Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kuka maksoi ajokorttisi???

Vierailija
18.07.2022 |

simppelisti kuka maksoi.

kuka maksoi ajokorttisi???

Vaihtoehdot

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun vanhempani maksoivat. Olin 19 ja ollut juuri vaihto-oppilaana. Ei minulla ollut paljoakaan säästöjä.

Vierailija
22/45 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela

Mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat maksoivat kaikkien kolmen lapsen koulunkäyntikulut ylioppilaaksi saakka, ajokortin ja ensimmäisen auton. Opiskeluaikana lukion jälkeen sain myös toisinaan rahaa, jos oli hätätilanne. Lainalla opiskelin ja opintoraha ja asumistuki olivat silloin varmaankin nykyistä paremmat niin ihan hyvin pärjäsi. Äiti pakkasi aina ison ruokakassin mukaan, kun kävin kotona viikonloppuna :) 

Vierailija
24/45 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksoin, mutta pari vuotta nuoremmalle veljelle maksoi vanhemmat (selitys oli että he "lainasivat" rahat.. Eipä ole lainaa veli maksanut vielä 20 vuoden jälkeenkään. Mielellään olisin itsekin ottanut 20+ vuotta korotonta lainaa!). Reilu meininki 🙄.

Vierailija
25/45 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksoin 2000€ omasta pussista. Autoon ei sitten ole koskaan ollut varaa, paitsi vuokra-autoon eri pituisia pätkiä tarvittaessa...

Vierailija
26/45 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Any public school district that maintains grades 9 through 12 must offer a driver education course in any school that it operates."

Nain USAssa, ajokortin voi suorittaa koulussa. Kai se jotain on maksanut mutta niin vahan etta en muista. 

Vierailija
27/45 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöautokortin maksoin itse ja rekkakortin ajoin armeijassa.

Vierailija
28/45 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä itse töitä tekemällä että osin apurahaa (eronneilta) vanhemmilta, 1991.

Vierailija
29/45 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaupungissa tarvitse autoa.

Vierailija
30/45 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Any public school district that maintains grades 9 through 12 must offer a driver education course in any school that it operates."

Nain USAssa, ajokortin voi suorittaa koulussa. Kai se jotain on maksanut mutta niin vahan etta en muista. 

Kenet nait?

Kyllähän sen teoriakurssin voi Suomessakin suorittaa lukiossa, mutta päälle sitten tulevat ajotunnit ja tonnien lasku.

Vierailija
31/45 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat vanhempani maksoivat. Ajoin kortin heti, kun täytin 18v.

Vierailija
32/45 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenet nait?

Kyllähän sen teoriakurssin voi Suomessakin suorittaa lukiossa, mutta päälle sitten tulevat ajotunnit ja tonnien lasku.

USAssa suoritetaan myos ajotunnit koulussa ja opetukseen sisaltyy mm. renkaan vaihto ja muuta helppoa huoltoa. Kaikki suorittavat ajokortin lukiossa.

Vierailija
33/45 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenet nait?

USAssa suoritetaan myos ajotunnit koulussa ja opetukseen sisaltyy mm. renkaan vaihto ja muuta helppoa huoltoa. Kaikki suorittavat ajokortin lukiossa.

Kuulostaa kätevältä.

Vierailija
34/45 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat maksoivat omani ja myös itse olen maksanut lasten ajokortit, nuoremmalta puuttuu vielä.

Mutta puolison kohdalla oli niin, että hän ja seuraava sisaruksista maksoivat itse niin ajokortin kuin autonkin. Kahdelle nuorimmalle sitten vanhemmat maksoivat niin kortin kuin auton. Puoliso ei asiasta välitä, mutta itseäni ärsyttää kun edelleen nuorimpia sisaruksia paapotaan vaikka kaikki ovat jo keski-ikäisiä. Eipä se mulle kuulu tai ole multa pois, mutta selkeä epäoikeudenmukaisuus harmittaa aina.

Vierailija
35/45 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin omilla lapsilisilläni jotka vanhemmat säästi tähän tarkoitukseen.

Vierailija
36/45 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselijätrolli on näemmä päässy taas suljetulta.

Ihan ite maksoin oman ajokorttini.

Vierailija
37/45 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kyllä vanhemmat sanoivat aikoinaan että maksavat. Mutta sitten kun se aika tuli, niin ei oltu maksamassakaan.

No en ole vielä hankkinut ajokorttia ollenkaan , täällä kaupungissa olen pärjännyt ilmankin. Miksi siis turhaan maksaa siitä.

Vierailija
38/45 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksoin. Veljille toki vanhemmat kustansivat. Perustelu: En maksa tytön ajokorttia, kuitenkin vain ajaa itsensä hengiltä.

Omille lapsillemme olemme ajokortit maksaneet, ja autot myös, sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
39/45 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse ja vielä 2000 Markkaa maksoi!

Kun Suomessa oli vielä markat!

Vasta sen jälkeen tuli eurot.

Vierailija
40/45 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen isä.