Kuinka usein käyt lääkärissä?
Minä käyn ainoastaan silloin kun on aivan pakko. Niin ja ne vuosittaiset tai puolivuosittaiset kilpparikokeet, perusverenkuva tms.
Viimeksi oli pakko mennä päivystykseen rytmihäiriöiden takia. Ja nainen olen. En edes kehtaa mennä vaivaamaan terveydenhuoltoa jonkun pikkujutun takia.
Kommentit (17)
Älä huoli vaivauksesta. Vaikka menisit vakavasta syystä käsketään jo luukulla syödä buranaa jottei tarvitsisi vaivata lääkäreitä. Eläköön hyvinvointi valtio
Menin vakavasta syystä ja sain apua. Oireet lähtivät seuraavana päivänä kokonaan, mitä nyt satunnaisesti on jotain pientä ollut. Vaan kyllähän niitä tapauksia on, että on jätetty kokonaan tutkimatta tai diagnosoitu väärin.
Ap
En kovin usein. Viimeksi olen käynyt kai vuonna 2019. Ennen koronaa joka tapauksessa.
Kaksi kertaa vuodessa syöpäkontrollissa, ja muuten ehkä kerran vuodessa jonkun vaivan takia.
Viiden vuoden välein työpaikkalääkärillä työpaikan tarjoamalla tarkastuksessa.
Mahdollisimman harvoin. Ja sitten onkin kokolailla pitkä lista asiaa. Meni viisi vuotta ilman ainoatakaan käyntiä, mutta nyt kesällä on tullut käytyä melkein joka viikko, paitsi heinäkuussa kun on kaikki sulki. Jatkuu elokuussa, ehkä jopa kirurgisin toimenpitein.
Keskimäärin 2 kertaa vuodessa.
Tänä vuonna olen käynyt hammaslääkärissä ja nyt olen odottanut pari kuukautta yleislääkärin käyntiaikaa. Toivon, että vaivani tutkitaan, joten tänä vuonna saattaa olla useampiakin käyntejä.
Silloin kun lääkärissä käynnille on tarvetta. 1 krt/vuosi tai harvemmin.
Tänään oli pakko mennä, edellinen käynti muistaakseni 2018.
Molemmilla kerroilla vaiva hoidettu hyvin ja liikoja odottamatta, kiitos hoitavalle väelle.
Vain tarvittaessa, ei seurantaa vaativaa sairautta.
2019 olin viimeksi, sitä ennen ehkä n. 2005. Ei ole ollut tarvetta.
En varmaan kolmeen vuoteen. Lahdessa tuli ennen aina kutsu diabetestarkastukseen mutta kun siirryttiin Harjun terveyteen niin kutsut loppui. Ei ole ollut mitään muutakaan asiaa sinne.
Kaksi kertaa vuodessa on pakko kayda jos haluaa Medicaren maksavan hoidosta. Ei armoa!
Silloin kun on pakko. Ei ole sairauksia tms seurantaa vaativaa. Viimesyksynä muistaakseni käynyt viimeksi.
Silloin, kun divertikuliitti aktivoituu 1-3 vuoden välein. Todella hyvin on hoidettu. Koskaan ei ole väheksytty.
Juuri tänään menossa tapaamaan onkologiani. Käyn kontrollissa kolmen kuukauden välein ja samalla otetaan verikokeet sekä tarkistetaan lääkitys jota saan syövän hoitoon.
Näin mennyt nelisen vuotta. Alussa kävin joka kuukausi, sitten harvennetttiin.
En asu Suomessa.
Silloin kun on ihan pakko. Talvella leikattiin murtunut käsi ja nyt löytyi rintasyöpä. Ennätys varmaan tulee tänä vuonna.