Kuvaile pukeutumistyyliäsi. Minkä ikäinen olet, millaista elämää elät?
Kuinka paljon välität tyylistä ylipäätään ja kuinka paljon panostat rahaa? Mitä tyylistäsi voi päätellä oikein tai väärin?
Kommentit (59)
Housuina leggingsit tai kollarit. Yläosana T-paita tai joku perus pitkähihainen.
Ei ole rahaa eikä kiinnostusta ostaa parempia vaatteita.
N41.
Tyylini on hyvin yksinkertainen ja pelkistetty. N49
T-paita/huppari, lippis, farkut ja lenkkarit/tennarit.
T. Huvipuistolaitteita ajava yksineläjä.
51 vee ja käytän onlyn pillifarkkuja ja yleensäkin onlyn vaatteita paljon, löytyy myös sanna-nahkatakki. Mekkoja tai hameita en käytä. Talvella pitkä toppis, pillifarkut ja polveen asti saappaat. Löysiä farkkuja en osaa käyttää. Olen 160 pitkä ja noin 50 kiloinen. Viis veisaan mitä muut ajattelevat vaatteistani. Tällä hetkellä päällä onlyn pitkä kukkapaita ja mustat capritrikoot. Onlya tilaan netistä koska tiedän kokoni niissä vaatteissa.
Haluan ylistää suomalaisten tapaa pukeutua. Asun Ruotsissa ja kummastelen usein miten kaikki pukeutuvat samanlaisiin vaaleisiin vaatteisiin. Niin vanhat kuin nuoretkin. Miehet, naiset ja lapset.
Valkoista, beigeä ja vaaleansinistä. Ja kaikilla vaalennetut raidat hiuksissa. Heti kun tienaavat vähänkin hyvin niin yrittävät hienostella liikaa vaatteilla. Nuorilla opiskelijatytöillä pukutakit päällä kuin parhaammatkin pisness pirkot.
Suomessa ilmapiiri rennompi kun ei mietitä liikaa ulkomuotoa. Eri tyylit näkyvät Suomessa katukuvassa ja olen iloinen tästä.
Ostan halvalla vaatteeni alesta. Merkkivaatteita ja hyvälaatuisia tosin. Mielestäni pukeudun ihan tyylikkäästi verrattuna käyttämääni rahamäärään. On perus korvikset ja hiukan kalliimpi nahkalaukku.
Pukeutumiseltani olen tavis. Ei pysty päättelemään, mitä teen työkseni.
Yleensä ihmiset, jotka ovat samasss ammatissa kuin minä, pukeutuvat kirppisvaatteisiin. Siinä mielessä olen tyylikäs.
Pukeudun ByPiamaisesti. Erotuksena että ostan vaatteet kirpputoreilta ja teen itse.
Minulla ei ole tyyliä, vaan kuljen arkena lähes ryysyissä. Kesäisin päälläni on shortsit ja löysä toppi, muina aikoina legginsit ja iso huppari. Jos lähden ulos ja laitan päälle jotain "parempaa", pukeudun mustiin farkkuihin ja bändi-paitaan.
Noin kerran viikossa, kun käyn toimistolla tai asiakastapaamisessa, laitan siistit "bisness-vaatteet" päälle.
Olen 35-vuotias talousalan asiantuntija, joka viihtyy kotona ja omissa oloissaan.
Aina viimeisen päälle. Olen vaatefreak. Nuorekasta pukeutumista , hoidan kroppaani että voin nyt vanhempanakin käyttää nuorekkaita vaatteita.
Muotialalla työskennellyt joten halusta uutuuksiin ei pääse eroon.
Olen 40v, sosiaaliohjaaja.
Talvella/syksyllä/keväällä käytän työpäivinä aina farkkuja ja neulepaitaa. Farkut mustat tai tummansiniset. Neuleita vaaleansininen, lohenpunainen, harmaa ja musta.
Vapaapäivinä harmaat jumppatrikoot ja musta hupparitunika.
Kesällä vapaa-aikana rento lyhyt mekko, lähes kaikki mustia/mustavalkoisia. Töissä musta ei-paljastava toppi ja pidempi värikäs tai turkoosi hame.
Omistan hyvin vähän vaatteita, en seuraa muotia, vaatteet ostettu kirpparilta. Minulla on siis vain muutama vaate tiettyyn tarkoitukseensa, olen siis lähes aina samoissa vaatteissa. Pesen toki välillä, mutta siis ihan hyvin voi olla useamman kerran viikossa, ja viikosta toiseen samat vaatteet, kunhan ne on välillä pesty.
