Seurustelukumppani syö vaan suunnilleen tonnikalaa, sipsejä, hampurilaisia ja nakkeja, kaikki vähänkään "erikoisempi" tai ns. pupunruoka on pahaa, jatkaisitko tapailua?
Itse tykkään kokkailla monipuolisesti. Tympii kun kun mies siirtelee lautaselta suunnilleen kaikki syrjään ja heittää kompostiin tai antaa koiralle. Esimerkiksi lihapullien pitää olla valmiita, itsetekemät menevät koiran suuhun. Kasviksia ei syö, närppii jopa valmispurilaisesta salaatinlehden ja suolakurkut pois. Jaksaisitko itse katsella tuollaista?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En katselisi. Itselle tärkeää esim. reissuilla käydä ravintoloissa ja en vaan jaksaisi katsella tuollaista. Ehkä pinnallista, mutta omapahan on elämäni.
Ulkomailla tuollainen nirsoiliaja olisi todella raskasta seuraa.
Mitenkä? Saa ulkomailtakin burgeria. Läskit lähtevät reissuun syömään.
Ulkomaanmatkailu on joka tapauksessa nykymaailmassa junteinta mitä voi tehdä. Mennä nyt katselemaan, miten muualla eletään (ja syödään...) ja siinä samassa tuhota ympäristöä niin paljon, ettei ole varaa haukkua sen jälkeen ketään juntiksi.
Ei ympäristö siitä sen kummemmin tuhoudu jos muualla piipahdan.
Ihan urpoahan on tiukasti pysytellä pienessä elämänpiirissään kotinsa tuntumassa koskaan haistamatta ja maistamatta muun maailman elämää.Nimenomaan tuhoutuu.
Muuta maailmaa ei ole koskaan tarvinnut lähteä kokemaan muualle. Nykyaikana, kun on Internet, se on helpompaa kuin ikinä.
Internet ei koskaan pysty korvaamaan läsnäoloa muussa maassa. Jos katsot kuvaa Venetsialaisista portaista tai kuvaa laguunista Malediiveilla se ei mitenkään vastaan niiden kokemista henkilökohtaisesti. Tuoksua, ääniä, lämpötilaa, tunnelmaa.
Malediiveja ei kohta ole, koska ihmiset haluavat kokea itse kaiken omakohtaisesti...
Sinusta ei tule yhtään kokeneempi tai parempi ihminen käytyäsi Venetsiassa. Se on vain omahyväistä hedonistista kuvitelmaasi, joka estää sinua nauttimasta esimerkiksi lomailusta kotisi lähellä.
Malediivien katoamista on povattu jo puolen vuosisataa. Siellä ne atollit kuitenkin edelleen olivat kun viimeksi kävin. Oli oikein mukavaa, kun ilma ja vesi ovat molemmat 30 asteisia.
Enhän minä paremmaksi ihmiseksi pyrikään, mutta erilaisia kokemuksia matkailu tarjoaa. On ihan eri asia tuntea omalla kehollaan ympäristöä kuin pällistellä jotain kuvia. Yksinkertainen esimerkki, uiminen. Suomessa murtovetinen meri tai humuksesta tummat järvet ovat ihan eri asia uimisessa ja vedessä hengaamisessa kuin lämmin, turkoosi laguuni Intian valtameren keskellä, jossa riuttahait uivat vierestäsi.
Kotini lähellä ei ole mitään, mikä minua erityisesti matkailullisesti kiinnostaisi, täällähän minä elän arkeani.
Ja mitä hedonismiin tulee, niin tietysti yritän saada elämästäni niin nautinnollista kuin mahdollista. Kurjuuden maksimointi ei ole tähtäimessäni.Ok, denialisti... Kuten kirjoitin aiemmin: matkailu on nykyään erittäin junttia.
Arvaapa, kuinka paljon mielipiteesi matkailun junttiudesta kiinnostaa minua tai vaikuttaa valintoihini ja matkusteluuni? Aivan, ei yhtään.
Ei juntteja kiinnostakaan se, että ovat juntteja. Ihan sopii kuvaan. Sinun reissusi malediiveille on tärkeämpää kuin mikään.
Sinulle on tarve olla tiedostava ja huolissasi tulevaisuudesta tärkeämpää kuin mikään. Minulle toiset jutut. Kaltaistesi arvostus ja nimittely on minulle yhdentekevää.
Eipä tunnu olevan yhdentekevää vaan aina vaan jatkat boomerunelmasi määkimistä :D.
Vinkkinä nyt kuitenkin: vuosikymmenen kuluttua ei kannata esimerkiksi lapsenlapsille kehuskella tai näyttää kuviaan lomamatkoistaan, vaan ne kannattaa haudata syvälle häpäarkkuun. Tulevat sukupolvet eivät tule mitenkään ymmärtämään sitä maniaa, millä on ensin tuhottu suomalaista elinkeinoa, sitten roskattu ja rai skattu etelän maat ja päälle vielä oltu kiihdyttämässä täysin turhalla tavalla ilmastokriisiä sekä maapallon luonnonvarojen valtavaa ylikulutusta.
Matkailun tulevaisuus: miljardi kiinalaista matkaa pitkin maailmaa "tutustuen kulttuureihin" aivan niin kuin valkoihoinen eurooppalainen on tehnyt viimeiset 100 vuotta. Päälle toki venäläiset, ja meillä ei ole mitään sanottavaa tähän, koska itse olemme tämän elämäntavan luoneet (emmehän haluaisi myöntää kiinalaisille edes lupaa aja autoilla). Ilmiö oli jo nähtävissä ennen koronaa, ja se tulee olemaan pian kiihtyvä.
Venäläiset nyt eivät pääse yhtään mihinkään, paitsi ehkä sillä lämmittelyllä asvaltilla kulkevalla lentotukialuksella : D
Vai joko siitäkin tuli sukellusvene?
Kiinalla on hätä kädessä, kun matkailu ei riitä, vaan koronan kiristämästä totalitaristisesta paskareikämaasta halutaan lopullisesti pois.
Vierailija kirjoitti:
Venäläiset nyt eivät pääse yhtään mihinkään, paitsi ehkä sillä lämmittelyllä asvaltilla kulkevalla lentotukialuksella : D
Vai joko siitäkin tuli sukellusvene?
Kiinalla on hätä kädessä, kun matkailu ei riitä, vaan koronan kiristämästä totalitaristisesta paskareikämaasta halutaan lopullisesti pois.
Voit elätellä tätä toivekuvaa, mutta mikään ei tue ajatustasi, etteikö Kiina jatkaisi vaurastumistaan ja Eurooppa ja muu maailma muuttumistaan reservaatiksi kiinalaisturisteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En katselisi. Itselle tärkeää esim. reissuilla käydä ravintoloissa ja en vaan jaksaisi katsella tuollaista. Ehkä pinnallista, mutta omapahan on elämäni.
Ulkomailla tuollainen nirsoiliaja olisi todella raskasta seuraa.
Mitenkä? Saa ulkomailtakin burgeria. Läskit lähtevät reissuun syömään.
Ulkomaanmatkailu on joka tapauksessa nykymaailmassa junteinta mitä voi tehdä. Mennä nyt katselemaan, miten muualla eletään (ja syödään...) ja siinä samassa tuhota ympäristöä niin paljon, ettei ole varaa haukkua sen jälkeen ketään juntiksi.
Nirsoilijalle kun ei kelpaa se listalla oleva burgeri, vaan siinäkin on jotain mitä ei voi syödä. Suomessa näitä ruokarajoituksia kohtaan ollaan erittäin suvaitsevaisia, mutta monessa maassa alkaa olla siinä rajoilla että heitetäänkö niskaperseotteella ulos, jos ilmoittaa että haluaa jonku ruuan ilman jotain ainesosaa, sehän on loukkaus kokkia ja ravintolaa kohtaan.
Kiinassa, jos et suostu syömään koiraa, meksikossa marsua ja Ranskassa pikkulintua, niin niskaperseotteella ulos? Mielestäni kannattaa kaikkien aina miettiä, kuinka tottumusten orja itse sattuu olemaan, ennen kuin alkaa arvostella muita. Ap:n tilanteessa antaisin ukon hankkia ja syödä omat sapuskat ja haudata sitten johonkin elintapasairauteen ennen aikojaan kaatuneena. (Vinkkinä kovat rasvat ja punainen liha on melkein kaikissa syövissä, 2-diabeteksessä, verisuonitaudeissa jne. yksi riskitekijä, joten ne pupuruoat voisivat olla pitkällä tähtäimellä paljon terveellisempi vaihtoehto.)
Jos jatkatte yhdessä ja hankitte lapsia niin aika vaikeaa opettaa lasta kaikkiruokaiseksi tai ainakin maistelemaan kaikkea jos toinen vanhemmista on jäänyt nirsoilussaan uhmaikäisen tasolle
Sinulle on tarve olla tiedostava ja huolissasi tulevaisuudesta tärkeämpää kuin mikään. Minulle toiset jutut. Kaltaistesi arvostus ja nimittely on minulle yhdentekevää.