Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joita tulevaisuus ei huoleta? Taloudellisesti.

Vierailija
16.04.2024 |

Tuntuu että kaikki on huolissaan taloudesta. Itse syödään joka viikonloppua ravintoloissa viineineen, matkustellaan ulkomailla ja kotimaassa ja rahaa jää yli joka kuukausi vaikka toki korot ja muu on kallistunut. Tuntuu vähän että esim. töissä en uskalla olla näin avoin vaan lähden nyökkäilemään kahvipöydässä miten kallista kaikki on ja ollaan huolissaan.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka oma talous olisi vielä kunnossa, voi olla että naapurin talous ei enää ole. Osa ihmisistä ajattelee asiaa laajemmin kuin oman talouden kannalta ja sitä mihin tämä johtaa yhteiskunnassa. 

Vierailija
2/26 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samanlainen tilanne, mukavan stressitöntä. Kaksi töissä käyvää aikuista, sijoitusasuntoja ja sijoituksia, ei velkaa, ei lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen periaatteessa melko huoleton, vaikka palkka ei itselläni kovin kaksinen olekaan. Siitä huolimatta sijoituksia löytyy, ja joka kuukausi jää säästöön kohtuullinen summa. Ja edelleen olisi omassa kulutuksessa karsimisen varaa, aika helpostikin. Velkaa ei ole jäljellä kuin muutama kymppitonni kesämökistä, oma koti on täysin velaton.

Vierailija
4/26 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita että en olisi huolissaan isommassa mittakaavassa mutta jotenkin näen että tämä puhe ruokkii itse itseään ja sitä huonommin voidaan kun missään ei nähdä enää valonpilkahdusta.

ap

Vierailija
5/26 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka oma talous olisi vielä kunnossa, voi olla että naapurin talous ei enää ole. Osa ihmisistä ajattelee asiaa laajemmin kuin oman talouden kannalta ja sitä mihin tämä johtaa yhteiskunnassa. 

Olen tottunut hoitamaan ja selviytymään itse, odotan sitä myös muilta. En halua olla muiden riesana ja jos siihen tilanteeseen joudun niin vaihdan hiippakuntaa. Jotkut ovat meistä vahvoja.

Vierailija
6/26 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole hätää kun emme ole tuhlailleet ja eläneet leveesti hyvinä aikoina.

Vierailija
7/26 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on selvästi omaisuuden uusjako niinkuin oli 90-luvulla, köyhät ja velalliset kyykkyyn ja pankinjohtajan velipoika vien asunnot ja mökit 1 euron hintaan 😊

Vierailija
8/26 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei erityisesti huoleta, mutta tahtoisin keksiä keinoja kasvattaa varallisuuttani ja säästöjäni lisää. Keskipalkkainen kokopäivätöissä olen, mutta yksinasuva joten paljon ei palkasta pakollisten kulujen jälkeen säästöön voi jäädä. Kai se on hommattava jostain parisuhde ja muutettava jonkun kanssa yhteistalouteen, niin pärjäisi paremmin.

Vierailija
9/26 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luotan siihen, että elämä kantaa. En halua stressata yhtään tulevaisuudesta.

On helppoa sortua negatiivisuuteen, vaikeampaa on pysyä positiivisena.Mutta kun sen taidon oppii ja omaksuu, ei enää halua ikinä takaisin siihen pimeään, synkkään negatiivisuuteen. Minä haluan olla onnellinen, niin itsekäs olen.

Vierailija
10/26 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä vähän miettii mutta mulla ikää j9 sen verran että tiedän lamoja tulevan ja menevän ja aina on pärjätty. Työllistävä hoitoalan ammatti itsellä ja olen valmis tekemään muutakin tarvittaessa. Terve pää ja ruumis auttaa tosi pitkälle, niin kauan kuin sellaiset itsellä on, ei sekään ole itsestään selvyys.

Vierailija
11/26 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että olen yksi niistä, joka kaatuu viimeisenä, mutta kyllä se silti huolettaa.

Vierailija
12/26 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on aina helpompaa kuin yksin asuvilla.

Vierailija
13/26 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitykseni tapahtumien kulusta on se, että ihan jokainen meistä tulee kaatumaan, ellei joku lopeta tätä jossain vaiheessa. Tässähän ei ole kyse normaalista lamasta.

Vierailija
14/26 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taloutta tarvise koskaan murehtia. Kyllä se hoitaa aina itse itsensä.

Vierailija
15/26 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkoita että en olisi huolissaan isommassa mittakaavassa mutta jotenkin näen että tämä puhe ruokkii itse itseään ja sitä huonommin voidaan kun missään ei nähdä enää valonpilkahdusta.

ap

Sen hehkuttaminen, kuinka hyvin sulla menee, tuskin toisi niitä valonpilkahduksia kenellekään, jolla on vaikeampaa.

Vierailija
16/26 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tottunut hoitamaan ja selviytymään itse, odotan sitä myös muilta. En halua olla muiden riesana ja jos siihen tilanteeseen joudun niin vaihdan hiippakuntaa. Jotkut ovat meistä vahvoja.

Heikkohan sinä olet kun et kestä tilannetta missä muut pärjäävät hyvin vaan päädyt suicidiin mieluummin.

Vierailija
17/26 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahat on siirretty ulkomaille joten ei huoleta

Vierailija
18/26 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsitykseni tapahtumien kulusta on se, että ihan jokainen meistä tulee kaatumaan, ellei joku lopeta tätä jossain vaiheessa. Tässähän ei ole kyse normaalista lamasta.

Tässä on kyse siitä että kansakuntana pitää kiristää vyötä ja laittaa suu säkkiä myöten. Pullamössöt luulee tällaista maailmanlopuksi.

Vierailija
19/26 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taloutta tarvise koskaan murehtia. Kyllä se hoitaa aina itse itsensä.

No ei nimenomaan hoida kun tämä lama on täysin keinotekoinen ja tahallaan tehty!

Vierailija
20/26 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma taloudellinen tilanne ei erityisemmin huoleta mutta yleisesti kyllä maailman tilanne ja se kuinka köyhät köyhtyvät entisestään ja superrikkaat rikastuvat. En asu Suomessa joten huoli ei ole maakohtaista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi