Jos saan tukia 1350e työmarkkinatuen, asumistuen ja toimeentulotuen muodossa, niin mikä järki minun on ottaa vastaan "paskaduunia" jossa bruttopalkka 1600e?
Netto käytännössä sama, paitsi että työmatkoihin menee...eli miinukselle mennään.
Paskaduunikokemuksella pääsee vain toisiin paskaduuneihin; tämä tiedoksi kaikille "no meet sinne vähäks aikaa, ja sit etenet johtajaks 7000e palkalla" -harhaisille.
Eläkkeen kertyminen ei kelpaa syyksi, koska se jää näillä palkoilla alle takuueläkkeen...varsinkin, kun olen jo yli 30 eikä eläkekertymää juuri ole vielä.
Joten, miksi mennä? Että jään taloudellisesti miinukselle, ja menetän 8h + matkat joka päivä?
Kommentit (596)
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa mikä on paskaduunia ja mikä ei? Tarkoittaako se fyysistä, likaista työtä vai pelkästään sitä, että siitä maksetaan huonoa palkkaa?
Ylensä siinä yhdistyy nuo molemmat, lisäks epäsäännölliset työajat, pätkätyösuhteet yms.
Minä olen sitten varmaan paskaduunissa. Määräaikainen työsoppari, pieni palkka, kaksivuorotyö ja fyysistä kuormitusta tulee. En ole silti koskaan ajatellut asiaa niin, minulla on onneksi mukavat työkaverit ja tykkään työstäni.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sitten varmaan paskaduunissa. Määräaikainen työsoppari, pieni palkka, kaksivuorotyö ja fyysistä kuormitusta tulee. En ole silti koskaan ajatellut asiaa niin, minulla on onneksi mukavat työkaverit ja tykkään työstäni.
Tääkin on jännä kun melkeen kaikki työpaikat mainostaa just sillä loistavalla työporukalla ja hyvällä työhengellä. Entä jos on introvertti jota ei vois vähempää kiinnostaa muiden ihmisten seura ja kaikkein vähiten jotkut "hyvät duuniporukat"
Mikä järki minun on sinua elättää, jos olet työkykyinen ja sinulle tarjotaan työtä, mutta et ota sitä vastaan?
Mielummin annan verorahani työkyvyttömille tai niille, jotka ovat vuosikymmeniä elämästään uhranneet töissä raataen ja veroja maksaen ja ansaitsevat nyt leponsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim seuraavien vuoksi:
Eläke kertyy,
työterveyspalvelut olisi todennäköisesti käytössäsi,
järkevä rytmi päiviisi,
työkykyisen aikuisen on hyvä tehdä töitä.
Tsemppiä.- Eläkkeestä mainittiin jo aiemmin, ei hyödytä sen suhteen
- Työterveyspalvelut on monessa paikkaa vain lain velvoittama minimi eli lähinnä terveystarkastukset
- Mistä tulee ajatus, että työtön nukkuu iltapäivään ja lojuu toimettomana?
- Viimeiseen kohtaan en ota kantaaT. Eri (en ole työtön)
Miksikähän tähänkin tuli alapeukkuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim seuraavien vuoksi:
Eläke kertyy,
järkevä rytmi päiviisi,
- Työterveyspalvelut on monessa paikkaa vain lain velvoittama minimi eli lähinnä terveystarkastukset
Ihmiset äänestää tunteella, turha niistä on liikoja piitata.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se paskaduunikokemus sitten parempiin paikkoihin hakiessa on silti parempi kuin ei kokemusta ollenkaan. Niistä paskaduuneista oppii työelämässä tarvittavia taitoja ja kertoo myös luonteesta, jos on niitä valmis tekemään.
Mistä päättelet, että kuvitteellinen Ap ei ole ollut aikaisemmin töissä vaikka 30 vuotta ja oppinut vähän parempiakin taitoja?
Mitä tämä luonteesta kertominen tarkoittaa? Luuletko, että jos Ap hakee vaikka oman alansa asiantuntijatehtäviä, niin hänen mahdollinen työnantajansa hihkuu innosta kun Ap on ollut puhelinmyyjänä tms.verrattuna vaikka siihen että olisi käynyt pikkuhiljaa jonkun oman alan osaamista tukevan kurssin.
Tässä EN ota kantaa asian kansantaloudelliseen puoleen. Kysyttiin hyötyjä Ap:lle.
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki minun on sinua elättää, jos olet työkykyinen ja sinulle tarjotaan työtä, mutta et ota sitä vastaan?
Mielummin annan verorahani työkyvyttömille tai niille, jotka ovat vuosikymmeniä elämästään uhranneet töissä raataen ja veroja maksaen ja ansaitsevat nyt leponsa.
Tätä ei kysytty.
Itse henk.koht en voisi mitenkään kunnioittaa itseäni jos heittäytyisin yhteiskunnan elätiksi.
Menettäisi kyllä tosi ison osan oman arvon tunteestani.
En ole koskaan oppinut loisimaan kenenkään toisen harteilla. Se olisi todella nöyryyttävää.
N 37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim seuraavien vuoksi:
Eläke kertyy,
järkevä rytmi päiviisi,
Virheellistä tietoahan tuossa jaettiin. Jos tietäisit, alapeukuttaisit.
Miksi tulla palstalla puhumaan ohi totuuden? Venäjän trollejako olette, tarkoituksella jaetaan väärää tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan sen työn sisällöstä. Jos se on oikeasti jotakin raskasta paskaa, niin sitten ei. Mutta jos se edes jollakin tasolla on mieleistä, kannattaa se ottaa vastaan koska päivät rytmittyvät paremmin, te-toimisto ei hengitä niskaan, työterveys ym ovat käytettävissä ja muutenkin tulee olo että on oman itsensä herra/rouva/muu.
