Imatra.Oletko käynyt?
Imatra.Oletko käynyt.Minkälainen paikka Imatra on?Tiedän ainoastaan että on pikkukaupunki lähellä Venäjän rajaa.
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Asunnot on tosi edullisia.
Syystäkin. Ei siellä kukaan halua asua.
Nuorena Imatran ajoissa, kerran Jazz festareilla, kerran kursseilla Valtionhotellilla, muuten vaan pari kertaa ravintolassa. Ei oikein kiinnostava kaupunki .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri pääsee kävelemällä rajan yli, niin ei ehkä houkuttele!
Meillä oli pikkujoulut kerran Imatralla. Baarissa 90% miehiä. Voisin mennä toistekin.
Aikuinen poikani totesi, että etkö äiti tiedä Imatran olevan paikkakunta mistä naiset on lähteneet ja vain miehiä jäänyt.
Kaunista luontoa! Kuohuva koski on mieletön. Vieressä Kruunun puisto hiidenkirnuineen. Valtionhotelli puistoineen. Venesatamassa lammassaari. Kylpylän alue. Syrjempänä Immolan järvi, kauniine rantoineen. Alvar Aallon Kolmen ristin kirkko. Vuoksen kalastuspuisto ja Vuoksi rantoineen. Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka. Kannattaa käydä.
Vierailija kirjoitti:
Olen parhaillaan täällä käymässä. Kuppainen vanhusten kylä. Pari grilliä on ja se siitä.
Jo vain! Vai pari grilliä eikä muuta 🤣 No toivottavasti sait sentään vatsasi täyteen👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi minä ja aika moni muukin 😊
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin saastunut haiseva kaupunki. Mieheni asunut 40 vuotta sitten ja oli ihan järkyttynyt, kun nyt käytiin. Talojen ulkoseinät mustan mönjän peitossa ja tehtaan löyhkä ympärivuorokautista. Joka paikka täynnä venäläisiä.
Luin näitä tekstauksia ja tää oli kyllä pohjanoteeraus! Mitä ihmettä?! Yksikään asia ei pidä lähellekään paikkaansa, en jaksa moisia valheita käydä edes kommentoimaan. Toivon vain kirjoittajalle mielenrauhaa tuo 'järkyttävän kokemuksen' jälkeen.
Mistähän tuo Imatra-nimi juontuu?
Olen aina pitänyt siitä.
T. Etelärannikolta
Olen käynyt monta kertaa Imatralla ja seuraavan kerran huomenna. En asuisi siellä, mutta jotkut palvelut halvempia kuin Lappeenrannassa.
Imatran lähiöt ja palvelut on räjäytetty ympäri kylää. Oma auto on välttämätön. Imatrankoski eli jonkinainen keskusta on tyhjentynyt Mansikkalan markettialueen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi minä ja aika moni muukin 😊
Väestömäärä laskee kuin lehmän häntä. Enää noin 25 000 asukasta.WT-porukka on valtaosa jäljelle jäävistä mutta jos se ei häiritse, niin mikäs siinä. Moottoritietä pitkin pääsee pois.
Vierailija kirjoitti:
Suomen rumimpia kaupunkeja, ehkä rumin. Ei, Iisalmi on rumin.
Iisalmi ei ole todellakaan rumin. Kouvola, Riihimäki ja monta muuta menee edelle!
Aina kun käyn imatralla käyn mäcissä. Samalla tarkistan kosken tilanteen. Mansikkalassa on muuten prisma. Ja pitkärip. Taitaa olla purker king myös tien varressa. Kylpyläkin nähty. Kyllä siellä saa ajan kulumaan. Helpomi mennä imatralle kun sumatralle
https://www.imatra.fi/tietoa-imatrasta/tilastot/vaestotilastot
Rajan kiinnilaitto oli kova suonenisku koko Itä-Suomelle. Missä viipyy EU-n aluekehitysrahat? Urpo kävi von der Leyeniä lennättämässä itärajalla!
Uuu, kerran vuodessa tapahtuu jotain.