kuka maksoi ajokorttisi???
Kommentit (45)
Mummo maksoi kaikille jotka halus.
Kunnon yrittäjäperheen vesoina meidät lapset pakotettiin perheyrityksen töihin jo nuorena. Palkka maksettiin tilille, jota ei päässyt itse käyttämään. Niinpä itselläni olikin rahaa sekä ajokorttiin että autoon.
Ei puhettakaan, että vanhemmat tai kukaan muukaan olisi maksanut ajokorttia. Itse tein kesätöitä kahtena kesänä, kunnes oli varaa mennä autokouluun. Näin teki 1989 kortin ajanut.
Kaikki lapsilisät oli säästetty tilille, sain pankkikirjan itselleni kun viimeinen lapsilisä oli maksettu ja maksoin sitten ajokortin niistä rahoista.
Sinä kuvittelet, että kukaan muu ei voi ajokorttia maksaa? Annetaan tässä nyt lisää vaihtoehtoja: työnantaja, armeija, kummi, joku muu sukulainen.
Minulle maksoi silloinen poikaystävä joululahjaksi.
Vastasin vanhempani. Minulla oli säästötili vauvasta asti jonne vanhempani laittoivat rahaa joka kuukausi 18v asti. Kyseisillä säästöillä maksettiin ajokortti. Eli näin voisi varmaan sanoa että vanhempani maksoivat.
Vanhemmat maksoi sekä minulle että siskolle. Ja olen tästä kiitollinen. Oltiin kyllä molemmat siskon kanssa kesät töissä, mutta vanhemmat eivät halunneet että maksamme omista ajokortit. Heillä oli varaa ja halusivat tehdä sen meille. Näin saimme säästettyä rahaa siihen, kun muutettiin kotoa pois.
Omat lapset ovat vasta peruskoulussa, mutta itselläni sama ajatus. Haluan auttaa lapsiani niin paljon kuin pystyn. Ja ajokortti on yksi tällainen kohde.
Itse. Luultavasti vanhemmat olisivat maksaneet, jos heillä olisi ollut rahaa.
Vanhemmat maksoi meille kaikille 3 lapselle.