Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka naiseksi tunnet itsesi?

Vierailija
17.07.2022 |

Totta kai virallisesti olemme naisia, mutta tunnetko itsesi täysin 100% naiseksi? Kuinka feminiininen olet? Onko sinussa jotain maskuliinisuutta? Täytätkö kaikki stereotypiset kriteerit ? Oletko kaikkien naisten esikuva?
Kun kerrot olevasi nainen, tuntuuko sinusta koskaan vähän hassulta sanoa se?
Enkä tarkoita, että tuntisi olevansa mies tai miehinen vaan että on naiseksi hieman vajavainen.

Kuinka nainen olet 0-10 asteikolla?

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööö siis ihan 100% naiseksi vaikken ole mikään feminiinisyyden multihuipentuma, mutta ihan tarpeeksi feminiininen ja ihan 100% nainen.

Vierailija
22/136 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyvä kysymys ,jota olen usein naisena miettinyt. sanoisin, että sisäisesti tunnen olevani jotain 7-8 hyvinä päivinä. mutta ulkoisesti taas 5-6 huonoina päiviänä. en tunne itseäni kovin viehättäväksi, tai ehkä viehättäväksi mutten mitenkään kauniiksi. ja osaan kyllä rakastaa itsenäni, en vain ole kovin kaunis. ehkä oon söpö sitten hyvänä päivänä suihkunraikkaana?

jotenkin tämä ulkonäköni korreloi paljon sen kanssa miltä tuntuu naisellisuus. olisi ihanaa olla kauniimpi. jos minua kehutaan kauniiksi, niin huomaan olevani täysin sanojan lumoissa, ja se tepsii minuun kyllä . alan pitää sanojasta välittömästi. toisaalta pelkään omaa naisellisuuttani, sitä että olen tosiaan ehkä vähän heikompi jossain asioissa kuin mies, toisaalta olen ehkä vahvempikin. arastelen viehätysvoimaani ja sitä että kun lähden ulos vaikka baariin, löydän kyllä seuraa jos itse kelpuutan seuralaisen ja voisin tuoda hänet kotiini jne. tätä en ole harrastanut kuin pari kertaa elämässäni, lähinnä nuorena. olen arastellut ulkonäköäni niin paljon, että se on vaikuttanut seurusteluunkin. aliarvioin itseäni jatkuvasti vaikka luultavasti olen ihan ns tavallisen näköinen nainen/ihminen, on nätit silmät ,nenä paikallaan ja pusuhuuletkin! tällaista tänne naisellisuudesta tänään.

hyvää jatkoa ketjulle

Kiitos hyvästä vastauksesta. Joku sentään ymmärsi mitä aloituksella tarkoitettiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen olen mutta en mitenkään siro ja naisellinen vaikka onkin pitkät hiukset joten 6-7 ulkonäöstä. Luonne on aika tasapuolinen joten 5-6 luonteeltani nainen. 

Vierailija
24/136 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvä kysymys ,jota olen usein naisena miettinyt. sanoisin, että sisäisesti tunnen olevani jotain 7-8 hyvinä päivinä. mutta ulkoisesti taas 5-6 huonoina päiviänä. en tunne itseäni kovin viehättäväksi, tai ehkä viehättäväksi mutten mitenkään kauniiksi. ja osaan kyllä rakastaa itsenäni, en vain ole kovin kaunis. ehkä oon söpö sitten hyvänä päivänä suihkunraikkaana?

jotenkin tämä ulkonäköni korreloi paljon sen kanssa miltä tuntuu naisellisuus. olisi ihanaa olla kauniimpi. jos minua kehutaan kauniiksi, niin huomaan olevani täysin sanojan lumoissa, ja se tepsii minuun kyllä . alan pitää sanojasta välittömästi. toisaalta pelkään omaa naisellisuuttani, sitä että olen tosiaan ehkä vähän heikompi jossain asioissa kuin mies, toisaalta olen ehkä vahvempikin. arastelen viehätysvoimaani ja sitä että kun lähden ulos vaikka baariin, löydän kyllä seuraa jos itse kelpuutan seuralaisen ja voisin tuoda hänet kotiini jne. tätä en ole harrastanut kuin pari kertaa elämässäni, lähinnä nuorena. olen arastellut ulkonäköäni niin paljon, että se on vaikuttanut seurusteluunkin. aliarvioin itseäni jatkuvasti vaikka luultavasti olen ihan ns tavallisen näköinen nainen/ihminen, on nätit silmät ,nenä paikallaan ja pusuhuuletkin! tällaista tänne naisellisuudesta tänään.

