HS: L on uusi M: Suomalaiset ostavat jatkuvasti suurempia vaatteita
https://www.hs.fi/talous/art-2000008869494.html
"Suurempien vaatteiden kysyntä on lisääntynyt viime vuosina, ja marketit ovat kasvattaneet vaatteiden kokoskaaloja eli käytännössä lisänneet valikoimaan isoja kokoja."
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus tuntuu että näissä kokomerkinnöissä huomioidaan vain leveys, ei pituutta. Esimerkkinä T-paidat, joista itselleni yleensä sopiva koko olisi L, mutta 170cm pitkänä, pitkäselkälkäisenä paita jää liian lyhyeksi. Joudun siis usein ottamaan XL:n eikä sekään useimmiten istu, koska koon suurentuessa muuttuu usein vain leveys, ei pituus, jota kaipaisin. Kokeilinpa tänä kesänä myös mekkoa, jossa koko 46 ei mahtunut edes päälle. Että minkäköhän kokoiselle ne oli tehty, koska itse miellän koon 46 jo todella isokokoisen vaatteeksi.
Olen itse 174 cm pitkänä, pitkäselkäisenä naisena siirtynyt ostamaan T-paidat miesten osastolta, jotta pituus riittäisi edes jotenkuten. Miesten osastolta muuten saa paidat myös paremmassa materiaalissa (ei kuulla rintaliivit läpi) halvemmalla hinnalla. Suosittelen!
Sama juttu, mutta miesten paidoissa on se ongelma, että ovat mallia laatikko. Pitää sitten itse ompelukoneella tehdä jotain, jotta saa hiukan paremmin istuvaa päälle. Muuten kyllä todella hyvä vinkki. Ostan usein college-housut ja verkkahousutkin miesten osastolta, koska niissä on myös naisten malleja pidemmät lahkeet.
Markettivaatteet ovat kyllä todella isoja. Harvoin ostan niitä, mutta kun ostan niin pitäisi aina olla koko xs. Sitä ei ole aina edes saatavilla. Lähes kaikki vaatteeni ovat kokoa S joten marketissa myytävät S-koon vaatteet ovat oikeasti kokoa M. Ei tämä ole yleisesti vaatekauppojen trendi että koot muutetaan noin, vaan nimenomaan marketeissa myydään sellaisia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Markettivaatteet ovat kyllä todella isoja. Harvoin ostan niitä, mutta kun ostan niin pitäisi aina olla koko xs. Sitä ei ole aina edes saatavilla. Lähes kaikki vaatteeni ovat kokoa S joten marketissa myytävät S-koon vaatteet ovat oikeasti kokoa M. Ei tämä ole yleisesti vaatekauppojen trendi että koot muutetaan noin, vaan nimenomaan marketeissa myydään sellaisia vaatteita.
Ihmiset läskistyy, pitää suurentaa kokoa, kukaan ei, varsinkaan nainen halua ostaa paitaa kokoa xxl, joten se on L ja kaiken lisäksi stretsiä.
Olen itse 174 cm pitkänä, pitkäselkäisenä naisena siirtynyt ostamaan T-paidat miesten osastolta, jotta pituus riittäisi edes jotenkuten. Miesten osastolta muuten saa paidat myös paremmassa materiaalissa (ei kuulla rintaliivit läpi) halvemmalla hinnalla. Suosittelen!