G: Onko täällä muita lihavia, bmi vähintään 36,jotka ei jaksa laihduttaa? Tai on usko loppunut eikä enää jaksa edes yrittää?
Vertaistukea kaipaan.
Paino jo vuosia alkanut yksillä. Ikää pian 37v ja olen 7 vuotta ollut melkein 100kg.
Kaikki yritykset laihduttaa epäonnistuu lopulta. Välillä jopa itsetuhoisia ajatuksia epäonnistumisien vuoksi. Lapsia 3, niiden vuoksi nousen aamulla, vaikka näytän hirveältä.
N36 98kiloa 162cm
Kommentit (99)
Minä kyllästyin ikuiseen laihduttamiseen ja takaisin lihomisiin. Kävin laihdutusleikkauksessa ja dieetit jäi sinne. Paino tippuu koko ajan ilman laihdutusta ja dieettiä.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin "jaksa laihduttaa"? Ei laihduttaakseen tarvitse tehdä mitään, jättää vain pysyvästi muutaman asian pistämättä suuhunsa. niin paino tosiaan tippuu tekemättä mitään.
En jaksa sitä epämukavuutta. Nytkin hyvä olo, kun vatsa täynnä kaikkea hyvää. Vaikuttaa positiivisesti mielialaankin :)
Ap
älä mieti mitään painoa.
keskity lapsiin.
ja ole onnellinen joka päivästä.
hyväksy painosi niin asiat alkaa rullaamaan ihan eri tavalla.
äläkä vertaa itseäsi kehenkään toiseen ihmiseen.
Nyt lääkäriin kipin kapin ja pyydät laihdutuslääkkeitä. Lihavuus on krooninen sairaus ja siihen on nykyisin myös lääkitys. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllästyin ikuiseen laihduttamiseen ja takaisin lihomisiin. Kävin laihdutusleikkauksessa ja dieetit jäi sinne. Paino tippuu koko ajan ilman laihdutusta ja dieettiä.
Huijari.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin "jaksa laihduttaa"? Ei laihduttaakseen tarvitse tehdä mitään, jättää vain pysyvästi muutaman asian pistämättä suuhunsa. niin paino tosiaan tippuu tekemättä mitään.
Milloin ja paljonko olet itse pudottanut painoa?
Mulla kävi teininä niin, että kyllästyin laihduttamiseen ja aloin syömään ruoka-aikoina kunnolla sitä samaa ruokaa, mitä muukin perhe söi. Paino alkoi pudota.
Nyt on ikää 50+, ja olen normaalipainoinen. Toki matkan varrella on muutaman kerran pitänyt vähän tarkistaa annoskokoja, tai vähentää herkkujen määrää, kun paino on lähtenyt hitaaseen nousuun.
Tiputin itse 7 kiloa normaalipainon sisällä. Se vaati vain annoskokojen tarkastelua. Söin ja syön edelleenkin sipsiä yms. "Typerää", mutta pienempiä määriä. Älä siis kiellä itseltäsi kaikkea, vaan opettele uusiin annoskokoihin.
Kukkuuvaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
32-vuotiaana 21,5 kg niin että ei yhtäkään karkkia tai limpparia tai vastaavaa noin vuoteen. Ei tarvinnut mitään siis tehdä, vaan jätin juurikin tekemättä. Sama pätee jokaiseen. Itse en tehnyt mitään muistiinpanoja, mutta saattaisi avata monella silmät jos kaksikin viikkoa merkkaisi johonkin j o k a i s e n pienenkin suupalan.
Ei tarvitse laihduttaa, alkaa vaan syömään kunnolla. Eikä tässä tarvitse selittää, mitä se tarkoittaa. Kaikki tietää, mitä terveellinen ravinto. Ja mitä se ei ole. Pitäis ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse laihduttaa, alkaa vaan syömään kunnolla. Eikä tässä tarvitse selittää, mitä se tarkoittaa. Kaikki tietää, mitä terveellinen ravinto. Ja mitä se ei ole. Pitäis ainakin.
Ja lässyn lässyn lää.....
Vierailija kirjoitti:
Kukkuuvaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
32-vuotiaana 21,5 kg niin että ei yhtäkään karkkia tai limpparia tai vastaavaa noin vuoteen. Ei tarvinnut mitään siis tehdä, vaan jätin juurikin tekemättä. Sama pätee jokaiseen. Itse en tehnyt mitään muistiinpanoja, mutta saattaisi avata monella silmät jos kaksikin viikkoa merkkaisi johonkin j o k a i s e n pienenkin suupalan.
Monethan syövät liikaa juuri silloin, kun elämässä on liikaa muita kuormittavia tekijöitä (pienet lapset, raskas työ, parisuhdehuolia yms.). Syöminen helpottaa hetkellisesti oloa ja vähentää stressin tunnetta.
Stressittömässä elämäntilanteessa painon pudottaminen tosiaan käy parhaassa tapauksessa melkein kuin itsestään. Valitettavasti on paljon ihmisiä, jotka ovat ylikuormittuneita käytännössä koko elämänsä. Mitään oikeudenmukaisuuttahan näissä asioissa ei ole.
Tämä ei ole mikään hyvä terveysalan ammattilaisten hyväksymä neuvo, mutta näin laihdutin itse. Aamulla pelkkä kahvi maidolla, kymmenen kahvitauolla toinen iso kahvi. Kevyt lounas. Kahdelta taas iso kahvi. Illalla saa sitten syödä yhden ison annoksen vapaasti jotain hyvää ruokaa, miettimättä kaloreita.
Sain pidettyä ruokahimon kurissa kun tietää että illalla saa syödä hyvin.
Harva jaksaa laihduttaa koska se vaatii voimavaroja, mitä ihmisillä ei ole. Kaikki energia menee elämässä selviytymiseen.
Mikai taas tuhannes ketju aiheesta. Miten jaksatte tätä vääntää. Hyi.. 😵
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole mikään hyvä terveysalan ammattilaisten hyväksymä neuvo, mutta näin laihdutin itse. Aamulla pelkkä kahvi maidolla, kymmenen kahvitauolla toinen iso kahvi. Kevyt lounas. Kahdelta taas iso kahvi. Illalla saa sitten syödä yhden ison annoksen vapaasti jotain hyvää ruokaa, miettimättä kaloreita.
Sain pidettyä ruokahimon kurissa kun tietää että illalla saa syödä hyvin.
Tää on just se mistä moni varottaa: koko päivä pihistellään ja sitten koko ilta ja yö mässätään rajattomasti ja hullun lailla. Ei todellakaan huvä neuvo.
Päin vastoin, kannattaa syödä tasaisesti ja riittävästi joka aterialla, ettei illalla tule ahmimistarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain pidettyä ruokahimon kurissa kun tietää että illalla saa syödä hyvin.Tää on just se mistä moni varottaa: koko päivä pihistellään ja sitten koko ilta ja yö mässätään rajattomasti ja hullun lailla. Ei todellakaan huvä neuvo.
Päin vastoin, kannattaa syödä tasaisesti ja riittävästi joka aterialla, ettei illalla tule ahmimistarvetta.
Minulla on lievä ahmimishäiriö, ongelma syntyy juuri siitä, että pitäisi syödä monta ateriaa päivässä ja kyetä hillitsemään ahmimisen halu joka aterialla. On helpompaa juoda kahvia ja syödä työkavereiden kesken kevyt lounas jolloin ei kehtaa ahmia.
Kotiin tullessa on sitten kaloreita säästelty ja saa syödä vapaammin yhden isomman aterian. En mässytä koko iltaa ja yötä.
Omalla kohdalla ongelma oli vuosien unettomuuden jälkeen kulutus ihan nollassa. Ajatus kalorwiden laskemisesta ei huvittanut, mutta silti päätin kokeilla SULAMO-sovellusta. Laitoin kyllä tavoitteen aika pieneksi, koska haluan keskittyä ennenkaikkea terveelliseen ja hyvää tekevään ravintoon. Mutta, SULAMON avulla voit syödä myös herkkuja, kunhan pidät kalorit sen tavoitteen mukaisina. Sitten, jos asiasta alkaa kiinnostua enemmän, voi seurata ravintoana jopa hivenainetasolla.
Omalla kohdalla se ruokamäärä oli yllättävän suuri, mitä olisi syytä syödä. Ei siis todellakaan pidä olla nälässä.
Kun syö kunnon aamiaisen, lounaan, (välipalan) ja illallisen, ei herkkuja tee enää niin paljon mieli. Ne jäävät luonnostaan vähemmälle. Pahin kompastuskivi tulee yleensä siitä, jos ajattelee sitä, mitä kaikkea EI saa syödä. Aivot kunnei ymmärrä ei-sanaa. Mielessä silloin pyörii kaikki ne kielletyt ruuat. Käännä ajatukset salliviksi, mutta syö riittävästi hyvää perusruokaa. Ennenkaikkea riittävän usein. Tulokset tulevat hitaasti, mutta varmasti. Tavoitteeksi itse laitoin 10kg vuosdessa. Viisi kk meni, ennenkuin alkoi näkyä.
On. Mutta ei minusta vertaistueksi ole.