Eikö teitä yhtään huoleta ilmastonmuutos?
Sanotaan, että jokainen kesä on jatkossa edellistä kuumempi.
Suomessa nyt vielä on siedettävää, mutta mites muu maailma. Mitä tapahtuu jos isosta osasta alueita tulee elinkelvottomia? Mihin ne ihmiset päättää mennä? Varmaan viileämmille alueille.
Itse olen tosi ristiriitaisissa fiiliksissä. Toisaalta en haluaisi heittää vielä hanskoja tiskiin, toisaalta aika toivoton olo.
Ja nimenomaan omien valintojen kautta tätä mietin. Lentääkö vai eikö lentää, jne.
Mitä fiiliksiä teillä?
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttaa eniten:
- luonnon tuhoaminen
- sivistymättömien fundamentalistimusssslimien invaaaaasio
- huono-osaisten ja pahoinvoivien ihmisten asiat
- s o d a tSua siis huolestuttaa sodat ja huono-osaiset, mutta leimaat avuntarvitsijat fundamentalisteiksi?
Jos tulee Eurooppaan, sopeutuu tänne tai lähtee.
Tänne ei tulla esim. heilumaan päästä varpaisiin hunnutettuina, kasvattamaan lapsia eriarvoisiksi sukupuolen perusteella, kasvattamaan lapsia eriarvoistamaan länsimaaalaiset lapset huonommiksi kuin he jne.Kirjoitin _sivistymättömät fundamentalistimusssslimit_ ja tarkoitin vain heitä.
Sori, mutta sinä et päätä kuka tänne tulee tai miten sopeutuu. Heidän kulttuurinsa on yhtä arvokas kuin meidänkin.
Minulle tärkeimpiä arvoja on luonto ja ihmisoikeudet, ja jälkimmäisiin liittyen en voi hyväksyä tuollaista.
Eli heidän kulttuurinsa ei todellakaan ole yhtä arvokas vaan jotain, mitä ei pitäisi olla olemassakaan.Turha tuollaisille sekopäille selittää, kun eivät ymmärrä ihmisoikeuksista ja oikeudenmukaisuudesta mitään.
Ihminen joka sanoo jokaisen kulttuurin olevan yhtä arvokas, on yksinkertaisesti tietämätön typerys.
Totaalisen tietämätön.Kyseessä on uusr a s i s m i: pyrkimyksiä määritellä kulttuurit ylemmiksi ja alemmiksi; ro tuhierarkian sijaan kulttuurien hierarkia. Sori vaan, mutta tämä on ihan todettu fakta.
Miten sinusta tuli noin kylmä ja epäempaattinen ihminen?
Millainen lapsuus sinulla oli?
Mitä itse ajattelet, mitkä asiat on vaikuttaneet siihen että sinusta tuli ihminen jonka mielestä esim. lasten eriarvoinen kohtelu sukupuolen perusteella on ok?Toisten ihmisten elämäntavan ja k u lttuurin kunnioittaminenko on kylmää ja epäempaattista? Nyt yrität haukata niin isoa palaa, ettei tahdo suupielet riittää. Malliesimerkki ihmisestä joka ei tiedä mistä puhuu.
Miksi pitää kunnioittaa paskamaista ihmistä tai paskamaista kulttuuria. Jos vm. on oma maa jossa saavat hääräillä, mutta tämä maa ei ole sen kulttuurin aluetta.
Minua itkettää päivittäin, kun ne mammutit kuolivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä mieluusti rasssuli ja uusrasisti (lol) jos se tarkoittaa sitä, että on oikeudenmukaisuuden ja tasavertaisen kohtelun puolustaja. :D
Järkyttävä täti tuo keskustelussa uusrasismista länkyttävä hyypiö, alan tosiaan ymmärtää miksi ns. wokeja inhotaan laajasti.
Kyse on nyt vain siitä, että sinä et ymmärrä mistä puhut. Oikeudenmukaisuus ja tasavertainen kohtelu on juurikin sitä ettei ihmisiltä riistetä heidän kulttuuriaan.
Ei vaan sinä et ymmärrä. Kyse on siitä, ettei sellaista kulttuuria tarvitse eikä pidä hyväksyä, jossa oikeudenmukaisuutta ja tasavertaista kohtelua ei ole olemassakaan.
Se, että 80-90-luvulla pari jotain sosiologian tutkijaa totesi jotain, ei ole mikään argumentti.
Myö arvostettu professori Vesa Puuronen on todennut seuraavaa: U usra si smi jakaa ihmiset kulttuurisiin ryhmiin, missä kaikkia kulttuureita ei pidetä tasa-arvoisina. Seurauksiltaan se voi Puurosen mukaan olla yhtä vakavaa kuin vanha r a s i s m i.
Eiköhän tutkijat tiedä paremmin kuin sinä 😂
Tutkija ei ota kantaa arvoihin. Luontoarvoja ja ihmisoikeuksia vaaliva kulttuuri on arvokkaampi, kuin päinvastainen. Eli kahtiajakoa on, mutta rasismia käytetään tuon huonomman oikeuttamiseksi ja paremman alistamiseksi. Tämä on elävää elämää, ei metateoriaa.
Huolettaa. Mutta fakta on se, ettei me Suomessa voida sille mitään, jos ei suuret saastuttavat muuta tapojaan, eikä ne muuta niitä. Ilmasto on globaali. Se on aivan se ja sama, vaikka me pysäytettäisiin täällä koko Suomi, niin se ei vaikuta yhtään mihinkään, kun mm. Kiina, Intia, USA, Venäjä, Valko-Venäjä jne. eivät muuta mitään. Päinvastoin, päästöt jopa kasvavat.
Näin ollen en kannata sitä nykyistä linjaa, että rankaisemalla suomalaisia ohjataan mm sähköauto ihon, jotka eivät todellakaan edes ole mikään maailman pelastus.
Lentäminen nyt on pieni tekijä koko kakussa. Asuminen, syöminen ja energiateollisuus aiheuttaa suurimmat päästöt.
En vaivaa päätäni asioilla, joihin en voi vaikuttaa. En voi vaikuttaa kehitysmaiden väestöräjähdykseen enkä oikein yhtään mihinkään, mitä tuolla muualla suuressa maailmassa tapahtuu.
Jatkan elämääni kuten ennenkin. Saan työstäni n 2000e kuukaudessa, se on sen verran pieni summa ja kun siitäkin laittaa säästöön, niin ihan hirveän suuria ilmastotuhoja ei pysty sillä rahalla aikaansaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki huolestuttaa! Meidän suomalaisten pitää nyt kykkiä kylmässä ja pimeässä, samaan aikaan kun viherkommunistit maahan tuovat aina vain lisää lähi-itäläisiä käyttämään verovarojamme.
Kansainväliset sopimukset edellyttävät ihmisten auttamista, ja normaalilla empatiakyvyllä varustetut kansalaiset haluavatkin auttaa. Kaltaisesi apukoululaiset ovatkin sitten asia erikseen. Isiltä taisi pikkasen lorahtaa joukkoon kun sinua tehtiin. Mene töihin, niin sitten voit puhua verovaroista.
Varmasti haluavat, mutta onko se järkevää on eri juttu. Tunteet kun ajavat järjen ohi, lopputulos ei välttämättä ole sitä mitä uskottiin.
-ohis
Siperiassa on tilaa ja sinne aukeaa lämpenemisen myötä valtavasti viljelymaata. Ihmisille riittää ruokaa yllinkyllin. Kun nyt vaan saataisiin tuo Putler aisoihin.
Huolestuttaa tietysti. Isoille asioille ei vain yksi ihminen kovin paljon voi, paitsi lahjoittamalla rahaa ja elämällä itse ekologisesti.
