Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saan tukia 1350e työmarkkinatuen, asumistuen ja toimeentulotuen muodossa, niin mikä järki minun on ottaa vastaan "paskaduunia" jossa bruttopalkka 1600e?

Vierailija
21.07.2022 |

Netto käytännössä sama, paitsi että työmatkoihin menee...eli miinukselle mennään.

Paskaduunikokemuksella pääsee vain toisiin paskaduuneihin; tämä tiedoksi kaikille "no meet sinne vähäks aikaa, ja sit etenet johtajaks 7000e palkalla" -harhaisille.

Eläkkeen kertyminen ei kelpaa syyksi, koska se jää näillä palkoilla alle takuueläkkeen...varsinkin, kun olen jo yli 30 eikä eläkekertymää juuri ole vielä.

Joten, miksi mennä? Että jään taloudellisesti miinukselle, ja menetän 8h + matkat joka päivä?

Kommentit (596)

Vierailija
81/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Sananlasku 80 vuoden takaa. 

Vierailija
82/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim seuraavien vuoksi:

Eläke kertyy,

työterveyspalvelut olisi todennäköisesti käytössäsi,

järkevä rytmi päiviisi,

työkykyisen aikuisen on hyvä tehdä töitä.

Tsemppiä.

Näin on ja lisäksi siitä paskaduunista fiksu & tekevä tyyppi pääsee etenemään parempaan asemaan, jossa myös parempi palkka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tukia maksetaan liikaa.

Tai palkkaa liian vähän?

Kannattaa käydä koulunsa, tuolle 1600 on liikaa.

Vierailija
84/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullu töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Sananlasku 80 vuoden takaa. 

Demareiden motto

Vierailija
85/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahallisesti ero voi olla pieni, mutta silti kannattava. Esimerkiksi perusmyyjän työ ruokakaupassa, saat alkuunsa n. 10€ / tunti. Mutta meillä on lisäksi kannustepalkat jos ja kun tulosta tulee ja kaikenlaisia lisiä, esim. pyhät tuplapalkalla.

Kaikki minkä saa säästettyä, voi oikeasti säästää ja sijoittaa. Et ole soskulle / Kelalle tilivelvollinen rahoistasi. Itse ainakin koin että elämänlaatu nousi jo pelkästään sen vuoksi ettei tarvitse ilmoitella mitään minnekkään. Muutaman vuoden aikana säästin tarpeeksi että sain omistusasunnon jonka jäljellä olevasta velasta on jo yli puolet maksettu.

Vähän on myös muita sijoituksia mutta niihin ei oikein vielä kannata panostaa ennenkuin maailman tilanne selkenee.

Vierailija
86/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä lähtisi töihin jos saisin tukia tuon verran. Työn ilo jäisi? Just joo

Vierailija
87/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tätä logiikkaa, että tuilla joilla pysyy aikalailla vaan hengissä, niin jos töistä saa suurinpiirtein saman, niin miten ne tuet on silloin liian isot?

Vai onko tosiaan yrittäjät niin ylpeyttä vailla, että se on ihan ok ajatus niille että, "tuu töihin meille, se työ on tosin niin turhaa ja arvotonta, että sen johdosta sä ansaitset köyhyyden, mutta tuu nyt kuitenkin"? Tai muistelisin ainakin monesti puhuttaneen siitä kuinka ne on ylpeitä, kun työllistää yms.

Vierailija
88/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vaikka saisikin töistä saman verran kuin tukia tulee niin töissä olemalla on mahdollisuus sentään vaurastua.

Jos joutuu toimeentulotukeen turvautumaan, vaurastuminen ei ole vaihtoehto. Säästöjä voit pitää vain "patjan alla" etkä voi niitä laittaa töihin. Tienaamalla rahasi itse taas voit sijoittaa säästöt ja näin saada lisää tuloja, jotka nostavat heti tilannetta ttt-loisia paremmaksi.

Vierailija
89/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että on kunniallisempaa tienata itse elantonsa kuin loisia toisten tienaamilla rahoilla.

Vierailija
90/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätä logiikkaa, että tuilla joilla pysyy aikalailla vaan hengissä, niin jos töistä saa suurinpiirtein saman, niin miten ne tuet on silloin liian isot?

Vai onko tosiaan yrittäjät niin ylpeyttä vailla, että se on ihan ok ajatus niille että, "tuu töihin meille, se työ on tosin niin turhaa ja arvotonta, että sen johdosta sä ansaitset köyhyyden, mutta tuu nyt kuitenkin"? Tai muistelisin ainakin monesti puhuttaneen siitä kuinka ne on ylpeitä, kun työllistää yms.

Tuet ovat liian korkeat koska ne eivät kannusta ottamaan töitä vastaan. Leikkaamalla tukia töiden kannustavuus paranee, koska töiden suhteellinen kannattavuuskin paranee.

Vierailija
91/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisikohan vaikka opiskella?

Vierailija
92/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaisia tukia saa käytännössä kukaan. Tää on jonkun kokkaripellen trollialotus jolla viestään tyhmille keskivertotyöttömän saavan rahaa noin paljon tekemättä mitään.

Vierailija
93/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että on kunniallisempaa tienata itse elantonsa kuin loisia toisten tienaamilla rahoilla.

Mutta on järjen köyhyyttä rikastuttaa jotain toista ihmistä "kunnian" vuoksi, jos siitä itse ei konkreettisesti hyödy juuri mitenkään.

Vierailija
94/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tääkin on jotenkin naurettava neuvo. Ai kaikki vois vaan opiskella itsensä korkeakouluammattiin ja sitten ne paskahommat vois vaan jättää tekemättä?

Vierailija
95/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin palkalla 1900 puhelinaspasta, etenin siinä työpaikassa palkkaa 3000. Sain YT-neuvotteluissa potkut ja töitä ennen irtisanomisajan päättymistä. Aloituspalkka 3200€ nyt 4300, vapaa autoetu, lounasetu, polkupyöräetu eli brutto päälle 5000. Jos en ois menny tohon 1900e duuniin en ois tässä nyt.

Vierailija
96/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet ovat liian korkeat koska ne eivät kannusta ottamaan töitä vastaan. Leikkaamalla tukia töiden kannustavuus paranee, koska töiden suhteellinen kannattavuuskin paranee.

Ei kaikki saa isoja tukia.

Mä saan 2 lapsen äitinä 670e joten todellakin kannattaisi ottaa töitä vastaan. Harmi vaan ettei kukaan palkkaa.

Vierailija
97/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla riitä äly opiskella.

Vierailija
98/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta on järjen köyhyyttä rikastuttaa jotain toista ihmistä "kunnian" vuoksi, jos siitä itse ei konkreettisesti hyödy juuri mitenkään.

Miten sinä rikastutat jotakuta toimimalla vaikkapa kaupungin kadunlakaisijana?

Vierailija
99/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet luuseri ja yhteiskunnan elätti..

Vierailija
100/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kerrytä eläkettä tukiaisillasi, tuskin ajattelet niin pitkälle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan