Mitä mieltä olet PUUMA-ilmiöstä (vanhemmat naiset suhteissa nuorten miesten kanssa)?
https://www.iltalehti.fi/pinnalla/a/2014122318923411
https://www.is.fi/viihde/art-2000008772687.html
On ollut tuhansia vuosia normaalia, että vanhemmat (varsinin menestyneet) miehet seurustelevat nuorten naisten kanssa, mutta viime vuosikymmenen aikana puuma-ilmiö on noussut räjähdysmäisesti.
Itse luin nuo artikkelit ja mietin, että mikä tässä puuma-ilmiössä on takana? Onko tästä vain tullut sosiaalisesti hyväksytämpää naisille, että voivat seurustella reippaasti nuorempien miesten kanssa vai mikä?
Mikä Sinun mielipide on?
Kommentit (343)
En ole mitään mieltä sen ihmeemmin. Ehkä tosiaan se, että keski-ikäiset ovat nykyään nuorekkaampia kuin vaikkapa 30 vuotta sitten. Se ei tunnu niin ihmeelliseltä, vaikka kumppani olisi reilusti nuorempi.
Ja sekin, että fyysinen vanheneminen tapahtuu niin eri tahdissa. Joku on huonossa kunnossa jo ennenkuin täyttää 50 ja ulkoisesti rupsahtanut, toinen taas elämänsä kunnossa ja hyvinkin viehättävä edelleen.
Niin miksikäs näistä olla mitään mieltä. Kunhan on aikuisten kesken vapaaehtoisia suhteet, ilman kieroja valta-asetelmia.
Ok, jos molemmat kohdataan ihmisenä eikä jonain fetissinä.
Isot ikäerot eivät ole hyväksi parisuhteessa puoleen eikä toiseen. Tosin eipä kaikki kestäviä suhteita etsikään joten hetken huviksi tai seksiseikkailuksi varmasti ihan ok.
Muistakaa se, että nykyään on yleistä, ettei lapsia haluta. En halua minäkään. Hyvin voin kuvitella seurustelevani "viiskymppisen" kanssa. M37
Nuoret miehet on komeampia ja seks.elämä on paljon viriilimpää. Ja puhuvat tunteistaan paljon luontevammin kuin oman ikäiseni.
Terv. 47v nainen, joka seurustelee 25-vuotiaan miehen kanssa.
Eihän siinä mitään. Ihmetyttää vain miten jotkut jaksaa viettää aikaa niiden itseä reilusti nuorempien kanssa. Siis 35-55v hengailee jonkun 20v kanssa. Itselläni menisi hermo siihen, että toinen olisi niin lapsellinen. Vaikka olisikin fiksu, mutta silti
Entä setämies ilmiö? 40+ miehet ovat 20-30v. nuorempien kanssa.
Luonnollista vain, että nainenkin valitsee sen parhaimman näköisen kumppanin ulkoisesti kenet saa ja nuoremmat ovat usein paremman näköisiä ja jos on itsekkin vanhemmalla iällä näyttävä niin saa nuorempia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä mitään. Ihmetyttää vain miten jotkut jaksaa viettää aikaa niiden itseä reilusti nuorempien kanssa. Siis 35-55v hengailee jonkun 20v kanssa. Itselläni menisi hermo siihen, että toinen olisi niin lapsellinen. Vaikka olisikin fiksu, mutta silti
Mun kokemuksesta 40-55v puuma naiset ovat 25-30v miesten kanssa eli ei ihan 20v kanssa kuitenkaan. Henkisesti kypsä 25-30v mies tarjoaa antoisaa keskusteluseuraakin, jos vanhempi nainenkin on henkisesti nuorekas eikä ns. mummo vaiheessa henkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä örp kuin tämä puumailmiö
Vierailija kirjoitti:
Nuoremmissa miehissä on paljon hyviä ominaisuuksia. Siis muitakin kun ulkonäöllisiä.
Nykyisten noin kolmekymppisten miesten sukupolvi osaa keskustella! Ja myös tunteistaan.
Viiskymmppiset eivät osaa. Jos mä etsisin nyt miestä parisuhteeseen, niin törkein ominaisuus olisi keskustelutaito. Pitää pystyä avautumaan tunteistaan ja pitää pystyä selvittämään asioita keskustelemalla.
Mun tuntemat viiskymppiset eivät osaa keskustella. Arkisia asioita töksäytetetään, niitäkään ei aina. Luulen et mun mies voisi hyvin olla puhumatta mistään viikkokausia.
Mulla on päinvastainen kokemus vanhemmat miehet osaa keskustella mut nuoremmat tai oman ikäiset ei. Ehkä tässä on kyse miten muuten klikkaa.
Olen 30.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko näet näitä pareja Prismassa vilisemällä? Vai olisiko vain muutama julkkismies, Sale ja pari muuta?
mulle kelpais Helena Ahti-Hallberg. grrrrrr
m34
Mun äiti aloitti kuuskymppisenä suhteen 28-vuotiaan kanssa. Ihan tavallinen nainen on, siis ei mikään menestyjä, mutta kaunis tummatukkainen.
Vierailija kirjoitti:
Ok, jos molemmat kohdataan ihmisenä eikä jonain fetissinä.
fetissistähän tässä on kyse.
Pakko todeta, että aina nimenomaan MENESTYNEET miehet ovat olleet nuorempien naisten kanssa. Ei muut. Mistä se sitten kertookaan.
Olen hämilläni. Olen kohta 40 ja parikymppiset pojat vilkuilee sillä silmällä. En ymmärrä tätä ilmiötä. En tuomitse ikäeroja, mutta en minä nyt sentään lasten kanssa vehtaamaan ala. Mitä ihmettä nämä ihmiset ajattelee tai tahtoo?
Vanhemmat naiset on estottomampia. Nuoret naiset monesti todella epävarmoja. Nyt tosin nuoret naiset alkaneet rohkeammiksi kun on kaikenlaiset onlyfansit ja instagramit. Mut ehkä niiden estottomien nuorten naisten ympärillä pyörii niin valtavasti miehiä ettei kaikille riitä??
Erinomainen ilmiö, rohkeutta vaan puumille miesjahtiin!
T: M40, en metsästä puumaa mutta 25:na olisi kelvannut