Tänään näin uutisen, jossa 90 % Atlantin planktonista olisi kuollut. Luulen että maailma on vieläkin huonommassa jamassa kuin luulemme.
Tämä on aivan varmasti yleisesti epäsuosittu mielipide, mutta minusta maailmassa pitäisi ottaa välittömästi käyttöön lapsikiintiöt. Meitä on yksinkertaisesti liikaa, kohta 8 miljaria. Jatkuvaa väestönkasvua ei pallo kestä.
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttaa tietysti. Isoille asioille ei vain yksi ihminen kovin paljon voi, paitsi lahjoittamalla rahaa ja elämällä itse ekologisesti.
Tänään näin uutisen, jossa 90 % Atlantin planktonista olisi kuollut. Luulen että maailma on vieläkin huonommassa jamassa kuin luulemme.
Tämä on aivan varmasti yleisesti epäsuosittu mielipide, mutta minusta maailmassa pitäisi ottaa välittömästi käyttöön lapsikiintiöt. Meitä on yksinkertaisesti liikaa, kohta 8 miljaria. Jatkuvaa väestönkasvua ei pallo kestä.
Plankton-uutinen osoittautui valeuutiseksi. Vaikka merten tilanne on huolestuttava, on tuon tutkimus epäluotettava ja uutisointi propagandanhaluista jonka tarkoituksena on saada "tutkimuksen" tehneelle henkilölle rahoitusta.
Ilmastonmuutos itse asiassa tapahtuu nopeammin kuin kukaan osasi odottaa. Esim. vuosi sitten tiedemiehet varoittivat että Britanniassa voidaan rikkoa 40°C raja seuraavan 10 vuoden sisällä. Ei mennyt kuin yksi vuosi.
https://metro.co.uk/2021/07/25/uk-warned-to-expect-40c-heatwaves-within…
Vuotta aikaisemmin paikallinen ilmatieteen laitos oli sanonut että joskus kaukana tulevaisuudessa 40°C voitaisiin rikkoa kolmen tai neljän vuoden välein mikäli kasvihuonekaasupäästöt jatkuvat kovalla tasolla, mutta että Britannian nykyilmastossa 40°C rikkominen on äärimmäisen epätodennäköistä.
In the UK, the Met Office warned last year that parts of the UK could see 40°C days every three to four years, if greenhouse gases continue to be emitted at a high rate.
But it did say the chances of the UK’s current climate breaking the 40°C mark are ‘extremely low’.
Samaa olen itsekin miettinyt. Miten kukaan ylipäätään uskaltaa tehdä lapsia, kun heillä ei tule olemaan kummoista tulevaisuutta? Tilanne alkaa olla se, että ihmiskunta tulee kuolemaan sukupuuttoon jo tällä vuosisadalla, ja elämä tällaisena mihin olemme tottuneet ei tule jatkumaan enää kuin kymmenen, korkeintaan parikymmentä vuotta. Pohjoismaissa olosuhteet tulevat olemaan pisimpään elinkelpoiset ilmaston puolesta, mutta turvallisuustilanne tulee olemaan katastrofaalinen, koska muutkin haluavat pakkautua tänne, on nälänhätää ja pulaa puhtaasta vedestä jne. Koska maailmanlaajuisia päätöksiä ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi ei ole saatu aikaan vaikka tässä olisi ollut 30 vuotta aikaa tehdä ne muutokset, kriittinen 1,5 asteen raja ylitetään todennäköisesti jo tällä vuosikymmenellä. Ilmastonmuutoksen pysäyttäminen vaatisi käytännössä kapitalismista luopumista, ja sitähän ei haluta rahan ahneuksissa tehdä. Nyt on käsillä viimeiset hetket tehdä muutos, ellei ole jo liian myöhäistä.
Ei huoleta koska ei ehdi tapahtua suuria muutoksia elämäni aikana. Ajelen diesel autolla päästellen kasvihuonekaasuja ja pienhiukkasia.