Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: Suomalaiset miespoliitikot ovat älykkäämpiä ja rehellisempiä kuin kansa keskimäärin

Vierailija
21.07.2022 |

Vain avaruudellista hahmottamista mittaavissa älykkyystesteissä poliitikot eivät pärjää muita suomalaista paremmin.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000008956192.html

Eli harhaanjohtava uutinen, koska nimenomaan tuo on sitä raakaa puhdasta älykkyyttä.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellisempiä?! Buhaha. Joka kolmannella poliitikolla tuntuu olevan rötöstelytausta.

Joka kolmannella persulla. Ei koske perinteisiä puolueita.

Eikös siellä ole tällä hetkellä ministereitäkin joilla on rikostuomioita, lol?

Ja nämä eivät ole mitään "puhuin lasten joukko  raiskauksista ja sain kovemman tuomion kuin vauvan pahoinpitelijä" -settejä.

Vierailija
62/83 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt aprillipäivä? Minusta tuntuu aina siltä että poliitikot ovat juuri normaalia tyhmempiä ihmisiä. 

Nyt näin äkkiseltään kun mietin niin ei tule mieleenkään yhtään poliitikkoa kuka olisi viisas ja kuka pyrkisi ajamaan meidän suomalaisten asioita.

No se on se sinun määritelmäsi, että viisaus on suomalaisten asioiden ajamista.

Poliitikoissa on niitäkin jotka näkevät pidemmälle, ja tajuavat esim. sen ettei ympäristöongelmat pysähdy valtakunnan rajalle, vaikka siinä olisi kuinka tiukka valvonta. Eli että suomalaisten etua pidemmän päälle voi edistää toimi, joka lyhyellä tähtäyksellä ehkä ei siltä näytä.

Minusta näyttää kyllä, että jokseenkin kaikki poliitikot yrittävät edistää suomalaisten etua. (Jotkut siinä ohessa myös kavereittensa.) Heillä vain on eri käsitykset siitä, mikä se etu on ja miten sitä ajetaan. Mutta myös ne, joiden kanssa itse olen tästä asiasta eri mieltä, ihan vilpittmästi kyllä yrittävät.

Ei ainakaan mitään talousviisaita ministereitä ole koskaan ollutkaan meillä, verotusta vain kiristetään ja velkaa otetaan lisää. Miten se on suomalaisten asioiden edistämistä kun meillä kokonaisveroaste on lähemmäs noin 50%? Minä näen itse asian niin että sellainen poliitikko ajaa suomalaisten asioita kuka pyrkii parantamaan suomalaisten asemaa eli keventämällä reilusti suomalaisten verotusta sekä velanotto pitäisi saada minimiin.

Viisas poliitikko tajuaa sen että suomen toimet eivät vaikuta millään tavalla maapallon ilmastoon eli viisas poliitikko ei puhu edes ilmastonmuutoksesta ja itse näen asian niin että ilmastonmuuton on vain tekosyy kerätä lisää veroja kansalaisilta koska jokainen ilmastotoimi tietää vain lisää kustannuksia tavalliselle pulliaiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako m*tumiestä eduskunnassa on? Taitaa olla vain 2 kpl?

Ketkä laskit mukaan? Ja kuinka kaukaa m*tuus vaikuttaa? Esim Ben Zyskowicz on kyllä syntynyt Suomessa, mutta oli elämänsä alkuvuodet Puolan kansalainen, kuten isänsä.

Jos tutkimus perustuu puolustusvoimain aineistoon, niin mukana kansanedustajista eivät liene olleet myöskään sivarit, kuten Halla-aho.

Vierailija
64/83 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja naisia ei tutkita. Syrjintää?

Tää on NIIN iso ongelma. Sukupuolidataa puuttuu valtavasti ja nyt sitten tekoälylle syötettävä data on jo biasoitunutta. Saa nähdä miten paljon ongelmia tästäkin vielä tiedossa. :/

Vierailija
65/83 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
66/83 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan rehellisiä ja älykkäitä nuo on... Antakaa mun kaikki kestää 

Vierailija
67/83 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, suomalaiset mies ja samoin kuin naispolitiikotkin ovat juuri sen tasoisia, kuin me kansa haluamme ja valitsemme.

Politiikkoja kun ei valitse kukaan muu työnantaja kuin Suomen kansa itse.

Kuntavaaleissa poliikot valitsee kunkin kunnan ja kaupungin asukkaat itse.

Eduskuntavaaleissa ihmiset valitsevat omalta seudultaan sen kansanedusta ehdokkaan, jonka haluvat eduskuntaan päättämään koko valtakunnan asioista.

Ei ole olemassa mitään muuta tahoa, joka valitsisi kunnan tai valtion päättäjät.

Heitä ei valitse presidentti, eikä virkamiehet, eikä mikään muukaan taho.

Näin lukee Suomen laissa.

