Imatra.Oletko käynyt?
Imatra.Oletko käynyt.Minkälainen paikka Imatra on?Tiedän ainoastaan että on pikkukaupunki lähellä Venäjän rajaa.
Kommentit (209)
Monta kertaa. Venäläiset turistit pitävät pikkukaupungin hengissä. Kylpylä on ihan ok. Ei hieno, mutta sellaista 2-3 tähden tasoa.
Ratamoottoripyöräilyn MM-osakilpailu Imatran ajot oli joskus aikoinaan.
Hiljainen paikka, jos venäläiset ei kävisi siellä.
Pitkät välimatkat kolmen keskustan välillä. Kaupungin piti kasvaa sisäänpäin, mutta ei koskaan sitä tehnyt. Tehnyt hidasta kuolemaa 80-luvun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ohi ajanut noin kymmenen kertaa.
Kaikki menevät 6 tietä Imatran ohi.
Kiva pieni paikka. Valtionhotelli, Imatranajot ja Imatrankoski hienoja ja tunnettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ohi ajanut noin kymmenen kertaa.
Kaikki menevät 6 tietä Imatran ohi.
Niin tekee. Muistan vielä esimerkiksi Kankaan kievarin menestyksen, kun liikenne pysähtyi siihen.
Eikös Imatra ole oikeasti vain puolikas kaupunki? Eli Enso ja Imatra olivat ennen toista maailmansotaa yhtä ja samaa kaupunkia, mutta sitten joku veti valtakunnanrajan siitä keskeltä kaupunkia, jonka jälkeen on ollut Imatra ja Enso erikseen?
Sehän on Lappeenrannan ja Svetogorskin sateliittikaupunginosa kaukana idässä!
Vierailija kirjoitti:
Sehän on Lappeenrannan ja Svetogorskin sateliittikaupunginosa kaukana idässä!
Kaukana idässä 😁
Ei nyt sentään. Kaakossa se on. Välimatkakin Helsinkiin on lyhyempi, mitä vaikka Porista.
Imatran keskustat tulisi kaikki siirtää kosken lähelle. Perusteellista uudistamista tarvitaan.
Olen asunut Imatralla ysärillä. Pieni, sisäänlämpiävä kaupunki ainakin silloin. Suunta oli silloin Imatralta Venäjälle halvan bensan ja viinan vuoksi. Harva vielä silloin tuli toiseen suuntaan. Nyky-Imatrasta ei ole tietoa..
Masentava mesta. Paljon alkoholisoituneita vanhoja poikia, jotka istuvat keskellä päivää dokaamassa räkälässä.
Olen käynyt muutaman kerran, miehellä sukulaisia siellä.
Ihan kiva kesällä, kuten kaikki kaupungit.
On se Valtiohotelli hieno.
Vierailija kirjoitti:
Masentava mesta. Paljon alkoholisoituneita vanhoja poikia, jotka istuvat keskellä päivää dokaamassa räkälässä.
Ei ole pakko mennä räkälään. Ei edes Imatralla.
Olen asunut siinä pitäjillä.
Eipä siitä nyt paljoa tule mieleen... imatran koski on juu.