hyvää jatkoa ketjulle

Kiitos hyvästä vastauksesta. Joku sentään ymmärsi mitä aloituksella tarkoitettiin

Veikkaanpa että suurin osa ymmärsi, vaan ei suurin osa oikein elä enää 1900-luvulla. Jokainen nainen on 100% nainen. Emme elä enää stereotypioiden kautta.

Vierailija
25/136 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka olla naiseksi hieman vajavainen?

esim, 

-on miehisiä piirteitä ulkonäössä

- harrastaa jotain maskuliinista

- pukeutuu maskuliinisesti

jotain sellaisia piirteitä, jotka ei ole niin naisellisia

Ei se silti tee vajavaiseksi naiseksi. Naiseutta on yhtä montaa erilaista kuin on naista. Ei nykypäivänä ole sellaista määritelmää mikä on naisellista.

Ei tietenkään ole yhtä tiettyä määritelmää, mutta jokaisella on oma henkilökohtainen määritelmänsä/uskomuksensa naiseudesta

Vierailija
26/136 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joo vähän hämärä aloitus.

Epäilen, että ap on nuori, jolla on identiteettipohdinta käynnissä itsellään, ja siksi kysyy tällaista. 

Aapeelle sanon, että ensinnäkin ei ole olemassa sellaista ihmistä, jolla olisi pelkästään naiselliseksi miellettyjä piirteitä, miten ne milloinkin käsitetäänkin. Eikä tietenkään myöskään miestä, jolla olisi pelkkiä maskuliiniseksi miellettyjä piirteitä. Ja hyvä niin, koska sellainen ihminen olisi täysi hirviö. Sellainen tuskin olisi edes elinkelpoinen kovin pitkään. 

Nainen on täysin nainen vaikka hänellä on näitä "maskuliinisia" piirteitä, samoin kuin mies jolla on "feminiinisiä" piirteitä on täysi mies. Mitään vajavaisuutta siihen ei sisälly, vaan päin vastoin normaalia, täyttä ihmisyyttä.

Setätäti vastasi nyt vähän vakavasti, mutta menköön, koska tää voi joillekin olla ihan relevanttia.

Vierailija
27/136 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

esim, 

Ei se silti tee vajavaiseksi naiseksi. Naiseutta on yhtä montaa erilaista kuin on naista. Ei nykypäivänä ole sellaista määritelmää mikä on naisellista.

Ei tietenkään ole yhtä tiettyä määritelmää, mutta jokaisella on oma henkilökohtainen määritelmänsä/uskomuksensa naiseudesta

Kyllä ja ap listasikin oman näkemyksensä, eli että on olemassa kivikautinen ajatus naiseudesta. Hän pyysi meitä vastaamaan olemmeko vajavaisia naisia koska emme sovi hänen stereotypiseen kuvaansa. Aloitus on sikäli huono jo lähtökohtaisesti.

Vierailija
28/136 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

esim, 

Ap on myrkyllinen naisvihaaja.

Vierailija
29/136 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvää jatkoa ketjulle

Veikkaanpa että suurin osa ymmärsi, vaan ei suurin osa oikein elä enää 1900-luvulla. Jokainen nainen on 100% nainen. Emme elä enää stereotypioiden kautta.

Emmekö tosiaan? Miksi kaupoissa on sitten naisten vaateosastot erikeen ja naisten hajuvedet  yms. ?  Valtaosa naisista pukeutuu täysin erilailla kuin miehet esimerkiksi. Nekö eivät ole stereotypioita?