Tämä tarkoittaa demokratiaa, joka tarkoittaa demokratiaa, eli sitä sitä, että kansa itse saa valita päättäjäjänsä.

Vierailija
68/83 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain avaruudellista hahmottamista mittaavissa älykkyystesteissä poliitikot eivät pärjää muita suomalaista paremmin.

https://www.hs.fi/tiede/art-2000008956192.html

Eli harhaanjohtava uutinen, koska nimenomaan tuo on sitä raakaa puhdasta älykkyyttä.

Jos koskaan olet tavannut oikeasti älykästä sanankäyttäjää, niin ymmärrät, että älykkyyttä on muutakin sorttia. Siis sellaista, joka tuosta noin vain ja nopeasti löytää juuri oikeat sanat kuvaamaan jotain asiaa.

Sitten on se sellainen (miten sen nyt sanoisin kun ei ole edellä kuvaamaani älyn lahjaa) "strateginen ihmissuhdeälykkyys". Se, että nähdään mahdollisten peittely-yritystenkin läpi, mitä toinen oikein haluaa ja mistä narusta kannattaa vetää, jotta saa sen toimimaan siten kuin itse haluaa. Tälle on politiikassa todella paljon käyttöä.

Politiikka yleensäkin on yhteistyötä ja joukkuelaji. Olisi hyvä, että siellä olisi myös niitä, joilla on avaruudellista hahmotuskykyä, sillä se auttaa esimerkiksi talouselämän lainalaisuuksien hahmottamisessa myös. Toisaalta yksinomaan sillä ei pärjää. Puolue parhaimmillaan olisi kuin koneisto, jossa kaikenlainen lahjakkuus saadaan hyödynnettyä.

Vierailija
69/83 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmiston älyköt näemmä koittaa päteä omalla ylivertaisella älyllään. Sillä samalla jolla joka kommentissa mainitaan persut, Tosin nuohan onkin yleensä sivareita joten ei ne näy tässä mittauksessa.

Vierailija
70/83 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, niinpä niin.

Huomaa se, että suomalaiset itse ovat valinneet heidät.

Ne pääsevät eduskuntaan, jotka ovat eniten ääniä saaneet.

Niiden ihmisten mielestä, jotka ovat tiettyä kansanedustaja ehdikasta äänestäneet.

Niin juuri noiden äänestäjien mielestä, ehdokas on ollut paras mahdollinen, heidän ja heidän elämänsä ja heidän tuloluokkansa ja elömäntilanteessa, asioiden hoitajana.

Vierailija
71/83 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni poliitikko on hyvä supliikkimies, ja kai sekin yhdenlaista älykkyyttä sitten on. Ajattelen vaikkapa Jyrki Kataista, joka kuulemma oli niin mukava ja hyvä nostattamaan yhteishenkeä.

Vierailija
72/83 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, niinpä niin.

Huomaa se, että suomalaiset itse ovat valinneet heidät.

Ne pääsevät eduskuntaan, jotka ovat eniten ääniä saaneet.

Niiden ihmisten mielestä, jotka ovat tiettyä kansanedustaja ehdikasta äänestäneet.

Niin juuri noiden äänestäjien mielestä, ehdokas on ollut paras mahdollinen, heidän ja heidän elämänsä ja heidän tuloluokkansa ja elömäntilanteessa, asioiden hoitajana.

No itse pidän meitä suomalaisia tyhmänä kansana juuri sen takia kun meillä on noin tyhmiä ihmisiä päättämässä asioista. Äänestäjät on tyhmiä kun ne äänestävät tuollaiset ihmiset päättämään asioista.

Vierailija
73/83 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sanoo niitä LOISIA älykkäiksi niin se kertoo paljon siitä ketä sanoo niin-       stnan kmmari

Vierailija
74/83 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako m*tumiestä eduskunnassa on? Taitaa olla vain 2 kpl?

Ketkä laskit mukaan? Ja kuinka kaukaa m*tuus vaikuttaa? Esim Ben Zyskowicz on kyllä syntynyt Suomessa, mutta oli elämänsä alkuvuodet Puolan kansalainen, kuten isänsä.

Jos tutkimus perustuu puolustusvoimain aineistoon, niin mukana kansanedustajista eivät liene olleet myöskään sivarit, kuten Halla-aho.

Siis mitä???

Kansanedustajille on tehty varusmiesten testi. Kumpi niistä nyt olikaan se palikkatesti, P1 vai P2.

Mikä tässä on niin vaikeaa?

Vierailija
75/83 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmiston älyköt näemmä koittaa päteä omalla ylivertaisella älyllään. Sillä samalla jolla joka kommentissa mainitaan persut, Tosin nuohan onkin yleensä sivareita joten ei ne näy tässä mittauksessa.

Pösilö.

Varsinaista Suomen, nimeltään Vasemmisto puolue, äänestää edelleen, se pieni joukko, joka katsoo, että Vasemmisto puolue on se ainoa taho, joka jotenkin pystyisi parantamaan kaikkein heikoimassa asemassa olevien ihmisten elämää. Edes vähän.

