Miten pärjätä masentuneen kumppanin kanssa
Hei,
Olen 18v tyttö. Olen noin vuoden seurustellut 21v pojan kanssa. Kun aloimme seurustelemaan, tiesin kumppanini masennustaustan. Hänen masennuksensa oli kuitenkin melko taakse jäänyttä elämää tuolloin.
Kuitenkin suhteemme aikana masennus on alkanut näyttäytyä 2 vko-1kk mittaisina jaksoina, jolloin kumppanillani on todella vaikeaa. Hän on saanut ammattiapua, mutta niistä ei juurikaan ole ollut apua.
Onko kellään mitään vinkkejä omaan jaksamiseeni? Tuntuu että oma jaksamiseni on lopussa toisesta huolehtimiseen ja olen itsekin usein kumppanini puolesta alakuloinen. Haluan kuitenkin jatkaa suhdetta, sillä ilman häntä olisin hyvin onneton, vielä onnettomampi kuin nyt.
En siis tarvitse mitään neuvoja että jätä se, eroa siitä ennen kun itsekin sairastut. Haluaisin vinkkejä miten selvitä tästä yhdessä poikaystäväni kanssa.
Kommentit (62)
Kaikille ihmisille melkeinpä käy niin, että masentuvat myös jos kumppani on masentunut. Sellaisia ihmiset ovat. Voit olla vahva jonkin aikaa ja sitten se tulee. Siksi et saa sellaisia neuvoja kuin kaipaat.
Millä lailla se tyyppi vaikutti niin erikoiselta?