Käytän mieluiten täyspitkiä, väljiä hameita ja istuvampia yläosia, kesäisin lähinnä naistenmitoituksella olevia statement t-paitoja. Yritän pitää sen verran rotia, että jos paita on kuviollinen, hame on yksivärinen ja päin vastoin. Mitä värikkäämpi hame sen parempi. Tykkään ryhdikkäimmistä kankaista, nytkin on tilauksessa ompelijalta muutama gobeliinikankainen hame. Keskiaikahameet ovat erinomaisen mukavia. Näin jalkavammaisena pukeminenkin on helpompaa.
Yritän välttää tummia ja mustia vaatteita ihan liikenneturvallisuudenkin takia. Vielä autoa ajaessa tummat hahmot liikenteen seassa oli puolet vuodesta melkein mahdotonta erottaa. Plus jos on yksi elämä annettu, miksen pitäisi siitä iloa?
N47
Olin nuorena jopa todella tyylikäs. Sen jälkeen kun täytin neljäkymmentä, olen alkanut käyttää markettivaatteita. Kunhan vaatteet sopivat yhteen ja viihdyn niissä, olen tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Käytän mieluiten täyspitkiä, väljiä hameita ja istuvampia yläosia, kesäisin lähinnä naistenmitoituksella olevia statement t-paitoja. Yritän pitää sen verran rotia, että jos paita on kuviollinen, hame on yksivärinen ja päin vastoin. Mitä värikkäämpi hame sen parempi. Tykkään ryhdikkäimmistä kankaista, nytkin on tilauksessa ompelijalta muutama gobeliinikankainen hame. Keskiaikahameet ovat erinomaisen mukavia. Näin jalkavammaisena pukeminenkin on helpompaa.
Yritän välttää tummia ja mustia vaatteita ihan liikenneturvallisuudenkin takia. Vielä autoa ajaessa tummat hahmot liikenteen seassa oli puolet vuodesta melkein mahdotonta erottaa. Plus jos on yksi elämä annettu, miksen pitäisi siitä iloa?
N47
Niin, joo Entinen likaisen työn tekijä, aina mustissa työhaalareissa työaikana, vapailla farkut ja villapaita. Nyt odotan jalkaremonttia (polveen kait uusia osia ) ja uudelleen koulutusta.
Tyyli on "mukavuus ennen kaikkea".
Kaikki vaatteet on liian isoja, ja kengät niin leveällä lestillä kuin löytyy, ja matalalla korolla.
Materiaalit puuvillaa tai pellavaa, ja sellaisia ettei tarvitse silittää. Tai vaikka tarvitsisi, en silitä.
Värit mustaa, harmaata tai sinistä, että värit on helppo yhdistää.
Ikää 60, ja näytän luultavasti taiteilija-lesbo-puutarhurilta. En ole mitään niistä.
Minulla ei mitään tyyliä vahempana naisena. Pukeudun niin kuin itse haluan.Vaateet joilla on hyvä liikkua, iki liikkujana ulkona ja taskuja on oltava paljon.Lisäksi haluan olla näkymätön.Lenkareissani kahdesta tuote merkistä en luovu Nike ja N.B. kyttäilen niitä tarjouksista,Osto päätös teen jos pohja pehmeä? Koska tarvitsen jalkineille kuin kengille jalan vapaan kierto liikkeen kävellessä.
Tyyli vaihtelee. Välillä käytän samantyyppisiä vaatteita viikkoja ja sitten taas saatan joka päivä pukeutua täysin eri tavalla. Minulla on paljon vaatteita, osa hyvinkin vanhoja mummon kaapista tehtyjä löytöjä 50-luvulta ysärin leviksiin ja ruutupaitoihin. Kesällä käytän paljon mekkoja ja pitkiä hameita. Vaatteita ostan milloin mistäkin kirppiksistä nettikauppoihin. Rakastan valkoisia tennareita ja niistä olen valmis maksamaan paljonkin.
Seuraan jonkun verran ig:ssa muoti/tyyliaiheisia tilejä ja joskus inspiroidun niistä.
Yleensä kaapistani löytyy lähes mihin tahansa tilanteeseen sopivaa vaatetta.
Olen 36 ja tyyli on vaihdellut aina ja varmaan tulee aina vaihtelemaan. Pidän muutenkin vaihtelusta ja kai se näkyy myös ulospäin.
Pukeudun enimmäkseen mustaan. Välillä saattaa päällä olla harmaata tai beigeä tuomaan väriä :D
Arkena pukeudun yleensä mukaviin vaatteisiin, juoksutrikoot, tpaita ja huppari tyylillä.
Jos panostan tyylini on vähän rokahtava grunge. Käytän myös mielellään löysiä yläosia koska olen niin laiha etten jaksa ihmisen ihmettelyä.
30v sairaanhoitaja