Jos saan tukia 1350e työmarkkinatuen, asumistuen ja toimeentulotuen muodossa, niin mikä järki minun on ottaa vastaan "paskaduunia" jossa bruttopalkka 1600e?
Netto käytännössä sama, paitsi että työmatkoihin menee...eli miinukselle mennään.
Paskaduunikokemuksella pääsee vain toisiin paskaduuneihin; tämä tiedoksi kaikille "no meet sinne vähäks aikaa, ja sit etenet johtajaks 7000e palkalla" -harhaisille.
Eläkkeen kertyminen ei kelpaa syyksi, koska se jää näillä palkoilla alle takuueläkkeen...varsinkin, kun olen jo yli 30 eikä eläkekertymää juuri ole vielä.
Joten, miksi mennä? Että jään taloudellisesti miinukselle, ja menetän 8h + matkat joka päivä?
Kommentit (596)
Vierailija kirjoitti:
olisko että vaikka itsetunto nousee kun et enää olisi kelan lokki ja alinta pohjasakkaa
Itsetunto on niin hyvä, että ei tarvitse työtä. Kaikki tulee kuin Manulle illallinen. Säälin työnOrjia.
Miksi meidän töissäkäyviä veronmaksajien pitäisi kustantaa AP:n eläminen kun häntä ei huvita tehdä töitä?
Vierailija kirjoitti:
Koska et halua olla moraaliton moukka. Raha ei kasva puussa vaan sosiaalietuudet kynitään työtätekevien selkänahasta verojen muodossa. Minusta tämä on ok niin kauan, kun ihminen ei oikeasti voi tehdä töitä vamman tai vastaavan vuoksi.
Se taas että joku ei vain viitsi mennä töihin, kun on mukavampaa laiskotella antaa muiden kärvistellä ja maksaa omasta joutenolosta, ei mene oikeustajuuni. Kuinka kukaan fiksu ihminen kehtaisi tehdä näin väärin?
Entäs kun niitä töitä ei vaan ole? Ainakaan semmosia jotka elättäisi. Tai semmosia jotka ei vaadi erityistaitoja, ajokorttia, mitälie passeja jne.
Asun 25000 asukkaan kaupungissa ja täällä on n 100 työpaikkaa avoimessa haussa. Työttömiä 10-20% väestöstä, tilastoissahan ei kaikki edes ole.
Olin monta vuotta tukien varassa ja työtön ja onnistuin ihmeen kaupalla työllistymään ilman ammattitutkintoa ja ajokorttia vielä ihan kivaan duuniin palkkatuella, mulla kävi tosi hyvä mäihä.
Mut mitäs sit kun palkkatuki loppuu?
En mä halua takaisin tuolle, mutta mun taustalla niihin töihin ei vaan pääse.
Ja mikä sit on tarpeeksi "vakava vamma"? Itsellä mt-ongelmia vaikka muille jakaa ja sinnittelen. Paperilla en olisi edes työkykyinen. Nukun ja pärjään vaan rauhottavilla ja unilääkkeillä.
Onko tää nyt sit enemmän oikein kuin olla tuilla?
Yhteiskunnallinen asema, mahdollisuudet, raha. Vain tietämättömät on mieluummin työttömiä.
mitäs jos tähtäisit vaikka parempaan duuniin niin voisit jopa ostaakin joskus jtn hienoo muualta kuin uffista
Tunsin aikoinaan näitä elämäntapa kelan asiakkaita jotka jopa ylpeili sillä ettei tarvi tehdä töitä, pahaa teki kun aina oli kuitenkin persaukisia sätkän käärijöitä ja pummimassa millo mitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska et halua olla moraaliton moukka. Raha ei kasva puussa vaan sosiaalietuudet kynitään työtätekevien selkänahasta verojen muodossa. Minusta tämä on ok niin kauan, kun ihminen ei oikeasti voi tehdä töitä vamman tai vastaavan vuoksi.
Se taas että joku ei vain viitsi mennä töihin, kun on mukavampaa laiskotella antaa muiden kärvistellä ja maksaa omasta joutenolosta, ei mene oikeustajuuni. Kuinka kukaan fiksu ihminen kehtaisi tehdä näin väärin?
Entäs kun niitä töitä ei vaan ole? Ainakaan semmosia jotka elättäisi. Tai semmosia jotka ei vaadi erityistaitoja, ajokorttia, mitälie passeja jne.
Asun 25000 asukkaan kaupungissa ja täällä on n 100 työpaikkaa avoimessa haussa. Työttömiä 10-20% väestöstä, tilastoissahan ei kaikki edes ole.
Olin monta vuotta tukien varassa ja työtön ja onnistuin ihmeen kaupalla työllistymään ilman ammattitutkintoa ja ajokorttia vielä ihan kivaan duuniin palkkatuella, mulla kävi tosi hyvä mäihä.
En mä halua takaisin tuolle, mutta mun taustalla niihin töihin ei vaan pääse.Ja mikä sit on tarpeeksi "vakava vamma"? Itsellä mt-ongelmia vaikka muille jakaa ja sinnittelen. Paperilla en olisi edes työkykyinen. Nukun ja pärjään vaan rauhottavilla ja unilääkkeillä.
muutto työn tai opiskelun perässä? pakkoko siellä jossain kärsiä ja valittaa
Reipas Mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi inflaatio kiihtyy ja tukien varassa elävät ovat ensimmäiset keihin vaikuttaa.
Kaiken lisäksi sosiaalietuuksiin on tulossa muutaman vuoden sisällä leikkauksia, joten onnea vain heille jotka loisivat yhteiskunnan varoilla.
Työtä tekemätön ihminen on yhteiskunnalle pelkkä kulu ja heitä ei tarvitse mitenkään arvostaa.
Tuossa jo on että työttömät eivät "kasaa" Kelasta saamaansa tukea esim. sijoituksiin kertymään korkoa korolle, vaan se palautuu nopeasti suurimmilta osin kiertoon ostettuina hyödykkeinä.
Sen sijaan rahan kierto pörssissä korkoa-korolle ilmiöllä saa aikaan kapitalistisen kurjuuden portaan alarappusille josta Usa on maailman mallimaa.
Se että 1400 euron tukipotilla pärjää paremmin SOFFALLA 24/7 kuin 1400 euron nettopalkalla kertoo karua kieltä miten Suomessa on liian kalliit yleiset elinkustannukset ja nimenomaan vuokrat joita sijoittajat manipuloivat koko ajan vain ylöspäin.
Suomessa on todella vaikea saada kokonaisvaltaista "Suomi-unelmaa" pelkällä päivätyöllä. Perintöä, hyvä-veli-asemaa ja logo-klubin jäsenyyttä tarvitsee moni hyvän palkan nauttijakin jotta saa luxus-auton, design-kodin, kelomökin Leviltä yms.
Kyllä palkan pitää nostaa tekijänsä elintasoa oli työ mikä vaan, muuten se on nälkäpalkalla tehtävää talkoota, ajanhukkaa ja yhteiskunnalle liian vähän verotuloja tuovaa.
Eli selkeästi ET tiedä miten sijoitukset toimivat. Ei sinne mitään "rahaa" laiteta nousemaan "korkoa korolle". vaan sillä rahalla Ostetaan niitä sijoituksia. Eli ihan samalla tavalla ne rahat ovat kierrossa kuin ostaessa kahviakin. Vaihdat rahaa sijoitukseen, kun taas kaupassa vaihdat rahaa kahvipakettiin...
Vierailija kirjoitti:
Tunsin aikoinaan näitä elämäntapa kelan asiakkaita jotka jopa ylpeili sillä ettei tarvi tehdä töitä, pahaa teki kun aina oli kuitenkin persaukisia sätkän käärijöitä ja pummimassa millo mitäkin.
Kelan rahoista riittää tupakkaan. Ei tarvitse sätkiä Kääriä. Lähes kaikki maksetaan, niin on varaa jopa tuhlata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä halua takaisin tuolle, mutta mun taustalla niihin töihin ei vaan pääse.Ja mikä sit on tarpeeksi "vakava vamma"? Itsellä mt-ongelmia vaikka muille jakaa ja sinnittelen. Paperilla en olisi edes työkykyinen. Nukun ja pärjään vaan rauhottavilla ja unilääkkeillä.
ajat ajokortin, maksat vaikka pikavipillä ja sitten maksat sen palkasta takaisin, opiskelet mitälie passit
Kaikki tajuaa aloituksesta että tuet on liian suuria jos saman verran saa sohvalla haisemalla. Myös aloittaja tajuaa sen.
Ei Suomen talous kauaa kestä ylisuurten tukien maksua. Paras mennä hankkimaan työkokemusta, koska valtion rahojen loppuessa töihin on pakko mennä.
Tuet nousevat vielä 1.8.2022. Kippis!
Valtio joutuu ottamaan useamman miljardin lainaa per vuosi ihan vaan, että mies/naislapset voi istua päivät telsun ääressä.
Kohta teille pitää palkata kodinhoitajat tekemään sapuskaa, koska muuten rasittuu liikaa.
Mietin tässä edesmennyttä sukulaista. Oli sotainvalidi ja yksijalkaisena neukun aloittaman sodan takia joutui painamaan raskaita ulkotöitä koko ikänsä.
Ei tainnut koskaan sanoa niitä paskaduuneiksi. Sai leivän perheelleen.
Mulla yksi serkku joka ei tehnyt päivääkään töitä 39v. Ei hotsita tai huvita ja harrastaa näitä yliopisto opiskeluita. Mulla takana 28 vuotta töissä ja ärsyttää nää vapaamatkustajat. Menis edes vapaaehtoisesti auttamaan jotain säätiötä tai tekis jotain yhteiskunnan hyväksi, mutta ei kaikki tulee kuin manulle illallinen.
Aloittajalle vinkki: jos nostat painavaa esinettä, tee se jaloilla. Koska sinulla ei ole selkärankaa.
Vastaus aloittajalle: ei tietenkään sun kannata sitä paskaduunia ottaa. Voit nauttia elämästä meidän muiden rahoilla ensi kevääseen asti, sen jälkeen alkaa paskaduunikin maistua, kun uusi hallitus laittaa lorvijat kuriin, tuet
lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Missä apn itsekunnioitus, jos elää tukien varassa? Häpeä!
Aika monissa työpaikoissa ja siten myös palkoissa on erilaisia yhteiskunnan tukia taustalla. Ne hyödyttävät työnantajia, työntekijöitä ja erilaisten palveluiden ostajia. Tuskin kukaan meistä selviää arjessaan ilman jonkinlaisia yhteiskunnan tukia. Miljardööri-Herlinkin nostaa maataloustukea, satojatuhansia joka vuosi, koska pitää huvikseen karjaa.
Tuolla asenteella sinua ei kyllä haluta edes sinne "paskaduuniin". Selvästikään elämässäsi ei ole yhtään mitään ja haluat vain syödä ja kakkia päivästä toiseen, aivan sopivasti elämänsisältöä.
Sieltä "paskaduunista" saattaisit löytää jonkin muun suunnan ja itsestäsi uusia puolia ja kunnianhimoa. Olisit varmasti mukavampi ihminenkin ja oma elämäsi paranisi kohisten.