Minä olin todella pienipalkkaisessa, mutta aika leppoisassa työssä. Ei siinä kultaa vuoltu, mutta pysyin virkeänä ja olihan se hyvä kun oli joku paikka minne mennä sen sijaan että olisi kotona päivät pitkät. Eläkkeeseen siitä ei paljon jäänyt, mutta elämänlaatu oli kyllä paljon parempaa ja työkaverit kivoja.
- Päivät rytmittyvät paremmin
- Pysyy virkeänä
- Oli paikka minne mennä
Siis mitä ihmettä? Tulee kuva täydestä elämänhallinnan puutteesta jos joku ei aseta rajoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim seuraavien vuoksi:
Eläke kertyy,
järkevä rytmi päiviisi,
Miksi tulla palstalla puhumaan ohi totuuden? Venäjän trollejako olette, tarkoituksella jaetaan väärää tietoa.
No kerro ihmeessä se väärä tieto. Mikä näistä neljästä kohdasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tukia maksetaan liikaa.
Tai palkkaa liian vähän?
vuoden 2009 11e/h on inflaatiokorjattuna tänä vuonna 14e/h
Ja sitten miettikää että joillekin maksetaan 9e/h ihan tänä vuonna....Ja ihmetellään kun ei sillä kannata töitä tehdä.
Työtä tehdään työnilon takia ja sen takia, että elämässä olisi sisältöä. :)
Vierailija kirjoitti:
Näemmä se on jollekin työttömälle tärkeää aamusta varhain nousta puolustamaan omaa työttömyyttä. 🤣
Ja jankata päivät pitkät palstan ollessa auki. Uutta avausta pukkaa jos edellinen poistetaan. 😂
Mikä vastaus ap:lle kelpaisi? Olen nähnyt saman avauksen ainakin kymmenisen kertaa.
Sinun hymiöääliön mielestä jokainen aloitus täällä on varmaan todellisen henkilön tekemä, eikä esim. tehty tarkoituksella keskustelun herättämiseksi?
Heitä nyt pari räkänauruhymiötä tähänkin. Kannattaa vähän laajentaa erilaisiin hymiöihin ettei näytä tältä 😅😭🤣😂🤣😂😭😭😂😂😂🤡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerro ihmeessä se väärä tieto. Mikä näistä neljästä kohdasta?
Lue keskustelusta, ei pitäisi olla kovin vaikeaa edes trollille.
Kyllä sitä monellakin on palkka luokkaa noin 10e/tunti! Turha täällä pällistellä ja ihmetellä asiaa tai ootte pihalla todellisuudesta kuin postilaatikot. On niitäkin jotka on koko ikänsä yrittäneet tehdä töitä, on useampi tutkinto ja yrittäneet löytää niitä töitä, kun ei ole suhteitakaan niin ei sitä enää pääse mihinkään ja silti saavat niissä "paskaduuneissa" palkan käteen millä pitäisi elättää sairas vaimo ja 2 kouluikäistä lasta. Repikääpä siitä.. Kauheasti motivoi.
Ei kaikki mene aina niinkun strömsössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näemmä se on jollekin työttömälle tärkeää aamusta varhain nousta puolustamaan omaa työttömyyttä. 🤣
Ja jankata päivät pitkät palstan ollessa auki. Uutta avausta pukkaa jos edellinen poistetaan. 😂
Mikä vastaus ap:lle kelpaisi? Olen nähnyt saman avauksen ainakin kymmenisen kertaa.
Sinun hymiöääliön mielestä jokainen aloitus täällä on varmaan todellisen henkilön tekemä, eikä esim. tehty tarkoituksella keskustelun herättämiseksi?
Heitä nyt pari räkänauruhymiötä tähänkin. Kannattaa vähän laajentaa erilaisiin hymiöihin ettei näytä tältä 😅😭🤣😂🤣😂😭😭😂😂😂🤡
Miksi sama avaus pitää tehdä monta kertaa?
Syyksi ei käy se, että aiemmat on poistettu.
Minua ei kiinnosta työtön ja laiska puolisoehdokas. Ei muuta. Ihmisen pitää tehdä töitä elääkseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei Perkele, en ymmärrä nykyajan meininkiä? On kaikenlaista vaivaa ja sairautta, on masennusta( mikä se sellainen on joka estää työnteon?) tai yhteiskunnan tuet on niin Helvetin suuria, ettei työnteko kannata? Oliskohan Poliitikkojen aika katsoa peiliin? Mutta tässä maasshan ovat olleet vallassa aina Vasemisto puolueet, joiden periaate on ollut kuin muinasella Kommunistilla, jokainen pitää ,omansa ja muiden oma tasataan. Mitenkähän olisi käynyt jos Sotakorvaukset noille Helvetin Ryssille olisi jätetty maksasmatta, mahtasiko Neukkuyhteiskunta elättää nämä laiskat ja työtä vieroksuvat niinkuin vasemmisto ja ikivihreät ovat Suomalaisen yhteiskunnan ajaneet?
Mihin työllistyy tuolla oikeinkirjoituksen tasolla? Juu, tiedän että on fyysisiä töitä.
Minua kiinnostaa mikä on paskaduunia ja mikä ei? Tarkoittaako se fyysistä, likaista työtä vai pelkästään sitä, että siitä maksetaan huonoa palkkaa?