Mies kysyi rahaa lainaksi, välitön turnoff!
Uusi miestuttavuus kysyi voisinko lainata rahaa ja maksaisi palkkapäivänä takaisin. Ollaan tunnettu noin kolmisen viikkoa. Heti meni jotenkin maku koko tyypistä. En halua lähteä näihin leikkeihin enää kenenkään kanssa, vaikka summa ei edes ollut iso, 50 euroa. Jokainen maksakoot itse omat laskunsa! Olenko liian nipo?
Kommentit (371)
Vierailija kirjoitti:
Naisen tehdessä samaa pitäisi ymmärtää tilanne ja mies olisi sika jos jättäisi naisen tuollaisen pikkujutun vuoksi
Ei mun mielestä mieskään olis sika, jos kiinnostus hiipuisi tuollaisessa tilanteessa. Mielestäni on nykypäivää, että kumpikin huolehtii omasta taloudestaan ja siis varsinkin jossain tapailuvaiheessa. Yhdessä asuessa voi toki tarkastella onko mitenkin isot erot elintasossa.
Et todellakaan ole nipo. Läheiseni tekee tuota kaikille puolitutuillekin, on ollut useaan kertaan vankilassa petoksista. On tyhjentänyt kumppaniensa tilit ja ottanut niin paljon lainaa kuin vain on saanut eksiensä nimiin. En edes tiedä kuinka paljon hänellä on velkaa eri tahoille, satoja tuhansia? Ja sama meno jatkuu, aina vain. Aina on joku selitys sille miksi rahat ovat loppu ja aina lupaa maksaa. Ja samalla tuusaa taustalla niin, ettei toinen edes huomaa että lainoja on otettu toisen nimiin. Ei näe toiminnassaan mitään vikaa, jotain on pahasti vialla yleisessä moraalissa, empatiassa ja vastuuntunnossa.
Älkää ikinä lainailko tapailukumppanille, edes kymmentä euroa. Älkääkä seurustelukumppanillekaan. Voitte joutua nalkkiin samanlaisen huijarin kanssa, mitä läheiseni on ja siinä vaiheessa menee teiltäkin luottotiedot ja alkaa pitkät oikeusprosessit. Ettekä tule saamaan mitään jälkikäteen takaisin. Osaavat olla todella hurmaavia, kivoja ja sympaattisia. Jos aikuinen ihminen ei osaa hoitaa raha-asioitaan säntillisesti, sen pitäisi olla ihan ehdoton varoitusmerkki ja merkki siitä, että tapailu kannattaa lopettaa.
Juu ei. Olen pienituloinen ja mulla kyllä on joskus pärjääminen viidestäkympistä kiinni, mutta en ikipäivänä kehtaisi pyytää miesystävältäni lainaa, vaikka ollaan yli vuosi seurusteltu. Miesystävä tietää kyllä tilanteeni ja tarjoaa joskus pitsat tai jotain, mutta se on eri asia.
Aikuinen ihminen joka lainaa rahaa muualta kuin pankista estoon. Ainut poikkeus jos lompakko varastettu tai joku äärimmäinen tilanne missä ei ilman rahaa kotiinsa pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan oli ihan perinteinen empatiatesti. Mies taisi väistää luodin kohdallasi.
Mihin se sitä rahaa tarvitsi jos liittyi jotenkin empatiaan?
Aa joo ethän sinä ollutkaan ap eli et tiedä.
Mies testasi, onko ap:ssa potentiaalia yliempaattiseksi narsistin elättäjäksi ja kynnysmatoksi. Nyt veti mies vesiperän.
Vierailija kirjoitti:
Et ole nipo. Ainakaan noi lyhyen tuntemisen jälkeen. Todenäköisesti olisi estänyt numerosi heti kun saanut rahat.
Ei olisi. sitten olisi pikkuhiljaa se lypsäminen vasta alkanut.
Ihme ihmisiä täällä. Joko te jakelette vapaasti rahaanne kaiken maailman huijareille, tai hysteerisesti kieltäydytte kokonaan?
Vain kaksi ääripäätä on olemassa, eikä mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan oli ihan perinteinen empatiatesti. Mies taisi väistää luodin kohdallasi.
Mihin se sitä rahaa tarvitsi jos liittyi jotenkin empatiaan?
Aa joo ethän sinä ollutkaan ap eli et tiedä.Mies testasi, onko ap:ssa potentiaalia yliempaattiseksi narsistin elättäjäksi ja kynnysmatoksi. Nyt veti mies vesiperän.
