Kun nykyisen miehen ex ottaa yhteyttä ja varoittaa... Kannattaa ehkä uskoa!
Ystäväni oli todella näreissään siitä, kun hänen uuden "unelmamiehensä" exä laittoi hänelle toistuvasti varoituksia siitä, että ystäväni nykyinen mies on väkivaltainen hullu, joka on saanut ehdollisia vankeusrangaistuksia lähisuhdeväkivallasta. Kuulemma hakannut tämän varoittaneen exän teholle.
No, joskus nämä exät ovat oikeasti hulluja, mutta ei aina. Kannattaakin olla hieman varuillaan ja selvitellä hieman asioita. Käräjäoikeuteen (nykyisen ja entisten asuinpaikkojen) soittamalla saa kyllä tietää mahdollisesta rikoshistoriasta. Pitää vain uskaltaa soittaa ja kysyä. Käräjäoikeudesta saatu tieto saattaa olla jotain sellaista, mitä ei toivoisi saavansa, mutta se saattaa pelastaa hengen tai ainakin terveyden.
Ystäväni ei näitä hullun äijänsä exän varoituksia ottanut kuuleviin korviinsa kertoihan unelmamies exänsä olleen "hullu", "mielipuoli" jne.
En halua mennä sen enempää yksityiskohtiin, mutta sanon vain tämän: tiikeri ei pääse kauhean helposti raidoistaan.
Kommentit (82)
Saako mistään tietoa kotihälytyksistä, jotka eivät olisikaan johtaneet mihinkään? Mutta siis että on soitettu poliisille kuitenkin kotiväkivallasta tms.
Vierailija kirjoitti:
Saako mistään tietoa kotihälytyksistä, jotka eivät olisikaan johtaneet mihinkään? Mutta siis että on soitettu poliisille kuitenkin kotiväkivallasta tms.
Ei mitenkään. Ainoa tapa saada tuollaisesta tietoa on tuntea poliisi, joka suostuu riskeeraamaan oman työuransa urkkimalla laittomasti muiden ihmisten kuvioita.
Vierailija kirjoitti:
Minä itse katson ihmisen kuka on?Oli kyse miesytävästä tai ihan yleisesti uudet ihmiset elämässäni,Toiminta paikoissa,kuin aktivitteetit.En lähde yhtään mukaan nekatiiviset kertomukset ex ihmisiltä tai toiminta pisteidenmulta asiakkailta,jotka yrittävät saada oma kuppi kuntansa minut.Nollaamalla ne henkilöt joille olen ystävällinen.Minulla on silmät ja korvat päässäni käytän itse niitä.En tarvitse toisia ihisiä mustamalaman henkilöä ,henkilöitä jotka elämässäni on.Sillä kateudella on ääretön voima ja pahan suopeisuudella.
Välimerkin jälkeen tulee välilyönti! Eihän tuosta ota Erkkikään selvää.
Ja kun on vuokraamassa asuntoa, kannattaa tarkistaa käräjäoikeudesta, onko vuokranantaja haastanut aikaisempia vuokralaisiaan oikeuteen.
Vierailija kirjoitti:
Minä itse katson ihmisen kuka on?Oli kyse miesytävästä tai ihan yleisesti uudet ihmiset elämässäni,Toiminta paikoissa,kuin aktivitteetit.En lähde yhtään mukaan nekatiiviset kertomukset ex ihmisiltä tai toiminta pisteidenmulta asiakkailta,jotka yrittävät saada oma kuppi kuntansa minut.Nollaamalla ne henkilöt joille olen ystävällinen.Minulla on silmät ja korvat päässäni käytän itse niitä.En tarvitse toisia ihisiä mustamalaman henkilöä ,henkilöitä jotka elämässäni on.Sillä kateudella on ääretön voima ja pahan suopeisuudella.
Mun ystävä sanoi samaa.
Ei kuunnellut muiden varoituksia.
Elää nyt parisuhteessa jossa paljon henkistä väkivaltaa, väkivallalla uhkailua ja kerran hakattu sairaalakuntoon.
Hän uskoo edelleen miehestä hyvää eikä usko näitä "hulluja" exiä.
Mies kun sanoo että he valehtelevat niin niinhän asia sitten on.
On ilmeisesti ainakin kaksi lähestymiskieltoakin tällä miehellä eri exiin mutta ne kuulemma on vaan pienestä viestittelystä johtuvia. Jep, niin varmaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Tämä on niin totta.
Mutta käräjäoikeudesta, etkä mistään muualtakaan ei saa rikosrekkaria tai vastaavaa.Kyllä saa, jos ei ole salassapidettäviä.
No ei kyllä saa toisen rikosrekisteriotetta.
Tämä on totta. Kenenkään nimellä ei saa haettua käräjäoikeuksilta mitään. Mutta jos on tiedossa rikos tai diaarinumero, niin niillä saa julkiset asiakirjat. Jos siis kysyt käräjäoikeudelta Pikitie 6969 B:ssä 2019 tapahtunutta pahoinpitelyä, niin sen perusteella saat asiakirjat. Jos kysyt "mitä rikoksia Matti Möttönen on tehnyt?", niin et saa mitään.
Kyllä minä olen saanut henkilön nimellä käräjäoikeuden asiakirjoja luettavakseni. Niitä saa ihan helposti.
Toki kannattaa ottaa huomioon, että samannimisiä henkilöitä voi olla muitakin kuin se yksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Tämä on niin totta.
Mutta käräjäoikeudesta, etkä mistään muualtakaan ei saa rikosrekkaria tai vastaavaa.Kyllä saa, jos ei ole salassapidettäviä.
Tämä on totta. Kenenkään nimellä ei saa haettua käräjäoikeuksilta mitään. Mutta jos on tiedossa rikos tai diaarinumero, niin niillä saa julkiset asiakirjat. Jos siis kysyt käräjäoikeudelta Pikitie 6969 B:ssä 2019 tapahtunutta pahoinpitelyä, niin sen perusteella saat asiakirjat. Jos kysyt "mitä rikoksia Matti Möttönen on tehnyt?", niin et saa mitään.
Mihin tämä tieto perustuu?
Omassa tapauksessani mies paljastui vielä kamalammaksi kuin exä kertoi. Toki myös kaikki exän kertoma piti täysin paikkansa, vaikken sitä siinä vaiheessa uskonutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka miehen exä olisikin sekopää, kuka haluaa olla suhteessa, jossa kumppanin exä vainoaa?
No vainoaminen ja varoittaminen on kaksi eri asiaa.
Ei ole siinä tapauksessa, että se varoitus olisi valhe, sitä tuossa haettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Tämä on niin totta.
Mihin tämä tieto perustuu?
Oikeusrekisterikeskus voi luovuttaa diaari- ja asianhallintatietojen valtakunnallisesta käsittelyjärjestelmästä oikeudenkäynnin perustietoja tai muita tuomioistuimen diaaritietoja, jos
1) luovutettavat tiedot tuomioistuimen hallussa ovat oikeudenkäynnin julkisuudesta annettujen säädösten mukaan julkisia,
2) tuomioistuin ei ole rajoittanut tiedonsaantia valtakunnallisesta käsittelyjärjestelmästä ja
3) hakuperusteena ei käytetä henkilön nimeä tai muuta henkilön tunnistetietoa.
https://www.oikeusrekisterikeskus.fi/fi/index/tietopalvelu/yleinentiedo…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka miehen exä olisikin sekopää, kuka haluaa olla suhteessa, jossa kumppanin exä vainoaa?
Ja varoituksen valheellisuus tai todenmukaisuus tarkistetaan kristallipallosta?
Vai kysytäänkö mieheltä, joka sanoo, että "höpsis, exä oli vaan HULLU!"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistiset ex-kumppanit tykkää "varoitella" ex-kumppaneistaan.
Jos varoituksia ei uskota saattavat käydä kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain varoituksen. En tietenkään kysynyt mieheltä vaan pistin silmät auki ja aloin tarkkailla. Kun tuli sitten sen verran dataa haaviin ja särö rakkauteen, juoksin ja kovaa enkä yrittänyt jäädä setvimään suhdetta ja tilannetta, kuten olisin ilman varoitusta tehnyt.
Kyllä, todellakin kannattaa uskoa.
Pitäisin sellaista exää hulluna joka alkaa häiriköimään exiwnsä nyksiä. Ei ole päässyt yli ja haluaa tuhota exänsä elämän kun ei itse siihen kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain varoituksen. En tietenkään kysynyt mieheltä vaan pistin silmät auki ja aloin tarkkailla. Kun tuli sitten sen verran dataa haaviin ja särö rakkauteen, juoksin ja kovaa enkä yrittänyt jäädä setvimään suhdetta ja tilannetta, kuten olisin ilman varoitusta tehnyt.
Siis lähdit ekan riidan tullen menemään, kun tämän exä varoitteli? Taitaa siellä myhäillä tyytyväisenä kun sai exänsä suhteen tuhottua.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin sellaista exää hulluna joka alkaa häiriköimään exiwnsä nyksiä. Ei ole päässyt yli ja haluaa tuhota exänsä elämän kun ei itse siihen kuulu.
Eksä on patologinen valehtelija. Voin lyödä vetoa, että samat valeet esitetty nyksällekin. Voisin ihan vaan sivulauseissa esittää totuudet ja kylvää näin siemenen naiselle lähteä kyseenalaistamaan asiat, tekee sen sitten tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis lähdit ekan riidan tullen menemään, kun tämän exä varoitteli? Taitaa siellä myhäillä tyytyväisenä kun sai exänsä suhteen tuhottua.
En lähtenyt ekan riidan tullen menemään vaan en lähtenyt enää mukaan kun gaslighting meni överille tasolle. Myöhemmin ilmestyi kaksi eksää lisää tarinoineen. Mies on paljon pahempi kuin olisin voinut kuvitella. Kiitos näiden, en mennyt takaisin, kun mies yritti. Säästyin paljolta, kriisiterapiaa tarvittiin jo tähänkin.
Minulla ei yhtä järkyttäviä tapahtumia ole kuin muilla, mutta silloisen poikaystävän exä varoitti, että mies tulisi satavarmasti pettämään minua ja tekemään usean päivän katoamistemppuja, kuten oli tehnyt hänellekin. En lotkauttanut korvaa asialle, sillä tämä ex ei voinut sietää minua muutenkaan, joten annoin asian olla.
No, voi arvata miten siinä kävi. Pettämistä ja niitä katoamistemppuja alkoi tulla. Mies myös pahoinpiteli minut lievästi kerran, mikä oli tuli "uutena". Exä otti minuun yhteyttä sanoen, "mitä minä sanoin".