Kuvaile pukeutumistyyliäsi. Minkä ikäinen olet, millaista elämää elät?
Kuinka paljon välität tyylistä ylipäätään ja kuinka paljon panostat rahaa? Mitä tyylistäsi voi päätellä oikein tai väärin?
Kommentit (59)
Olen tyylitön juristi. Homssuinen, liian pieniä vaatteita tai liian boheemeja virityksiä. Tennareita myös.
Vierailija kirjoitti:
Olen tyylitön juristi. Homssuinen, liian pieniä vaatteita tai liian boheemeja virityksiä. Tennareita myös.
Ikäni 47.
itse tykkään jonkun verran vaatteista, mutta tein tässä mielenkiintoisen huomion itsestäni, kun huomasin etten matkoilla ole innokas shoppailemaan. valitsen vaatteeni mieluiten yksin, ja kotikaupungista (noin 60 000 asukkaan kaupunki) löydän kyllä tarvittavan.
ostokset teen h&m:stä (paidat), marketeista (alusvaatteet) ja urheilukaupoista (takit), farkkukaupasta ja kenkäkaupasta.
Fred Perryä, Ben Hermanin kauluspaitoja, Lonsdalea, harrington takkeja, Levis takkeja, Martensia, flatcappejä. Sellaista englantilaista työväen skinhead (traditional, ei sellainen rasse)/ suedehead tyyliä. En kauhean räikeästi pukeudu kuitenkaan, sillä keskiverojampat eivät erota muuten rasseboneheadeista. Välillä nuornasut ovat tuijotelleet kuin lehmä uutta veräjää. Toisinaan rennommin bändipaitaa ja lippistä tms. M44
Olen 32 vuotta. Pukeudun naisellisesti, mutta en mitenkään paljastavasti. Tykkään maanläheisistä väreistä. Lempivärejäni pukeutumisessa ovat murretut vihreät ja oranssit. Ompelen myös itse itselleni vaatteita ja muokkaan valmisvaatteita. Tykkään yli polven mittaisista mekoista ja hameista. Käytän vaatteissa luonnonmateriaaleja kuten pellavaa, puuvillaa ja viskoosia. Pyrin ostamaan vähän, mutta laadukasta. Tänä vuonna olen ostanut yhden t-paidan, hameen ja mekon, mikä on jo aika paljon minulle, kun joinakin vuosina en ole ostanut yhtään vaatetta. Olen koulutukseltani aineenopettaja.
Pukeutumistyylini on aina vaihdellut niin, että on erilaisia kausia tai valitsen vaatteet mielialan mukaan.
Tottakai tilanteen mukaan mennään, mutta normaalisti työ ei esimerkiksi vaadi mitään jakkupukuilua tai korkokengissä kopistelua. Jotkin tilaisuudet, jossa edustetaan työnantajaa ovat sitten asia erikseen. Silloin yllä on jotain klassista.
Tykkään mekoista ja pitkistä hameista, välillä saatan näyttää joltain pula-ajan hipiltä kuten eräs ystäväni kerran kauniisti kommentoi. Pitsit ja hörhelöt eivät niinkään liity tähän, vaan liehuvat helmat ja huivit sekä korut.
Olen pitkälti yli 50-vuotias ja vaatteet, joita en voi itselleni kuvitella ovat esimerkiksi minihame, liian tiukat vaatteet ja turhan avonaiset kaula-aukot nahkahousuista puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
37, rock-tyyli.
39, ja rock/gootti-tyyli.
Päälläni on pääsääntöisesti mustaa. Kylillä käydessä farkut ja kelin mukainen paita/takki. Kotona verkkarit ja t-paita. Ei tarvi miettiä pesemistä eikä vaatteiden yhteensopivuutta kun kaikki on samanvärisiä.
Onpa tosi vaikeaa kuvailla omaa tyyliä! Mulla on tosi yksinkertainen tyyli, omistan lähinnä yksivärisiä ja kuviottomia vaatteita. Voisin siis ostaa jonkin kuviollisenkin vaatteen, jos se olisi tosi hieno ja muuten tyyliini sopiva. Pukeudun paljon mustaan, mutta itse asiassa mulla on nyt kesävaatteissa muutakin väriä, esim. sinistä. Tyypillinen kesäasu on pellavahousut, t-paita tai toppi, iso kauluspaita auki, sandaalit ja iso hattu.
