Imatra.Oletko käynyt?
Imatra.Oletko käynyt.Minkälainen paikka Imatra on?Tiedän ainoastaan että on pikkukaupunki lähellä Venäjän rajaa.
Kommentit (209)
Kävin ensimmäistä kertaa Imatralla viime vuonna: Auto hajosi ja jätti tien päälle. Punkki pisti ja sain borrelioosin.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon saanut Imatrasta raumat.
Myös täällä huonoja muistoja Imatrasta.
Vierailija kirjoitti:
Haisee. Hyhhyh
Kaukopään tehdas siellä haisee.
Olen käynyt. En keskusta-alueella vaan vähän sivumpana.
Imatran kylpylässä yövyin, nautin allas-osastosta ja loppuillasta olin tanssiravintolassa seuraamassa Frederikin keikkaa.
Olen käynyt monestikin. Useita pikkukyliä laajalla alueella ja etäällä toisistaan. Valtion hotelli ja Imatran kylpylä sekä toinen Lappeenrannan kahdesta kylpylästä kaupungin lähistöllä. Joku joki virtaa kaupungin läpi. Golfkenttä löytyy ja yksi Lappeenrannan kolmesta kentästä on aivan kaupungin rajan tuntumassa. Kaupungissa on myös yksi tehdas ja toinen on Venäjän puolella 5 km kaupungin keskustasta. Kaupungissa on myös entinen rajanylityspaikka.
Juuri eilen uutisissa sanottiin, että Imatralta lähtee pilkkahinnalla asunnot venäläisille, kun on vapaat markkinat. Halvalla saa ja hevosella pääsee.
Sinä päivänä kun Venäjä hyökkää, niin tuo Imatra lähtee kartalta kuin nato-ohjus.
Vierailija kirjoitti:
Sinä päivänä kun Venäjä hyökkää, niin tuo Imatra lähtee kartalta kuin nato-ohjus.
Kylmää puhetta. Ei se Imatra ole ensimmäinen kohde, vaan Helsinki ja pääkaupunkiseutu. Hallintoaluetta. Ei sitten oo tullut mieleen?
Imatra on keinotekoinen luomus: se perustettiin jatkosodan jälkeen Jääsken, Ruokolahden ja Joutsenon osista.
Paljon alkoholismia ja syrjäytymistä. Murhia ollut liikaa väkimäärään nähden.
Onko nyt jo täysin kuollut kaupunki, kun on raja kiinni? Menikö monta yritystä konkkaan?
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt. Kaunis paikka.
Imatran koski on vaikuttava. Historian havinaa, kun siellä on se paviljonki.
Kävin kerran. Kysyin tietä, mutten saanut vastausta, kun vastaantulija osasi vain venäjää.
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilen uutisissa sanottiin, että Imatralta lähtee pilkkahinnalla asunnot venäläisille, kun on vapaat markkinat. Halvalla saa ja hevosella pääsee.
Onneksi venäläiset eivät enää pääse Suomeen. Ihanaa, että raja on kiinni!
Hyviä muistoja Imatralta. Tänään luin, että väkimäärä kääntynyt nousuun, pitkästä aikaa näin. Hyvä suunta.