Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi paljastava pukeutuminen ei ole seksuaalista häirintää?

Vierailija
21.07.2022 |

Mutta sitten taas, jos kuulee vihellyksen, niin on seksuaalista häirintää.

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000008953936.html

Kommentit (561)

Vierailija
21/561 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei voi häiritä pelkästään olemalla olemassa. Sinun ei ole pakko katsoa häntä jos et halua.

Miksi viheltäminen on seksuaalista häirintää? Ei ole pakko huomioida vihellystä jonka kuulee. Linnutkin laulaa, etenkin keväisin, eihän sekään häiritse.

Mikä pakko sun on sitten itse viheltää? Ne linnut laulaa jo, ei musiikista voi olla pula.

No mutta! Nytkö ollaan jo viheltämistäkin kieltämässä.

Kuka tätä kieltoa sitten valvoisi. Saisiko yksin viheltää metsässä?

Vierailija
22/561 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään varten paljastavasti pukeutuminen on kyllä huvittavin selitys koskaan. Minä olen itseäni varten kyllä kotona vaikka alasti silloin kun kukaan ei näe, muttei tulisi mieleenkään julkisesti ellei tarkoituksenani olisi hakea jonkinlaista ihailua muilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/561 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukuelimen esittely on häirintää, elimen muotoon katsomatta.

Tissivaon esittely ei, eikä edes työmiehen hymyn.

No käytännössä kukaan muu kuin pahimmat rapajuopot tai jotkut sekopäät ei näyttele elintään keskellä kaupunkia. Siis jos tällaista ei tapahdu, ei häirintää ole? Miksi siis niin monet kokevat, että on?

Itsensäpaljastelu esimerkiksi elintään näyttämällä perustuu vallankäyttöön. Sitä todellakin tekee muutkin kuin rapajuopot. Itse kohtasin tätä erittäin tyylikkäästi pukeutuneelta pukumieheltä Hgissä kun kävelin katua pitkin ja yhtäkkiä mies porttikongissa sanoi katso tänne. Paljasteli itseään, koska sai kicksit ja käytti valtaa.

vrt legginssit missä plluhuulet törröttää läpi 

Miehille 10 denierin sukkahousut jalkaan niin kaikki on ok?

Et vissiin ole nähnyt, kun joku isomunainen mies juoksee trikoissa etumus HÖLSKYEN.. Ei ole nätti näky, ei. Kamelinvarvas sentään pysyy paikoillaan.

Vierailija
24/561 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se, jos paljastelija on mies.

Voin taata, että jos menet nyt kadulle kävelemään minishortseissa ja antavalla kaula-aukolla niin kukaan nainen ei tule syyttämään sinua seksuaalisesta häirinnästä.

Vierailija
25/561 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tissivaon esittely kyllä on häirintää ainakin miehille.

Vierailija
26/561 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt itsellesi vastaava häirikkö pois tästä ketjusta.

Kiitos. 

Idea oli asiallinen keskustelu.

Esim. jos vihelletään niin mitä kautta se muuttuu ahdistavaksi? 

Olen mies ja jos joku nainen viheltäisi minulle niin tulisi vaan hyvä olo että on huomioitu.

Vierailija
27/561 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Logiikka on kyllä aika mielenkiintoista. Nainen saa iskeä tissit ja vaikka mitkä esille ja ei mitään, mutta jos mies tulisi ilman housuja naisen lähelle niin se olisi ahdistelua.

No jos nainen tulisi ilman housuja niin olisi sekin.

Vierailija
28/561 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseään varten paljastavasti pukeutuminen on kyllä huvittavin selitys koskaan. Minä olen itseäni varten kyllä kotona vaikka alasti silloin kun kukaan ei näe, muttei tulisi mieleenkään julkisesti ellei tarkoituksenani olisi hakea jonkinlaista ihailua muilta.

Niin on. Mä ymmärrän tuon itseäni varten pukeutumisen niin, että esim käytän värejä mistä tykkään.

Vierailija
29/561 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No käytännössä kukaan muu kuin pahimmat rapajuopot tai jotkut sekopäät ei näyttele elintään keskellä kaupunkia. Siis jos tällaista ei tapahdu, ei häirintää ole? Miksi siis niin monet kokevat, että on?

Poju menee mutulla. Mitä aineistoa sulla on ekshibitionisteista? Dickpickien lähettely on sitä. Useimmat miehet tekevät sitä.

Mielenkiintoinen väite, onko sulla jotain todisteita asiasta?

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
30/561 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin taata, että jos menet nyt kadulle kävelemään minishortseissa ja antavalla kaula-aukolla niin kukaan nainen ei tule syyttämään sinua seksuaalisesta häirinnästä.

Mutta arvaapa mitä ne naiset tekevät? Ne tuijottavat noin pukeutuvaa miestä, ainakin jonkun aikaa. Kuka muuta väittää, on teeskentelijä ja tekopyhä.

-eri

Vierailija
31/561 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsensäpaljastelu esimerkiksi elintään näyttämällä perustuu vallankäyttöön. Sitä todellakin tekee muutkin kuin rapajuopot. Itse kohtasin tätä erittäin tyylikkäästi pukeutuneelta pukumieheltä Hgissä kun kävelin katua pitkin ja yhtäkkiä mies porttikongissa sanoi katso tänne. Paljasteli itseään, koska sai kicksit ja käytti valtaa.

vrt legginssit missä plluhuulet törröttää läpi 

Miehille 10 denierin sukkahousut jalkaan niin kaikki on ok?