Tästähän siinä on kyse. Pikkusumma on ensimmäinen testi. Sitten summat kasvaa kun joku erehtyy lainaamaan. Ja valitettavasti sellainen ihminen löytyy kyllä ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Ihme ihmisiä täällä. Joko te jakelette vapaasti rahaanne kaiken maailman huijareille, tai hysteerisesti kieltäydytte kokonaan?
Miten pitkiä pohdintoja haluat tänne "keskustelu"palstalle?
Ihmeen mustavalkoinen lähestymistapa sulla.
Kuka on nyt tää vastarannan kiiski, joka haluaa alapeukuttaa kaikki kommentit :D
Hei jos sinä olet koko ajan lainaamassa rahaa muilta, niin ei tarvitse tulla tänne loukkaantumaan. En minä ainakaan ajattele mitään pahaa heistä, en vaan enää halua joutua pettymään ihmisiin, joita olen pitänyt ystävinä, mutta sitten velkojenmaksuhetkenä keksitäänkin seliselityksiä. Helpompaa kun pitää raha-asiat erillään.
Ja tottakai tosi ystävälle lainataan rahaa, sellaiselle, joka maksaa pyytämättä takaisin. Nyt ei keskusteltu heistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos taloudenhallinta on miehellä random-tapailunaisten varassa, niin todellakaan ei kannata tutustua syvemmin. Varmaan löytyy myös hyvä syy, miksei ap:ta läheisemmät ihmiset miehelle lainaa.
Itsekin jäisin ihmettelemään miksi se minulta koittaa lainata. Siihen ja myös mihin ja miksi rahaa tarvitsee pitäisi miehen vastata. En sano että sen jälkeen lainaisin. Sanon että kummallinen hämärähemmo ja varmaan perus keravarotta jos ei suostu vastaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai vain kaksi ääripäätä on olemassa. Ap kysyi lainatako rahaa vai ei kolme viikkoa tuntemalleen miehelle. Eipä muita vaihtoehtoja ole kuin ne ääripäät: ap lainaa tai ap ei lainaa.
Sanoisin että hae pankista ja jatkaisin elämääni.
Ei jaksa tuhlata aikaa enää hetkeäkään kaikenmaailman urpoihin
Aika pummilta kuulostaa jos viittäkymppiä tarvii lainailla
Vierailija kirjoitti:
Miten sairas on ihminen jota tämän provo vitsi palstan alapeukkuttaminen häiritsee, miten alhainen pikkunilkki voi olla. Miten joku voi ottaa tämän palstan tosissaan?
Sinä ilmeisesti
Kysäise huviksesi, käykö miehelle velkakirja teko - veikkaan että loppuu lainaamishalut siihen :D
Vierailija kirjoitti:
Juu ei. Olen pienituloinen ja mulla kyllä on joskus pärjääminen viidestäkympistä kiinni, mutta en ikipäivänä kehtaisi pyytää miesystävältäni lainaa, vaikka ollaan yli vuosi seurusteltu. Miesystävä tietää kyllä tilanteeni ja tarjoaa joskus pitsat tai jotain, mutta se on eri asia.
Itsekin tässä kituutan 5€/viikko lounasbudjetilla juuri koska olen tuollainen parjattu jolla ei taloustaitoa (ostin lentoliput ennen lomarahojen tuloa, olisi muuten olleet paljon kalliimmat)
Mutta minulla on selkäranka enkä lähde tuntemattomilta rahaa kerjäämään. Koska sellainen on ihminen joka tavattu kolme viikkoa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos taloudenhallinta on miehellä random-tapailunaisten varassa, niin todellakaan ei kannata tutustua syvemmin. Varmaan löytyy myös hyvä syy, miksei ap:ta läheisemmät ihmiset miehelle lainaa.
Itsekin jäisin ihmettelemään miksi se minulta koittaa lainata. Siihen ja myös mihin ja miksi rahaa tarvitsee pitäisi miehen vastata. En sano että sen jälkeen lainaisin. Sanon että kummallinen hämärähemmo ja varmaan perus keravarotta jos ei suostu vastaamaan.
Minä en kysyisi. Yritys lainata rahaa kertoisi minulle riittävästi kyseisestä ihmisestä. Voin kyllä antaa rahaa kerjäläiselle joka pyytää, eipä siinä mitään. Mutta parisuhdetta en halua ihmisen kanssa joka ei hallitse rahankäyttöä.
Ei oo oikein kysyä lainaa, etenkään noin lyhyen tuntemisen jälkeen. Samaan kategoriaan menee naisten oletus että mies maksaa aina, ei eroa toisistaan mitenkään.
Ja mikä tästä tekee trollin? On multa ennenkin rahaa pyydelty. Sain taistella että sain takaisin.
Ap