Tyylini ei ehkä ole ihan mainstreamia, mutta ei erityisen erottuva. Olen aika tarkka siitä, mitä puen päälleni. Ostan vaatteita käytettynä lähinnä tori.fistä, koska oman paikkakuntani kirpparilla on aika heikkolaatuista tavaraa (toki joskus löydän kirppariltakin jotain). Sen lisäksi ostan jonkin verran kalliimpia kotimaisia vaatteita. Hankin kuitenkin jonkin verran myös ketjuliikkeistä. Kengät mulla on yleensä nahkaa.
Mulla on usein myös päällä teknisiä vaatteita ja esim. vaellushousuja, koska ulkoilen aika paljon ja sen lisäksi olen osa-aikatöissä tallilla.
En erotu joukosta enkä haluaisikaan. Käytän yleensä yksivärisiä perusvaatteita kuten farkkuja ja muita perushousuja, (kesällä lämpimällä shortseja), casual kauluspaitoja/flanellia, t-paitoja ilman suuria kuvioita, kesäkaudella sandaaleita tai tennareita, talvella varrellisia kenkiä. Värit vaatteissa on yleensä musta,harmaa,valkoinen,navy. Olen 40 vuotias tavallinen mies.
Kesällä pidän paljon mekkoja ja hameita. Usein niiden kanssa kangaskengät ja neuletakki.
Saan paljon kehuja kivasta tyylistäni ihmisiltä.
Tykkään vaatteista ja myös löytöjen tekemisestä. Ostan paljon niitä ulkomailta ja erilaisista outlet-myynneistä.
Syksyllä ja talvella käytän myös mekkoja paksujen sukkisten kanssa tai kapeita housuja neuleideni kanssa.
Bleisereitä en yleensä käytä vaan suosin neuletakkeja.
Farkkuja en myöskään yleensä käytä.
Kassi on tärkeä osa pukeutumista. Merkeistä tykkään coachista, marc jacobista yms.
Ja ikää 55v
Vierailija kirjoitti:
Onpa tosi vaikeaa kuvailla omaa tyyliä! Mulla on tosi yksinkertainen tyyli, omistan lähinnä yksivärisiä ja kuviottomia vaatteita. Voisin siis ostaa jonkin kuviollisenkin vaatteen, jos se olisi tosi hieno ja muuten tyyliini sopiva. Pukeudun paljon mustaan, mutta itse asiassa mulla on nyt kesävaatteissa muutakin väriä, esim. sinistä. Tyypillinen kesäasu on pellavahousut, t-paita tai toppi, iso kauluspaita auki, sandaalit ja iso hattu.
Tyylini ei ehkä ole ihan mainstreamia, mutta ei erityisen erottuva. Olen aika tarkka siitä, mitä puen päälleni. Ostan vaatteita käytettynä lähinnä tori.fistä, koska oman paikkakuntani kirpparilla on aika heikkolaatuista tavaraa (toki joskus löydän kirppariltakin jotain). Sen lisäksi ostan jonkin verran kalliimpia kotimaisia vaatteita. Hankin kuitenkin jonkin verran myös ketjuliikkeistä. Kengät mulla on yleensä nahkaa.
Mulla on usein myös päällä teknisiä vaatteita ja esim. vaellushousuja, koska ulkoilen aika paljon ja sen lisäksi olen osa-aikatöissä tallilla.
Niin, ja olen 42-vuotias.
Tyylini on useimmiten sporttinen, mutta tyylikäs. Pukeutumiseeni kuuluu joku "mauste" rikkomaan muuten aika klassista lookia, esim. erikoisemmat hihat puserossa, erikoinen leikkaus, väri tai jotku erikoisemmat kengät. Ei liikaa kaikkea, vaan yks juju per kokonaisuus.
Vierailija kirjoitti:
N34
Arkena ja ihmisten ilmoille lähtiessä päällä on useimmiten farkut tai puuvillahousut, t-paita ja neule. Jalassa kävelykengät, kesällä ballerinat tai sandaalit, talvella nauhalliset nahkasaappaat.
Minulla on aika yksinkertainen ja tylsä tyyli, kuvaa varmaan ihmisenäkin minua, perusinsinööri. En meikkaa, hiukset on useimmiten poninhännällä tai ranskanletillä. Hameita käytän arkena harvoin, vapaalla silloin tällöin, mekkoja oikeastaan vain juhlissa. Ostan harvoin uusia vaatteita, lähinnä hajonneiden tilalle. Vaatekaapin värimaailma on sinistä, valkoista, beigeä, mustaa, vihreää, satunnainen keltainen ja punainenkin vaate löytyy.
Kiva että jaat tietoja.
Vierailija kirjoitti:
Tyylini on varmasti tylsä, mutta niin olen joidenkin mielestä muutenkin ja muiden mielipiteet eivät ole tämän asian suhteen kiinnostavia.
En revittele oikeastaan mitenkään ja vaatteiden värit ovat yleensä aika tummia. Tällä hetkellä päälläni on vihreävalkoraitainen paita, musta vetskarihuppari, tumman siniset caprit ja sukat. Kylmällä jalassa ovat mustat farkut tai sen tyyppiset housut. Takkeja omistan paljon ihan sen mukaan mikä on sää ja tarve.
En huomaa ollenkaan mitä muilla on päällä ellei se sitten ole jotain todella outoa. En ole myöskään kiinnostunut muodista tai tyyleistä yhtään, vaan ostan vaatetta tarpeen mukaan ja kauppani ovat esim. Aleksis 13, Halonen ja urheilukaupat. Rahaa menee mitä menee, en niin laske sitä. Jos tykkään jostakin oikeasti ja tiedän, että tulen käyttämään sitä, niin ostan sen.
Kenkinä käytän paljon lenkkareita ja vaelluskenkiä, mutta töissä myös Gaborin korkokenkiä ja nilkkureita.
N48
👍
Päällä aina t-paita, mustat legginssit ja valkoiset tennarit. Jos viileää, takkina trenssi, nahkatakki tai pitkä untuvatakki.
Hiukset omanväriset ja pitkät. Helmikorvakorut ja Oura.
N45, KTM, talousjohtaja
(Toimistolla kallis puku päällä)
N33:
Olen töissä sairaalassa. Sinisen työpuvun saa aina sieltä. Kukaan ei välitä miten pukeidun kotona tai ulkona, kunhan ilmestyn puhtaana ja ajallaan töihin.
Vaatteet ovat suuri osa paikattuja, 5v+ vanhoja. Kengät ovat kaikki barefootteja, koska minulla on ongelmajalka ja barefootkengät ovat muutenkin paljon mukavammat kuin keskivertokengät.
On lievä aurinkoallergia, niin pukeudun pitkähihaisiin ja -lahkeisiin myös kesäisin. Lisänä aurinkolasit, värikkäät, leveälieriset hatut ja iso silkkihuivi. Tiedän, että minua tuijotetaan kun olen pukeutunut niin peittävästi kesähelteellä niin yritän pukeutua edes hiukan tyylikkäästi ja värianalyysin mukaan kevään, raikkaisiin väreihin. Värit muutenkin piristävät mieltäni, niin minulla on aina vähintään yksi väripilkku neutraalien kanssa.
En välitä muodista. Pukeudun tarpeen ja oman mieleialani mukaan, esim. kun olo on romanttinen laitan päälle hameen, tai norjalaistyyppisen villapaidan. Auringon takia yritän pukeutua hiukan vintagemaisesti kesäisin kun pitää peittää ihoni. Klassinen, hiukan businessmäinen tyyli on minusta hyvin mukava. Ranskalaistyyli on aika kiinnostava. Japanilanen koristevaatepaikkaus on nätti ja on ekologista korjata vanhoja vaatteita.
Oma vaatetyyli on maratonjuoksu. Hitaasti ja harkitusti viini paranee ja niin myös vaatekaappisi sisältö. En osta joka vuosi mitään uusia vaatteita.
Tällä(kin) hetkellä väljä ohut mekko, luvattu tänään 38 lämmintä. Kesällä aina mekko päällä. Pidempi tai lyhyempi
Suomessa kotioloissa farkut, neulepusero, pihatöissä trikoot ja huppari. Enimmän aikaa kumisaappaat jalassa puutarhassa:)
Mummo 62v
Vierailija kirjoitti:
Pukeudun klassisen tyylikkäästi pienellä twistillä. Olen aina ollut kiinnostunut pukeutumisesta. Muoti ei kiinnosta minua, minua kiinnostaa tyylikäs omannäköinen pukeutuminen. Vaatteiden täytyy istua, inhoan epäsopivia leikkauksia yli kaiken.
Tämä voisi olla minun kirjoittamani.
N51
T-paita, collegehousut ja niket. Talvella vielä toppaliivi. Tyylistä näkee, ettei asia voisi ihan hirveästi enää kiinnostaa. Yrittäjä m39