Demarit eivät nykysin edes enää ole puhdasta vasemmistoa. Eivät ole olleet vuosikymmeniin.

Demarit ovat keskiluokan puolue.

Tämä näkyy erittäin hyvin läntisessä naapuri maassamme Ruotsissa.

Siellä on korkeampi elintaso kuin Suomessa, mutta vuosikymmenistä toiseen, ruotsalaiset äänestävät valtaan sosiaalidemokraatit, eli demarir.

Tottahan ruotsalaisilla on jokin perus syy moiseen.

Vierailija
76/83 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Analyyttinen = ÄO, ja oppimisesta osin riippumaton niistä on visuaalis-analyyttinen, jossa tosin voi olla visuaalinen pullonkaula.

Sanatesti ja matikkatesti riippuu myös kokemuksesta. Huippututkijoita/nobelisteja jenkeissä tutkittiin aikanaan ja kuviollinen oli aina noin 135 (yhdellä 125), kun taas kirjallinen ja matikka 140-160 kieppeillä, ja se riippu, oliko matemaattisella puolella vai ei. Ei ole ainoa tutkimus mm. niistä.

Mulla intin sanatesti (5/5), matikka (3/5), visuaalinen 4/5. Jos ottaa aikaa ja arvaa loput viime minuutilla, pärjää paremmin.

Psykologinen testi vaatii vain päättelyä, kuten muuallakin vastaavissa. Jos siitä tulee tulokseksi rehellisyys, niin se voi tarkoittaa myös sitä, että on valehdellut; kysymyksistä riippuen. Ei kukaan omaa haitaansa kaiva vapaaehtoisesti.

Vierailija
77/83 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata persuja, mutta kyllä ihan objektiivisesti voi jo todeta että ainakin Halla-aho ja Tynkkynen ovat hyvin älykkäitä ihmisiä - riippumatta siitä, onko heidän kanssaan samaa vai eri mieltä asioista. Erityisesti Halla-aholla on kyky perustella asiansa niin rauhallisesti ja ampua vastustajiensa epäpäteviä argumentteja alas, että hän on todella ärsyttävä ja vaarallinen väittelypari jos häntä vastaan ei ole valmistellut huolella omia argumenttejaan.

Älykäs ihminen voi myös halutessaan olla erityisen taitava ajamaan omaa etuaan ja peittämään jälkensä mahdollisimman hyvin. En usko että kansa edes tietää suurinta osaa tapauksista, joissa poliitikot ovat haalineet itselleen lisää omaisuutta ja saaneet sen näyttämään kansan edun ajamiselta. Monesti tarvitaan jonkun asiasta tietävän antama vinkki medialle ja sen perään toimittajan tekemä perusteellinen selvitystyö, jotta jotain paljastuu. Joten helppo uskoa, että poliitikot olisivat keskimäärin älykkäämpiä kuin tavalliset suomalaiset.

Vierailija
78/83 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meni huonon huumorin puolelle tuon rehellisyyden takia. Poliitikot puhuvat juuri niin totta kuin osaavat. Hah, hah rehellisiä.

Vierailija
79/83 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Portaissa, joissa valikoitumista tapahtuu, on aina keskimäärin kyvykkäämpiä ja kyvykkäämpiä ihmisiä”, Tukiainen sanoo.

Siksikin miehiä on enemmän johtotehtävissä.

Mikä on tekosyysi kun 20 vuoden päästä naiset vievät kaikki mahdolliset paikat hyvävelidinosaurusten kuoltua?

Perustakaapas nyt yksi pörssiyhtiökin ensin. Naisilta puuttuu huippuäly ja varmaan testosteronikin. 

Vierailija
80/83 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen tutkimustulos. Pitää kuitenkin muistaa se tosiasia, että sana älykkyys on psykologisesti monimielinen, ts. sillä on monia eri merkityksiä. Tilanne tällä hetkellä on se, että meillä ei ole yleisesti hyväksyttyä älykkyyden määritelmää olemassa, joten tuohon tutkimuksen tulee suhtautua varauksella, koska se ei välttämättä edusta kattavasti todellisuutta sellaisenaan kuin se meille ilmenee. 

Mutta sinänsä ihan johdonmukainen tulos, jos ajattelee tavallisia keskivertotallaajia, jotka omasta mielestäni eivät ole muuta kuin järjettömyyden jättiläisiä. Eli kansanedustajien on syytäkin olla älykkäämpiä kuin kansa keskimäärin. 

Juu väärässä olet ja sen näkee korrelaatiosta joka testatulla älyllä on. Ei mitään järkeä esim. armeijoiden älykkyystestata jos eivät usko ja tiedä sillä olevan merkitystä. Ei mitään järkeä jättää ne alle äo:n 83 saavat ulos jos ei katsota että tietyssä kohtaa haitta suurempi kuin hyöty. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi