Eikö teitä yhtään huoleta ilmastonmuutos?
Sanotaan, että jokainen kesä on jatkossa edellistä kuumempi.
Suomessa nyt vielä on siedettävää, mutta mites muu maailma. Mitä tapahtuu jos isosta osasta alueita tulee elinkelvottomia? Mihin ne ihmiset päättää mennä? Varmaan viileämmille alueille.
Itse olen tosi ristiriitaisissa fiiliksissä. Toisaalta en haluaisi heittää vielä hanskoja tiskiin, toisaalta aika toivoton olo.
Ja nimenomaan omien valintojen kautta tätä mietin. Lentääkö vai eikö lentää, jne.
Mitä fiiliksiä teillä?
Kommentit (153)
The_Purge kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
The_Purge kirjoitti:
Kuuluisimman ilmastonmuutoksen termin luojan ennusteet (Al Gore) eivät menneet sinne päinkään ja silti ilmastohysterialla rahastetaan edelleen, miten näin kävi?
USA:n entinen varapresidentti Al Gore puhui YK:n Kööpenhaminan ilmastokokouksessa 13. joulukuuta 2009 tutkijoiden tietokonemalleista.
– Eräät mallit antavat ymmärtää, että on 75 prosentin mahdollisuus, että koko pohjoisen napa-alueen jääpeite joinain kesäkuukausina voi olla täysin jäästä vapaa seuraavan 5-7 vuoden aikana, Al Gore sanoi.
Sanakäänteiden takana ollut ennustus ei ole toteutunut.
Vuonna 2007 Al Gore siteerasi professori Wieslaw Maslowskia ottaessaan vastaan Nobelin palkinnon. Gore totesi, että pohjoisten napa-alueiden vesillä ei olisi jäätä 2013.
Ilmastonmuutoksella rahastuksen todella suurimuotoinen aloitus perustui hyvin pitkälle näihin ennustuksiin millä ei ollut mitään tekemistä todellisuuden kanssa... tärkeintä oli saada rahastus pyörimään vuodesta toiseen... ilmastohysteriaa ei saa sen vuoksi edes kyseenalaistaa...
Eipäs valehdella taas. Olivatko avaruusliskot millä tavalla juonessa mukana?
Tiedäthän että jos usein näkee liskoja niin siitä kannattaa keskustella sopivan asiantuntijan kanssa - saa varmasti apua...
Teikäläisten jutuissa kaikki on aina suurta salaliittoa ja liskot kurkistelevat taustapiruina. Älä kiistä kun tämä on jo monesti tullut selväksi.
Ei huoleta, tällä pallolla on ollut kuumempaakin ihmiskunnan olemassaolon aikana.
Jos on antanut elämänsä Jeesukselle, niin ilmastonmuutos on yhtä vähäpätöinen asia kuin hiuksen katkeaminen. Eli ei huoleta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen saamisen jälkeen minua on alkanut huolestuttaa millaisessa maailmassa hän joutuu elämään. Olen koittanut tehdä kaikkeni jotta oma kulutus olisi pienempää. Olen kasvissyöjä, ostan lähestulkoon kaiken käytettynä, en matkustele... Eli asia todellakin huolettaa minua. Välillä ärsyttää kuinka välinpitämättömiä ihmiset ovat asian suhteen.
Oletpa sinä upea ja erinomainen kun olet kasvissyöjä. Harmi vaan, että kun hommasit lapsen, niin kaikki muu hymistely on turhaa. Pahinta ilmaston kannalta on hankkia lapsi. Oliko tämä sinulle uutinen?
Kiitos kivasta eikä yhtään syyllistävästä kommentistasi.
Olen miettinyt paljon myös tätä asiaa. Uuden ihmisen hiilijalanjälki on todella suuri. Sen takia en aiokkaan tehdä enempää lapsia.
Ennen lasta en ollut yhtä huolissani ilmastonmuutoksesta. Hänen vuokseen teenkin nykyään joka päivä parempia valintoja. Mitä muuta voisin tehdä?
Pyri mainostamaan vähemmän erinomaisuuttasi. Se, että tiedostat lapsesi olleen virhe, ja kadut nyt hänen syntymäänsä on jo hyvä alku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttaa eniten:
- luonnon tuhoaminen
- sivistymättömien fundamentalistimusssslimien invaaaaasio
- huono-osaisten ja pahoinvoivien ihmisten asiat
- s o d a tSua siis huolestuttaa sodat ja huono-osaiset, mutta leimaat avuntarvitsijat fundamentalisteiksi?
Jos tulee Eurooppaan, sopeutuu tänne tai lähtee.
Tänne ei tulla esim. heilumaan päästä varpaisiin hunnutettuina, kasvattamaan lapsia eriarvoisiksi sukupuolen perusteella, kasvattamaan lapsia eriarvoistamaan länsimaaalaiset lapset huonommiksi kuin he jne.Kirjoitin _sivistymättömät fundamentalistimusssslimit_ ja tarkoitin vain heitä.
Sori, mutta sinä et päätä kuka tänne tulee tai miten sopeutuu. Heidän kulttuurinsa on yhtä arvokas kuin meidänkin.
Minulle tärkeimpiä arvoja on luonto ja ihmisoikeudet, ja jälkimmäisiin liittyen en voi hyväksyä tuollaista.
Eli heidän kulttuurinsa ei todellakaan ole yhtä arvokas vaan jotain, mitä ei pitäisi olla olemassakaan.
Turha tuollaisille sekopäille selittää, kun eivät ymmärrä ihmisoikeuksista ja oikeudenmukaisuudesta mitään.
Ihminen joka sanoo jokaisen kulttuurin olevan yhtä arvokas, on yksinkertaisesti tietämätön typerys.
Totaalisen tietämätön.
Mulla on kaksi lasta, silti suoraan sanottuna olen lakannut huolehtimasta. Ei se mitään auta. Perheeni yrittää elää mahdollisimman ekologisesti, mutta henkisesti olemme tämän asian suhteen kuin Ellun kanat.
Suomi on kokonaisuudessa kuitenkin hyttysen aivastus.
Ihana kesä! 🌻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttaa eniten:
- luonnon tuhoaminen
- s o d a tSua siis huolestuttaa sodat ja huono-osaiset, mutta leimaat avuntarvitsijat fundamentalisteiksi?
Tänne ei tulla esim. heilumaan päästä varpaisiin hunnutettuina, kasvattamaan lapsia eriarvoisiksi sukupuolen perusteella, kasvattamaan lapsia eriarvoistamaan länsimaaalaiset lapset huonommiksi kuin he jne.Kirjoitin _sivistymättömät fundamentalistimusssslimit_ ja tarkoitin vain heitä.
Sori, mutta sinä et päätä kuka tänne tulee tai miten sopeutuu. Heidän kulttuurinsa on yhtä arvokas kuin meidänkin.
Minulle tärkeimpiä arvoja on luonto ja ihmisoikeudet, ja jälkimmäisiin liittyen en voi hyväksyä tuollaista.
Eli heidän kulttuurinsa ei todellakaan ole yhtä arvokas vaan jotain, mitä ei pitäisi olla olemassakaan.
Tuollainen väite täyttää rikoksen tunnusmerkit.
Vierailija kirjoitti:
Jos on antanut elämänsä Jeesukselle, niin ilmastonmuutos on yhtä vähäpätöinen asia kuin hiuksen katkeaminen. Eli ei huoleta.
Ken ilmaston muuttaa, hän majoneesit truuttaa (Jeesuksen kolmannen levyn b-puolen avausbiisi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttaa eniten:
- luonnon tuhoaminen
Mieti mitä puhut? Sinun mielestäsi siis lasten eriarvoinen kohtelu sukupuolen perusteella on yhtä arvokasta kuin tasapuolinen ja reilu kohtelu?
Sinun mielestäsi länsimaaalaisten lasten pitäminen huonompina on yhtä arvokasta kuin se, että kasvatetaan lapset pitämään muita yhtä arvokkaina?
Anteeksi, mutta oletko ihan tosissasi?
Pakostikin trollaat, sillä ei noin hölmöä ja kylmää ihmistä voi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttaa eniten:
- luonnon tuhoaminen
Eli heidän kulttuurinsa ei todellakaan ole yhtä arvokas vaan jotain, mitä ei pitäisi olla olemassakaan.Tuollainen väite täyttää rikoksen tunnusmerkit.
Olet sairas trolli.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kovin on ollut viileä kesä tämäkin, eli vaihtelut ovat normaaleja. Ilmasto on jatkuvassa luonnollisessa muutoksessa. Jeesus palaa myös jo pian viimeisenä päivänä, joten turhaan murehdimme jotain ilmastoja. Höpönlöpöä.
Joo, maapallon keskilämpötila määritelläänkin just sen perusteella minkälainen kesä on sattunut Suomessa olemaan 🤦
Huolettaa. Ihmisen itsekkyys on aiheuttanut kuudennen joukkosukupuuton, joka on maapallon historian suurin. Ahneudella ei ole rajaa. Luonto on ihmiselle vain hyödyke,joka täytyy lypsää kuiviin. Ainiin, luonto tulee toimeen ilman ihmistä, mutta ihminen ei selviä ilman luontoa. Olkaamme siis luonnonystäviä, ihan jo oman hyvinvointimme ja selviämisemme tähden.
Ihminen on hyvin sopeutuvainen. Maailmansodistakin on selvitty aina vaan suurempaan kukoistukseen. Ei ihminen jää niille sijoille kuolemaan, kun olosuhteet haastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttaa eniten:
- luonnon tuhoaminen
Mieti mitä puhut? Sinun mielestäsi siis lasten eriarvoinen kohtelu sukupuolen perusteella on yhtä arvokasta kuin tasapuolinen ja reilu kohtelu?
Sinun mielestäsi länsimaaalaisten lasten pitäminen huonompina on yhtä arvokasta kuin se, että kasvatetaan lapset pitämään muita yhtä arvokkaina?Anteeksi, mutta oletko ihan tosissasi?
Pakostikin trollaat, sillä ei noin hölmöä ja kylmää ihmistä voi olla?
Ei ole tosissaan, trollaa ja yrittää saada ihmisiltä raivoisia reaktioita aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttaa eniten:
- luonnon tuhoaminen
Eli heidän kulttuurinsa ei todellakaan ole yhtä arvokas vaan jotain, mitä ei pitäisi olla olemassakaan.Turha tuollaisille sekopäille selittää, kun eivät ymmärrä ihmisoikeuksista ja oikeudenmukaisuudesta mitään.
Ihminen joka sanoo jokaisen kulttuurin olevan yhtä arvokas, on yksinkertaisesti tietämätön typerys.
Totaalisen tietämätön.
Kyseessä on uusr a s i s m i: pyrkimyksiä määritellä kulttuurit ylemmiksi ja alemmiksi; ro tuhierarkian sijaan kulttuurien hierarkia. Sori vaan, mutta tämä on ihan todettu fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttaa eniten:
- luonnon tuhoaminen
Eli heidän kulttuurinsa ei todellakaan ole yhtä arvokas vaan jotain, mitä ei pitäisi olla olemassakaan.Turha tuollaisille sekopäille selittää, kun eivät ymmärrä ihmisoikeuksista ja oikeudenmukaisuudesta mitään.
Totaalisen tietämätön.Kyseessä on uusr a s i s m i: pyrkimyksiä määritellä kulttuurit ylemmiksi ja alemmiksi; ro tuhierarkian sijaan kulttuurien hierarkia. Sori vaan, mutta tämä on ihan todettu fakta.
Olet sairas ja haitallinen ihminen, harmi kun olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen saamisen jälkeen minua on alkanut huolestuttaa millaisessa maailmassa hän joutuu elämään. Olen koittanut tehdä kaikkeni jotta oma kulutus olisi pienempää. Olen kasvissyöjä, ostan lähestulkoon kaiken käytettynä, en matkustele... Eli asia todellakin huolettaa minua. Välillä ärsyttää kuinka välinpitämättömiä ihmiset ovat asian suhteen.
Oletpa sinä upea ja erinomainen kun olet kasvissyöjä. Harmi vaan, että kun hommasit lapsen, niin kaikki muu hymistely on turhaa. Pahinta ilmaston kannalta on hankkia lapsi. Oliko tämä sinulle uutinen?
Kiitos kivasta eikä yhtään syyllistävästä kommentistasi.
Olen miettinyt paljon myös tätä asiaa. Uuden ihmisen hiilijalanjälki on todella suuri. Sen takia en aiokkaan tehdä enempää lapsia.
Ennen lasta en ollut yhtä huolissani ilmastonmuutoksesta. Hänen vuokseen teenkin nykyään joka päivä parempia valintoja. Mitä muuta voisin tehdä?Pyri mainostamaan vähemmän erinomaisuuttasi. Se, että tiedostat lapsesi olleen virhe, ja kadut nyt hänen syntymäänsä on jo hyvä alku.
Miksi sinulla on noin paha olla? Kannattaisiko mennä vaikka metsään rauhoittumaan? Kukaan ei ole mainostanut omaa erinomaisuuttaan.
Se huolestuttaa erityisesti, että 90% merten planktonista on kadonnut 1950 tasoon verrattuna eli sitä on enää 10%. Myös hyönteiset vähentyneet radikaalisti. Lajikato on hurjaa, muttei näy päälle niin selkeästi, että ihmiset havahtuisivat. Ja mitä tulee ilmastoon, niin jos golf-virta kääntyy, kuten on mahdollista, Suomeen tulee kylmää ja sateista (15c sateiset kesät miltä kuulostaa) ja toisaalla Euroopassa taas 40-50C kesät normia. Myrskyt, tulvat, jne lisääntyvät, kun Ilmaston tasapaino hakee uusia lähtökuoppia. Ei ole kyse pienistä jutuista, kun kaikki vaikuttaa toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttaa eniten:
- luonnon tuhoaminen
Totaalisen tietämätön.Kyseessä on uusr a s i s m i: pyrkimyksiä määritellä kulttuurit ylemmiksi ja alemmiksi; ro tuhierarkian sijaan kulttuurien hierarkia. Sori vaan, mutta tämä on ihan todettu fakta.
Miten sinusta tuli noin kylmä ja epäempaattinen ihminen?
Millainen lapsuus sinulla oli?
Mitä itse ajattelet, mitkä asiat on vaikuttaneet siihen että sinusta tuli ihminen jonka mielestä esim. lasten eriarvoinen kohtelu sukupuolen perusteella on ok?