Vierailija
30/136 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni 100% naiseksi koska olen nainen. Kiva että sukupuoli-identiteetti on selkeä.

Vierailija
31/136 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tuntenut itseni ihmiseksi. Naisellisuus on sosiaalinen määritelmä, pääosin miesten luoma luettelo ominaisuuksista, joita he haluaifivat naisilla olevan. Esim mies-vahva, nainen-heikko -tyyppistä naisvihaa.

Onneksi en ole kovin voimakkaasti sisäistänyt sellaisia ominaisuuksia, enkä näe järkeväksi pyrkiä olemaan sillä lailla määritellysti 'naisellinen'.

Vierailija
32/136 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni naiseksi kun katson peiliin tai kun katselen itseäni videolta tai kuuntelen ääntäni nauhalta.

Vierailija
33/136 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On joo vähän hämärä aloitus.

Epäilen, että ap on nuori, jolla on identiteettipohdinta käynnissä itsellään, ja siksi kysyy tällaista. 

Aapeelle sanon, että ensinnäkin ei ole olemassa sellaista ihmistä, jolla olisi pelkästään naiselliseksi miellettyjä piirteitä, miten ne milloinkin käsitetäänkin. Eikä tietenkään myöskään miestä, jolla olisi pelkkiä maskuliiniseksi miellettyjä piirteitä. Ja hyvä niin, koska sellainen ihminen olisi täysi hirviö. Sellainen tuskin olisi edes elinkelpoinen kovin pitkään. 

Nainen on täysin nainen vaikka hänellä on näitä "maskuliinisia" piirteitä, samoin kuin mies jolla on "feminiinisiä" piirteitä on täysi mies. Mitään vajavaisuutta siihen ei sisälly, vaan päin vastoin normaalia, täyttä ihmisyyttä.

Setätäti vastasi nyt vähän vakavasti, mutta menköön, koska tää voi joillekin olla ihan relevanttia.

Se vaan, että inhimillisiä piirteitä, joita esiintyy molemmissa sukupuolissa ja jotka kuuluvat ihmisyyteen, ei pidä sukupuolistaa. Vai onko sinusta ihan ok sanoa, että väkivaltaisuus on maskuliinista ja kuuluu mieheyteen? Joten mies, joka ei ole väkivaltainen on vain 5% mies? Eli "feminiininen ja maskuliininen" ovat sanoja, joita ei vain pidä käyttää.

Vierailija
34/136 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan lihaksikkaita muotoja (mies tyyppistä)

Olen empaattinen (nais tyyppistä)

Asun yksin ja en juopottele tavaksi (epä mies tyyppistä)

En syö vanukkaita (ehdottomasti minua ei voi sanoa mieheksi)

T: 20% stereotyyppinen mies

Vierailija
35/136 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska kun ap puhuu käsitteellä -me naiset-, vaikea uskoa naiseksi! Ap todnäk on yksintumputtava sovinisti. Tai sitten todella surullisen kuuloinen nainen.

Vierailija
36/136 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen itseni naiseksi kun katson peiliin tai kun katselen itseäni videolta tai kuuntelen ääntäni nauhalta.

Tuo on jo järkyttävää. Et tunne sisältä olevasi nainen, vaan kaikki on kuin katsoisit jotain toista ihmistä, pelottavaa.

Vierailija
37/136 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

esim, 

Olen feministi 

-ap

Vierailija
38/136 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on jo järkyttävää. Et tunne sisältä olevasi nainen, vaan kaikki on kuin katsoisit jotain toista ihmistä, pelottavaa.

Miltä se sitten tuntuu kokea olevansa 100% nainen?

Vierailija
39/136 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska kun ap puhuu käsitteellä -me naiset-, vaikea uskoa naiseksi! Ap todnäk on yksintumputtava sovinisti. Tai sitten todella surullisen kuuloinen nainen.

Mikä tässä nyt on niin järkyttävää ja surullista?

-ap

Vierailija
40/136 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

esim, 

Olen feministi 

-ap

Tämä paljasti jo apn olevan palstalla pyörivä sovinisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä