Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko 161cm pituinen laihtua, jos syö 2000 kcal päivässä? Tuntuu liian rankalta 1500, aina ylittyy koska nälkä kova. Paino 96kg.

Vierailija
20.07.2022 |

Kokemuksia?

Kommentit (189)

Vierailija
141/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pilannut oman aineenvaihduntani aikoinaan erilaisilla vähäkalorisilla dieetillä. Olispa joku silloin kertonut minulle miten ne vaikuttaa pitkällä tähtäimellä.

Nykyään en laihdu, vaikka söisin 1000 ckal tai alle. Kokeiltu on. Päivittäinen kulutukseni ilman liikuntaa on huomattavasti vähäisempi kuin ennen noita dieettejä. Nyt tavoitteeni on pitää tämä lievä ylipaino syömällä se vajaa 2000 ckal/päivä ja liikkumalla säännöllisesti.

Pointtini on; vähäkalorisen dieetit eivät ole terveellisiä!!!! Puhdas ruoka, kaikkea kohtuudella ja sopivasti liikuntaa on ainut tapa hoitaa kehoa!

Vierailija
142/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene lääkäriin ja pyydä laihdutuslääkereseptiä. Molemmat vanhempani ovat hoikistuneet sillä helposti ilman nälkää, koska se vaikuttaa ruokahaluun ja kylläisyydentunteeseen. Ilman karoleiden laskemista tai mitään muita muutoksia.

Nyt pitäisi vielä saada tietää että minkä niminen on tämä lääke?? Ihan vaan se nimi, kiitooos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin:)

Saman pituinen, syön normaalisti 1300-1500 kcal/pvä enkä laihdu tuolla. Alle 1000 pitää mennä että paino liikahtaisi! Tosin ylipainoa vain muutama kilo

Tajuathan, että olet sekoittanut elimistösi aivan itse ja kaiken lisäksi, et ole arjessa ollenkaan aktiivinen. Nämä teidän vinkit ovat ihan sairaita... kenenkään ei tule mennä alle 1200, ilman terveydenhuollon täyttä valvontaa ja suunnitelmaa. Tosin mielestäni ei silloinkaan, vaikka itse olen näitä seurantoja joskus tehnytkin...

Itseasiassa olen hyvin aktiivinen. Tällä hetkellä olen mm tehnyt 3 vkoa ruumiillista työtä raksalla 36 asteessa (varjolämpötila). Kesäaikana hyötyliikuntaa tulee 2-8h päivässä joten salia ei tarvita:) Talvella enemmän pilatesta, kävelyä, avantouintia jne.

En ole sekoittanut elimistöäni mitenkään, olen vain ollut aina pieniruokainen (eikä kukaan tuntemistani naisista syö yli 1500kcal muuten kuin juhlissa pari kertaa vuodessa!).

Vierailija
144/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Kannattais varmaan katsoa TLCltä tulevaa ohjelmaa Hengenvaarallisesti lihava. Siinä tohtori Now ohjeistaa ylipainoisia mielestäni erinomaisesti.

Laihdutus aloitetaan 1200kcal päivädieetillä joka on proteiinipainotteinen.

Itse heti sellaisen aloittaisin - jos siis tarvisin. Yksi kaverini rupesi noudattamaan tri Nown dieettiohjeita ja on kyllä jo paljon paino pudonnut hänellä.

Itse olen 162cm ja painan alle 50 ja syön noin 1300kcal/pv.

Vierailija
145/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman pituinen, syön normaalisti 1300-1500 kcal/pvä enkä laihdu tuolla. Alle 1000 pitää mennä että paino liikahtaisi! Tosin ylipainoa vain muutama kilo

Tajuathan, että olet sekoittanut elimistösi aivan itse ja kaiken lisäksi, et ole arjessa ollenkaan aktiivinen. Nämä teidän vinkit ovat ihan sairaita... kenenkään ei tule mennä alle 1200, ilman terveydenhuollon täyttä valvontaa ja suunnitelmaa. Tosin mielestäni ei silloinkaan, vaikka itse olen näitä seurantoja joskus tehnytkin...

Itseasiassa olen hyvin aktiivinen. Tällä hetkellä olen mm tehnyt 3 vkoa ruumiillista työtä raksalla 36 asteessa (varjolämpötila). Kesäaikana hyötyliikuntaa tulee 2-8h päivässä joten salia ei tarvita:) Talvella enemmän pilatesta, kävelyä, avantouintia jne.

En ole sekoittanut elimistöäni mitenkään, olen vain ollut aina pieniruokainen (eikä kukaan tuntemistani naisista syö yli 1500kcal muuten kuin juhlissa pari kertaa vuodessa!).

No täällä yksi joka syö yli tuon 1500 kcal. Painoindeksi on 20, jos kiloja alkaa kertyä niin sitten laihdutan tuohon. Ja laihdutuskuurin aikana kalorit ovat noin 1700-1900, normaalisti syön siis enemmän. Ja olen ihan tavallinen toimistotyöläinen kohtuullisella arkiliikunnalla. Kuka pystyy aina syömään noin vähän?

Vierailija
146/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi vaikka tämän päivän syömiset Yasiossa laskettuna

- aamulla kämmenen kokoinen leipäpala 2 osassa, toisessa 1 8g siivu ilmakuivattua kinkkua ja ohuen ohut siivu juustoa (täysrasvainen 10g), toisessa puolikkaassa itsetehtyä vähäsokerista hilloa 1 rkl, 1/2 persikka ja 1/2 luumu (mies söi puolet)

- lounas "panzanellaa", n 400g kurkkua ja tomattia, basilikaa, tippa punaviinietikkaa ja 1 rkl oliiviöljyä, kuivattua leipää 30g

- välipala jäätelötikku

- päivällinen 75g tuoremakkaraa ja 150g tuota tomaattisalaattia ilman leipää. Lasi roseta

1108 kcal. Painot ja määrät aika tarkkoja kun joskus seuraan yaziossa syömisiäni

Vierailija
147/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2000 kaloria on virallisesti määritelty aikuisen naisen peruskulutus keskimäärin. Mäkin syön sen verran ja olen normaalipainoinen. Kyllähän sulla väkisinkin kulutus on paljon suurempi, kun ylipainoa on runsaasti. Varmasti tuolla kalorimäärällä laihtuu ainakin alkuun.

Outoja kommentteja täällä, näihin ketjuihin eivät kai jaksa vastata kuin poikkeuksien poikkeukset, joiden aineenvaihdunta on tavallista pienempi. Tai sitten saadaan jotain kiksejä siitä, että yllytetään muita syömään liian vähän ja olemaan nälässä.

Kannattaa katsoa kalorilaskurilla kulutus.

Jos syö 2000kcal/pv ja nysvää sohvalla tvtä töllöttäen, on sata varma että lihoo.

Kaikkihan on kiinni siitä että kulutus on oikeassa suhteessa ahmittuihin kaloreihin.

Vierailija
148/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

BBBE ja OMAD.

Vierailija
149/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt syöt 3000 tai 4000 kaloria päivässä niin totta kai 2000 on parempi entiseen verrattuna. Noin isosta lähtöpainosta toi saattaa jopa pudottaa muutaman kilon. Sit kun se 2000 kaloria päivässä sujuu hyvin, voit rauhassa hissukseen alkaa vähentää lisää, ihan 100 kcal kerrallaan.

Vierailija
150/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin lihava ei erota nälkää huvimässäilystä.

Vierailija
151/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pelaa jääkiekkoa.

Kävelen päivisin 30min.

Ap

Noin vähäisellä liikunnalla ja 2000 kcl päivässä voi jopa tulla hieman painoa lisää.

Laihtumiseen EI ole oikotietä.

Pitää liikkua huomattavasti enemmän tai/ ja syödä vähemmän.

Ennenkaikkea huomio siihen MITÄ SYÖ.

1500 kcl ei ole vähän !

Tuohon kalori määrään saa syödä kohtuullisesti.

Tuo kalori määrä ei ole nälkäkuuri.

Mua suoraan sanottuna huvittaa et ap syö 2000 kaloria ja ihmettelee kun ei laihdu.

Itse olen 38v 174cm mies ja mun kaloritarve on 1750 päivässä. Painan siis 66kg

Keväällä laihdutik kun oli ä vähän vatsaa tullu niin 1400-1500 söin päivässä ja kahdessa viikossa lähti 4 kg. Ja ei TODELLAKAAN tarvinnu nähdä nälkää. Joinain puuro+keitto päivinä meni vain 1200 kaloria ja silti ei ollu nälkä!

Vierailija
152/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku ne leivokset ja sipsit ja limsa ja sidukka tai pari päivässä, eihän ilman niitä voi sidukkav*las elää!

Yölläkin herää ottamaan pientä välipalaa.

Vierailija
153/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhtä lyhyt kuin aloittaja. Ravitsemusterapeutti laski teoriassa sopivan kalorimäärän ja ruokavalion ottaen huomioon aktiivisuuteni. Paino nousi useita kiloja.

Nyt minulla on käytössä aktiivisuustanneke ja kalorit merkitsen sovelluksen avulla samaan ohjelmaan. Vaikka liikkuisin miten paljon, niin aktiivisuudella en saavuta kuin 50-300 kaloria päivässä. Kävelen noin 10000 askelta päivässä, käyn uimassa kahdesti viikossa, pyöräilen ja töissä tulee liikuntaa päivittäin. En kuluta. Ravitsemusterapeutin virhe oli olettaa, että kulutus lisääntyy, kun liikun enemmän. Ei lisääntynyt.

Aktiivisuusranneke kertoo, että päivittäinen energiantarve on max 1400-1500 kaloria, joten laihtuakseni syön 1200 kaloria jaettuna viiteen ateriaan. Olen valinnut pienemmät lautaset arkikäyttöön, punnitsen kaikki ruuat, myös marjat ja vihannekset. Syön vain ruoka-aikana ja silloinkin vain ruokapöydässä. Jos tulee nälkä aterioiden välissä, juon vettä.

Ei ole olemassa helppoa tietä normaalipainoon, kun syömiseen vaikuttavat kaikki muut asiat kuin se, onko kylläinen vai ei.

Vierailija
154/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täällä yksi joka syö yli tuon 1500 kcal. Painoindeksi on 20, jos kiloja alkaa kertyä niin sitten laihdutan tuohon. Ja laihdutuskuurin aikana kalorit ovat noin 1700-1900, normaalisti syön siis enemmän. Ja olen ihan tavallinen toimistotyöläinen kohtuullisella arkiliikunnalla. Kuka pystyy aina syömään noin vähän?

Aineenvaihduntansa pilannut.

Vierailija
155/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yhtä lyhyt kuin aloittaja. Ravitsemusterapeutti laski teoriassa sopivan kalorimäärän ja ruokavalion ottaen huomioon aktiivisuuteni. Paino nousi useita kiloja.

Nyt minulla on käytössä aktiivisuustanneke ja kalorit merkitsen sovelluksen avulla samaan ohjelmaan. Vaikka liikkuisin miten paljon, niin aktiivisuudella en saavuta kuin 50-300 kaloria päivässä. Kävelen noin 10000 askelta päivässä, käyn uimassa kahdesti viikossa, pyöräilen ja töissä tulee liikuntaa päivittäin. En kuluta. Ravitsemusterapeutin virhe oli olettaa, että kulutus lisääntyy, kun liikun enemmän. Ei lisääntynyt.

Aktiivisuusranneke kertoo, että päivittäinen energiantarve on max 1400-1500 kaloria, joten laihtuakseni syön 1200 kaloria jaettuna viiteen ateriaan. Olen valinnut pienemmät lautaset arkikäyttöön, punnitsen kaikki ruuat, myös marjat ja vihannekset. Syön vain ruoka-aikana ja silloinkin vain ruokapöydässä. Jos tulee nälkä aterioiden välissä, juon vettä.

Ei ole olemassa helppoa tietä normaalipainoon, kun syömiseen vaikuttavat kaikki muut asiat kuin se, onko kylläinen vai ei.

Uskot enemmän jotain rannekkeen mittausta ja sovellusta kuin ammattilaista? Just.... Eikä se oma järkikään taida ottaa tähän asiaan kantaa?

Vierailija
156/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 165/63 ja harrastan (raskasta) liikuntaa 10-12h viikossa. Minä saan nippanappa syödä 2000kal päivässä.

Mutta provohan tämä on.

Vierailija
157/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen istumatyötä, ja liikun vähän. Satunnaisesti käyn lenkillä, joskus nostelen ( pari kertaa 😂) vähän

5kg:n käsipainoja illalla ... mutta harvoin, kerran viikossa .

Ja olen jo vuosikausia, ehkä yli 10 vuotta syönyt noin 1400 - 1600 kcl / pv.

Arkisin vähemmän, viikonloppuna vähän herkuttelen päiväkahvilla kakun tai pullan kera.

Niin ja... Yhtään en oo laihtunut .

Enkä lihonut .

Paino on kuin "pultattu" samaan 59 kg 😂.

Käyn vaa'alla kerran viikossa, yleensä lauantaina.

Melkeinpä kuin minun kynästäni, painan myös 59kg. Ja koska elämäni ei ole kovinkaan aktiivista kotijumpan (1-3x viikossa oman kehon painolla tai parilla kahvakuulalla) lisäksi, olen pyrkinyt pysyttelemään arkisin 1200-1500 kcal paikkeilla. Vaa'alla käyn lauantaisin, tosin tämäkään ei ole kiveen hakattu. Viikonloppuisin syön la ja su n. 2000 kcal verran, en tiedä tarkkaa. Tällainen rytmi on omasta mielestäni helposti toteutettava pitkällä aikavälillä. Painonhallintaa toki helpottaa myös kasvisruokavalio.

Vierailija
158/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 165/63 ja harrastan (raskasta) liikuntaa 10-12h viikossa. Minä saan nippanappa syödä 2000kal päivässä.

Mutta provohan tämä on.

Miten niin saat? Kuka sun ruokailuasi noin rajoittaa?

Vierailija
159/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene lääkäriin ja pyydä laihdutuslääkereseptiä. Molemmat vanhempani ovat hoikistuneet sillä helposti ilman nälkää, koska se vaikuttaa ruokahaluun ja kylläisyydentunteeseen. Ilman karoleiden laskemista tai mitään muita muutoksia.

Nyt pitäisi vielä saada tietää että minkä niminen on tämä lääke?? Ihan vaan se nimi, kiitooos.

Ozempic tai Saxenda yleensä. Myös Mysimba toimii monilla.

Vierailija
160/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonpudotukseen ei kannata liikuntaa sekoittaa. Tarkoitan tällä sitä, että liikunta itsessään on tärkeää terveyden kannalta, mutta painonpudotuksen kannalta sen merkitys on vähäinen. Aloittelijat helposti arvioi kulutuksen yläkanttiin ja syö sen mukaan. Jos yhtään kovempaa treenaa, ei miinuskaloireilla taas pitkälle pötkitä, joten sitä kautta ei onnistu.

p.s. Saman mittaisena naisena, mun kulutus on 2000kcal, jos olen tehnyt pitkän juoksulenkin päivällä ja ollut muutenkin aktiivinen.