Et vissiin ole nähnyt, kun joku isomunainen mies juoksee trikoissa etumus HÖLSKYEN.. Ei ole nätti näky, ei. Kamelinvarvas sentään pysyy paikoillaan.

Joo en ole nähnyt näitä vaikkapa ruokakaupassa.

Vierailija
32/561 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Logiikka on kyllä aika mielenkiintoista. Nainen saa iskeä tissit ja vaikka mitkä esille ja ei mitään, mutta jos mies tulisi ilman housuja naisen lähelle niin se olisi ahdistelua.

Juuri tänään oli terassilla miehen nännit minun nähtävilläni. Oli vissiin ihan ok, vaikka minua ei olisi kiinnostanut nähdä niitä. Yksikään nainen ei ollut ilman paitaa. Yksikään naisen nänni ei näkynyt. Mistä nämä miehet nyt valittavat?

Vierailija
33/561 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene nyt itsellesi vastaava häirikkö pois tästä ketjusta.

Kiitos. 

Idea oli asiallinen keskustelu.

Esim. jos vihelletään niin mitä kautta se muuttuu ahdistavaksi? 

Olen mies ja jos joku nainen viheltäisi minulle niin tulisi vaan hyvä olo että on huomioitu.

Riippuu kontekstista. Jos vihellät kutsuaksesi koiraasi, se on ok. Jos vihellät kaverillesi, jotta se huomaa sut, se on ok. Jos viheltelet itseksesi, koska olet iloinen, se on ok. Jos tuijotat  naista, vihellät sille kuolaten ja kehut tissejä, se ei ole ok.

Vierailija
34/561 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljastavuuden määrästä. Kyllähän itsenäspaljastelu on rikos. 

Vierailija
35/561 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta arvaapa mitä ne naiset tekevät? Ne tuijottavat noin pukeutuvaa miestä, ainakin jonkun aikaa. Kuka muuta väittää, on teeskentelijä ja tekopyhä.

-eri

Naiset on opetettu olemaan tuijottamatta. Se ei ole kohteliasta. Miehiltä nämä opetukset valuvat kuin vesi hanhen selästä.

Vierailija
36/561 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei voi häiritä pelkästään olemalla olemassa. Sinun ei ole pakko katsoa häntä jos et halua.

Miksi viheltäminen on seksuaalista häirintää? Ei ole pakko huomioida vihellystä jonka kuulee. Linnutkin laulaa, etenkin keväisin, eihän sekään häiritse.

Mikä pakko sun on sitten itse viheltää? Ne linnut laulaa jo, ei musiikista voi olla pula.

Kysymys oli: Miksi viheltäminen on seksuaalista häirintää? Et vastannut siihen. 

Vierailija
37/561 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tänään oli terassilla miehen nännit minun nähtävilläni. Oli vissiin ihan ok, vaikka minua ei olisi kiinnostanut nähdä niitä. Yksikään nainen ei ollut ilman paitaa. Yksikään naisen nänni ei näkynyt. Mistä nämä miehet nyt valittavat?

Kai jossain naiset pukeutuu sitten paljastavasti. Olen mäkin nähnyt, telkkarissa ja somessa. Syksyn tullen miehet sitten alkavat valittaa, kun naiset pukeutuu liian peittävästi ja talvella vasta kitistäänkin niistä mammamaisista toppavaatteista.

Vierailija
38/561 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljastavasta pukeutumisesta voi olla montaa mieltä. Se on tyylitöntä, mautonta, moraalitontakin ehkä jonkun mielestä.  Häirintää se ei ole.  Se, että se voi jotakuta _häiritä_, on eri asia. Häirintä vaatii sen, että häiritsijä tekee siinä tilanteessa jotain aktiivisesti häiritsevää. En  millään käsitä, mikä tässä on niin vaikea joidenkin ymmärtää.  Ainoa selitys on se, että ei halutakaan ymmärtää. 

Tässä kuitenkin rautalangasta ohjeet kadulle. Ihaileva katse noin ohimennen ystävällinen hymy kasvoilla.  Useimpien mielestä varmaan aika ok. Kiinteä, intensiivinen tuijottaminen pitkään. Ei ok.  Viheltely, ei  ok. Sanallinen kommentointi tuntemattomalle, ei todellakaan ok.  Sanallinen kommentointi kaverille niin, että kohde sen kuulee, ei ok. Kaikki koskettelu, ehdottomasti kielletty! 

Vierailija
39/561 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poju menee mutulla. Mitä aineistoa sulla on ekshibitionisteista? Dickpickien lähettely on sitä. Useimmat miehet tekevät sitä.

Tyttönen menee mutulla. Mitä aineistoa sulla on siitä että useimmat miehet lähettelevät dickpickejä?

Vierailija
40/561 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Naiset on opetettu olemaan tuijottamatta. Se ei ole kohteliasta. Miehiltä nämä opetukset valuvat kuin vesi hanhen selästä.

Joskus on vaikea olla tuijottamatta. Ei se onnistu multakaan aina naisena. Jos näen jotain tosi outoa tai häiritsevää, on vaikea olla katsomatta vaikka haluaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi