussa on yhtä ja toista.

Vierailija
29/85 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pitää tehdä itse, esim. kodin remontit (ne mitkä saa). No, se kyllä näkyy.

Isällä oli samat sävelet.

Vierailija
30/85 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni reissaa junalla/bussilla lastensa kanssa, vaikka hänellä on auto. Tästä seuraa, että hän yrittää määränpäässä pummia autokyytejä vanhemmiltaan ja ystäviltäni. Reissujen kestot 1 - 3 viikkoa.

Vierailija
31/85 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isällä oli samat sävelet.

Samoin minun isällä. Ei millään meinannut uskoa että kun minun asuntooni tulee taloyhtiön puolesta kylpyhuonesaneeraus, hän EI voi kutsua Erkki-tuttuaan talkoisiin sitä tekemään sen sijaan että palkattu yritys sen hoitaa.

Minun omistusasunto siis kyseessä.

Vierailija
32/85 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset vihaavat ahdistelua. MUTTA naiset vihaavat myös MGTOWia joka levitessään mahdollistaisi ahdistelun loppumisen.

Eli nainen aina valmiina siltä varalta, että se mies poikkeaa retkiltään käymään?

Vierailija
33/85 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta itsellesi huone hyvästä hotellista ja anna miehen nukkua kaduilla.

Vierailija
34/85 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli nainen aina valmiina siltä varalta, että se mies poikkeaa retkiltään käymään?

Ja miehet sodassa keskenään, naiset siinä välikappaleina?

Kuulostaa ikävästi menneen maailman touhulta, missä ei ole mitään uutta ja ihmeellistä. Mutta se ei kai olekaan tarkoitus.

Vierailija
35/85 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs vanhan kansan ihminen laittoi aina saunan lämpiämään että pääsee sinne tasan kello kuusi. Jos istuttiin suvun kanssa vaikka syntymäpäiviä tai muita merkkipäiviä niin tämä herra alkoi aina hermostua että eikös ne kahveet jo ala olla pöydässä kun hänen pitäisi olla jo kohta saunaa lämmittämässä.

Asui siis yksin ja oli eläkkeellä.

Vierailija
36/85 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni. Kaikki on tehtävä "kaikki tai ei mitään" -periaatteella. Salilla piti käydä joka päivä (valitteli jatkuvasti huonoa oloa), imuroida ei voinut ellei samalla pyyhkinyt pölyjä katosta lattiaan (ja siksi siivosi kerran kuussa jos silloinkaan), uutta harrastusta ei voinut aloittaa kun ei ollut rahaa ostaa huippukamppeita, jne.

Vierailija
37/85 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli jo jossain vastaavassa, mutta ex piti tiukasti kiinni, että hänen kuulemansa sanat ja sanonnat menevät niin kun hän päättää. Esim. Anoreksia on anofreesia, hammasproteesi on hammasprotesti, Aika lentää kuin siivillä on "aika lentää kuin siivilä" ja tämä piti vielä kirjaimellisesti todistaa heittämällä siivilä parvekkeelta mahdollisimman kauas :D

Kiitos tämän aamun ekoista nauruista, taidan ottaa käyttöön tuon aika lentää kuin siivilän :D

Mulla on saman tyyppinen työkaveri. Hän esim. sanoo muiden työkavereiden nimiä väärin sitkeästi vuodesta toiseen, vaikka tietää kyllä, mikä on oikein, ihan siis myöntää, että joo kyllä hän tietää.

AP:n mies kuulostaa sellaiselta, että en olisi parisuhteessa tuollaisen tyypin kanssa. Pihiys on oma juttunsa, mutta hän selkeästi vaarantaa myös AP:n turvallisuuden noilla typerillä "periaatteillaan".

Vierailija
38/85 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisäni, isäni ja siskoni ovat pihejä. Ne ovat tehneet piheilystä oman taiteenlajinsa. Välillä naurattaa, välillä itkettää katsoa sitä touhua. Onhan se toki hyvä, että ei tuhlata kaikkea maailman tuuliin, mutta heidän piheytensä alkaa olla jo sairautta. Esim. isoisä ja isä - suihkussa ei voi käydä, eikä pyykkiä pestä koneessa, koska vettä ja sähköä kuluu. Hajun voittekin sitten kuvitella.

Vierailija
39/85 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se olisi helpointa, että telttailija ja patikoija kävisi lomallaan telttailemassa ja patikoimassa, ja hotelleissa viihtyvä kävisi niissä hotelleissa? Miksi pitää kaikki tehdä vaikeimman kautta niin, että kenelläkään ei varmasti ole kivaa?

Pidän itsekin telttailusta ja patikoinnista, mutta nyt olisi kyseessä parin päivän kaupunkimatka, jonka aikana osallistutaan entisen työnantajan eläkkeellejäämisjuhliin ja sitten käytetään loppuaika kauniin vanhan kaupungin tutkimiseen, silleen rennosti. Mutta tähän pitää yhdistää telttailu ihan vain kustannussyistä. Menen kohta katon läpi...

AP

No katon läpi menemisen sijasta voisit myös mennä sinne hotelliin ja antaa miehesi mennä telttaan. Mikä tässä on niin vaikeaa?

Jep, ja varmistaa sen että viimeinenkin rentous on poissa kun minä tuhlaan rahaa hotelliin ja kylmästi hylkään mieheni. Tällaisia konflikteja syntyy kun käytännön ihminen ja idealisti rakastuvat.

AP

Tuo mies ei ole idealisti, vaan kitsas kontrollifriikki. Eikä tässä ole kysymys enää periaatteesta, vaan oireilusta. Sekään ei ole normaalia, ettet uskalla riidan pelossa valita hotellia itse. Mies tanssittaa sua miten tahtoo. Jäätkö odottamaan sitä, millainen on isänä? Jssap! Ihan sama, miten lutuinen on muuten.

Vierailija
40/85 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen luokkakaverini kertoi, että hän menee aina vapaa-ajan tapaamisiin hiukan myöhässä. Miksi? Koska hänestä on noloa odottaa toisia esim, kahvilassa tai kadulla. Jotkut voisivat luulla, ettei hänellä ole ystäviä.

Olin kyllä lievästi sanottuna hämmentynyt tuon kuultuani :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän