Kumpi saa Grönlannin lopulta Usa vai Tanska?
Pysyykö se Tanskalla vai ottaako sen Usa. Mielestäni eu on ollut heikko jo vuosikymmenen ja Ukraina sota näyttänyt sen karusti ettei eu voi diktaattori putinille mitään joten se ei voi syöskään Trumpille mitään. En ymmärrä mitä keinoja eulla voisi olla tai Tanskalla jotta usa lopettaa uhkailun.
Kommentit (51)
Se on suomeksi Gröönlanti eikä mikään Grönlanti.
Tanskalla pysyy ja USA tukikohdat lähtee.
Annetaan grönlantilaisten itse päättää.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat ilm. gröönlantilaisia.
Trump voisi saada taas telttakepin peppuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Päättivät jo. Ja se on Tanska.
Tanska ei saa Grönlantia, vaan se pitää Grönlannin.
Eiköhän se case ole jo taputeltu. Pääsee kai ne muuttamaan Tanskaan sieltä, jos niin pipoa kiristää.
Vierailija kirjoitti:
Tanska ei voi saada Grönlantia, koska se on sillä jo. Jenkit ei voi saada Grönlantia, koska se implisikoi, että joku olisi sen antamassa.
Vaikka joku omistaa jonkun tavaran niin joku voi varastaa sen ja siitä tulee uusi omistaja. Niin ovat kautta historian diktaattorit tehneet.
Trumpin valloitushalu alkoi kun näki ettei ukraina voi venäjälle mitään. Tuskin eulla on mitään keinoja suojella Grönlantia.
Ihmetyttää että mix tumpin haastatteluista suuri osa on kuvattu jossakin lentokoneem ulko-ovella?
Kautta historian suuremmat valtiot ovat pienempiä valloittaneet ja se pätee tuossa grönlanti tapauksessakin. Trumpista tullut putin ja se haluaa vallata jotain koska putinkin niin tekee.
Eihän siinä mitään saamisesta puhuta. Haluaa ostaa Grönlannin. Ihmettelen kyllä.
USA tahtoo Greenland, koska pitää saada salaiset avaruus-laser tukikohdat.
Trump tietysti. Muuten Venäjä tai Kiina. Toivottavasti Suomi pysyy ulkona, kuten 20 muutakin Natomaata.
Stubin pitäisi sanoa, että Suomella ei riitä varallisuus ottaa sanktioita. Eikä pedata omaa seuraavaa työpaikkaa Suomen kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päättivät jo. Ja se on Tanska.
Se oli ennen miljoonan dollarin tarjousta jos sellaista on kysytty vaaleissa.
No ainakin suomi joutuu maksamaan jotain se on varma asia. Aina kun jossain muualla tapahtuu niin suomelta lähtee rahaa satoja miljoonia.
Tanska ei voi saada Grönlantia, koska se on sillä jo. Jenkit ei voi saada Grönlantia, koska se implisikoi, että joku olisi sen antamassa.